Pytanie redakcji
From:
Adam Date: Wednesday, September 25, 2019
Subject: pytanie o pociąg do Żagania
Czy PKP IC planuje aby tenże pociąg Warszawa- Żagań- choćby jeden wagon- przedłużyć z Żagania (zmiana kierunku jazdy) do Forst (Barść) albo Cottbus (Chociebuż) w Niemczech? To niewiele dalej, a przez to umożliwionoby jakąkolwiek turystykę w polskim kierunku. Obecnie pociągi w kierunku Polski z Niemiec są bardzo nieliczne i zwykle wielokrotnie droższe niż pociągi do Czech czy w inne rejony Niemiec. W naszym regionie brak turystów z Niemiec, mimo że np. moje miasto jest największym miastem, najbliżej po polskiej stronie na wschód od Berlina. Obecnie z Forst (Barść) są w dni powszednie tylko połączenia do Żagania przez Żary. Jest ich tylko chyba 10 w całym tygodniu. Jedno rano, jedno po południu. W weekendy - wydłuża się je do Wrocławia, ale także tych połączeń jest chyba 3 lub 4 w tygodniu.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Zielonogórska
Odpowiedzi PKP Intercity S.A.
Szanowny Panie Redaktorze,
PKP Intercity nie planuje takiego przedłużenia.
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
Temat listu:
Petycja do władz gminy Przewóz dot. kolei turystycznej wakacyjnejJako wydawca i ekonomista domagam się w tejże petycji by gmina Przewóz wysłała petycje do Ministra Infrastruktury (o naprawę peronów w m. Przewóz, Wymiarki, Mirostowice Dln., Średnie oraz Grn.) oraz do UMWL w sprawie poszerzenia zakresu oferty poc. turystycznych do Przewozu- w przyszłym sezonie w każdy weekend wakacyjny, z autobusem do parku Mużakowskiego, oraz wysłała przedstawicieli na peron w m. Przewóz dla kolei turystycznej mającej kursować w dn. 28 września 2019 trasą:
Przewóz- Wymiarki- Jankowa Żagańska- Ziel.. Góra
celem oceny tego połączenia pasażerskiego i sprawdzenia naocznie, czy jest sens wznawiać to połączenie turystyczne sezonowe.
Linia została ostatnio odtworzona na odcinku Przewóz- Jankowa dla poc. towarowych. Odcinek ocalały do m. Sanice- odcięto kozłem oporowym. Po stronie niemieckiej znaczne odcinki linii wyremontowano.
Skontaktowaliśmy się z niemieckim zarządcą odcinka Horka- Loddenau- jest zainteresowany reaktywacją tej linii kolejowej na odcinku Sanice- Przewóz- natomiast odcinek dalszy z Przewozu do st. Jankowa Żagańska jest czynny. Czy wg UG w Przewozie- istnieje możliwość poszerzenia oferty pociągów turystycznych - dla ruchu wycieczkowego?
Niemiecki zarządca linii- firma DRE, odpowiedział na pytanie czy możliwe będzie wznowienie ruchu transgranicznego (por. list poniżej). Jakie jest stanowisko UG Przewóz? Czy popiera odtworzenie kolei transgranicznej? Czy w tej sprawie UG Przewóz mógłby wystąpić do polityków lokalnych?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
ekonomista, wydawca
Załaczniki:
Poprzednia korespondencja w sprawie:
An:Deutsche Regionaleisenbahn GmbH
Wilmersdorfer Straße 113/114
10627 Berlin
Was fuer Plaene gibt es fuer duie Strecke Horka- Lodeanu? Der polnische Streckenabschnitt wird saniert bis zum Przewóz.
Hat die Deutsche Regionaleisenbahn irgendwelche Plaene, die Stecke zum Betreib bereitzustellen?
MfG
Adam
Linia kolejowa nr 380 – łącząca stację kolejową Jankowa Żagańskaze stacją Horka Gbf w Niemczech przez Przewóz i Lodenau.
Odcinek od Jankowej do Przewózu otwarto w 1895 roku, dalsza część linii została uruchomiona w 1907 roku. W 1984 ruch pasażerski ustał całkowicie. Obecnie linia jest nieprzejezdna a odcinek od Sanic do Niemiec został rozebrany po II wojnie światowej.
W latach 2016-2019 planowana jest modernizacja linii na odcinku Jankowa Żagańska - Przewóz, gdzie odgałęzia się wojskowa bocznica do Potoku Lubuskiego. Po wykonaniu modernizacji ma zostać dopuszczony ruch pociągów z prędkością do 40 km/h. Inwestycja ma zostać sfinansowana z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej, które łoży środki na utrzymanie linii o dużym znaczeniu dla wojska[2].
--
Über den Abschnitt Lodenau - Horka finden derzeit Gespräche mit der Stadt Rothenburg sowie dem Landkreis Görlitz und der verladenden Wirtschaft statt. Die derzeitige Phase ist vertraulich. Der Abschnitt Lodenau - Bundesgrenze steht derzeit bei der DRE nicht zur Debatte.
Mit freundlichen Grüßen
Curth
Präsident
Pytanie redakcji dot. powrót połączenia kolejowego Warszawa- Żagań
Czy MI rozpatrzy wnioski mieszkańców miasta Żagań, lub także pobliskiego miasta Żary, o powrót połączenia kolejowego Warszawa- Żagań? Miasto Żagań było stolicą księstwa do okresu przed II wojną. Znajdował się tutaj nawet teatr. Działało muzeum wnętrz pałacowych (wyposażenie pałacu zagarnęła lokalna ludność), po II wojnie była tu nawet jeszcze czynna opera kameralna.
"29 maja 2000 roku o godz. 20.20, czyli 19 lat temu, odjechała od nas ostatnia Warszawa" – cytuje osobę o nazwisku Sławomir Świniuch portal
zachod.pl
Czy jest możliwość uruchomienia łącznika do poc. IC "Nałkowska" do Warszawy, który kursuje z pobliskiego Węglińca? Czy można zmienić skład poc. IC "Nałkowska" na wagonowy, oraz jakieś wagony odłączać w Węglińcu by obsłużyć miasto Żagań?
Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury
Szanowny Panie Redaktorze,
po zakończeniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe prac na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk będzie możliwość analizowania wydłużenia relacji do Żagania jednego z pociągów, kursujących obecnie w relacji Warszawa – Poznań – Zielona Góra.
Według deklaracji PKP PLK SA prace na linii Zbąszynek – Czerwieńsk powinny zakończyć się w grudniu 2020 r. Zatem uruchomienie połączenia do Żagania można rozważać od Rozkładu Jazdy 2020/2021. W ramach toczących się prac nad Rozkładem Rocznym Pociągów 2019/2020 PKP IC nie ma możliwości dodania dodatkowego składu Warszawa – Żagań w pociągu IC „Nałkowska".
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Do MI
Społecznicy pisali do MI w sprawie połączenia kolejowego do Żagania. Obecny układ przesiadek rozwala kolej regionalną- ta musi czekać na osoby przesiadające się na Żagań, Żary z pociągu Warszawa- Wrocław- Ziel. Góra. Ostatnio gdy wracałem w zeszłą środę bodajże, czekano ok. godziny. W dodatku za powrotny bilet z Ziel. Góry do Opola- w sumie ok. 480 km w dwie strony, zapłaciłem 110 PLN. O ile się nie mylę, w Wielkiej Brytanii, czy w Czechach zapłaciłbym możliwe że taniej. Myślę że ceny biletów na kolei to efekt zmowy przewoźników z Ministerstwem Infrastruktury.
Czy MI planuje aby tenże pociąg- choćby jeden wagon- przedłużyć do Forst (Barść) albo Cottbus (Chociebuż) w Niemczech? To niewiele dalej, a przez to umożliwionoby jakąkolwiek turystykę w polskim kierunku. Obecnie pociągi w kierunku Polski z Niemiec są bardzo nieliczne i zwykle wielokrotnie droższe niż pociągi do Czech czy w inne rejony Niemiec. W naszym regionie brak turystów z Niemiec, mimo że np. moje miasto jest największym miastem, najbliżej po polskiej stronie na wschód od Berlina. Obecnie z Forst (Barść) są tylko połączenia do Żagania przez Żary . Jest ich tylko chyba 10 w całym tygodniu. Jedno rano, jedno po południu. W weekendy - wydłuża się je do Wrocławia, ale także tych połączeń jest chyba 3 lub 4 w tygodniu.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Zielonogórska
do Sz. P. Burmistrza miasta Pniewy
Drogi Panie,
w związku z rozmową telefoniczną w sprawie wywiadu, proszę o odpowiedzi na pytania:
1. dlaczego zdecydował się Pan "przeciąć" szlak korytarza kolei Gorzów- Poznań uniemożliwiając tym samym jej odtworzenie w przyszłości?
2. Czy Pana działania są celowe, aby nie dopuścić do obudowy korytarza kolejowego z Gorzowa do Poznania najkrótszą trasą, jak chcą Pana przeciwnicy?
3. Czy jest Pan przeciwny kolei? Czy chce Pan aby ludność podróżowała w Pana regionie samochodami osobowymi?
4. Czy prawdą jest że i wcześniej był Pan przeciwny pomysłowi ożywienia linii kolejowej do miasta Pniewy i był Pan pasywny, gdy inne samorządy i inny społecznicy w okolicy podnosili temat naprawy tej linii kolejowej dla kursujących co 30 minut w szczycie autobusów szynowych, tak jak na odtworzonej ze zniszczeń trasie do Wągrowca?
5. Dlaczego i z jakich powodów dąży Pan do ostatecznego zniszczenia infrastruktury systemu transportu zbiorowego pomiędzy stolicą WIelkopolski a północną częścią woj. lubuskiego? Jak Pan widzi transport zbiorowy w regionie bez tejże linii kolejowej?
6. Co ma Pan do powiedzenia osobom które chcą aby zapłacił Pan ze swoich środków prywatnych odszkodowania za swoje decyzje i zbierają się w sprawie pozwu zbiorowego do sądu, w sprawie przeciwko Pana decyzjom?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Gazeta Nowiny podaje: "Pociąg odjedzie 28 września ze stacji Jasło o godz. 7.35. Cena biletu dla osoby dorosłej bez ulg wyniesie 12,50 zł. Powrotny kurs z Krynicy odjeżdża o godz. 17.56."
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo, dziś podczas Targów TRAKO zaprezentowano nowy pojazd FLIRT dla Kolei Mazowieckich produkcji firmy Stadler. W załączniku przesyłam komunikat prasowy oraz zdjęcia do wykorzystania.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
dziś w Gdańsku, podczas Targów TRAKO, odbyła się konferencja podsumowująca 15 lat działalności spółki Koleje Mazowieckie. Zachęcam do zapoznania się z informacją prasową na temat dotychczasowych dokonań mazowieckiego przewoźnika. Dołączam także zdjęcia od wykorzystania.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
otrzymano z KPRM:
Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku", przedłożoną przez ministra infrastruktury.
Głównym celem krajowej polityki transportowej przedstawionej w strategii jest zwiększenie dostępności transportowej kraju oraz poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu i efektywności sektora transportowego. Będzie to możliwe przez utworzenie spójnego, zrównoważonego, innowacyjnego i przyjaznego użytkownikom systemu transportowego na poziomie krajowym, europejskim i globalnym.
- Realizacja celu głównego w perspektywie 2030 r. wymaga podjęcia następujących działań:
- budowy zintegrowanej i wzajemnie powiązanej sieci transportowej służącej konkurencyjnej gospodarce;
- poprawy sposobu organizacji i zarządzania systemem transportowym;
- zmiany w indywidualnej i zbiorowej mobilności (chodzi m.in. o promocję transportu zbiorowego);
- poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz przewożonych towarów;
- ograniczania negatywnego wpływu transportu na środowisko;
- poprawy efektywności wykorzystania publicznych środków na przedsięwzięcia transportowe.
· Wdrożenie tych działań wynika z potrzeby nadrobienia zaniedbań z przeszłości oraz wpisania się w nowe trendy technologiczne i gospodarcze występujące w Europie i na świecie, a także z konieczności uniknięcia pułapek rozwojowych.
· W pierwszej kolejności wysiłki inwestycyjne będą skoncentrowane głównie na nadrobieniu zaległości infrastrukturalnych dotyczących zwiększenia dostępności transportowej w Polsce (drogi, koleje, lotniska, śródlądowe drogi wodne, porty morskie i śródlądowe) i na zorganizowaniu podstawowej infrastruktury zintegrowanego systemu transportowego.
· Chodzi o to, aby etapowo – do 2030 r. – możliwe było zwiększenie dostępności transportowej kraju, zapewnienie zrównoważonego rozwoju poszczególnych gałęzi transportu oraz poprawienie warunków świadczenia usług związanych z przewozem towarów i pasażerów.
· W dokumencie zawarto konkretne projekty strategiczne mające na celu stworzenie spójnej sieci autostrad, dróg ekspresowych i linii kolejowych o wysokim standardzie, rozwiniętej sieci lotnisk, portów morskich i żeglugi śródlądowej oraz systemów transportu publicznego. Założono realizację 22 projektów strategicznych wynikających ze „Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju" i nowych projektów, kluczowych do rozwoju systemu transportowego Polski.
· Dokument wskazuje także na nowoczesne rozwiązania ułatwiające funkcjonowanie całego sektora transportowego, zmniejszające jego negatywny wpływ na środowisko i klimat, tak aby możliwe było stworzenie zrównoważonego systemu transportowego kraju do 2030 r.
· Przyjęcie tego dokumentu oznacza, że przestanie obowiązywać: Strategia Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) przyjęta przez Radę Ministrów w 2013 r. oraz strategia ponadregionalna „Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku" przyjęta przez rząd w 2008 r.
Uchwała wchodzi w życie z dniem następującym po dacie ogłoszenia w Monitorze Polskim.
Centrum Informacyjne Rządu
KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja pytała w MI o przystanek w centrum miasta Koniecpol, przy drowcu autobusowym. Obecna stacja kolei jest zdecydowanie poza centrum miasta. Wg informacji jakie zebrałem w pociągu do Koniecpola z Częstochowy, lokalizacja dodatkowego przystanku w centrum byłaby dogodniejsza dla części mieszkańców centrum maista.
REDAKCJA SERWISU OTRZYMAŁA LIST:
Od:
media <media na serw. mi.gov.pl>Date: wt., 24 wrz 2019 o 12:50
Subject: RE: Do MI- pytanie o przystankek Koniecpol Centrum
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
w propozycjach inwestycyjnych związanych m.in. z nową perspektywą 2021 – 2027 nie uwzględniono budowy postulowanego przystanku Koniecpol Centrum, m.in. ze względu na niedużą odległość dzielącą już istniejące punkty obsługi, tj. Koniecpol oraz Koniecpol Magdasz.
W latach 2013 – 2016 na terenie Koniecpola realizowany był przez PKP PLK SA projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odc. Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom". W ramach tego projektu zostały zrewitalizowane istniejące przystanki osobowe i stacje w omawianej lokalizacji.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(..)
Pytanie redakcji:
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, September 10, 2019 8:17 AM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Do MI- pytanie o przystankek Koniecpol Centrum
do MI
Z jakich powodów monopolista PKP PLK blokuje budowę przystanku kolejowego Koniecpol Centrum?
Czy jest możliwe aby zmienić zarządcę tej linii kolejowej wzorem innych krajów typu Szwajcaria? Jeśli są podobne problemy, zmienia się zarząd danego fragmentu sieci kolejowej.
pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Głowacka Katarzyna <Katarzyna.Glowacka na serw. plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 7 stycznia 2019
Temat: pytanie o przystankek Koniecpol Centrum
Do: "Adam.Fularz na wieczorna.pl" <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
DW: Rzecznik <Rzecznik na serw. plk-sa.pl>, Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na serw. plk-sa.pl>
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pańskiego e-maila, niniejszym informuję, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy peronów bliżej centrum miasta Koniecpol.
Z pozdrowieniami,
Katarzyna Głowacka
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.(..)
Czy PLK zbuduje platformy peronowe w centrum miasta Koniecpol? Obecnie jedyny dworzec kolejowy jest bardzo daleko od centrum miasta.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
<ratusz na serw
um.lomza.pl>
Data: wtorek, 24 września 2019
Temat: Fw: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl
Sent: Tuesday, September 24, 2019 8:32 AM
Subject: Re: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
KPM.0530.127.2019
Uruchomienie regularnego połączenia kolejowego do Łomży jest bardzo istotne dla rozwoju miasta i poprawy mobilności mieszkańców. Dałoby możliwość podróży do głównych ośrodków regionu (Białegostoku, Ełku, Warszawy) – transportu towarów i ludzi, co znacząco mogłoby skrócić czas podróży, ale i poprawić bezpieczeństwo – transport kolejowy jest bowiem bezpieczniejszą formą komunikacji od transportu samochodowego. Kwestie zarządu nad infrastrukturą PKP leżą jednak poza kompetencjami Miasta Łomży.
Z poważaniem
Sent: Tuesday, September 10, 2019 10:14 AM
Subject: Fw: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Sent: Tuesday, September 10, 2019 9:36 AM
Subject: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Czy UM popiera starania aby Pkp PLK S.A. oddało linię kolei do Łomży innemu zarządcy? Zdemontowano peron w tym mieście.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <
Adam.Fularz na wieczorna.pl>
Data: środa, 5 grudnia 2018
Temat: Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: Rzecznik <
rzecznik na plk-sa.pl>
Czy PKP PLK potwierdza że zamiast torowiska na odcinku Sniadowo- Łomża planowana jest droga ekspresowa S61 w relacji Sniadowo- Łomża? Czy PKP PLK - skoro same nie zamierzają remontować torowiska- mogą je przekazać innemu zarządcy?
por. mapa odcinka:
https://conadrogach.pl/mapy/droga-ekspresowa-s61-mapa-odcinka-sniadowo-lomza.html
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw. Lot.pl>
Data: poniedziałek, 23 września 2019
Temat: LOT WYSTARTOWAŁ Z BUDAPESZTU DO SEULU
Do: "adam.fularz na
wieczorna.pl" <adam.fularz na
wieczorna.pl>
| | | LOT WYSTARTOWAŁ Z BUDAPESZTU DO SEULU
| | |
Warszawa, 23 września 2019 r. – Polskie Linie Lotnicze LOT w niedzielę zainaugurowały bezpośrednie rejsy z Budapesztu do Seulu. Boeingi 787 Dreamliner będą obsługiwały tę trasę trzy razy w tygodniu. To pierwsze dalekodystansowe połączenie polskiego przewoźnika ze stolicy Węgier do Azji. Uruchomieniem nowych międzynarodowych rejsów z Budapesztu - LOT realizuje kolejny etap budowy swojego drugiego europejskiego hubu.
Polskie Linie Lotnicze LOT – jeden z najdynamiczniej rozwijających się przewoźników w Europie Środkowej i Wschodniej, w niedzielę 22 września zainaugurowały regularne loty na trasie pomiędzy Budapesztem i Seulem. Od teraz trasa ta będzie obsługiwana przez samolot Boeing 787 Dreamliner trzy razy w tygodniu według następującego rozkładu: LO 2001 BUD-ICN 12:25-6:05 (+1) wtorki, piątki i niedziele LO 2002 ICN-BUD 07:30-13:15 poniedziałki, środy, soboty - To kamień milowy w historii Polskich Linii Lotniczych LOT oraz kolejny etap budowania naszej drugiej bazy w Budapeszcie. Jestem przekonany, że nasza oferta spełni oczekiwania Koreańczyków i Węgrów. Turystyczny i biznesowy potencjał współpracy pomiędzy Budapesztem i Seulem jest ogromny – ruch pasażerski na tej trasie sięga 75 tysięcy osób, a liczba podróżnych podróżujących co roku pomiędzy krajami Europy Środkowo-Wschodniej a Seulem przekracza 580 tysięcy osób. Jako lider w tej części Europy LOT odpowiada na potrzeby pasażerów, oferując loty nie do jednej, ale do dwóch stolic europejskich - do Warszawy i Budapesztu - mówi Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT. Lot na trasie Budapeszt-Seul trwa niespełna 11 godzin. Nowa oferta polskiego przewoźnika umożliwi pasażerom przesiadki na połączenia z Warszawą oraz Londynem (LCY), a także od 30 marca 2020 r. – na rejsy LOT-u z Budapesztu do: Brukseli, Bukaresztu, Pragi i Stuttgartu. Pasażerowie podróżujący na pokładzie Dreamlinera mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka i kuchnią niczym z najlepszej restauracji, klasę LOT Premium Economy z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu, oraz klasę LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami i indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB. Specjalnie dla pasażerów podróżujących na trasie Budapeszt-Seul LOT zapewnia, m.in. koreańskie menu, a pokładowy system rozrywki dostępny w języku koreańskim i węgierskim zawiera filmy koreańskie i węgierskie. Docelowo LOT planuje także zapewnić podczas każdego lotu jednego członka obsługi pokładowej władającego językiem koreańskim i węgierskim. - Węgry są dla LOT-u jednym z kluczowych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Dla LOT-u to także zupełnie nowy rozdział w procesie wykorzystywania potencjału związanego z naszym działaniem. Po raz pierwszy w swej 90-letniej historii LOT uruchamia połączenie do Azji spoza Polski - dodaje Rafał Milczarski. Uruchomienie lotów na trasie Budapeszt-Seul to kolejny krok w procesie tworzenia portu przesiadkowego LOT-u w Budapeszcie. Począwszy od 30 marca 2020 r. liczba rejsów obsługiwanych przez LOT ze stolicy Węgier wyniesie łącznie 12 – pasażerowie będą mogli bezpośrednio polecieć do Warszawy, Krakowa, London-City, Bukaresztu, Brukseli, Stuttgartu, Pragi, Belgradu, Sofii, a także do Nowego Jorku, Chicago i Seulu. Do obsługi nowo zapowiedzianych europejskich lotów, trzy samoloty typu Embraer 195 będą na stałe stacjonować w Budapeszcie. Począwszy od następnego sezonu letniego, w skład floty przewoźnika w Budapeszcie wejdą cztery maszyny wykorzystywane do połączeń krótkodystansowych i jeden Boeing 787 Dreamliner. Obecnie do obsługi bezpośrednich połączeń z Budapesztu LOT zatrudnia 80 stewardes i stewardów oraz kilkunastu pilotów pochodzenia węgierskiego. Na bieżąco prowadzi rekrutacje pozyskując nowych kandydatów - tylko do końca tego roku planuje zatrudnić ok. 150 pilotów do obsługi baz w Warszawie i Budapeszcie. Uruchomienie nowych rejsów z Budapesztu to kolejny element realizacji strategii rentownego wzrostu Polskich Linii Lotniczych LOT, której celem jest budowanie pozycji lidera przewozów w Europie Środkowej i Wschodniej. Bilety m.in. na nowe połączenia z Budapesztu do Seulu są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym na lot.com. | | (..) | | KONTAKT DLA MEDIÓW | | Michał Czernicki P.o. Rzecznik Prasowy | | tel.: (..)lot.pl | | | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2018 roku LOT przewiózł prawie 9 mln pasażerów, o dwa miliony więcej niż rok wcześniej. LOT rocznie zapewnia komfortową podróż w ramach 111 połączeń na świecie. W ofercie są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Polski przewoźnik w 2019 r. obchodzi 90. rocznicę powstania. (..) | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo, zapraszamy na konferencję podsumowującą 15 lat działalności spółki Koleje Mazowieckie. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Gazeta Nowiny podaje: "Pociąg odjedzie 28 września ze stacji Jasło o godz. 7.35. Cena biletu dla osoby dorosłej bez ulg wyniesie 12,50 zł. Powrotny kurs z Krynicy odjeżdża o godz. 17.56."
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Rady Miasta
Petycja
Szanowni Państwo
Na ulicy Elektronowej róg Dekoracyjnej jest przystanek komunikacji miejskiej.
Ostatni autobus po południu do centrum miasta- linia 12- ma odjazd o godzinie 16.14 natomiast następny kurs z tego przystanku do centrum jest dopiero o godz. 21.03. Czyli mamy 5 godzin przerwy w kursach komunikacji miejskiej w części miasta gdzie jest jej bardzo mało mimo że kiedyś na al. Zjednoczenia autobusy kursowały nawet co 20 minut.
Powody są znane i jest nimi monopolizacja wykonywania tych usług przez jeden podmiot. W Elblągu czy w Gdyni istnieją wyspecjalizowane zarządy komunikacji miejskiej które dbają o to by w na rynku nie doszło do monopolizacji po stronie wykonywania usług. W Białymstoku w 1991 roku tamtejsze MPK podzielono na 3 komunalne spółki Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, Komunalny Zakład Komunikacyjny oraz Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Wg moich informacji- teren zajedni po prostu podzielono siatką na 3 części. Wnoszę o podobne działania w Zielonej Górze tj. podział zajezdni i majątku na mniejsze podmioty celem rozbicia szkodliwego monopolu. Proponuję podział na 2-3 spółki przewozowe.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl