Komunikat KPRM z dn. 2 lutego 2021 r
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym, przedłożony przez ministra infrastruktury.
Projekt dostosowuje polskie prawo do przepisów UE związanych z interoperacyjnością systemu kolei oraz bezpieczeństwem kolejowym w Unii Europejskiej. Zmianie ulegną dokumenty związane z bezpieczeństwem, wydawane przewoźnikom kolejowym, aby umożliwiać im dostęp do infrastruktury kolejowej po spełnieniu określonych warunków.
Najważniejsze rozwiązania
· Zmieni się procedura homologacji pojazdów kolejowych. Zamiast dotychczasowego zezwolenia na dopuszczenia do eksploatacji pojazdu kolejowego wydawanego przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, Agencja Kolejowa Unii Europejskiej będzie wydawała wnioskodawcy zezwolenie na wprowadzenie pojazdu kolejowego do obrotu.
· Agencja Kolejowa Unii Europejskiej będzie działała jako tzw. „One Stop Shop" – punkt kompleksowej obsługi, który poprzez platformę informatyczną będzie umożliwiał wnioskodawcy zdalne składanie wniosków (np. o wprowadzenie pojazdu kolejowego do obrotu, jednolity certyfikat bezpieczeństwa) i przesyłanie dokumentów.
· Znacząco zmieni się rola Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, jeśli chodzi o wydawanie zezwoleń technicznych. Prezes UTK będzie odpowiedzialny za dopuszczanie do eksploatacji niektórych urządzeń stałych (infrastruktury kolejowej). Ponadto, będzie mógł – zamiast Agencji Kolejowej Unii Europejskiej (gdy taką wolę wyrazi wnioskodawca) – wydawać zezwolenie na wprowadzenie pojazdu kolejowego do obrotu. Będzie to jednak dotyczyć tylko sytuacji, gdy obszar użytkowania tego pojazdu jest ograniczony do terytorium Polski.
· Jeśli chodzi o dokumenty dotyczące bezpieczeństwa systemu kolei, to w miejsce dotychczasowych certyfikatów bezpieczeństwa w dwóch częściach – A i B, wydawanych przez tzw. krajowe organy ds. bezpieczeństwa – wprowadzono jednolity certyfikat bezpieczeństwa wydawany przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej lub Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (gdy taką wolę wyrazi wnioskodawca i tylko dla działalności w Polsce).
· Zmieniono wymagania dotyczące systemów zarządzania bezpieczeństwem, tworzonych przez przewoźników kolejowych i zarządców infrastruktury.
· Przewoźnicy kolejowi będą mieli obowiązek zapewnienia pomocy rodzinom ofiar śmiertelnych wypadków oraz osobom ciężko rannym i ich rodzinom. Zgodnie z nowym rozwiązaniem, przewoźnik będzie udzielał poszkodowanym informacji dotyczących procedur dochodzenia roszczeń w ramach przepisów unijnych. Jednocześnie – na własny koszt – przewoźnik kolejowy będzie musiał zapewnić wsparcie psychologiczne.
Nowe rozwiązania mają wejść w życie 3 miesiące od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać w innych terminach.
wg KPRM
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
Dziś oficjalnie zaprezentowano 8 bramek do automatycznej kontroli granicznej. To bardzo ważna inwestycja, ponieważ dzięki bramkom kontrola przebiega szybciej i ruch jest płynniejszy. Wrocławski Port Lotniczy jako drugie regionalne lotnisko w Polsce zainstalowało je zarówno w hali odlotów, jak i przylotów. Warto wiedzieć, jak działają i kto może z nich korzystać.
W oficjalnej prezentacji udział wzięli:
• Jarosław Obremski – wojewoda dolnośląski,
• płk Tomasz Michalski – komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej,
• Dariusz Kuś – prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Maciej Lulko) dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/4tjKufm7#!List
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 3 lutego 2021 r.
Informacja prasowa
Nowa inwestycja na wrocławskim lotnisku
W Porcie Lotniczym Wrocław oficjalnie zaprezentowano dziś bramki do automatycznej kontroli dokumentów podróżnych w strefie Non Schengen. Wrocławskie lotnisko jako drugie regionalne lotnisko w Polsce zainstalowało je zarówno w hali odlotów, jak i przylotów. Dzięki tej inwestycji pasażerowie szybciej przejdą kontrolę na granicy.
Nowe bramki do automatycznej kontroli granicznej znajdują się w halach odlotów i przylotów – po 4 w każdej hali. – Bardzo się cieszę, że dzięki rządowym funduszom bramki biometryczne do automatycznej kontroli granicznej zostały zamontowane na wrocławskim lotnisku. Jest to ważna inwestycja, która zwiększy komfort podróżujących, unowocześni i ulepszy proces odprawy granicznej, a także wesprze Straż Graniczną w realizacji jednego z jej podstawowych zadań – mówi obecny na prezentacji wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski.
Z kolei płk Tomasz Michalski, komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej, dodaje: – Cieszymy się bardzo, że funkcjonariusze Straży Granicznej na wrocławskim lotnisku mogą nadzorować i obserwować proces kontroli granicznej przy wykorzystaniu bramek do automatycznej kontroli dokumentów podróżnych. Jestem przekonany, że nowe wyposażenie wpłynie na usprawnienie i przyśpieszenie procesu kontroli granicznej. Bramki automatycznie weryfikują dane zawarte w chipie biometrycznym paszportu z wizerunkiem twarzy podróżnego. Dzięki temu wykluczona jest możliwość posłużenia się podrobionym, przerobionym lub cudzym dokumentem. Ponadto bramki są połączone z bazami danych, które obsługuje Straż Graniczna, a to z kolei pozwala m.in. wykryć, czy podróżny nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa wewnętrznego i porządku publicznego.
– Dzięki bramkom przejście graniczne ma teraz większą przepustowość. To kolejna inwestycja, która zwiększa atrakcyjność naszego terminala. Z roku na rok staje się on coraz bardziej przyjazny i nowoczesny. Możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy w pełni gotowi na powrót ruchu do normalności – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Kto i jak może korzystać z bramek?
Kontrola graniczna w Porcie Lotniczym Wrocław obowiązuje podróżnych wylatujących lub przylatujących z krajów spoza strefy Schengen. Bramki do automatycznej kontroli są ustawione przy wejściu i wyjściu ze strefy Non Schengen. Z bramek mogą korzystać pełnoletni obywatele UE, EOG i Szwajcarii posiadający dokument biometryczny: paszport lub dowód osobisty. – Tylko z takiego dokumentu mogą być odczytane dane przez urządzenie skanujące – wyjaśnia Przemysław Marcinkowski, dyrektor ds. infrastruktury w Porcie Lotniczym Wrocław. Bramka obsługuje osoby o wzroście pomiędzy 120 a 220 cm.
Automatyczna kontrola graniczna przebiega w następujący sposób: należy podejść do bramki, otworzyć dokument na stronie ze zdjęciem, przyłożyć go do czytnika i chwilę przytrzymać. Po automatycznej weryfikacji danych otwiera się bramka, przez którą trzeba wejść do środka, gdzie następuje skanowanie twarzy w celu potwierdzenia tożsamości. Aby zeskanować twarz, należy stanąć w wyznaczonym miejscu (oznaczonym na podłodze symbolem stóp), zdjąć nakrycie głowy, okulary i maseczkę. Jeżeli wszystko się zgadza, można wyjść ze strefy automatycznej kontroli.
Bramki do automatycznej kontroli granicznej działają na kilku lotniskach w Polsce, ale tylko na Chopina w Warszawie, we Wrocławiu i w Poznaniu są w obu halach. – Na innych lotniskach bramki są albo w hali przylotów, albo w hali odlotów. Port Lotniczy Wrocław zainstalował je w obu halach, podobnie jak zrobiono to w Warszawie na lotnisku Chopina oraz na lotnisku w Poznaniu – zauważa Przemysław Marcinkowski.
Testy i bezpieczeństwo na lotnisku
Bramki to nie jedyna nowość, jaką Port Lotniczy Wrocław wprowadził w ostatnich miesiącach. Od 30 stycznia pasażerowie przylatujący do Wrocławia ze strefy Non Schengen mogą wykonać na wrocławskim lotnisku szybki test antygenowy tuż po przylocie. Punkt diagnostyczny badań na obecność COVID-19 znajduje się przed stanowiskami kontroli granicznej, a więc przed przekroczeniem granicy Państwa Polskiego. Koszt wykonania testu to 200 zł, czas oczekiwania na wynik – około 15 minut. Negatywny wynik testu umożliwia zwolnienie z 10-dniowej kwarantanny. Punkt działa po każdym przylocie samolotu ze strefy Non Schengen, także w godzinach nocnych. To ogromne ułatwienie dla pasażerów wracających do Wrocławia z Wielkiej Brytanii czy Ukrainy, a także dla osób podróżujących lotami czarterowymi np. wracających z Zanzibaru.
Dodatkowo od listopada na parkingu przed terminalem działa punkt do wykonywania testów na obecność wirusa SARS-CoV-2. Znacznie wcześniej wprowadzono specjalne zasady korzystania z terminala w ramach bezpiecznej obsługi pasażerów. Przed wejściem do terminala przeprowadzany jest pomiar temperatury, a po wejściu obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa, a także zasada zachowania dystansu. W terminalu rozmieszczone są dozowniki z płynem do dezynfekcji. Zalecana jest regularna dezynfekcja rąk. Pasażerowie są na bieżąco informowani, jak bezpiecznie korzystać z terminala. Informacje są m.in. wyświetlane na ekranach, a ponadto udzielają ich pracownicy Portu Lotniczego Wrocław.
Szanowni Państwo, przypominamy o zmianie organizacji ruchu na linii nr 8 Warszawa – Radom. Organizacja ruchu od 8 lutego br. będzie wyglądała następująco:
- Na odcinek Warka – Dobieszyn wraca ruch pociągów. Z uwagi na to, że czynny będzie tylko jeden tor i mimo że spora część połączeń na tym odcinku będzie obsługiwana przez pociągi , pozostanie też część połączeń obsługiwanych przez ZKA.
- Wciąż zamknięty dla ruchu pociągów pozostanie odcinek między Radomiem i Dobieszynem, w związku z czym na trasie nadal będzie kursować ZKA.
Szczegóły znajdują się w tabelach z rozkładem jazdy: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/rozklad-jazdy-pociagow-km-wazny-w-dniach-13-xii-13-iii
W tablicach rozkładu jazdy na czerwono zaznaczono te połączenia, które nadal będą obsługiwane przez ZKA.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
z przyczyn niezależnych nastąpiła zmiana godziny jutrzejszego briefingu w Porcie Lotniczym Wrocław. Przepraszamy za niedogodności i zapraszamy – jutro o godz. 15.00. Zbiórka przy punkcie info w hali ogólnodostępnej wrocławskiego lotniska o godz. 14.45. Prosimy o zabranie dokumentu tożsamości.
Pozdrawiam,
Ada Kondratowicz
PR Expert
+48 502 33 23 58
----------------------------------------------------------------
W imieniu
Wojewody Dolnośląskiego, Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej oraz Portu Lotniczego Wrocław
zapraszamy na
oficjalną prezentację bramek do automatycznej kontroli granicznej
w Porcie Lotniczym Wrocław.
Bramki do automatycznej kontroli granicznej to nowa, ważna inwestycja na wrocławskim lotnisku. Port Lotniczy Wrocław jako drugie po Warszawie lotnisko w Polsce zainstalowało bramki zarówno w hali odlotów, jak i przylotów.
Plan briefingu prasowego
Spotkanie prasowe, w którym udział wezmą:
- Jarosław Obremski – Wojewoda Dolnośląski,
- Płk SG Tomasz Michalski – Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej,
- Dariusz Kuś – Prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Data: 3 lutego 2021 r. (środa), godz. 15.00
Miejsce: hala odlotów w Porcie Lotniczym Wrocław
Ważne: z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa prosimy o przybycie na miejsce o godz. 14.45 i zabranie ze sobą dokumentu tożsamości. W terminalu obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Więcej informacji:
Adriana Kondratowicz +48 502 322 358, Dawid Bartkowski +48 512 036 303
do Zarząd miasta Mielec
Szanowni Państwo,
Od jakiegoś czasu korespondujemy z władzami miasta Mielec, czy warto dostosować port lotniczy w Mielcu dla tanich linii. Przebudowa wiązałaby się z powiększeniem terminalu pasażerskiego lub budową zupełnie nowego terminalu.
Proponowano zmianę nazwy na port lotniczy Sandomierz w Mielcu. W pobliżu zjanduje się duże miasto Tarnów, gdzie brak jest innego portu lotniczego niż ten w Mielcu.
Proszę o informację, co Państwo sądzą o możliwości użytkowania drugiego portu lotniczego koło Sandomierza jako lotniska czynnego dla pasażerów w porze letniej. Sugestie opublikujemy.
Przyjmował on już samoloty Boeing, a nawet znacznie większe maszyny. Główny pas startowy ma 45 m szerokości i 2500 m długości. Można z niego wykonywać loty niehandlowe i handlowe oraz loty krajowe i międzynarodowe.
Port ma stosowne licencje, ale tylko do ilości 10 tys. pasażerów rocznie, z uwagi na niewielki terminal. Po przebudowie portu istnieje możl. zwiększenia limitów ruchu pasażerskiego.
W odpowiedzi otrzymałem zanaczony na czerwono fragment tekstu i spieszę zauważyc że ja również sprawdzałem parametry i dopuszczenia tego lotniska pasażerskiego pod kaem wykonywania regularnych operacji rozkładowych statków powietrznych, czyli np. rozkładowch połączeń 'linii "LOT" i tym podobnych na proponowanej linii lotniczej Warszawa - Rzeszów- Sandomierz (Mielec). Zatrudnia ono tyle samo pracowników co port otniczy Epinal we Francji, który kilkunastoma pracownikami obsugiwał loty planowe. W moim mieście także istnieje podobne niewielkie lotnisko pasażerskie Babimost.
Z mojego miasta do Warszawy przez lata podróżowało się z międzyklądowaniem w Poznaniu. Wnoszę że w przypadku Mielca będzie to między-lądowanie w Lublinie czy Rzeszowie.
Pytanie
Wnoszę pytanie o odniesienie się do propozycji uruchomienia mikro-hubu w Rzeszowie, w ramach testów, na podstawie modyfikacji już istniejącej siatki połączeń.
Wnoszę pytanie czy aby nie warto uruchomić lokalnego systemu piasty (hub), systemu lotniczych przesiadek w Rzeszowie? Koszty szacuję na kilka mln PLN rocznie. U nas przez kilka czy kilkanaście lat działalności lotniska tak wyglądała obsługa połączeń lotniczych.
Możnaby było niektóre późnowieczorne loty linii lotniczych Lot z Warszawy do Rzeszowa- przedłużyć w wybrane dni na lokalne lotnisko do:
Mielca- jako port lotniczy dla turystycznego Sandomierza.
Na tym lotniskach dobudowanoby niewielkie terminale pasażerskie- one obsługiwałyby loty pasażerskie rozkładowe sezonowe do Warszawy przez Rzeszów.
Bilety lotnicze na odcinki z Rzeszowa do lotnisk lokalnych regionu byłyby dotowane przez władze samorządowe i bardzo tanie. Podróżni z innych samolotów do Rzeszowa mogliby z nich tanio skorzystać. System ten funkcjonowałby podobnie jak system wewnątrzkrajowych lotów pasażerskich na Łotwie. Późnowieczorne połączenia skomunikowałyby lotnisko w Rzeszowie z Mielcem i umożliwiałoby lepsze obłożenie ostatnich lotów do Rzeszowa.
Uruchomionoby planowe loty rejsowe pasażerskie w sezonie letnim:
Warszawa- Rzeszów- Mielec lub Sandomierz w zależności od nazwy lotniska w przypadku reaktywacji istniejącej tu kiedyś oferty lotów pasażerskich.
Staranoby się by w perspektywie kilku lat było możliwe przesiąść się w Rzeszowie na loty do Mielca co najmniej trzy razy w tygodniu w godzinach późnowieczornych.
Tak przez lata było możliwe dotrzeć do mojego miasta z Poznania. Samolot przez wiele lat kursował z Zielonej Góry do Poznania (60 km lotu) i potem dopiero leciał w kierunku Warszawy.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wniosek w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na os. Batorego w Ziel. Górze w celu obsługi tego osiedla koleją
Akcja społeczna Agencji Prasowej Merkuriusz Polski
Zielonogórska akcja na rzecz odbudowy zabytków atrakcyjnych turystycznie
Newsletter #52
Pięćdziesiąta druga propozycja przebudowy miasta w taki sposób by było bardziej atrakcyjne turystycznie
Wniosek w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na os. Batorego w Ziel. Górze w celu obsługi tego osiedla koleją
Wniosek o budowę nowego peronu od strony ulicy Towarowej na dworcu Zielona Góra Główna.
Szanowni Państwo,
Ostatnio w czasie spaceru przy ulicy Obywatelskiej i Harcerskiej natrafiłem na ślad bocznicy do skupu złomu przy ulicy Ludowej. Odchodziła ona od głównego toru ciągnącego się brzegiem skarpy doliny potoku Gęśnik w Zielonej Górze.
Wnoszę do MI aby zbadano czy istnieje możliwość:
-technicznej możliwości odtworzenia dawnego przebiegu bocznicy celem wytrasowania części składów pociągów regionalnych w trakcji spalinowej - początkowo w okresie letnim- poprzez bocznice przemysłowe miasta Zielona Góra jako oferty turystycznej. Czy można jakiś sposób przywrócić dawną bocznicę przemysłową jako kolej podmiejską?
-początkowo w okresie letnim oferowanoby "kursy wycieczkowe" kolejami przemysłowymi na terenie miasta. Napawionoby bocznicę do ulicy Ludowej i do składnicy złomu.
- docelowo połączonoby bocznicę składnicy złomu przy ulicy Ludowej, z torowiskami dworca kolejowego i nowopowstałym peronem kolejowym od ulicy Towarowej na dworcu głównym. Torowiska te przegradzają płoty i parkany. Odtworzonoby połączenie tych torowisk i zealizowanoby budowę nowego peronu od strony ulicy Towarowej na dworcu Zielona Góra Główna dla obsługi tego połączenia.
-docelowo oferowanoby kilka razy dziennie (np. w ramach kursów Zielona Góra- Sulechów- Zbąszynek- Gorzów) przejazd szynobusem z nowego peronu dworca PKP przez CH Auchan i przez tą dzielnicę z postojem handlowym na nowym przystanku Zielona Góra os. Batorego. W przyszłości możnaby dodać przystanek kolejowy przy CH Auchan. Linia ta dalej łączy się z LK Nadodrzanka, ale przebudowanoby rozjazdy i system sterowania. W ten sposób- poprzez wykorzystanie istniejących bocznic- kolej dotarłaby bliżej skupisk ludzkich w północnej części miasta.
List z UMWL: Szanowny Panie,
odpowiadając na Pana postulat w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na
os. Batorego w Zielonej Górze w celu obsługi tego osiedla koleją, niniejszym
informuję, że zasadniczo nie ma możliwości trasowania pociągów pasażerski po
bocznicach służących do obsługi zakładów przemysłowych.
Ponadto, wg. naszej wiedzy, przedmiotowa bocznica prowadząca do dawnego
„Zastalu" jest od kilku lat nieeksploatowana z uwagi na zaprzestanie produkcji
wagonów. Pozostałe odgałęzienia od tej bocznicy nie istnieją fizycznie.
Reasumując, nie planujemy wykorzystania tej nieczynnej infrastruktury
do prowadzenia planowego ruchu pasażerskiego.
-- Pozdrawiam
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
Dzień dobry,
Wrocławskie lotnisko jako pierwsze w Polsce wprowadziło ważne udogodnienie dla podróżnych. Umożliwia ono osobom wracającym do Polski ze strefy Non Schengen zwolnienie z 10-dniowej kwarantanny.
Od 30 stycznia br. pasażerowie przylatujący do Wrocławia ze strefy Non Schengen mogą wykonać na wrocławskim lotnisku tuż po przylocie szybki test antygenowy. Punkt diagnostyczny badań na obecność COVID-19 znajduje się przed stanowiskami kontroli granicznej. Koszt wykonania testu to 200 zł, czas oczekiwania na wynik - około 15 minut. Negatywny wynik testu umożliwia zwolnienie z 10-dniowej kwarantanny. Punkt działa po każdym przylocie samolotu ze strefy Non Schengen, także w godzinach nocnych. To ogromne ułatwienie dla pasażerów wracających do Wrocławia z Wielkiej Brytanii czy Ukrainy, a także dla osób podróżujących lotami czarterowymi np. na Zanzibar.
Więcej informacji o testach i zwolnieniu z kwarantanny: https://www.gov.pl/web/gis/komunikat-glownego-inspektora-sanitarnego6
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT +48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
W imieniu
Wojewody Dolnośląskiego, Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej oraz Portu Lotniczego Wrocław
zapraszamy na
oficjalną prezentację bramek do automatycznej kontroli granicznej
w Porcie Lotniczym Wrocław.
Bramki do automatycznej kontroli granicznej to nowa, ważna inwestycja na wrocławskim lotnisku. Port Lotniczy Wrocław jako drugie po Warszawie lotnisko w Polsce zainstalowało bramki zarówno w hali odlotów, jak i przylotów.
Plan briefingu prasowego
Spotkanie prasowe, w którym udział wezmą:
- Jarosław Obremski – Wojewoda Dolnośląski,
- Płk SG Tomasz Michalski – Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej,
- Dariusz Kuś – Prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Data: 3 lutego 2021 r. (środa), godz. 14.00
Miejsce: hala odlotów w Porcie Lotniczym Wrocław
Ważne: z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa prosimy o przybycie na miejsce o godz. 13.45 i zabranie ze sobą dokumentu tożsamości. W terminalu obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Potwierdzenie udziału:
Prosimy o potwierdzenie udziału do wtorku, 2 lutego 2021 r., do godz. 9.00 na adres: biuroprasowe@prexpert.com.pl
Więcej informacji:
Adriana Kondratowicz +48 502 322 358, Dawid Bartkowski +48 512 036 303