Wezwanie przedsądowe o kolej na lotnisko do Szanownej Pani E. Polak
Droga Pani
- przypomnę że w Olsztynie port lotniczy ożywiono dopiero po 20 latach od jego otwarcia- ruch pasażerski wzrósł dopiero po doprowadzeniu linii kolei pasażerskiej pod terminal. W Babimoście linia jest, możnaby to uruchomić - tak jak jest- ryzykując jakieś 50 tys PLN...
Pasażerowie musieliby dojść pieszo ok. 2100 metrów gdyby przedłużyć istniejące połączenie kolei Babimost- Gorzów Wlkp. do lotniska. Lepsze dojście piesze niż zupełny brak połączenia. Dodatkowo na te 2,1 km dystansu od końca bocznicy do terminalu portu możnaby zorganizować jakiś dowóz w początkowym okresie.
- wnoszę o wynajęcie ekonomisty transportu który zbada czy istotnie decyzja władz woj. lubuskiego o braku kolei pasażerskiej na lotnisko jest właściwa. Być możę tą decyzją przypieczętują Państwo upadek tego portu lotniczego. W tej chwili wszystkie oddalone od centrów miast polskie porty lotnicze albo mają już linie kolejowe (Szymany, Golenów), albo jest ona w planowaniu (Rzeszów, Pyrzowice).
Obecnie szanse na reaktywacje portu lotniczego Babimost wiąże się z budową połączenia kolejowego do tego portu lotniczego. Dzięki połączeniu kolejowemu skutecznie reaktywowano port lotniczy Szczytno- Szymany położony 55 km od Olsztyna. Przez 2 dekady od 1996 roku port lotniczy nie miał połączenia kolejowego i notował bardzo mały ruch pasażerski. Dopiero budowa linii kolejowej do terminalu pasażerskiego trwale ożywiła ten port lotniczy a ruch wzrósł do ponad 100 tys. pax rocznie. Olsztyn-Mazury jest szóstym portem lotniczym w Polsce (po Krakowie, Warszawie, Szczecinie-Goleniowie, Lublinie i Gdańsku), który posiada pasażerskie połączenie kolejowe. Obecnie trwają prace nad budową połączenia kolejowego do portu Jesionka koło Rzeszowa i podpisano już umowę w tej sprawie.
-----
Kolei do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost wg obecnych planów nie będzie. Wiele osób wiązało nadzieję na ożywienie zielonogórskiego portu lotniczego z reaktywacją linii kolejowej na to lotnisko, która obecnie zarosła drzewami i krzewami.
Niestety, władze mówią wyraźnie "Nie" na propozycję odkrzaczenia linii kolejowej i uruchomienia jej tymczasowo, celem wprowadzenia połączeń Gorzów- Port Lotniczy. Pasażerowie musieliby pokonać ok. 2,1 km pieszo z przystanku końcowego do terminalu portu. Mimo że obecnie brak jest jakiegokolwiek połączenia transportem publicznym z Gorzowa, władze wykluczają dojście piesze pasażerów, twierdząc że dystans pieszy (2,1 km) jest zbyt duży. Ale być może - lepszy rydz niż nic? Linia kolejowa przecież istnieje, wydatkowanie ok. 50 tys. PLN na jej reaktywację (wynajęcie od właściciela i wycięcie drzew i krzewów ją porastających) wydaje się w zasięgu możliwości władz woj. lubuskiego.
W Olsztynie udało mi się przekonać lokalne władze do zainwestowania w linię kolejową do lokalnego portu lotniczego. Lotnisko Szymany pod Olsztynem istniało od 1996 roku, obsługiwało niewielki ruch, i ożyło dopiero po doprowadzeniu linii kolejowej, która wydatnie skróciła czas dojazdu do tego portu lotniczego. Port lotniczy Olsztyn- Mazury dysponuje dziś dwoma- trzema połączeniami kolejowymi dziennie poza niektórymi dniami tygodnia. Są one skoordynowane z godzinami odlotów i przylotów samolotów.
"Koszty wydają się niewspółmierne do otrzymanych korzyści" pisze w odpowiedzi Urząd Marszałkowski woj. lubuskiego. Kolei na lotnisko nie ma także w planie transportowym- na etapie przygotowywania planu odrzucono wszelkie postulaty uwzględnienia kolei na lotnisko w tych planach, mimo że takie propozycje składano w ramach konsultacji społecznych. Wszystkie te propozycje autorzy Planu Transportowego odrzucili. Kolei do portu lotniczego nie ujęto w oficjalnych planach. Wnoszę o zmianę tej decyzji i dodanie kolei na lotnisko do planu transportu zbiorowego województwa lubuskiego. Jeśli nie wykona Pani tego żądania, jako ekonomista transportu skieruję pozew sądowy przeciwko Pani.
Z szacunkiem
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Dolina Zielona 24a, PL Zielona Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego
P E T Y C J A
Szanowni Państwo.
Do Nietkowa i Lasek kursujące autobusy "linii zielonej" są przegubowe z uwagi na większe potoki. Dla ekonomisty jest oczywiste że relacja ta generuje istotny ruch podmiejski w kierunku Ziel. Góry. Niemniej Zarząd WL nie zgadza się na to nie podając powodów- przecież całą relację do Gubina wpisano w plan transportowy. Zarząd WL nie realizuje zaś tego planu. Niektóre linie kolei z aktualnego planu transportowego nie używano do tego stopnia że wymazano je z map województwa. Pociągi na nich tak często odwoływano z braku taboru, że pasażerowie nie chcieli z nich korzystać, bo były tak niepewne.
Czy UMWL mógłby wykorzystać fragment linii kolejowej do Gubina i zamówić kilka kursów kolei na odcinku Zielona Góra- Czerwieńsk- Nietków- Laski? Proponuję przedłużenie kursów istniejących od 14 grudnia 2019 kursów w relacji Leszno- Zielona Góra - do m. Nietków, Laski.
W Laskach brak jest toru odstawczego ale być może zarządca linii kolejowej pozwoli aby na czas zmiany kierunku jazdy pociągu tor główny po prostu był zajęty? Jest to boczna linia kolejowa tylko z ruchem towarowym. Ostatnio ten ruch towarowy rzekomo jeszcze spadł.
Czy Sejmik WL mógłby wnioskować do PKP PLK o zgodę na takie kursy autobusów szynowych? Co Sejmik WL sądzi o idei dobudowania przystanku kolejowego Czerwieńsk Rynek w okolicy mostu nad rzeczką Łącza?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Poniżej stanowisko zarządu WL
---------- Forwarded message ---------
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw. lubuskie.pl>Date: pt., 22 lis 2019 o 15:24
Subject: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek - Adam Fularz
Panie Adamie, w mejlu poniżej odpowiedź na Pana pytanie.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
Od: "Mirosław Gancarz" <
Do: "Michał Iwanowski"
DW: "Piotr Tykwinski", "Sławomir Kotylak" , "Jarosław Flakowski" "Arkadiusz Mieczyński" , "Andrzej Klauza"
Wysłane: piątek, 22 listopada, 2019 15:18:20
Temat: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek - Adam Fularz
Szanowny Panie Rzeczniku,
odpowiadając na e-mail pana Adama Fularza z 18.11.2019 r. uprzejmie informuję, że nie planuje się uruchomienia połączeń do Nietkowa i Lasek w ramach wojewódzkich połączeń kolejowych.
W kwestii budowy dodatkowego przystanku w Czerwieńsku, postulujemy taką budowę przy przejeździe kolejowym z drogą nr 279, dla pociągów jadących po linii nr 436.
Z poważaniem,
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji
Od: "Monika Rawska"
Do: "Andrzej Klauza"
Wysłane: czwartek, 21 listopada, 2019 11:21:27
Temat: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek
Od: "Adam Fularz"
Do: "kancelaria ogolna"
Wysłane: poniedziałek, 18 listopada, 2019 15:21:20
Temat: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek
--
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do UMWD
Pytanie o połączenia na trasie Kępno- Oleśnica- Wrocław Gł.
Czy KD planują połączenia na tej trasie? Jest ona przejezdna. Czas przejazdu autobusu szynowego jest nieznany.
Czy jest możliwość wykonania jednorazowego weekendowego przejazdu promocyjnego tą trasą lub wprowadzenia stałej oferty weekendowej?
Linia nr 181, na odcinku z Kępna do Oleśnicy jest przystosowana dla ruchu towarowego. Dopuszczalna prędkość na tym odcinku wynosi 40 km/godz. Czas przejazdu szynobusu /tego odcinka/ zależy m.in. od założeń przewoźnika. Obecnie nie określano czasu przejazdu szynobusu na tej linii.- tak informuje PKP PLK
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Redakcja transport.org.pl
Dzień dobry,
W listopadzie Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 233 tys., a od początku roku już 3,3 mln pasażerów. Rośnie zainteresowanie połączeniami do portów przesiadkowych. Ogromnym powodzeniem cieszą się też kierunki południowe i wycieczki z biurami podróży.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2PglIzr
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 6 grudnia 2019 r.
Informacja prasowa
Na wrocławskim lotnisku nowy rekord już pewny
W listopadzie Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 233 tys., a od początku roku już 3,3 mln pasażerów. Rośnie zainteresowanie połączeniami do portów przesiadkowych. Ogromnym powodzeniem cieszą się kierunki południowe i wycieczki z biurami podróży.
W przedostatnim miesiącu 2019 roku znacznie wzrosła liczba pasażerów w ruchu krajowym: na trasie na Lotnisko Chopina (obsługiwanej przez PLL LOT) o ponad 15 proc., a do Gdańska (Ryanair) o 10 proc. Z międzynarodowych połączeń sieciowych skorzystało ponad 44 tys. pasażerów (wzrost o 2,3%). Ogromnym powodzeniem cieszą się połączenia do Amsterdamu (linie KLM) oraz na główne lotnisko Paryża (Air France), czego dowodzi liczba miejsc zajętych w samolotach (w obu przypadkach ponad 80%, czyli na poziomie zbliżonym do kierunków niskokosztowych). Natomiast największy wzrost przewoźnicy sieciowi odnotowali na trasach do Düsseldorfu (Eurowings) i Zurychu (SWISS). Od 30 marca listę europejskich hubów przesiadkowych, dostępnych bezpośrednio z Wrocławia, wzbogaci lotnisko Oslo-Gardermoen. Nowe połączenie uruchomią linie Norwegian.
– Zgodnie z naszymi ostrożnymi prognozami, do końca grudnia obsłużymy ponad 3,5 mln podróżnych, czyli co najmniej o 200 tys. więcej niż przed rokiem. Nowy rekord nas cieszy, ale przede wszystkim liczy się fakt, że pasażerowie mają do dyspozycji coraz ciekawszą siatkę połączeń, w tym połączenia do najważniejszych portów w Europie – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Przewoźnicy niskokosztowi obsłużyli w listopadzie 2019 ponad 146 tys. pasażerów. Utrzymuje się stabilne, bardzo duże zainteresowanie kierunkami południowymi. Wyraźnie wzrosła liczba podróżnych na trasach skandynawskich oraz na Ukrainę. Dodajmy, że wśród kierunków wschodnich pasażerowie mają do dyspozycji dwa nowe połączenia do Odessy (uruchomione niemal równocześnie przez linie Ryanair i Wizz Air).
Na zimową siatkę połączeń wrocławskiego lotniska składa się w tym sezonie: 38 kierunków niskokosztowych, 9 połączeń sieciowych oraz 8 czarterowych (czyli znajdujących się w ofercie biur podróży). Dodatkowo, już 1 lutego do rozkładu wrocławskiego lotniska wraca połączenie do Bari (Wizz Air).
Listopad 2019 na wrocławskim lotnisku. Poznaj wybrane liczby
· Na wszystkich kierunkach południowych w samolotach zajętych było ok. 90% miejsc (na trasie do Rzymu aż 94,6%).
· O blisko 80% wzrosła liczba podróżnych, którzy wybrali ofertę biur podróży.
· Od stycznia do końca listopada Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 6% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem i blisko 25% więcej niż dwa lata temu.
Redakcja serwisu
transport.org.pl otrzymała:
---------- List z MI ---------
From:
media <media na serw. mi.gov.pl>Date: Mon, Dec 2, 2019 at 10:42 AM
Subject: RE: Pytania do MI o możliwość zmiany zarządcy linii kolejowych
To: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
przygotowywana obecnie nowelizacja Programu wieloletniego „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku" (uchwała Rady Ministrów nr 7/2018 z 16 stycznia 2018 r. ) ma na celu umożliwienie, aby beneficjentami tego Programu mogły być również inni zarządcy infrastruktury, niż dotychczas nim objęci - PKP PLK, PKP SKM w Trójmieście, DSDiK we Wrocławiu, Euroterminal Sławków oraz CARGOTOR.
W nowelizacji Programu zakładamy możliwość przekazywania, w trakcie jego realizacji, określonych odcinków linii kolejowych innemu podmiotowi w celu pełnienia przez niego funkcji zarządcy infrastruktury, co aktualnie ma już miejsce głównie w przypadku nieeksploatowanych odcinków linii kolejowych PKP PLK na rzecz Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Przekazywanie poszczególnych odcinków linii kolejowych nie może prowadzić do pogorszenia paramentów użytkowych w stosunku do parametrów wynikających z kategoryzacji linii kolejowych. Działania takie służą poprawie stanu infrastruktury i uruchomieniu, zawieszonych dotychczas połączeń kolejowych.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
From: Adam
Sent: Monday, November 18, 2019 12:32 PM
To: media
Subject: Pytania do MI o możliwość zmiany zarządcy linii kolejowych
do MI
Wskaźnik HHI dla usług zarządzania liniami kolei jest w Polsce znacznie wyższy niż w krajach sąsiednich wyżej rozwiniętych. Czy MI nadal planuje współpracę z jednym, tylko zarządcą torowisk, czy też planuje jakieś zmiany w tym zakresie? Obecny zarządca torowisk jest oskarżany o skrajną nieudolność, w sieci Internet użytkownicy pomstują "15 lat remontu linii do Gdańska i nie zdążyli ERTMS zainstalować? " W dodatku na odcinku od mostu w Tczewie do mostu na Nogacie w czasie remontu były 4 pary torów, po remoncie dwa tory zdemontowano, co znacznie ograniczyło przepustowość tej linii. Czy te działania PKP PLK to nie jest celowe obniżanie przepustowości sieci kolei?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
transport.org.pl
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami na pytania i zarzut czwartoświatowej jakości terminalu autobusów.
---------- Wiadomość przekazana przez UM ----------
Od:
kaciunka.gubin <krzysztof.kaciunka na serw.
gubin.pl>
Data: wtorek, 3 grudnia 2019
Temat: Odpowiedź - Gubin
Do: adam.fularz na serw.
wieczorna.plSzanowny Panie w odpowiedzi na pytanie skierowane do naszej jednostki 2 grudnia 2019 r. informuję, że nasz Urząd nie jest właściwym adresatem tych pytań. Gmina Gubin o statusie miejskim nigdy nie była właścicielem terenu ani obiektu dworca, a tym samym decydentem ws. jego likwidacji. Kompetentnym do udzielenia odpowiedzi na Pana pytania jest Zarząd Spółki PKS z siedzibą w Zielonej Górze. Jednocześnie informuję, że Burmistrz Gubina zwrócił się do Prezesa Spółki z prośbą o przekazanie szczegółów zabezpieczenia podróżnych korzystających z przewozów PKS przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Kaciunka
Pełnomocnik Burmistrza ds. kontaktu z mediami.
z jakiego powodu w Gubinie zlikwidowano dawny dworzec PKS? Czy teren
ten sprzedano? Czy to prawda że obecnie przewoźnik PKS jedynie
podnajmuje fragment terenu? e brak jest nawet wiaty, jak w państwach
IV świata?
Pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Forwarded message ----------
From:
Sejmik <sejmik na serw.
wrotapodlasia.pl>
Date: Friday, November 29, 2019
Subject: Odpowiedź na petycję
To: (....)
Dzień dobry,
w odpowiedzi na Pana petycję z dnia 12 września 2019 r. w załączeniu przesyłam Uchwałę Nr XV/168/19 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 25 listopada 2019 r. w sprawie rozpatrzenia petycji w zakresie wprowadzenia kolejowych ekspresów regionalnych na trasie Suwałki - Białystok w oparciu o technologię wychylnych pudeł wagonów.
z poważaniem
Agata Łońska-Budkiewicz
główny specjalista
--
Biuro Sejmiku Województwa Podlaskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1,15-888 Białystok
tel. (..)
------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
„Informacja Administratora – zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku pod adresem: http://bip.umwp.wrotapodlasia.pl/wojewodztwo/polityka_prywatnoci_1/klauzula_informacyjna/
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami MI:
---------- Wiadomość przekazana z MI ----------
Od:
media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: piątek, 29 listopada 2019
Temat: Pytanie do MI o nowe przystanki kolejowe w Zielonej Górze
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
projekt, o który Pan pyta, jest na etapie konsultacji z przedstawicielami władz samorządowych miasta Zielona Góra, władzami województwa lubuskiego jako organizatora publicznego transportu zbiorowego oraz przewoźnikami. Z informacji uzyskanych od PKP PLK SA wynika, że do czasu zakończenia prac studialnych wskazanie ostatecznych rozwiązań co do lokalizacji przystanków w Zielonej Górze nie jest możliwe.
Zakończenie prac nad studium wykonalności planowane jest na II poł. 2020 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (...)
Redalcja serwisu pytała:
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Thursday, November 14, 2019 3:10 PM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Pytanie do MI o nowe przystanki kolejowe w Zielonej Górze
Pytania prasowe
Czy MI może wystąpić do PKP PLK z wnioskiem o rozważenie zaniechania planu przeniesienia ładowni towarowej i zamiast tego wybudowanie na torze bocznicy kolejowej w Zielonej Górze która biegnie od strony północnej linii kolejowej Odrzanka przecinającej miasto która na tym odcinku jest czterotorowa- trzech nowych przystanków kolejowych:
Ul. Batorego na wysokości ul. Rajskiej
Market Tesco przy wejściu południowym przy salonie TK Max
Ul. Chemiczna przy zajedni MZK
Ułatwi to dojazdy do pracy. Wymagane jest dodanie rozjazdu w pobliżu ul. Naftowej celem wjazdu na ten tor od strony zajezdni MZK i Przylepu. Obecnie dojazdy do miejsc pracy w Zielonej Górze wymagają ok. pół godziny na dojazd w okolice ul. Energetyków czy Chemicznej.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Jak podał w odpowiedzi prasowej śląski ZDW, Zarząd Dróg Wojewódzkich woj. śląskiego rzekomo zainwestował do tej pory tylko w 75 km dróg rowerowych na terenie woj. śląskiego, planuje budowę dalszych odcinków.
opr. Adam Fularz na podst pisma z ZDW z dnia dzisiejszego.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Skarga wydawcy do Prezesa Rady Ministrów
Drogi Panie.
Na remonty linii kolejowych ze Śląska do Wrocławia i dalej do granicy Niemiec wydano kilka miliardów PLN. Koło mojego biura przebiegał taki remont i nawet uczciwie wybrano ziemię w jednym bagiennym miejscu gdzie stara linia kolejowa zapadła się w bagnach koło źródełka w okolicy, zamiast tylko posypać zabytkowe podtorze nowym tłuczniem jak to nierzadko ma miejsce.
Tym niemniej- efekt jest żenujący. Jest żenadą. Przed wojną pociąg o nazwie "Latający Ślązak" odcinek z Gliwic do Berlina pokonywał w ok. 4 godziny 30 minut. Obecnie jest to około dwa razy dłużej.
I co z tego że wymieniono szyny? Linię zelektryfikowano? Jaki sens miały te wielomiliardowe inwestycje skoro podróżni muszą jechać dwa razy dłużej? Przed wojną średnia prędkość podróży wynosiła ledwie 128 km/godz.
Panie Premierze, po co te inwestycje? By przywrócić prędkości podróży z roku 1845 na odcinku z Grodziska Maz. czy Pruszkowa do Warszawy? Przecież minęły 174 lata!
Popatrzmy na "twarde" dane:
Pruszków- Warszawa Wiedeńska (dziś- Śródmieście)
1845: 20 minut, 25 minut (przeciwny kierunek) [1]
2019: 25 do 24 minut (w zależn. od połączenia- dane PKP PLK)
[1] M. Chlewski, 130 lat..., s. 83-87.
W roku 2019 potrzebowano dwóch prób by pokonać przedwojenny czas podróży z Opola do Wrocławia. I to był jednokrotny przejazd specjalny a nie rozkładowy, jak przed wojną. Na linii kolejowej Zakopianka nadal nie osiągnięto czasu przejazdu specjalnego "Luxtorpeda" sprzed wojny który osiagał tylko 115 km/h. Podróżni od wielu lat tarasują drogę dla samochodów osobowych a powolnymi dzisiaj pociągami mało kto jeździ.
Żądam wyjaśnienia tego dramatu. Myślałem aby powstała stała komisja niezależna od Ministra Infrastruktury i PKP celem wyjaśnienia przyczyn zapaści względem okresu sprzed kilku dekad.
Rozkład kiedyś
- Berlin – Bytom
- Bytom – Berlin
- Beuthen O.S. – / 05:18
- Gleiwitz Hbf 05.33 / 05:34
- Heydebreck O.S. 05:54 / 05:55
- Oppeln Hbf 06:15 / 06:16
- Breslau Hbf 06:58 / 07:01
- Berlin Schlesischer Bf. 09:54 / –
- Berlin Alexanderplatz 09:42 / –
- Berlin Friedrichstraße 09:51 / –
- Berlin Zoolog. Garten 10:01 / –
- Berlin Charlottenburg 10:08 / –
Rozklad dzisiaj
EC 60457
Fahrtverlauf vom 27.11.19
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do MI
Redakcja ponawia pytanie do MI. Monopol który zarządza torowiskami LHS, nie udostępnia innym przewoźnikom swojej sieci kolei. Nieznane są stawki dostępu, warunki i wolne sloty na tej zmonopolizowanej sieci.
Ponaglam o odpowiedzi.
Pozdrawiam
---------- Wiadomosć z MI ---------
Od:
media <media na serw. mi.gov.pl>Date: wt., 23 kwi 2019 o 08:49
Subject: RE: Pytanie- o możliwość wykorzystania kolei LHS do połączeń regionalnych
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
minister właściwy ds. transportu nie ma prawnej możliwości wpływania na decyzję marszałków województw, którzy odpowiadają za organizowanie kolejowych przewozów pasażerskich na swoim terenie. Decyzje w tym zakresie władze samorządowe podejmują samodzielnie i suwerennie.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Monday, April 08, 2019 7:57 AM
To: media <media NA SERW. mi.gov.pl>
Subject: Pytanie- o możliwość wykorzystania kolei LHS do połączeń regionalnych
o możliwość wykorzystania kolei LHS do połączeń regionalnych
Pytam, czy możliwe jest prawnie prowadzenie połączeń regionalnych w relacji Kraków- Sędziszów- wjazd na linię LHS- Chmielnik- Staszów.
Hiszpańska firma Talgo produkuje składy które zmieniają rozstaw osi. Od lat opisuję możliwość wykorzystania pociągów typu Talgo ze zmiennymi wózkami do wprowadzenia połączeń w relacjach prowadzących linią LHS. W Hiszpanii dziennie 500 razy zmienia się rozstaw wózków.
por. stacje zmiany rozstawu osi- w Hiszpanii. cc wikimedia
Nowe połączenie wykorzystywałoby składy Talgo ze zmiennym rozstawem osi, by móc oferować bezpośrednie codzienne połączenia Staszów- Chmielnik- Kraków. Co MI sądzi o tego typu propozycji? Czy istnieje możl. wykorzystania majątku linii nr 65 - szerokotorowej- do przewozów regionalnych? Ten fragment linii jest zarządzany przez monopol który może nie być chętny do udostępnienia torowisk innym przewoźnikom.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf