Szanowni Państwo,
dziś o godz. 7:30, zgodnie z rozkładem jazdy pociągów, ze stacji Warszawa Wileńska odjechał pociąg nr 11619 rel. Warszawa Wileńska– Tłuszcz, który jest 3,5-milionowym pociągiem Kolei Mazowieckich – KM. Codziennie na mazowieckie szlaki o długości 1449 km wyrusza średnio 800 pociągów, które pokonują 51 tys. km i przewożą blisko 165 tys. osób. W załączniku przesyłam do ewentualnego wykorzystania zdjęcia.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: wtorek, 6 sierpnia 2019
Temat: Wniosek do MI o budowę przystanku Radom Wschodni
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
spółka PKP Polskie Linie Kolejowe jest w trakcie przygotowań do budowy peronu przy wiadukcie ul. Żeromskiego w Radomiu przy linii kolejowej nr 8 . Obecnie trwają uzgodnienia z władzami Radomia oraz Przedsiębiorstwem Porty Lotnicze, dotyczące szczegółów wyposażenia i posadowienia infrastruktury technicznej , a także trybu realizacji tej inwestycji oraz jej finansowania. W celu usprawnienia komunikacji w obrębie Radomia planowane jest wykonanie połączeń torowych pomiędzy linią kolejową nr 8 a linią kolejową nr 26, które umożliwią obsługę nowo projektowanego przystanku Radom Śródmieście dla pociągów jadących od strony Dęblina.
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Friday, July 19, 2019 7:36 AM
To: media
Subject: Wniosek do MI o budowę przystanku Radom Wschodni
W prasie donosi się że PKP PLK planuje budowę przystanku w Radomiu który jednak nie będzie mógł obsłużyć największego potoku pasażerskiego w regionie Radomia
"W 2017 r. o zbudowanie przystanku w sposób umożliwiający postoje pociągów kursujących linią Dęblin – Radom apelował w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury poseł PiS Andrzej Kosztowniak, w latach 2006-2014 prezydent Radomia: „Z tego kierunku występują największe dojazdy do Radomia". Na tej linii leżą bowiem 18-tysięczne Pionki, będące największym miastem w powiecie radomskim, oraz gmina Jedlnia-Letnisko z dużą liczbą mieszkańców dojeżdżających do pracy i szkół w Radomiu"- donosi magazyn ZBS.
Czy MI zamierza wystąpić do PKP PLK z wnioskiem o zmianę w planie budowy przystanku? W pobliżu lotniska Radom powinna być możliwość podróży koleją do największych miast w okolicy.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
(.... )
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Dzień dobry,
Od sezonu zimowego 2019/2020 polecimy z Wrocławia do Odessy - słynnego kurortu nad Morzem Czarnym – ogłosiły linie Wizz Air. Samoloty węgierskiego przewoźnika będą tam startowały dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i piątki. Bilety są już w sprzedaży. To już siódme wschodnie połączenie z wrocławskiego lotniska.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. AdobeStock, Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2MFzyM1
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 6 sierpnia 2019 r.
Informacja prasowa
Wizz Air uruchamia połączenie Wrocław – Odessa
Węgierskimi liniami polecimy do słynnego kurortu nad Morzem Czarnym od sezonu zimowego 2019/2020. Samoloty będą tam startowały dwa razy w tygodniu. Bilety są już w sprzedaży. To już siódme wschodnie połączenie z wrocławskiego lotniska.
Nowe połączenie lotnicze z najsłynniejszym kurortem ukraińskim linie Wizz Air uruchomią w zimowym rozkładzie lotów. Od 1 listopada będzie realizowane dwa razy w tygodniu – w każdy poniedziałek i piątek. Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. – Odessa to bardzo atrakcyjne miejsce: trzecie pod względem wielkości miasto Ukrainy o przebogatej historii. Kusi pięknymi zabytkami i bogactwem miejsc znanych między innymi z licznych filmów. Jest również największym portem morskim naszego wschodniego sąsiada – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław.
Decyzja linii Wizz Air oznacza, że z wrocławskiego lotniska do Odessy od nowego sezonu polecimy z dwoma największymi przewoźnikami niskokosztowymi. W marcu uruchomienie połączenia z Odessą zapowiedziały bowiem linie Ryanair. Samoloty przewoźnika będą startowały tam we wtorki i soboty. – Takie bogactwo cieszy, bo dobitnie pokazuje, jak atrakcyjny to kierunek. Zyskają na tym pasażerowie – podkreśla Jarosław Sztucki.
Nowe, drugie już połączenie do Odessy będzie zarazem siódmym wschodnim w ofercie Portu Lotniczego Wrocław. Pozostałymi są: Lwów (linie Wizz Air), Charków (linie Wizz Air), dwa połączenia do Kijowa (lotniska Żuliany z oferty linii Wizz Air i Boryspol - Ryanair) oraz Kutaisi (Wizz Air).
Treści public relations
Źródło informacji: UMWL
Newsletter Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
GZ.II.0620.1.144.2019 Zielona Góra, 05-08-2019 r.
Newsletter nr 143
Koleją przez granicę
Polskę i Niemcy łączy coraz więcej, szczególnie łatwo dostrzec to w przygranicznych regionach, takich jak Lubuskie i Brandenburgia. Wystarczy spojrzeć chociażby na współpracę w zakresie transportu kolejowego i wspólnie rozwijaną od lat siatkę połączeń. Nadeszła pora na kolejny krok. Dziś (05.08) w Urzędzie Marszałkowskim podpisano porozumienie dotyczące rozwoju Kolei Wschodniej (Ostbahn) linii 203. Dokument podpisał członek zarządu Marcin Jabłoński.
- Memorandum jest dowodem i symbolem współpracy. To namacalne potwierdzenie wyznaczonych priorytetów po obu stronach granicy. Wskazujemy, co chcielibyśmy w najbliższym czasie osiągnąć. Dużą wagę przykładamy do przedsięwzięć na polsko-niemieckim pograniczu i ekologicznego rozwiązywania problemów transportu zbiorowego - mówił Marcin Jabłoński.
Berlin, Brandenburgia i Województwo Lubuskie to regiony, którym zależy na rozbudowie zrównoważonych systemów mobilności, przyczyniających się do ochrony klimatu. Dla osiągnięcia tego celu kluczowa jest właśnie linia 203 w Polsce, po stronie niemieckiej nazywana Ostbahn. Trasa łączy Berlin z Piłą, pełniąc rolę ważnego korytarza transportowego dla osób i towarów. Linia wymaga modernizacji i tego właśnie dotyczy podpisane dziś memorandum. Województwo Lubuskie wspólnie z niemieckimi partnerami jeszcze bardziej zaangażuje się w rozbudowę efektywnej, zelektryfikowanej i dwutorowej linii.
- Nie zaczynamy dzisiaj, współpracujemy od dawna. Od kilku lat mamy Szczyt Kolejowy, który integruje jednostki centralne oraz operatorów kolejowych. Nadal trzeba jednak wykonać wiele pracy - tłumaczyła Kathrin Schneider Minister Infrastruktury i Planowania Przestrzennego, która podpisała memorandum z ramienia rządu Brandenburgii.
Na przestrzeni lat można podać wiele działań kolejowych Lubuskiego i Brandenburgii, zakończonych sukcesem. Wystarczy tu wspomnieć chociażby o połączeniach uruchomionych w 2016 r.: Gorzów Wlkp.–Kostrzyn–Berlin oraz Zielona Góra-Frankfurt nad Odrą-Berlin Lichtenberg, czy też pociągu Wrocław-Żary-Forst-Cottbus–Berlin. W przyszłości rozwój współpracy ma okazję znacznie przyśpieszyć, dzięki likwidacji kolejnych barier związanych np. z różnicami prawnymi w dwóch krajach.
- Staramy się mimo wszelkich ograniczeń. Infrastruktura kolejowa w ogromnej części nie leży w gestii samorządu. Musimy mnóstwo rzeczy uzgadniać z partnerami centralnymi. Staramy się jednak wskazywać priorytety na polsko-niemieckim pograniczu. Wykorzystujemy wszystkie szanse, aby przyspieszyć działania i inwestycje na liniach kolejowych między naszymi krajami - podsumował Marcin Jabłoński.
Wg UMWL
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Tymczasowa komunikacja miejska z dworca Kostrzyn na przystanek Woodstock już wystawia paragony za bilety choć kierowcy i kasjerzy sobie nie radzą. Obok rzekomo stoi pokazd w którym są osoby nadzorujące czy od biletów miejskich odprowadzane są podatki. Rzekomo wczoraj wystawiono kilka mandatów 500- złotowych- wg doniesienia obsługi komunikacji miejskiej.
Opr. Adam Fularz na podstawie rozmów z osobami obecnymi przy autobusach
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Jadę pociągiem wzdłuż lorka drogowego ciągnącego się przez Kostrzyn nad Odrą. Dzisiaj ok. 14.15 korek rozpoczyna się w okolicy miejscowości Ługi Górzyckie - czyli ok. 8-10 km od miejsca festiwalu, zauważyłem początek korka samochodów na równoległej szosie samochodowej dochodzącej do Kostrzyna od strony miasta Słubice.
Obecnie, jak sądzę na podstawie doświadczeń z lat poprzednich, zwykle czeka się kilka godzin w takim korku samochodowym.
opr. Adam Fularz
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wczoraj, gdy jechałem pociągiem ok. godz. 17-tej przez Kostrzyn nad Odrą, w okolicy miejscowości i przystanku kolejowego Ługi Górzyckie (niem. Oderbruch), ok. 10 km od miejsca festiwalu, zauważyłem początek korka samochodów na równoległej szosie samochodowej dochodzącej do Kostrzyna od strony miasta Słubice.
Obecnie, jak sądzę na podstawie doświadczeń z lat poprzednich, korek ten może sięgać już do Górzycy. Także na drodze od strony Słońska- samochody stały jeszcze przed Kostrzynem. Zwykle czeka się kilka godzin w takim korku samochodowym.
opr. Adam Fularz
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Przypominamy, że w dniu 1 sierpnia 2019 r. w godzinach 14.00 – 20.00, w związku ze zmianami spowodowanymi organizacją zgromadzeń publicznych, obowiązywać będzie wzajemne honorowanie biletów KM i ZTM wg poniższych zasad:
- Bilety KM (wszystkich rodzajów) będą honorowane we wszystkich środkach publicznego transportu zbiorowego (SKM, metro, autobusy, tramwaje) w obszarze 1. i 2. strefy biletowej ZTM.
- Bilety ZTM (wszystkich rodzajów z uwzględnieniem stref biletowych) będą honorowane we wszystkich pociągach KM w obszarze 1. i 2. strefy biletowej ZTM.
Podróżni z biletami „kartonikowymi” ZTM, które nie zostały wcześniej skasowane, są obowiązani do ich skasowania przez trwałe napisanie na ich odwrocie daty i godziny w formacie 24-godzinnym, czyli np. 01.08. godz. 14:15, a posiadacze biletów zakodowanych na WKM muszą je uprzednio aktywować.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
Wczoraj o 23.47 odjeżdżałem do Zielonej Góry z dworca w Kostrzynie. Na peronie najniższym tego dwupoziomowego dworca ktoś nalepił kartki- kierunek Berlin, kierunek Krzyż, ale zrobił to w dwuznaczny sposób. Są to papierowe kartki które nie podają że pociągi odjeżdżają z peronu o poziom wyżej, bowiem strzałka jest skierowana w poziomie, a nie ku górze. Ktoś może zrozumieć że pociągi na Krzyż i Berlin odjeżdżają z poziomu dolnego- w kierunku Szczecina. Kartki są nalepione niby ukośnie, ale można to różnie zinterpretować.
Zapowiedzi megafonowe są tylko po polsku, co przeczy Państwa korespondencji o dwujęzyczności zapowiedzi na dworcach granicznych. Przedwczoraj około północy ktoś zapowiadał pociągi tak zaspanym głosem, że z trudem można było cokolwiek usłyszeć. Brak jest komunikatów w innych językach - np. po angielsku- mimo że sporo gości festiwalu jest z Berlina i z Niemiec, ale nie mówi po niemiecku. Szacuję że z pociągów z kierunku Niemiec, co druga osoba nie jest etnicznym Niemcem. W mojej ocenie odpowiada to składowi etnicznemu młodszych pokoleń w Berlinie i okolicach.
Na dworcu w Kostrzynie brak jest też strzałek, skąd odjeżdżają autobusy na festiwal. Szczególnie późnym wieczorem niemieccy goście festiwalu są wyraźnie zagubieni. Odniosłem wrażenie że wczoraj w nocy na dworcu w Zielonej Górze błąkała się osoba która źle zinterpretowała strzałkę- kierunek Berlin- na dworcu w Kostrzynie i źle pojechała. Słyszałem głośne słowa "Szeise, Szeise".
Pozdrawiam
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja otrzymała stanowisko gminy:
Dzień Dobry!
Odpowiadając na Pana zapytanie z dnia 18 lipca 2019 r. informuję, że jest to bardzo dobra koncepcja zwłaszcza z uwagi na narastający ruch samochodowy i tworzące się z tego powodu coraz częściej korki na drogach lokalnych i ponadlokalnych.
Nie rozwiąże to oczywiście w całości problemu ale dla osób chcących skorzystać z takiego środka transportu znacznie ułatwi i przyspieszy podróżowanie.
Należy jednak zwrócić uwagę na ogromne koszty, liczone zapewne w wielu milionach złotych, związane z przywróceniem linii do stanu użytkowności, zakupu taboru, zatrudnieniu obsługi oraz późniejszego utrzymania całości infrastruktury.
Sugerujemy aby tak ogromne pieniądze zostały przeznaczone na budowę np. przeprawy mostowej nad rzeką Odrą lub, co byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem, przekazanie na potrzeby lokalnych inwestycji, o których pomysłodawcy programu Kolej – Plus często nie mają wiedzy.
pozdrawiam
Damian Stachowiak
Kierownik Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Obrotu Nieruchomościami
(..)
Gmina Sulechów
Plac Ratuszowy 6
66-100 Sulechów
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
W poniedziałek pytaliśmy:
Dlaczego pociąg z dzisiaj ze stacji Nietkowice ok. godz. 13.30 do Zielonej Góry nie przyjechał w ogóle i dopiero ma przyjechać bo rzekomo ma 3 godziny opóźnienia?
Odpowiedź UMWL:
pociąg w całości odwołano na odcinku z FFO do Rzepina, autobus zastępczy miał 105 minut opóźnienia już na starcie- wg deklaracji UMWL
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Pytanie
Wczoraj wieczorem, o godz. 23.47 wsiadałem do pociągu PKP IC ze Szczecina do Bielska Białej/ Krakowa, na stacji Kostrzyn/Odrą. Próbowaliśmy z grupą mężczyzn chcących wsiąść do pociągu, do jednego dwóch wagonów jadących do Bielska-Białej. Mimo szarpania, drzwi nie chciały się otworzyć, były to wagony starszego typu. Mężczyzna przede mną się poddał, choć był młody i silny. Ja też musiałem kilka razy próbować nim zaparłem się i ku mojemu zdziwieniu drzwi się otworzyły pod dużą siłą (sądziłem że w ogóle były jakoś zablokowane).
Jak mają wg Min. Infrastruktury do pociągów wsiadać słabsze fizycznie kobiety, słabsi mężczyźni, czy dzieci? Skoro nawet nader krzepki mężczyzna przede mną się poddał, a ja sam regularnie trenuję i np. jeżdżę na wakeboardzie czy na wakeskate? W mojej ocenie przeciętna osoba nie otworzyłaby tych drzwi. Wczoraj inny pasażer w dodatku przez 40 minut próbował ustalić, gdzie ma siąść w pociągu by dojechać do Krakowa, bo skład był rozłączany. Naprawdę dość długo chodził po pociągu w tę i we wtę.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do UMWL
Wniosek do UMWL
Wnoszę do UMWL o pospieszny kontakt z PKP, IC oraz z Polregio celem zorganizowania na dworcu w Kostrzynie tymczasowego punktu rzeczy znalezionych w pociągach podczas Pol'and'Rock Festiwal. Byłem w Kostrzynie nad Odrą w dniu wczorajszym, i w tym roku jest więcej millenialsów na tym festiwalu. Wysiadając z pociągów w mojej ocenie pozostawiają oni znaczne ilości śpiworów, kalimat, namiotów, toreb które później próbują szukać. Już wczoraj w naszym przedziale ktoś porzucił mnóstwo rzeczy. Później jacyś festiwalowicze ich szukali. Proszę aby zorganizować jakiś tymczasowy punkt odbioru pogubionych w pociągach rzeczy, zwłaszcza że znaczna ich liczba będzie kończyć bieg w Kostrzynie. W chwili obecnej brak tam jest biura czy punktu rzeczy znalezionych.
Gdy byłem jeszcze dzieckiem pod opieką starszego brata, mnie samemu skradziono śpiwór na Przystanku Woodstock w Zarach i później długo byłem chory, po nocy spędzonej bez śpiwora.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do Kostrzyna nad Odrą już dzisiaj brak jest miejsc siedzących u przewoźnika PKP Intercity. W Kostrzynie jest tľum gości festiwalu. Słychać sporo przekleństw.
Opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji własnych
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Wysokie loty z uczelnią
Utworzenie kierunku inżynierii lotniczej na Wydziale Mechanicznym Uniwersytetu Zielonogórskiego i powiązanie go z Parkiem Technologii Kosmicznych, tworzonym w partnerstwie samorządu województwa z innymi podmiotami - to temat spotkania marszałek Elżbiety Anny Polak z przedstawicielami UZ i Aeroklubu Ziemi Lubuskiej. – Przygotowujemy nowy program operacyjny i aktualizujemy strategię, więc jest dobry czas, by wskazać inteligentne specjalizacje regionu, wśród których znajdzie się lotnictwo – powiedziała marszałek.
W spotkaniu z marszałek Polak uczestniczyli ze strony Uniwersytetu – kanclerz uczelni Katarzyna Łasińska oraz profesorowie Sławomir Kłos i Władysław Papacz, a ze strony Aeroklubu Ziemi Lubuskiej – Jarosław Gniazdowski. Obecni byli także dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Maciej Nowicki, wicedyrektor Biura Projektów Własnych Urzędu Marszałkowskiego Grzegorz Grzywacz oraz były poseł i szef sejmowego zespołu ds. przestrzeni kosmicznej Bogusław Wontor.
Uczestnicy spotkania podkreślali, że powołanie inżynierii lotniczej na UZ byłoby wyjściem naprzeciw zapotrzebowaniu rynku. Uczelnie w Polsce, które kształcą studentów w tych zakresach, nie są w stanie logistycznie i organizacyjnie obsłużyć tylu chętnych, ilu się zgłasza. Na rynku zbyt mało jest pilotów i mechaników lotnictwa. Zdaniem przedstawicieli UZ, powołanie takiej specjalności, pozytywnie oddziaływałoby na jakość kształcenia na innych kierunkach mechanicznych, podnosząc poziom profesjonalizacji Wydziału Mechanicznego. Z kolei przedstawiciel AZL podkreślił wpływ takiego kierunku studiów na rozwój Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost. – Jeśli chcemy rozszerzać siatkę połączeń lotniczych, to trzeba stworzyć warunki do powstania stacji obsługowej dla samolotów. Bez tego przewoźnicy, zarówno pasażerscy jak i cargo, nie będą mieli motywacji, by tworzyć nowe połączenia – mówił J. Gniazdowski.
Jak powołać nowy kierunek? Uniwersytet Zielonogórski zamierza ubiegać się o dofinansowanie tego przedsięwzięcia od samorządu województwa. Obecnie, zarówno Wydział Mechaniczny UZ jak i Aeroklub Ziemi Lubuskiej są w trakcie certyfikacji przyznawanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Taki certyfikat jest wymagany, by uczelnia mogła szkolić inżynierów lotnictwa i dawać im stosowne uprawnienia. W ramach tworzonej pracowni lotniczej znalazłby się m.in. symulator lotów dla pilotów. To kosztowne ale wysoce profesjonalne urządzenie, w którym czas szkolenia liczy się tak samo jak czas spędzony w powietrzu.
Podczas spotkania rozmawiano także o powiązaniu tego kierunku z powstającym Parkiem Technologii Kosmicznych w Zielonej Górze/Nowym Kisielinie. Samorząd województwa w partnerstwie z Uniwersytetem Zielonogórskim, Centrum Badań Kosmicznych PAN i firmą Hertz System, realizuje ten projekt w ramach dofinansowania z RPO Lubuskie 2020. Obecnie samorząd województwa czeka na przekazanie przez uczelnię gruntu pod budowę parku. Marszałek podkreśliła, że w przypadku problemów z gruntem, lokalizacja w Nowym Kisielinie nie jest ostateczna; możliwe byłoby też dopuszczenie innych partnerów uczelnianych do tego projektu. Podczas spotkania ustalono, że sprawa gruntu w Nowym Kisielinie zostanie w szybkim terminie załatwiona.
Marszałek Polak poinformowała, że obecnie jest dobry czas by wpisać lotnictwo do inteligentnych specjalizacji regionu. – Przygotowujemy program operacyjny na nową perspektywę finansową Unii Europejskiej, aktualizujemy strategię rozwoju województwa. W nowej perspektywie będzie dużo więcej pieniędzy na ramach EFS, czyli przeznaczonych na szkolenia a nie na infrastrukturę. Dlatego budowaliśmy parki naukowo-technologiczne w poprzedniej perspektywie i dlatego dziś warto tak ukierunkować środki w ramach EFS, by trafiały na te dziedziny, na które jest największe zapotrzebowanie na rynku – mówiła marszałek. – Na pewno w nowej perspektywie będą pieniądze na nowoczesne linie technologiczne, pod potrzeby takich priorytetów, jak region bardziej inteligentny i przyjazny środowisku.
Dyr. Maciej Nowicki poinformował też, że w projekcie aktualizacji strategii rozwoju województwa lubuskiego (cel operacyjny 3.1: modernizacja oraz rozwój infrastruktury komunikacyjnej i transportu zbiorowego) znajdą się takie kierunki interwencji jak: rozwój bazy serwisowej dla branży lotniczej wraz z jej obsługą dla pilotów oraz wspieranie średniego i wyższego szkolnictwa technicznego w zakresie serwisu i obsługi technicznej samolotów.
Wg UMWL
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
PYTANIA REDAKCJI
Czy to prawda że w Grójcu zlikwidowano komunikację podmiejską i obecnie pozostały tylko nieliczne resztki połączeń? Zdjęcie w załączniku.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Transport Wolnorynkowy
ODPOWIDZI MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury nie jest właściwe do udzielenia odpowiedzi w tej sprawie.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
PYTANIE REDAKCJI
Czy to prawda że w Gnieźnie zlikwidowano komunikację podmiejską i obecnie podróż na dystansie 30 km kosztuje ok. 120 PLN, ponieważ pozostały tylko taksówki?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Transport Wolnorynkowy
ODPOWIEDŹ MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY
From:
media <media na serw. mi.gov.pl>Date: Tue, Jul 23, 2019 at 3:00 PM
Subject: RE: Pytanie PKS
To: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
pozostająca w upadłości spółka PKS Gniezno obecnie znajduje się pod nadzorem Agencji Rozwoju Przemysłu.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(..)
Przykład rozkładu jazdy skonstruowanego celem likwidacji możliwości przesiadki.