Dzień dobry,
To było rekordowe półrocze na lotnisku we Wrocławiu. Od stycznia do końca czerwca port obsłużył blisko 10% pasażerów więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Największy wzrost odnotowali przewoźnicy sieciowi, ale podróżnych przybywa we wszystkich segmentach ruchu.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2XB8l3I
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 9 lipca 2019 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław: rekordowe półrocze
Od stycznia do końca czerwca wrocławskie lotnisko obsłużyło blisko 10% pasażerów więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Największy wzrost odnotowali przewoźnicy sieciowi, ale podróżnych przybywa we wszystkich segmentach ruchu.
W pierwszym półroczu tego roku z wrocławskiego lotniska skorzystało łącznie już ponad 1,6 mln pasażerów, tj. o 9,6% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. To najlepszy wynik w historii Portu Lotniczego Wrocław. Uwagę zwraca fakt, że znaczący wzrost – o ponad 18% – odnotowali przewoźnicy sieciowi. Co złożyło się na ten wynik? – Przede wszystkim, oferta przewoźników sieciowych jest coraz bogatsza. Podróżnych przyciągają zwłaszcza rejsy do największych hubów przesiadkowych. Potwierdza to sukces połączenia do Paryża, uruchomionego przez linie Air France przed rokiem. Już widać, że bardzo dużą popularnością cieszy się również nowe połączenie do Amsterdamu, uruchomione przez linie KLM na początku maja – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław.
Tanie linie przewiozły w pierwszym półroczu 2019 ponad 1 mln pasażerów, tj. o blisko 7% więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Spory udział ma w tym bardzo duże powodzenie połączeń do Kijowa Boryspola (Ryanair) i Charkowa (Wizz Air), uruchomionych jesienią 2018. Jednak podróżnych systematycznie przybywa również na wielu innych kierunkach, w tym południowych (zwłaszcza do Hiszpanii, Włoch lub Portugalii), na Wyspy Brytyjskie, do Skandynawii, Paryża Beauvais, Brukseli czy Eindhoven. – Segment połączeń niskokosztowych rozwija się bardzo stabilnie, czemu sprzyja rozbudowana siatka i różnorodność kierunków. Fakt, że samoloty na większości tras są wypełnione niemal w 100% przekonuje, że oferta przewoźników jest dobrze dobrana do oczekiwań podróżnych – dodaje Jarosław Sztucki.
Imponujące tempo wzrostu od początku roku utrzymuje się w ruchu czarterowym. Z oferty biur podróży skorzystało w okresie od stycznia do końca czerwca ponad 17% pasażerów więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Wśród podróżnych wrocławskiego lotniska największą popularnością cieszą się w tym roku kurorty na Riwierze Tureckiej i Riwierze Egejskiej, greckie wyspy, a także Hiszpania i Bułgaria. Ofertę uzupełniają Egipt, Tunezja, Włochy (Sycylia), Albania czy Madera, portugalska „wyspa wiecznej wiosny" na Atlantyku. Tegoroczną nowością jest Algarve, najbardziej słoneczny region kontynentalnej Portugalii.
Przybywa podróżnych również w ruchu krajowym. Na trasie na warszawskie Lotnisko Chopina przewoźnik, PLL LOT, odnotował przez pierwsze sześć miesięcy tego roku wzrost o blisko 10%. Ciągle rośnie zainteresowanie połączeniem do Gdańska, obsługiwanym przez linie Ryanair.
W tegorocznym sezonie letnim podróżni wrocławskiego portu mają do dyspozycji w sumie 83 połączenia: 50 niskokosztowych, w tym 18 atrakcyjnych kierunków południowych, 9 sieciowych oraz 24 połączenia czarterowe.
W temacie połączeń do portu lotniczego nic się nie zmienia od ok. 40 lat. Zamiast komunikacji miejskiej kursują słabo oznaczone autobusy w cenie 10 PLN za 1 kurs, mimo że od granicy miasta w linii prostej na lotnisko jest tylko 16 km. Komunalny przewoźnik MZK, któremu władze miasta z pogwałceniem przepisów prawa antymonopolowego przyznały monopol w komunikacji miejskiej, od kilku lat mówi "nie".
Korespondencja sprzed kilku dni:
Pytanie
Dlaczego na lotnisko IEG (w Nowym Kramsku) nie dociera komunikacja miejska mimo że do granicy administracyjnej miasta Zielona Góra w linii prostej jest 16,5 km.Od około 40 lat kursują jakieś autobusy mające zupełnie inne przystanki niż komunikacja miejska. Podobno UMWL zwrócił się do UMZG o sfinansowanie kom. miejskiej na lotnisko. Co zrobi UM w tej sprawie?
Odpowiedzi UM Zielona Góra:
Zielona Góra, 4 lipca 2019 r.
Pan
Adam Fularz
W nawiazaniu do zapytania z dnia 3 lipca 2019 r. informuję, że w latach ubiegłych otrzymał Pan odpowiedź dotyczącą możliwości obsługi Lotniska w Babimoście. W tej kwestii niewiele się zmieniło. Dojazd i powrót z Lotniska zapewnia PKS Zielona Góra (dawniej DA-MI). Stosowne informacje znajdują się na stronie Lotniska i Przewoźnika:
http://airport.lubuskie.pl/dla-podroznych/dojazd/autobusem/
https://www.pks.zgora.pl/index.php/pasazer/rozklad-jazdy/polaczenie-na-lotnisko
Poniżej przypominam odpowiedź z roku 2016 jaką otrzymał Pan z MZK.
Maria Pięta
Szanowny Panie!
Bardzo ciekawy pomysł – co do zasady, nasz zakład zawsze aprobuje wszelkie próby zwiększenia znaczenia i zakresu funkcjonowania zielonogórskiej komunikacji miejskiej, bo w transporcie – potocznie mówiąc – najważniejsze jest, gdy koła się kręcą…
Ale przechodząc do meritum odpowiedzi na Pana propozycję, na wstępie przywołam definicji komunikacji miejskiej z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Są to: „gminne przewozy pasażerskie wykonywane w granicach administracyjnych miasta albo:
a) miasta i gminy,
b) miast, albo
c) miast i gmin sąsiadujących
– jeżeli zostało zawarte porozumienie lub został utworzony związek międzygminny w celu wspólnej realizacji publicznego transportu zbiorowego."
Oznacza to, że uruchomienie postulowanej przez Pana linii w formie komunikacji miejskiej wymagałoby zawarcia porozumienia komunalnego z każdą z gmin na jej trasie (nawet, gdy w poszczególnych gminach nie przewidziano przystanków). Nieodzownymi elementami takich porozumień są deklaracje gmin, dotyczące partycypacji finansowej w przedsięwzięciu. Jak dotąd, nie ma żadnych przesłanek o takich zamiarach ze strony żadnej z gmin na trasie projektowanej linii. Bez porozumień komunalnych uruchomienie linii komunikacji miejskiej jest w świetle obowiązujących przepisów prawa niemożliwe.
Niechęć gmin do angażowania się w komunikację miejską wynika z faktu, iż w komunikacji miejskiej, w przeciwieństwie do drogowej komunikacji regionalnej, nie przysługuje prawo refundacji z budżetu państwa strat poniesionych z tytułu honorowania ulg ustawowych. W rezultacie, pozamiejskie przewozy komunikacji miejskiej stają się dla samorządów kosztowniejsze od komunikacji regionalnej, gdyż pozbawione są dodatkowego źródła finansowania – środków z budżetu państwa.
Poza opisaną, najważniejszą przeszkodą formalną w realizacji Pana propozycji, chciałabym również zwrócić uwagę, że ewentualne uruchomienie takiej linii – ze względu na charakter jej trasy – nie jest zadaniem Prezydenta Miasta Zielonej Góry (ani tym bardziej MZK), tylko Marszałka Województwa Lubuskiego – wyznaczonego przez ustawę o publicznym transporcie zbiorowym organizatora przewozów wojewódzkich, czyli ponadpowiatowych.
Z poważaniem,
Barbara Langner
19 marca przesłałem wzór przetargu na wykonywanie usług przewozowych do Zarządu Woj. Opolskiego. Zarząd WO postanowił jednak udzielić zamówienia bez przetargu.
Prosiłem Zarząd WO podanie podstawy prawnej dla prowadzenia przez UMWO procederu monopolizacji tego sektora usług- ponieważ przepisy prawa definują monopole i karzą za proceder monopolizowania. Zapytałem także czy członkowie Zarządu UMWO pokryją ze swoich środków koszty wynikające w różnicy cen z przetargach na wykonywanie usług?
Dotychczasowe odpowiedzi Zarządu Woj. Opolskiego
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO
GABINET MARSZAŁKA
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO
GABINET MARSZAŁKA
Piastowska 14, 45-082 Opole, tel.:(..)
GM.1431.19.2019 Opole, 8 lipca 2019 r.
A
Szanowny Panie Redaktorze,
Odpowiadając na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
dot. podstawy prawnej działań podjętych przez Urząd Marszałkowski Województwa
Opolskiego w sprawie zamówienia usług przewozów kolejowych informuję, że
Województwo Opolskie zamieściło "Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące
umowy o świadczenie usług publicznych" o zamiarze bezpośredniego udzielenia
zamówienia w zakresie transportu kolejowego zgodnie z art.19 ust.1 pkt.3 w związku
z art. 22 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r, o publicznym transporcie
zbiorowym oraz zgodnie z art. 5 ust. 6 rozporządzenia (WE) Nr 1370/2007
Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r.
Ogłoszenie zamieszczone jest w witrynie TED:
Z poważaniem
Violetta Ruszczewska, rzecznik prasowy UMWO
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała list:
Od:
MPU <mpu na serw.
mpu.radom.pl>
Data: piątek, 5 lipca 2019
Temat: pytania- kolej do portu lotniczego w Radomiu
Do: Adam Fularz
(..)
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pana e-maila z dnia 25.06.2019r dotyczącego zapytania " kolej do portu lotniczego w Radomiu" Miejska Pracownia Urbanistyczna w załączeniu przesyła pismo znak MPU-II.452.31.2019.RA z dnia 05.07.2019r
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja serwisu otrzymała odpowiedzi na zarzuty o dezaktualizację wytycznych dla infrastruktury lotnictwa pasażerskiego w Polsce:
Od:
SekretariatDL <sekretariatDL na serw.
mi.gov.pl>
Data: piątek, 5 lipca 2019
Temat: Odpowiedź na zapytanie
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana wiadomość mailową z dnia 7 czerwca 2019 r. informuję, iż w chwili obecnej trwają prace koncepcyjne nad dokumentem stanowiącym wytyczne dla rozwoju rynku transportu lotniczego w Polsce. Dokument ten, uwzględniając nowe prognozy ruchu lotniczego w Polsce, będzie wskazywał kierunki rozwoju infrastruktury lotnisk i ATM w Polsce, oraz będzie stanowił instrument polityki transportowej państwa w zakresie lotnictwa cywilnego.
W tym miejscu należy wyjaśnić, że resort transportu nie dysponuje środkami budżetowymi, które mogłyby posłużyć jako wsparcie dla budowy i rozwoju nowych lotnisk o czym był Pan wielokrotnie informowany. Minister Infrastruktury wspiera proces rozwoju transportu lotniczego w Polsce (pozafinansowo) poprzez inicjatywy legislacyjne, w tym zmiany ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze, zmniejszając bariery funkcjonowania branży, zapewniając spójność planowych inwestycji z dokumentami strategicznymi państwa w zakresie transportu lotniczego.
Jednocześnie w załączeniu przekazuję informację na temat przetwarzania danych osobowych w Ministerstwie Infrastruktury.
Z poważaniem,
Tomasz Bojanowski
Departament Lotnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
(...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja zwróciła się do UMWL z pytaniami o cele likwidacji linii kolei z Gorzowa do Szczecina i do Myśliborza. Jej fragmenty zdemontowano dla budowy trasy drogowej.
---------- Wiadomość otrzymana z UMWL ----------
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw.
lubuskie.pl>
Data: czwartek, 11 kwietnia 2019
Temat: odpowiedź
Do: adam.fularz
Witam ponownie Panie Adamie, w reakcji na Pana wiadomość wysłaną 9 kwietnia br. na adres Kancelarii Ogólnej UMWL, przesyłam poniżej odpowiedź, której udziela Piotr Tykwiński - Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji:
Odpowiadając na e-mail wysłany przez pana Adama Fularza na adres Kancelarii Ogólnej urzędu, odnosząc się do zawartych w nim pytań, wątpliwości i hipotez, uprzejmie podaję, co następuje.
Ruch pasażerski na linii Gorzów Wlkp - Myślibórz zlikwidowano prawie 30 lat temu, a więc jeszcze przed powstaniem Województwa Lubuskiego. Wiązanie tego faktu z działalnością Samorządu Województwa jest więc bezpodstawne i bezprzedmiotowe. W załączonej odpowiedzi PKP PLK wyjaśniono również panu Adamowi Fularzowi jakie organy oraz podmioty państwowe dokonały fizycznej likwidacji tej linii kolejowej. Na marginesie warto przypomnieć, że droga S3 jest drogą krajową, a nie wojewódzką.
Zwracam także uwagę, że linia Gorzów Wlkp. - Myślibórz miała stricte lokalny charakter. Nawet zaproponowana przez pana Adama Fularza nowa trasa linii łączącej Gorzów Wlkp. ze Szczecinem, nie pokrywałaby się przebiegiem z tą rozebraną przez jej państwowego właściciela.
Na koniec pragnę poinformować, że Województwo Lubuskie nie buduje nowych linii kolejowych. Nie ma ku temu środków ani podstaw, zwłaszcza w przypadku, kiedy ich bieg miałby wykraczać poza teren województwa. A taka okoliczność ma miejsce w przypadku „propozycji" pana Adama Fularza. Nawet gdyby możliwości budżetowe Województwa Lubuskiego (wobec wielu pilniejszych potrzeb) na to pozwalały, inwestycja o takiej skali wymagałaby zainteresowania, inicjatywy i współfinansowania ze strony Województwa Zachodniopomorskiego.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Dzień dobry,
Jesz, co chcesz i ile chcesz, do tego w atrakcyjnych cenach i w przyjemnej atmosferze. W hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław otwarto nowe miejsce – On Time Restaurant. W menu zdrowe dania, smaczne desery i orzeźwiające napoje. Na podróżnych czekają sezonowe potrawy, dni tematyczne z daniami z różnych części Europy, a także strefa wypoczynku.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2LA9od1
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 4 lipca 2019 r.
Informacja prasowa
Bądź On Time. Nowa restauracja na wrocławskim lotnisku
Jesz, co chcesz i ile chcesz, do tego w atrakcyjnych cenach i przyjemnej atmosferze. W hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław otwarto nowe miejsce – On Time Restaurant.
Zdrowe dania, smaczne desery i orzeźwiające napoje. To wszystko znajdziecie w On Time Restaurant, nowej restauracji w Porcie Lotniczym Wrocław. Koncept miejsca powstał w oparciu o zasadę – dla każdego coś pysznego. Klienci On Time Restaurant mogą wybierać spośród świeżych warzyw, sałatek, potraw mięsnych, rybnych, wegetariańskich, bezglutenowych oraz deserów. W On Time Restaurant każdy może nałożyć sobie na talerz tyle, ile zechce. Goście nie płacą za konkretne danie, lecz za jego wagę. 100 gramów kosztuje 4,99 zł. – Nasze menu bazuje przede wszystkim na zdrowych daniach z dodatkiem ziół. Serwujemy potrawy parowane, gotowane, z grilla. W menu znajdzie się jednak też coś dla wielbicieli tradycyjnego schabowego – mówi Robert Grygiel, szef kuchni On Time Restaurant i wielokrotny kucharz Europy na Widelcu. Zapewnia również, że pasażerowie codziennie mają szansę na zdrowe i świeże menu. – Wprowadzamy propozycje sezonowe, o tej porze roku np. potrawy ze szparagami czy desery z arbuza. W planach mamy dni tematyczne, podczas których będzie można spróbować kuchni z różnych stron świata, np. z Hiszpanii czy Węgier – zachęca Robert Grygiel.
Nowo otwarty lokal znajduje się w hali ogólnodostępnej (przy ruchomych schodach). Do dyspozycji gości jest 60 miejsc. Pasażerowie czekający na odlot mogą również zrelaksować się w strefie chilloutu, w której umieszczono eleganckie fotele oraz stoliki. - On Time Restaurant to doskonałe miejsce na szybki, ale zarazem smaczny i zdrowy lunch przed odlotem. Można tam zjeść posiłek lub po prostu odpocząć. Myślę, że będzie to idealne miejsce dla wszystkich pasażerów, zwłaszcza dla mieszkańców regionu, a nawet dalszych województw, którzy swoją podróż rozpoczynają właśnie na lotnisku we Wrocławiu – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje, że nowa restauracja to ukłon także w stronę osób, które chciałyby zjeść coś smacznego w oczekiwaniu na przylot bliskich.
On Time Restaurant to kolejny lokal gastronomiczny zlokalizowany w hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław. W sąsiedztwie restauracji znajdują się także: The Whitehouse, kawiarnia Costa Coffee oraz Pub & Restaurant Legendario. W hali odlotów pasażerowie mogą zjeść posiłek w Gate Barze lub Flying Bistro.
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Data: poniedziałek, 1 lipca 2019
Temat: LOT PRZEJMUJE BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIA Z TALLINNA I OGŁASZA KONTYNUACJĘ WSPÓŁPRACY Z LINIĄ NORDICA
|
|
|
| LOT PRZEJMUJE BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIA Z TALLINNA I OGŁASZA KONTYNUACJĘ WSPÓŁPRACY Z LINIĄ NORDICA
| | Warszawa, 1 lipca 2019 roku – Polskie Linie Lotnicze LOT i Nordica podpisały porozumienie o kontynuacji współpracy w zakresie oferowania bezpośrednich połączeń lotniczych z Tallinna. Zgodnie z nową formułą współpracy część połączeń dotychczas realizowanych przez Nordikę będzie oferowanych bezpośrednio przez LOT. Dotyczy to między połączeń z Tallinna do Sztokholmu, Brukseli i – tak jak do tej pory – do Warszawy. Wszystkie rejsy realizowane będą nadal samolotami Bombardier CRJ900 wynajmowanymi wraz z załogami od firmy Regional Jet, będącej wspólną własnością LOTu i Nordiki.
- Na mocy porozumienia z Nordiką od 1 sierpnia 2019 r. LOT przejmie odpowiedzialność handlową za część bezpośrednich połączeń z Tallinna. Widzimy w nich interesujący potencjał biznesowy, ale jednocześnie dostrzegamy potrzebę ich handlowego wzmocnienia. Z tego względu wspólnie z naszymi estońskimi partnerami uznaliśmy, że to właśnie LOT długoterminowo będzie w stanie prowadzić skuteczniejszą konkurencję i zapewniać dogodne biznesowe połączenia Tallinna z kluczowymi ośrodkami w Europie – zarówno w postaci bezpośrednich rejsów, jak i oferty warszawskiego hubu – mówi Maciej Wilk, Członek Zarządu ds. Operacyjnych LOT. – W ten sposób wzmacniamy strategię rozwoju LOT jako czołowego przewoźnika sieciowego w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
Pozostałe połączenia Nordiki do Kijowa, Wilna, Kopenhagi, Wiednia i Trondheim zostaną zawieszone wraz z końcem lotniczego sezonu letniego, tj. od 27 października 2019 r.
Od 2016 roku LOT stale i dynamicznie rozwija swoją ofertę połączeń z Tallinna. Oprócz objęcia swoimi numerami rejsów połączeń Nordiki, polski przewoźnik blisko trzykrotnie zwiększył liczbę rejsów ze stolicy Estonii do Warszawy (z 10 do 28 razy tygodniowo), zapewniając dogodne połączenia transferowe przez swój warszawski hub do ponad 100 destynacji w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Liczba pasażerów z i do Estonii na rejsach bezpośrednich z Warszawy wzrosła w tym czasie z około 30 tys. pasażerów w 2015 r. do blisko 120 tys. przewidywanych w 2019 r.
Oprócz handlowej współpracy z linią Nordica LOT nieprzerwanie od 2016 roku pozostaje udziałowcem estońskiej spółki Regional Jet, która dysponuje flotą nowoczesnych samolotów z serii Bombardier CRJ. Samoloty te wykonują połączenia zarówno w ramach siatki Nordiki jak i LOT-u. Obecnie do obsługi swojej siatki połączeń LOT wykorzystuje 4 Bombardiery CRJ.
| | | |
|
|
| Kontakt dla mediów: Adrian Kubicki Rzecznik Prasowy | . tel.: +48 22 606 79 19 (..) | |
|
|
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk