W wakacje 2019 r. „Słoneczny” przewiózł o ok. 5,5 tys. osób więcej niż rok temu. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
Linie Wizz Air ogłosiły właśnie nowe połączenie z Wrocławia na Ukrainę. Od sezonu letniego przewoźnik poleci do Zaporoża. Rejsy będą realizowane w każdą środę i niedzielę. To już szósty kierunek na Ukrainę w ofercie Portu Lotniczego Wrocław. Bilety zaczynają się od 89 zł.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. AdobeStock, Port Lotniczy Wrocław): https://bit.ly/2qA2dJA
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 22 października 2019 r.
Informacja prasowa
Nowy kierunek lotniczy z Wrocławia na Ukrainę
Od sezonu letniego linie Wizz Air dwa razy w tygodniu polecą z Wrocławia do Zaporoża. To już szósty kierunek na Ukrainę w ofercie Portu Lotniczego Wrocław.
Nowość w rozkładzie lotów Portu Lotniczego Wrocław. Od sezonu letniego 2020 polecimy z Wrocławia do Zaporoża na Ukrainę. Nowe połączenie wprowadza tania linia lotnicza Wizz Air. Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu: w środy i niedziele. Pierwszy samolot odleci ze stolicy Dolnego Śląska do Zaporoża 29 marca 2020 r. Bilety wkrótce będą dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Ceny rozpoczynają się od 89 zł*.
- Kierunki wschodnie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów połączeń w naszej siatce lotów – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław. – Przewoźnicy systematycznie rozwijają ofertę w tym sektorze, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie ze strony podróżnych. Samoloty na każdej trasie latają wypełnione. Można spodziewać się, że Zaporoże będzie cieszyło się równie dużym zainteresowaniem jak pozostałe kierunki tego segmentu – dodaje.
Zaporoże to miasto w południowo-wschodniej części Ukrainy, położone nad Dnieprem. Jest stolicą obwodu zaporoskiego, liczącego milion mieszkańców. Zaporoże jest ważnym ośrodkiem przemysłowym. W mieście działa huta oraz fabryka samochodów. Jest też świetną bazą wypadową do zwiedzania regionu, który może pochwalić się m.in. jedną z najciekawszych atrakcji turystycznych Ukrainy - kompleksem historyczno-kulturowym Zaporoże Sicz.
- Jako pionier podróży lotniczych z najniższymi taryfami na Ukrainie, zawsze staramy się stymulować rynek i reagować na rosnące zapotrzebowanie na niskokosztowe bilety i wspaniałe wrażenia z podróży. Dodanie nowego, już piątego lotniska, w Zaporożu, do naszej siatki połączeń na Ukrainie jest dla nas ważnym kamieniem milowym, a sześć ogłoszonych tras z międzynarodowego lotniska Zaporoże do Austrii, Polski, Węgier i Litwy z pewnością stworzy nowe możliwości, na które czekali nasi pasażerowie – powiedział Johan Eidhagen, Chief People Officer of Wizz Air.
Zaporoże to szósty ukraiński kierunek w ofercie wrocławskiego lotniska oferowany przez tanie linie lotnicze. Większość z nich obsługuje właśnie Wizz Air: Charków, Kijów Żuliany, Lwów oraz Odessę, która debiutuje w zimowym rozkładzie lotów 2019/2020 (od 1 listopada). Loty do Odessy jednocześnie wprowadzają linie Ryanair (od 29 października), które latają także na lotnisko Kijów Boryspol.
* Cena biletu w jedną stronę z opłatą administracyjną. Dołączona jest jedna torba podręczna (maks.: 40x 30x20 cm). Duży bagaż podręczny i każda sztuka bagażu rejestrowanego podlega dodatkowym opłatom.
Dzisiaj redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Media CBA <media na serw.
cba.gov.pl>
Data: poniedziałek, 21 października 2019
Temat: CBA zawiadamia prokuraturę po analizie w zielonogórskim PKS - komunikat 21.10.2019 r.
Do: Media CBA <media na serw.
cba.gov.pl>
Od października 2017 r. do marca 2019 r. poznański Wydział Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego prowadził analizę „Ewentualnych nieprawidłowości związanych z gospodarowaniem środkami finansowymi PKS Zielona Góra Sp. z o.o.".
Kontrolerzy CBA analizie poddali m.in. umowę zlecenia z czerwca 2013 r. Dotyczyła ona naprawy autobusów PKS. Uwagę kontrolujących zwrócił sposób rozliczania napraw - w formie ryczałtowej i uzależniony od długości naprawianych autobusów. We wcześniej zawieranych umowach na analogiczne usługi wynagrodzenie obliczane było zawsze w oparciu o ilość przepracowanych godzin, zgodnie z obowiązującym cennikiem, przyjętym uchwałą zarządu spółki oraz zawierało koszty materiałów użytych do napraw pojazdu. Analiza dokumentacji wewnętrznej wykazała, że w wyniku zawarcia przez prezesa PKS tej umowy spółka PKS Zielona Góra poniosła straty w kwocie ponad 400 tys. złotych.
CBA analizowało także umowę zawartą pomiędzy PKS Zielona Góra Sp. z o.o." a Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie. Umowa na usługi komunikacji miejskiej na terenie miasta Lublin doprowadziła do strat w zielonogórskim PKS na ponad 2,5 mln złotych. Na tę kwotę złożyły się nieprawidłowe ustalenie rzeczywistych kosztów dzierżawy autobusów niezbędnych do realizacji kontraktu oraz koszty ich dostosowania (modernizacji) do wymogów stawianych przez lubelską spółkę, a także brak zaplecza technicznego i kadry kierowców. Znaczną jej część stanowiły kary umowne za niepunktualne przyjazdy i nieprawidłową obsługę realizowanych kursów.
Po zakończeniu analizy w spółce poznańskie CBA złożyło zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Zielonej Górze, a ta wszczęła śledztwo w sprawie nadużycia udzielonych uprawnień lub niedopełnienia obowiązków przez zarząd spółki PKS Zielona Góra Sp. z o.o.
Wydział Komunikacji Społecznej CBA
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Temat: Petycja w sprawie kolei z Gorzowa do Zielonej Góry
Do: MI
P e t y c j a
Obecnie miedzy Zieloną Górą a Gorzowem kursuje mało połączeń kolejowych jak na możliwości gospodarce i ekonomiczne regionu. Brak jest letnich sezonowych połączeń do kurortów typu Łagów czy do bunkrów Rejonu Umocnionego MRU- dla rozwoju weekendowej turystyki z reszty kraju.
Zwracam się z petycją o:
- uzupełnienie nowymi trasami poc. pospiesznych obecnego połączenia między dwoma największymi miastami województwa o relacje poc. PKP Intercity prowadzące dwoma innymi trasami niż obecną trasą z przesiadką przez Zbąszynek. Poniżej przedstawiam dwie relacje o których uruchomienie wnoszę. Z czasem czas przejazdu tymi oboma trasami winien spaść do 2 godzin lub 2 godzin 30 minut co jest technicznie możliwe.
Wnoszę o:
- uruchomienie- wytrasowanie połączenia kolejowego wakacyjnego PKP Intercity trasą z Gorzowa p. Międzyrzecz- Wędrzyn- Sulęcin- Ośno Lubuskie- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Połączenie to byłoby przyspieszone na całym odcinku i obsługiwałoby tylko wybrane stacje i przystanki.
-uruchomienie- wytrasowanie połączenia kolejowego wakacyjnego sezonowego przeez lubuskie miasta wypoczynkowe finansowanego przez MI w relacji Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz- Kaława MRU- Gościkowo/ Paradyż- nowy przystanek przy bunkrach- Łagów Lubuski- Toporów- Torzym- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Także to połączenie byłoby przyspieszone na całym odcinku.
- połączenie wykorzystałoby nieczynną obecnie linię kolei od Toporowa do m. Łagów do Gościkowa-Paradyża i dalej do Nietoperka oraz Kaławy odkąd tory są już wyremontowane. Odcinek od Nietoperka do Łagowa jest obecnie nieużywany ale ma podkłady strunobetonowe i jego przywrócenie do ruchu jest możliwe. Nie są to podkłady drewniane w związku z czym przywrócenie ruchu na tej trasie jest technicznie nieskomplikowane.
Wnoszę o zamówienie usług przewozów Intercity w wakacje letnie tymi trasami co najmniej raz do dwa razy dziennie w okresie nauki szkolnej oraz dwa do trzy razy na dzień w sezonie letnim.
-wnoszę o wyznaczenie nowej lokalizacji przystanku kolei w Paradyżu/ Gościkowie- jest to sanktuarium katolickie z letnim festiwalem muzyki dawnej. Dogodne miejsce to na zachód przy moście nad drogą /szosą celem organizacji węzła przesiadkowego w tym miejscu w okresie późniejszym.
- wnoszę o zamówienie obu usług nawet jako sporadycznej oferty tylko w okresie letnim. Obecnie w weekendy samochody zapychają miasteczko Łagów.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Petycja o wznowienie linii kolei turystycznej Sulechów- Babimost - Port Lotniczy
akcja portalu Riviera Zielonogórska Petycja
Do Polregio
Zwracam się z petycją o wznowienie kursów kolei turystycznej - szynobusów okazjonalnych do tutejszego portu lotniczego. Pociągi kursowałyby w dniu festiwalu lotniczego, imprez masowych oraz celem np. corocznych wycieczek kolejowych połączonych ze zwiedzaniem lotniska oraz Nowego Kramska czy Babimostu.
Zwracam się o zawnioskowanie do właściciela działki z torowiskiem o umożliwienie udrożnienia toru dla wjazdu wycieczki kolejowej oraz o wnioskowanie do PKP PLK o przeprowadzenie doraźnej naprawy linii kolejowej Sulechów- Babimost port lotniczy- dla kursów w dniu pikniku lotniczego. Przy bazie paliw uruchomionoby przystanek końcowy dla szynobusu turystycznego i naprawionoby końcowy fragment torowiska. Odkopanoby przejazdy. Oczyszczonoby torowisko. Wytyczonoby dojście piesze do terminalu portu lotniczego przez las- jest to trasa 2 kilometrów pieszo.
Prowadzę wydawnictwo i słucham narzekań na nieczynne torowisko do portu lotniczego. Wiele osób stara się by w porcie co jakiś czas odbywał się piknik lotniczy zaś z uwagi na nieczynny tor kolejowy możliwy jest tylko dojazd drogowy.
Zadaniem PKP PLK jest utrzymanie sieci kolejowej w regionie. Linia do Babimostu Port Lotniczy została porzucona. Wymaga ona pobieżnych u doraźnych działań celem jej naprawy. Zadaniem UMWL jest umożliwienie podróży transportu zbiorowego w regionie. Jest możliwym aby to torowisko było linią kolei okazjonalnej, turystycznej.
Domagamy się umożliwienia zorganizowania takich połączeń kolejowych dla turystów kierujących się do portu lotniczego na piknik lotniska. Obecnie nie jest to możliwe- zasypano piaskiem przejazd kolejowy, na torze rosną krzaki a brama jest zamknięta. Żądamy interwencji przewoźników kolei turystycznej (Turkol, Polregio) w PKP PLK celem naprawy przejazdu- odkopanoby tor spod piasku. Proszę o zawnioskowanie do PKP PLK i wniesienie opłaty wymaganej przez zarządcę celem naprawy torowiska i uzgodnienia z zarządem portu lotniczego - zadania oczyszczenia terenu prywatnego przy lotnisku- poprawy jakości stacji- przystanku kolejowego przy bazie paliw i terenu przy kozłach oporowych obu torów kolei na bocznicy. Są tam rozliczne tory kolejowe.
Fajnie byłoby zorganizowanać kursy wycieczkowe z Zielonej Góry przez Sulechów i Babimost- w czasie pikniku lotniczego lub w weekendy.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Załacznik- korespondencja
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: niedziela, 21 lipca 2019
Temat: Petycja o odkrzaczenie linii kolejowej prowadzącej na lotnisko pasażerskie w woj. lubuskim
Do: Urząd Miejski w Babimoście <
babimost@babimost.pl>
Petycja do władz miasta Babimost- wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z ustawą
- wnoszę o przekazanie petycji radnym
- wnoszę o udzielenie odpowiedzi elektronicznie, w formacie do publikacji
Treść petycji
Jako ekonomista transportu widzę szansę na zaoszczędzenie 5-10 mln PLN rocznie. Przypomnę że w Olsztynie port lotniczy ożywiono dopiero po 20 latach od jego otwarcia- ruch pasażerski wzrósł dopiero po doprowadzeniu linii kolei pasażerskiej pod terminal. Czuję że lokalne lotnisko pasażerskie nie będzie konkurencyjne na rynku lotnisk jeśli linii kolei nie doprowadzi się w okolice terminalu pasażerskiego. W Berlinie linia kolei prowadzi na tamtejsze lotnisko, które jest największą konkurencją dla tutejszego lotniska.
Dzięki połączeniu kolejowemu skutecznie reaktywowano port lotniczy Szczytno- Szymany położony 55 km od Olsztyna. Przez 2 dekady od 1996 roku port lotniczy nie miał połączenia kolejowego i notował bardzo mały ruch pasażerski. Dopiero budowa linii kolejowej do terminalu pasażerskiego trwale ożywiła ten port lotniczy. Olsztyn-Mazury jest szóstym portem lotniczym w Polsce (po Krakowie, Warszawie, Szczecinie-Goleniowie, Lublinie i Gdańsku), który posiada pasażerskie połączenie kolejowe. Obecnie trwają prace nad planami budowy połączenia kolejowego do portu Jesionka koło Rzeszowa.
W Babimoście linia kolei jest zarośnięta krzakami, możnaby ją uruchomić dla szynobusu w relacji do Gorzowa Wlkp. - tak jak jest- ryzykując jakieś 50 tys. PLN.
Pasażerowie musieliby dojść pieszo ok. 1500- 2000 metrów gdyby przedłużyć istniejące połączenie Babimost- Gorzów Wlkp. do lotniska.
Lepsze jest dojście piesze niż zupełny brak połączenia. Dodatkowo na te 2 km dystansu od końca bocznicy do terminalu portu możnaby zorganizować ścieżkę pieszą lub nawet jakiś dowóz w początkowym okresie.
Rozmawiałem przed kilku laty z panią Adrianą Fibingier z linii lotniczych jakie kiedyś latały w tym regionie i linie te popierały wówczas pomysł połączenia komunikacji zbiorowej z Gorzowa i z północnej części województwa do portu lotniczego. Niestety, Pani Adriana informowała że wycięcie krzaków na linii kolejowej prowadzącej do portu lotniczego Zielona Góra-Babimost nie jest w zakresie ich możliwości i działalności jako linii lotniczych.
PKP PLK odpisało że linia jest bocznicą nie należącą do PKP PLK i nie mogą wyciąć krzaków. Linia należy do podmiotu prywatnego. Nie wiadomo jak uruchomić połączenie kolejowe lotnisko- Gorzów bez wsparcia lokalnej społeczności. Prawdopodobnie bowiem najprostsze będzie naprawienie linii kolejowej z dworca w Babimoście w kierunku portu lotniczego - w czynie społecznym.
Władze woj. lubuskiego w mojej ocenie od lat nie radzą sobie z tym problemem. Dopłacają tylko dotację kilkanaście mln PLN rocznie do lotów Warszawa- Babimost. Dyskutuje się jedynie o doprowadzeniu obwodnicy drogowej Kramska do lotniska, nie zaś o odkrzaczeniu istniejącej linii kolejowej dla obsługi połączenia kolejowego Gorzów- Lotnisko Babimost.
Naprawa i odkrzaczenie torowiska mogłoby sprawić że większość pasażerów samolotów linii LOT- po zmianie rozkładu lotów- docierałaby koleją, jak w Olsztynie- Szymany, a dotacje nie byłyby już potrzebne. Obecnie nie ma żadnego dojazdu tr. zbiorowym z północy województwa na to lotnisko.
Stworzenie możliwości dojazdu z północy województwa sprawiłoby że połączenie do Warszawy przestałoby być tak mocno nieopłacalne. Wydanie 50 tys. PLN na odkrzaczenie linii, jej wynajęcie od obecnego prywatnego właściciela i wyznaczenie tymczasowego przystanku przy rampie kolejowej na końcu tej bocznicy kolejowej mogłoby pozwolić zaoszczędzić rocznie w mojej ocenie nawet kilka mln PLN z rocznej dotacji do przewozów na linii lotniczej Warszawa- Zielona Góra.
Prośby i wnioski
Wnoszę aby z Gorzowa Wlkp. do Portu Lotniczego Babimost przedłużyć kursy autobusu szynowego- linia kolejowa do lotniska przecież istnieje. Z Gorzowa już teraz do Babimostu można dojechać szynobusem, który mógłby dotrzeć na lotnisko w Babimoście- rampę przy wschodniej części pasa startowego- po 1 godzinie i 10 minutach podróży z Gorzowa.
Wnoszę aby linie kolejową prowadzącą na lotnisko wynająć od podmiotu prywatnego, wyciąć drzewa i krzaki ją porastające, wyznaczyć przystanek na końcu tej bocznicy- są tutaj utwardzone rampy, mogące funkcjonować jako niby- perony, i przedłużyć raz lub dwa razy dziennie kurs autobusu szynowego bliżej lotniska po tejże bocznicy kolejowej.
Końcowy dystans około 2100 - 1900 metrów pasażerowie przeszliby piechotą- wyznaczonoby ścieżkę dla pieszych przez lasek przy lotnisku- od przystanku przy lotnisku pod terminal pasażerski. Byłoby to rozwiązanie tymczasowe.
Nakłady szacuję na 50 tys. PLN. Bocznica- linia kolejowa przecież istnieje. Problemem są jedynie krzaki i drzewka na istniejących już przecież torach.
Zakres prac:
- wynajęcie linii od podmiotu prywatnego
- wycięcie drzew i krzaków w czynie społecznym
- uzupełnienie kilkunastu ukradzionych elementów toru (śruby, elementy metalowe przy łączeniach szyn) w czynie społecznym z finansowaniem ze zrzutki wszystkich zaintetesowanych osób.
- wyznaczenie przystanku końcowego i wytyczenie ścieżki przez las.
- w przyszłości możliwa jest wymiana 20-30 podkładów drewnianych- już mocno zużytych. 99 % tej linii kolejowej to podkłady betonowe, w dobrym stanie.
Kurs powrotny realizowanoby w sposób następujący: autobus szynowy jadący od strony Sulechowa zmieniałby kierunek w Babimoście, wjeżdżał na bocznicę w stronę lotniska, zabierał pasażerów i po zmianie kierunku, już bez ponownego postoju w Babimoście dojeżdżałby do Gorzowa.
Wnoszę o pomoc w zorganizowaniu czynu społecznego w celu naprawy linii, o pomoc w kontakcie z obecnym właścicielem działki, o przeznaczenie 50 tys. PLN na tą inwestycję celem zaoszczędzenia kilku mln PLN rocznie.
Linię kolejową można obejrzeć, należy przejść przez dziurę w płocie (podnosząc siatkę płotu przy bramie zagradzającej wstęp na lotnisko) idąc wzdłuż bocznicy kolejowej od dworca kolejowego w Babimoście. Linia jest dość długa. Na końcu ma miejsce nadające się na tymczasowy przystanek kolejowy. Są różne rampy. Być może właściciel zgodzi się udostępnić tymczasowo ten obiekt.
Jeśli władze są zainteresowane inwestycją- to czy - gdyby linię kolejową naprawiły- poprzez odkrzaczenie- lokalne stowarzyszenia i miłośnicy kolei- to czy samorząd miasta sfinansowałyby kilka kursów kolei turystycznej do tymczasowego przystanku przy pasie startowym lotniska - w miejscu ramp dworca towarowego przy lotnisku? Istniejä organizatorzy pociągów specjalnych chętnych zwiedzać takie trasy kolejowe.
Aby na trasie na lotnisko kursował szynobus, nie trzeba wiele. Jest to tylko ok. kilkadziesiąt złotych dziennie licząc koszt pociągokilometra autobusu szynowego. Kilkadziesiąt zł dziennie nie jest kosztem który chyba jest zauważalny w skali województwa.
Pozdrawiam,
Zalacznik- list z UMWL dot. linii kolejowej na lotnisko
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Poznań 18.X.2019
Jak donosi witryna
polsatnews.pl w tekście "Wstrząsające nagranie..", 11-letni maluch został rozjechany busem na parkingu w Szprotawie. To jeden z tysięcy takich przypadków na parkingach- jak wnioskuję z obserwacji zdarzeń na parkingach. W Zielonej Górze na parkingach przy Focus Park podobne problemy rozwiązuje się bójkami. Ludzie też biją się o miejsca parkingowe zaś władze miasta Zielona Góra wraz z PKP zlikwidowały linię kolei - co prawda bocznicy kolejowej- która tutaj prowadziła.
W Polsce wg tego co pamiętam- brak jest ograniczenia prędkości na parkingach i ich sieci drogowej. Można jechać nawet 50 km/h. Tymczasem dzieci są za małe by je było w ogóle widać. Piesi nie mają pierwszeństwa na parkingach. Według koncepcji prawnej posłów- piesi targają się na jezdnie i co chwilę w redakcjach mediów policja donosi o kolejnych wtargnięciach o nierzadko śmiertelnym finale.
Rzekomo w Polsce rocznie ginie 800 pieszych zwykle targając się na samochody na drogach choć rząd nie odpowiada na pytania prasowe redakcji- czy istotnie jest to 800 osób? Czy po tym incydencie w Szprotawie ktoś z rządu zaplanuje jakieś zmiany w przepisach? Obecny minister nawet nie odpowiada na pytania prasoweredakcji w tych sprawach. Widocznie nie jeździ transportem zbiorowym czy nie chodzi pieszo- przecież wg swojego prawa gdyby chciał przejść przez jezdnię- to prawnie targałby się pod - częsty obecnie sznur samochodów. Przynajmniej to się można dowiedzieć od jego sąsiadów. MSWiA też ma problem z odpowiedziami na tego typu pytania prasowe redakcji.
Proponuję jako ekonomista transportu by wprowadzić rozwiązania z RFN czyli za przekroczenie prędkości o 30 km (a nie o 50 km jak obecnie) odbieranoby prawo jazdy.
Wzorem Finlandii za nie zatrzymanie się przed przejściem gdzie przechodzi pieszy- automatycznie odbieranoby prawo jazdy. W Polsce jest bardzo niebezpieczne by przejść przez jezdnię na parkingu ponieważ kierowcy często nie zatrzymują się jak się chce przejść pieszo przez przejście dla pieszych idąc do samochodu czy w ogóle przechodząc do centrum handlowego.
Potem można co najwyżej gonić taką osobę pieszo biegnąc za jej autem po parkingu- bo przecież bezpieczeństwo w Polsce należy sobie samemu wywalczyć- ostatnio pod centrum handlowym Auchan w Zielonej Górze biegłem za kierowcą busa- który prawie zrobił mi to samo co się stało z tą dziewczynką.
Mi tak samo niedawno zajechano drogę pod Centrum handlowym Auchan w Zielonej Górze. Ale według polskiego prawa czyli polskich posłów z Sejmu przy ulicy Wiejskiej w Warszawie- to ja mam przepuścić samochód nawet jeśli wchodzę na przejście dla pieszych. Przy wejściu na przejście dla pieszych- wg polskich przepisów prawa ja nie mam pierwszeństwa. Przecież nawet na parkingu i nawet na początku przejścia dla pieszych nie ma się jako pieszy pierwszeństwa- to jadący samochód ma pierwszeństwo. Wg polskich posłów- można takie osoby przejechać bo wtargęły np. na przejście dla pieszych.
Miesięcznie kilka razy ktoś na mnie wymusza pierwszeństwo samochodem gdy próbuję przejść przez pasy. Po stronie niemieckiej tego nie ma bo przepisy o ruchu drogowym są inne niż w Polsce. Nie rozumiem dlaczego w Polsce posłowie Sejmu RP zadecydowali aby poprzez odmienne przepisy uśmiercać rocznie kilkaset osób. Przecież to kosztuje- wg unijnej metodologii jest to ok. miliarda złotych strat rocznie. Wraz ze śmiercią ofiar kurczy się polskie PKB.
Polscy posłowie ustalili te przepisy prawa o ruchu drogowym pod siebie, by nie mieć samemu problemów prawnych gdy potrącą pieszego. To posłowie Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej chcą by im ustepowano gdy jadą przez przejście dla pieszych nawet na parkingu.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
-------- Wiadomość z Urzędu Marszałkowskiego--------
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw.
lubuskie.pl>
Data: piątek, 18 października 2019
Temat: odpowiedź
Do: adam.fularz na serw.
wieczorna.plDW: i.kusiak na serw.
lubuskie.plDzień dobry Panie Adamie,
poniżej odpowiedź, który udziela:
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji:
Odpowiadając na pytanie pana Adama Fularza, nadesłane dziś mailem na adres elektroniczny sekretariatu DG, uprzejmie informuję, że zgodnie z raportem przewoźnika, we wtorek 15 października 2019 r. o godzinie 05.28 nastąpiła próba naprawy pojazdu SA139-004, który miał obsłużyć pociąg nr 87530 na trasie Kostrzyn - Poznań. O godz. 06.00, po nieudanej próbie naprawy, maszynista zgłosił defekt układu hamulcowego. Pociąg ten odwołano w całej relacji bez wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej z powodu braku przewoźników drogowych w okolicy. Podróżni pojechali kolejnym pociągiem w kierunku Krzyża o godzinie 6.36. Za odwołanie pociągu Województwo Lubuskie naliczy operatorowi karę umowną.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list:
---------- Wiadomość z PPL ----------
Od:
Biuro Public Relations <pr na serw.
polish-airports.com>
Data: piątek, 18 października 2019
Temat: Lotniska Zielona Góra – Babimost: kolejny miesiąc z bardzo dobrymi wynikami
Do:
Lotniska Zielona Góra – Babimost: kolejny miesiąc z bardzo dobrymi wynikami
We wrześniu br. zarządzane przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL) lotnisko Zielona Góra – Babimost obsłużyło 4287 pasażerów. To więcej o prawie 2,6 tys. osób (wzrost o 151 proc.), które skorzystało z usług portu lotniczego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z kolei łączna liczba operacji lotniczych przekroczyła 140 (we wrześniu 2018 roku było ich nieco ponad 100).
To kolejny miesiąc, w którym lotnisko Zielona Góra – Babimost zanotowało bardzo dobre wyniki. Niewątpliwie miała na nie wpływ zmiana w siatce połączeń rejsowych, które także zostały dopasowane do dalszych połączeń długodystansowych PLL LOT. Przypomnijmy - między Zieloną Górą a Warszawą Polskie Linie Lotnicze LOT zdecydowały o podwojeniu rejsów na tej trasie. Loty do stolicy są realizowane rano i wieczorem w każdy poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek. Zaś w środę i niedzielę oferowany jest jeden rejs dziennie.
Od początku roku na lotnisku Zielona Góra – Babimost zrealizowano 1387 operacji lotniczych (...)
Wg Biuro Prasowe PPL
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Stanowisko nadesłane przez MI:
Szanowny Panie,
odpowiadając na przekazaną pocztą elektroniczną skargę z dnia 7 października 2019 r. dotyczącą
wspierania przez Ministerstwo Infrastruktury działań PKP S.A. w zakresie utrudniania przez tę spółkę
wznawiania połączeń kolejowych, uprzejmie informuję, że w świetle podejmowanych dotychczas
i planowanych przez tutejszy resort inicjatyw w obszarze transportu kolejowego, nie można zgodzić się
dokonaną przez Pana oceną.
Wśród inicjatyw, które w sposób kompleksowy odnoszą się do zagadnień związanych z poprawą i rozwojem
transportu kolejowego nie można pominąć takich działań jak przygotowanie programu mającego na celu
wsparcie rozwoju i rewitalizacji linii kolejowych, przede wszystkim o znaczeniu lokalnym oraz powstrzymanie
ich degradacji – tzw. Program Kolej „Plus" czy zwiększenie środków na realizację inwestycji przewidzianych
w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. Ponadto, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu jakości
infrastruktury kolejowej i likwidacji zaległości utrzymaniowych oraz zachowania odpowiedniej gęstości sieci
linii kolejowych przygotowany został program pn. „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania
infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku".
Jednocześnie informuję, że sposób gospodarowania przez PKP S.A. posiadanymi zasobami majątkowymi
wynika z przepisów ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa
państwowego „Polskie Koleje Państwowe". W myśl art. 39 przywołanej ustawy, PKP S.A. gospodaruje
mieniem, w szczególności, poprzez wnoszenie do spółek, sprzedaż, oddawanie do odpłatnego korzystania
w drodze umów prawa cywilnego, a także przez zbywanie mienia zbędnego. Mienie, którego
zagospodarowanie nie jest możliwe w powyższy sposób, a względy ekonomiczne nie uzasadniają jego
utrzymywania, może zostać zlikwidowane lub przekazane nieodpłatnie określonym w ustawie podmiotom.
Z poważaniem
Dokument podpisany elektronicznie przez:
Tomasz Rurka
Zastępca Dyrektora
Pierwotna skarga redakcji:
Skarga na MI
Do Ministra Infrastruktury, do KI
Szanowni Państwo,
Z listu MI nie wynika, że Państwa instytucja- MI- stoi na straży nie-likwidowania kolei w Polsce. Nie wiadomo nadal, jakie działki PKP S.A. wyprzedaje. Zwykle PKP S.A. likwiduje perony- jak ostatnio w Łomży, by celowo utrudnić wznawianie połączeń kolejowych- bądź by to uniemożliwić.
Sądzę że skoro spółka celowo utrudnia wznawianie ruchu na liniach kolejowych, to taka sama sytuacja ma miejsce w Kozienicach. Sądzę że PKP S.A. próbuje uniemożliwić powrót kolei pasażerskiej do Kozienic.
W moim mieście PKP S.A. sprzedała linię średnicową kolei, a na petycję o jej zachowanie - nigdy ten monopol nie odpisał.
Z doświadczenia wiemy że celem spółki PKP S.A. jest likwidacja infrastruktury kolejowej i sądzimy że firma ta działa w celu utrudnienia lub uniemożliwienia przywrócenia połączeń kolejowych. Wezwaliśmy MI do podjęcia działań w celu uniemożliwienia spółce PKP S.A tego procederu.
Odpowiedź MI sugeruje iż MI wspiera działania PKP S.A.w celu utrudnienia lub uniemożliwienia powrotu usług przewozowych koleją pasażerską. MI nie tylko nie utrudnia PKP S.A prowadzenia tej działalności (likwidacji peronów, demontażu torowisk) ale nawet ją wspiera.
Pytanie redakcji do MI
Dlaczego PKP PLK sprzedaje stację kolejową Kozienice? Po naprawie torów kolejowych p. Dęblin- czas przejazdu do Warszawy będzie konkurencyjny. Skąd jest ta decyzja PKP?
z prasy: (...)Wybory parlamentarne 2019. Posłanka PiS Anna Kwiecień pochwaliła się spotkaniem z prezesem PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie powrotu pociągów pasażerskich do Kozienic. W tym samym czasie PKP szuka nabywcy części tamtejszej stacji kolejowej (...)
Opinia Ministerstwa Infrastruktury
Szanowny Panie Redaktorze,
działki związane z linią kolejową nr 76 Bąkowiec – Kozienice, które zlokalizowane są w obrębie miasta Kozienice, znajdują się w użytkowaniu wieczystym PKP SA.
Na 7 października br. wyznaczony został termin przetargu ustanego nieograniczonego na zbycie przez PKP SA jedynie dwóch działek. Natomiast działka gruntu, na której usytuowany był budynek dworcowo-mieszkalny, jest współwłasnością osób fizycznych od 2014 r.
Na linii kolejowej nr 76 Bąkowiec – Kozienice ruch pasażerski nie jest prowadzony od 1969 r., a ruch towarowy od 2000 r. Analizując aktualne zagospodarowanie terenu wokół dawnego dworca w Kozienicach, w przypadku wznowienia ruchu pociągów pasażerskich na tym odcinku, odtworzenie peronów możliwe byłoby na dwóch działkach, które są obecnie skomunikowane z istniejącą infrastrukturą drogową.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Do MI
Czy to prawda że spółka Polregio uzyskała dostęp i zgodę Prezesa UTK na wykonywanie przewozów z zatrzymaniami na stacjach kolejowych w regionie łódzkim: Działoszyn, Chorzew Siemkowice, Rusiec Łódzki, Chociw Łaski, Kozuby, (...) Szadek, Poddębice, Dąbie, Babiak- zaś PKP PLK zamierzało zlikwidować wymienione stacje z peronami osobowymi na linii kolejowej Magistrala Węglowa?
Czy PKP PLK nadal istotnie zamierza zlikwidować wymienione stacje celem uniemożliwienia zatrzymywania się poc. pasażerskich na Magistrali Węglowej? Co ze stacją Działoszyn- czy będzie zlikwidowana?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Gazetalodzka.pl
Onet.pl donosi o drogowej ofensywie rządu:
Mateusz Morawiecki w Zawierciu: na rozwój dróg w województwie śląskim przeznaczamy kwoty, jakie nigdy wcześniej nie były przeznaczone.(..)
- W ostatnim czasie na drogi w powiecie zawierciańskim przeznaczono ponad 6 mln zł; w woj. śląskim kwoty, jakie nigdy wcześniej nie były przeznaczane - mówił w Zawierciu premier Mateusz Morawiecki. Dodał, że Program budowy stu obwodnic w Polsce to co najmniej 20 mld zł.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
UTK odpowiada- dlaczego toleruje praktyki blokowania wejścia nowych podmiotów na rynek kolejowy.
----------Wiadomość z UTK ---------
Od:
Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serw. utk.gov.pl>Date: pt., 4 paź 2019 o 09:10
Subject: RE: Pytanie dlaczego UTK toleruje monopolizację - rynek kolejowy
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
ponownie przesyłam odpowiedź: decyzje o złomowaniu pojazdów są decyzjami biznesowymi ich właścicieli. UTK nie posiada żadnych prawnych środków oddziaływania mogących wpływać na decyzje podmiotów rynkowych w tym zakresie.
Z poważaniem
Wydział Prasowy
Biuro Prezesa
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
www.utk.gov.pl
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, October 3, 2019 1:51 PM
To: Rzecznik Prasowy UTK
Subject: Pytanie dlaczego UTK toleruje monopolizację - rynek kolejowy
Do UTK
Szanowni Państwo.
Proszę o podpisanie odpowiedzi. Brak jest podpisu- ta odpowiedź nie ma tego elementu.
Przeslalem Panstwu odpowiedz UOKiK w odniesieniu do Panstwa stanowiska sprzed trzech tygodni. Prosze o poprawne odpowiedzi uwzględniając ocenę UOKiK.
W dniu środa, 2 października 2019 Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serw. utk.gov.pl> napisał(a):
Szanowny Panie Redaktorze,
Uprzejmie informujemy, że odpowiedź na poniższy e-mail została do Pana przesłana 10 września 2019 r.
Z poważaniem
Wydział Prasowy
Biuro Prezesa
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Friday, September 27, 2019 9:13 PM
To: UTK
Subject: Pytanie rynek kolejowy
Do UTK
Ponaglam o odniesienie się do zarzutu że UTK celowo pozwala podmiotom na tworzenie sztucznych barier dostępu na rynek przewozowy poprzez tolerowanie praktyki złomowania taboru.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Biuro prasowe <biuroprasowe na serw. uokik.gov.pl>
Data: piątek, 27 września 2019
Temat: Fwd: ODP: Pytanie rynek kolejowy
Do: adam.fularz na serw. wieczorna.pl
Szanowny Panie,
wydaje się, ze poruszone przez Pana sprawy nie leżą w kompetencji UOKiK. Być może właściwą instytucja w tej sprawie będzie Urząd Transportu Kolejowego.
Z poważaniem
Biuro Prasowe UOKiK
Od: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw. wieczorna.pl]
Wysłano: czwartek, 12 września 2019 06:39
Do: Kancelaria UOKiK <uokik na serw. uokik.gov.pl>
Temat: Re: Pytanie rynek kolejowy
proszę o przesłanie odpowiedzi na pytania prasowe
W dniu wtorek, 9 października 2018 Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl> napisał(a):
Dlaczego w Polsce monopoliści na rynku kolejowym zwykle zlomują swój tabor zamiast sprzedać go na rynku? Jesli tabor jest sprzedawany, to jest on niezdatny i pozbawiony dokumentów, tak aby można go było tylko złomować. CO UOKiK sądzi o postulacie organizacji Allrail:
No scrapping. Incumbents should offer surplus 1st generation high speed trainsets for
leasing, especially when they are already authorised to operate in the same markets.
--
Pytanie redakcji do UTK
Czy to prawda że UTK podaje za 2016 liczbę km czynnych linii kolei jako 18 673 km? Skąd te nierealne dane? PKP PLK od lat podaje sfałszowane dane- np. wliczane są odcinki Wędrzyn- Sulęcin- Ośno- Rzepin czy Lubsko- Gubin-Guben, mimo że rozkradziono je (kradnąc także całe żelazne wiadukty) lub są nieprzejezdne. Ile wynosi długość sieci kolejowej bez linii kolejowych o prędkości = 0 km w cenniku PKP PLK?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymala odpowiedzi:
Od:
Remigiusz Małecki <remigiusz.malecki na serw. lubelskie.pl>Date: czw., 17 paź 2019 o 10:07
Subject: Odp. na pytania
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze przesyłam odpowiedzi na Pana pytania:
- Jakie połączenia Autobusowe przywrócił UMWL….
Marszałek Województwa Lubelskiego od 1 października 2019 r uruchomił cztery linie komunikacyjne o charakterze użyteczności publicznej:
- Szczebrzeszyn - Rozłopy - Deszkowice - Źrebce - Sąsiadka - Mokrelipie - Radecznica - Zaporze - Wólka Czernięcińska - Gaj Czernięciński - Żurawie - Rokitów - Załawcze - Turobin - Olszanka - Tarnawa Mała;
- Dołhobyczów - Kadłubiska - Witków - Wereszyn - Wiszniów - Stara Wieś - Mołożów - Tuczapy - Lipowiec - Tyszowce - Zamłynie - Wojciechówka - Marysin - Perespa - Dub - Kotlice - Niewirków - Cześniki - Zamość;
- Międzyrzec Podlaski - Zahajki - Drelów - Kwasówka - Żelizna - Komarówka Podlaska - Rudno - Kostry - Parczew;
- Międzyrzec Podlaski - Zahajki - Drelów - Łózki - Wólka Łózecka - Ostrówki - Ossowa Kol - Bezwola - Wohyń - Zbulitów - Radzyń Podlaski.
Linie te zostały określone na podstawie weryfikacji składnych w latach: 2018 i 2019 wniosków jednostek samorządu terytorialnego, jak również wniosków mieszkańców naszego województwa.
- W którym roku uchwalono plan Zrównoważonego….
Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie lubelskim został uchwalony dnia 14 lipca 2014 r. Uchwałą nr XLVII/744/2014 Sejmiku Województwa Lubelskiego (DZ. URZ. WOJ. LUB. 2014.2678);
- Czy jest planowana aktualizacja?
Województwo Lubelskie planuje aktualizację planu transportowego w przypadku wystąpienia okoliczności koniecznych do jego zmiany.
- Czy Transport zbiorowy w państwa regionie jest konkurencją…
Z publicznego transportu zbiorowego, w szczególności w zakresie regularnego przewozu osób, korzysta bardzo wielu pasażerów. Publiczny transport zbiorowy jest tańszym i bardziej ekologicznym rozwiązaniem komunikacyjnym niż transport samochodami osobowymi.
- Jakie plany ma zarząd wobec transportu zbiorowego.
Województwo Lubelskie będzie na bieżąco analizować stan komunikacji, jak również potrzeby przewozowe mieszkańców naszego regionu. W przypadku posiadanych informacji o braku komunikacji w zakresie publicznego transportu zbiorowego będą podejmowane działania w celu zaspokojenia potrzeb przewozowych w miarę możliwości finansowych Województwa.
(...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Jako wydawca zareagowałem na tekst portalu "Trojmiasto.pl"
From:
Adam Date: Thu, Oct 17, 2019 at 7:36 AM
Subject: Dot. tekstu "Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek"
To: <s.zieba[na serwerze]
trojmiasto.pl>
Do Szanowny Pan
Szymon Zięba, Redakcja "Trojmiasto.pl"
Drogi Panie, Jako wydawca czasopisma Transport Wolnorynkowy zechcę zwrócić uwagę iż Pan w swoim tekście "Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek" sugeruje, że zakup nowych pociągów zależy od przyznaniu praw monopolu na kolejne 10 lat dotychczasowemu przewoźnikowi- monopoliście na sieci SKM.
Jest to - nieprawda. Monopolista stosuje taktykę szantażu, próbując utrzymać status quo. Dochodzi do oburzających praktyk korupcyjnych- na przykład UMWP negocjuje umowę tylko z jednym przewoźnikiem, co jest jawnym naruszeniem zasad wolnej konkurencji na rynku. Pan tego nie widzi w swoim tekście.
Na sieci SKM w Trójmieście mogłoby działać dwóch-trzech przewoźników, spółka "PKP SKM" może np. jeździć naprzemiennie pociągami innego operatora kolei SKM. Na zapytanie mogę Panu podesłać kilka takich przykładów ze świata.
Pozdrawiam
Adam Fularz
wydawca czasopisma Transport Wolnorynkowy
"Wolnorynkowy.pl"
Pytanie redakcji:
From: Adam
Sent: Wednesday, September 25, 2019 10:20 AM
To: media <media@mi.gov.pl>
Subject: Pytania redakcji dot. połączenia kolejowego WARSZAWA- ŻAGAŃ
Do MI
Społecznicy pisali do MI w sprawie połączenia kolejowego do Żagania. Obecny układ przesiadek rozwala kolej regionalną- ta musi czekać na osoby przesiadające się na Żagań, Żary z pociągu Warszawa- Wrocław- Ziel. Góra. Ostatnio gdy wracałem w zeszłą środę bodajże, czekano ok. godziny. W dodatku za powrotny bilet z Ziel. Góry do Opola- w sumie ok. 480 km w dwie strony, zapłaciłem 110 PLN. O ile się nie mylę, w Wielkiej Brytanii, czy w Czechach zapłaciłbym możliwe że taniej. Myślę że ceny biletów na kolei to efekt zmowy przewoźników z Ministerstwem Infrastruktury.
Czy MI planuje aby tenże pociąg- choćby jeden wagon- przedłużyć do Forst (Barść) albo Cottbus (Chociebuż) w Niemczech? To niewiele dalej, a przez to umożliwionoby jakąkolwiek turystykę w polskim kierunku. Obecnie pociągi w kierunku Polski z Niemiec są bardzo nieliczne i zwykle wielokrotnie droższe niż pociągi do Czech czy w inne rejony Niemiec. W naszym regionie brak turystów z Niemiec, mimo że np. moje miasto jest największym miastem, najbliżej po polskiej stronie na wschód od Berlina. Obecnie z Forst (Barść) są tylko połączenia do Żagania przez Żary . Jest ich tylko chyba 10 w całym tygodniu. Jedno rano, jedno po południu. W weekendy - wydłuża się je do Wrocławia, ale także tych połączeń jest chyba 3 lub 4 w tygodniu.
Gazeta Zielonogórska
Odpowiedzi MI
---------- Forwarded message ---------
From:
media <media na serw. mi.gov.pl>Date: Mon, Oct 14, 2019 at 11:35 AM
Subject: RE: Pytania redakcji dot. połączenia kolejowego WARSZAWA- ŻAGAŃ
To: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
obecnie organizator przewozów ani PKP Intercity nie planują takiego przedłużenia połączenia, o które Pan pyta.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(...)