---------- Forwarded message ---------
Od:
Krzywda Katarzyna <Katarzyna.Krzywda na s. mgm.gov.pl>Date: pt., 8 sty 2016 o 19:12
Subject: FW: pytania prasowe- polska bandera
To: adam.fularz
Szanowny Panie,
Poniżej przedstawiam odpowiedź na Pana pytanie.
Jak wskazują polskie przedsiębiorstwa żeglugowe, główną przeszkodą w rejestrowaniu statków pod polską banderą są wysokie koszty zatrudnienia marynarzy – tj. podatki dochodowe (PIT) oraz składki na ubezpieczenia społeczne. Koszty te w przypadku rejestracji statku pod tzw. tanią banderą zazwyczaj nie występują.
Problem ten występuje również w innych państwach europejskich, co spowodowało, iż w 2004 r. Komisja Europejska opublikowała Wytyczne Wspólnoty w sprawie pomocy publicznej dla transportu morskiego" (Komunikat Komisji C(2004)43 (Dz. Urz. UE C 13 z 17.01.2004, str. 3).
Wytyczne te dopuszczają stosowanie instrumentów pomocy publicznej w stosunku do przedsiębiorstw żeglugowych.
Jednym z takich instrumentów jest możliwość zwolnienia marynarzy od podatku dochodowego (PIT).
Zwolnienie takie przewiduje ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu (którą w dniu 26 września 2015 r. podpisał Prezydent RP), w przypadku zatrudnienia na Polskich statkach morskich eksploatowanych w żegludze międzynarodowej, po przepracowaniu na nich poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej więcej niż 183 dni w roku podatkowym.
Zwolnienie to jest jednak tylko jednym z instrumentów pomocowych przewidzianych w ww. Wytycznych. Jak wskazuje natomiast zarówno Komisja Europejska, jak i Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA) oraz Związek Armatorów Polskich, jedynie wykorzystanie wszystkich przewidzianych w Wytycznych elementów stanowić będzie zachętę do powrotu armatorów pod narodowe flagi UE. W szczególności postulowane jest wykorzystanie instrumentów pomocowych w zakresie składek na ubezpieczenia społeczne marynarzy – poprzez ich redukcję lub refundację.
W związku z tym obecnie w MGMiŻŚ trwają prace mające na celu pełne wykorzystanie możliwości przewidzianych w ww. Wytycznych.
Obecne warunki już umożliwiają opłacane funkcjonowanie statków pod polską banderą, jednak ze zrozumiałych względów armatorzy akceptują korzyści wynikające z tytułu nieopłacania składek ubezpieczeń społecznych. W dalszej perspektywie może to doprowadzić do wystąpienia problemów ekonomicznych u obecnie zatrudnionych marynarzy pod obcą banderą.
Z poważaniem,
Katarzyna Krzywda
Dyrektor Departamentu
Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
00-928 Warszawa
ul. Chałubińskiego 4/6
tel: +48 22 630 16 39
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Monday, January 04, 2016 5:11 PM
To: SekretariatMGrobarczyka
Subject: pytania prasowe- polska bandera
- pytanie: co rząd zamierza zrobić aby statki polskich armatorów powróciły pod polską banderę?
" Dzisiaj, według informacji podawanych przez naszych armatorów na ich stronach internetowych, największy polski armator Polska Żegluga Morska eksploatuje 75 statków. Kolejny Chipolbrok – 17, Polskie Linie Oceaniczne – 3 statki. PŻM jest polskim przedsiębiorstwem państwowym, Chipolbrok, polsko-chińską spółką joint-venture, natomiast PLO – spółką skarbu państwa. Paradoks polega na tym, że są to polscy armatorzy, a żaden z ich statków nie pływa pod polską banderą. Jeżeli chodzi o Polskie Linie Oceaniczne, to warto przypomnieć, że armator ten eksploatował kiedyś 185 statków na liniach obejmujących praktycznie cały świat. I statki te pływały pod biało-czerwoną banderą." (za salon24.pl)
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Bartosz Czerniawski <B.Czerniawski na s.
um.zielona-gora.pl>
Data: wtorek, 7 września 2021
Temat: informacja o przekazaniu skargi zgodnie z właściwością
Do: "Skargi.wnioski" <skargi.wnioskina s.
mi.gov.pl>
DW: "Adam na s.
wieczorna.pl" <Adam na s.
wieczorna.pl>
Ministerstwo Infrastruktury
Departament Kontroli
Dzień dobry,
W nawiązaniu do pisma Pana Adama Fularza przekazanego przez Ministerstwo Infrastruktury w dniu 03.09.2021 r., wasz znak: DK-2.052.780.2021, dotyczącego ograniczenia kursowania autobusów MZK w Zielonej Górze oraz PKS sp. z.o.o. w Zielonej Górze informuję, że ostatnie zmiany w ofercie przewozowej spowodowane są brakami kadrowymi w grupie kierowców. Z tej przyczyny zlikwidowano około 60 kursów co stanowi niewielki procent w obsłudze komunikacyjnej Miasta. Problemy wynikają z normalnej rotacji pracowników (odejścia na emerytury). Nie są wynikiem masowej rezygnacji kierowców z pracy.
Obecnie trwają prace nad przebudową oferty przewozowej i dostosowaniu jej do aktualnych potrzeb pasażerów i możliwości spółki.
Ponadto pragnę poinformować, że Miasto Zielona Góra nie ma wpływu na obsługę kursów autobusowych zarządzanych przez PKS sp. z.o.o.
Z poważaniem,
Bartosz Czerniawski
Departament Prezydenta Miasta
(...)
Sent: Friday, September 03, 2021 1:32 PM
To: map na s. map.gov.pl; WnioskiSkargiPetycje
Cc: Adam Fularz
Subject: informacja o przekazaniu skargi zgodnie z właściwością
Szanowni Państwo,
przekazujemy zgodnie z właściwością korespondencję z 1 września 2021 r.
Z poważaniem,
Departament Kontroli
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa
Telefon: +48 22 630-10-00
www.mi.gov.pl
(...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Temat: Skarga na likwidację usług komunikacji miejskiej- list z okazji dnia bez Samochodu
Od:
Adam Fularz <Adam@wieczorna.pl>Date: 22 wrz 2021
Subject: Skarga na likwidację usług komunikacji miejskiej- Gubin
do UM w m. Gubin
Szanowni Państwo,
Od lipca nie kursuje sieć autobusów.
PKS Zielona Góra Sp. z o.o. informuje, że od dnia 01.07.2021 komunikacja na terenie miasta Gubin zostaje zawieszona. Dworzec PKS jest na sprzedaż lub go sprzedano.
czy UM coś w związku z tym planuje?
Pzdr
Adam Fularz
Dol. Ziel. 24a Ziel Góra.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
- w pandemii ludzie masowo porzucili autobusy i przesiedli się do samochodów
- ogromny wzrost ruchu na sieci drogowej, podróż autostradą A4 to jazda w ciągu aut bez możl. wyprzedzenia mimo dwóch pasów, na drodze S3 ogromny tłok mimo że początkowo ta droga była zupełnie pusta. Ogromny ruch drogowy utrudnia i spowalnia pracę osób które dla biznesu podróżują służbowo. Brak alternatywy dla ruchu drogowego w znacznej części Polski.
- likwidacja szeregu połączeń transportu zbiorowego, pozostały tylko skrawki i strzępy dawnej sieci. Usług przewozu zbiorowego zwykle nikt nie organizuje, brak jest związków komunikacyjnych które w innych krajach rozpisują przetargi, wyłaniają przewoźników, publikują zbiorczo rozkłady - razem dla wielu różnych przewoźników, a nie jak w Polsce, że każdy przewoźnik wywiesza osobna tabliczkę.
- w takich miastach jak Zielona Góra w moim otoczeniu zlikwidowano skwery zielone (prawie wszystkie skwery w mojej okolicy), boiska sportowe (dawna SP10, moja szkoła)- pod parkingi, by pomieścić parkujące samochody
- nawet gdy zgłosi się do sądu i do prokuratury skargę na zabór skweru koło domu, pod parking, zabór 3-4 skwerów w promieniu 50-150 metrów pod parkingi samochodowe, prokuratura umarza śledztwo, sąd nie karze winnych Radnych. Nie można sądownie odzyskać boiska zabranego pod parking. Nie ma gdzie trenować, w okolicy pozostała tylko jedna łąka, tą druga zlikwidowano pod parking (przy ulicy Szafrana, złożyłem sprawę sądową w NSA, łąki nie odzyskaliśmy, mimo że gramy we frisbee).
- wysiadła komunikacja regionalna autobusami- w Szczawnicy w poniedziałek busy ogłoszone na rozkładzie w ogóle nie kursowały lub realizowano tylko co któryś kurs. Rozkład jazdy na przystanku- albo go nie było i busy jeździły jak chciały, albo ten co był- był nieaktualny.
- kolej w regionie gdzie mieszkam, w 70 procentach została zlikwidowana (mapka w załączeniu, wróciło tylko torowisko do Łagowa, ale od tygodnia i tam pociągi już nie kursują). Przewoźnik nie ma sprawnego taboru, w dużej części- mimo dotacji nadal zarzyna linie kolei bo nie wiadomo czy pojedzie pociąg czy autobus. Brak konkurencji na rynku.
- podam przykład mostu prowadzącego z mojej ulicy do centrum miasta. Jest z rana zakorkowany, autobusy stoją w korku, przez co nie ma sensu z nich korzystać. Na moście wpadł na mnie - jechałem na hulajnodze- mój kolega jadący rowerem elektrycznym. Pomost pieszy jest zbyt wąski nawet mimo "mijanek" o szerokości około 1,2 metra. Projektanci mieli prawo budowalne "głęboko", most nie mieści ruchu pieszego nie wspominając o rowerzystach, hulajnogach etc.
opr. Adam Fularz, Polish News Agency
załączniki: korespondencja z UM w Zielonej Górze
Date: śr., 7 lip 2021 o 23:59
Subject: Skarga e na ul . Sulechowskiej na moście rowery szczepią się kierownicami
To: <
UrzadMiasta@um.zielona-gora.pl>
Do Urząd Miasta
Już raz zgłaszałem ten problem że na ul . Sulechowskiej na moście rowery szczepiają się kierownicami. Dzisiaj we mnie wjechał rowerem elektrycznym mój kolega- chciał mnie ominąć chyba ale kierownica roweru wpadła mu w balustradę mostu. Poobijałem się i jeszcze mnie boli łokieć, mimo ochraniaczy które uratowały mnie częściowo przed potłuczeniem się o barierę. Wnoszę o reakcję ponownie,.
Pozdrawiam,
Adam
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 2 wrz 2014 o 13:28
Subject: Re: Odpowiedź na e-mail
To: Paweł Urbański <
P.Urbanski@um.zielona-gora.pl>
Szanowny Panie,
Ale- budując 2 ściezki rocznie, nigdy Państwo nie zredukują liczby ofiar śmiertelnych wśród rowerzystów.
Proponuję powołać urząd inspektora rowerowego, który opracowałby plany malowania ścieżek rowerowych na chodnikach z kostki Bauma (polbruku) i chodnikach tradycyjnych oraz sporządził wykaz niezbędnych drobnych prac (obniżeń krawężników etc.).
Dziwię się że w ogóle widzi Pan rozwiązanie tej sytuacji w budowie nowych ścieżek, a nie- w wyznaczaniu dróg rowerowych na już istniejącej infrastrukturze.
Po Zielonej Górze jeździ się trudno rowerem, mimo że deptak jest dostępny dla rowerów, to trudno tam jechać szybko. Ścieżki rowerowe zaczynają się i kończą w zuełnie przypadkowych miejscach, od 2 dekad nie stanowią spójnej sieci.
Jeżdżę regularnie wiaduktem na ul. Sulechowskiej. Przecież dwa wózki dziecięce się tam nie miną, jedna osoba musi go składać. Dwa rowery ocierają się kierownicami. Już raz zawadziłem kierownicą o barierkę, mijając kogoś.
Pozdrawiam,
Adam
W dniu 2 września 2014 07:10 użytkownik Paweł Urbański <
P.Urbanski@um.zielona-gora.pl> napisał:
Dzień Dobry,
W nawiązaniu do otrzymanego od Pana e-maila, pragnę poinformować, że nie ma żadnego powiązania przyczynowo-skutkowego pomiędzy projektami ścieżek, a wypadkami z udzialem rowerzystów, które miały ostatnio miejsce.
Wynika to chociażby z faktu, że do dzisiaj nie wprowadzono żadnych ogólnokrajowych wytycznych dotyczących projektowania ścieżek rowerowych. Ścieżki rowerowe na terenie Zielonej Góry są projektowane przez osoby posiadające stosowne uprawnienia oraz są konsultowane przez przedstawicieli środowiska rowerowego. Wszystkie docelowe projekty organizacji ruchu są uzgadnianie z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze.
W załączniku zamieściłem listę inwestycji rowerowych z kosztami ich realizacji w ostatnich kilku latach.
P.S
Zdaję sobie sprawę, że krytykowanie urzędników i obarczanie ich odpowiedzialnością za wszystko co możliwe ma społeczne przyzwolenie, ale formułowanie oskarżeń pod moim adresem, tylko dlatego, że jestem osobą odpowiedzialną za drogowe inwestycje miejskie jest wysoce niestosowne. Nie odpowiadam bowiem za rzeczy, na które nie mam najmniejszego wpływu, a próba przerzucenia odpowiedzialności z osób bezpośrednio związanych z wypadkami na urzędnika miejskiego jest nie do przyjęcia.
z poważaniem
Paweł Urbański
Dyrektor Departamentu Inwestycji Miejskich
i Zarządzania Drogami
Urzędu Miasta Zielona Góra
otrzymałem:
From: Z BIEGIEM SZYN
Date: Sun, Sep 19, 2021 at 2:55 AM
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Szerokie perspektywy wąskich torów. Wejście smoka.
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl i pod bezpośrednim linkiem:
http://www.zbs.net.pl/zbs115.pdf W nowym numerze piszemy między innymi:
SZEROKIE PERSPEKTYWY WĄSKICH TORÓW
Samorząd województwa łódzkiego myśli o włączeniu linii wąskotorowej Rogów – Rawa Mazowiecka – Biała Rawska w regionalną sieć połączeń kolejowych. Ogłoszony został przetarg na opracowanie ekspertyzy, która wskaże kierunki rozwoju kolejki. W Polsce – zupełnie inaczej niż zagranicą – już od lat nie widziano w wąskotorówkach potencjału i możliwości wykorzystania w systemie transportowym. Czy od rogowskiej kolejki zacznie się zwrot w ich historii?
WEJŚCIE SMOKA
Wniosek o dopuszczenie do przetargu spółki PKP Intercity na dostawę 63 lokomotyw złożyła poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski występująca w konsorcjum z CRRC Datong. To producent lokomotyw z grupy CRRC, która jest ściśle powiązana z Komunistyczną Partią Chin. CRRC swoje główne europejskie przedstawicielstwo ma w wiedeńskiej dzielnicy biznesowej Donau City i – jak napisał niemiecki dziennik gospodarczy "Handelsblatt" – stąd wypuszcza swoje czułki na Europę.
ZNOWU NA PERYFERIACH
Powiat przysuski stracił bezpośrednie połączenia z Warszawą. Choć, jak przyznają przewoźnicy, cieszyły się one niezłą frekwencją. Pociągi zapewniały dojazd do oddalonej o ponad 100 km Warszawy w nie więcej niż 1 godz. 30 min. Był to czas konkurencyjny wobec jazdy samochodem.
PENDOLINO W WĄSKIM GARDLE
– Czas przejazdu ze stolicy do Krakowa i Katowic skróci się do poniżej dwóch godzin – zapewnił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dążenia do osiągnięcia takiego czasu podróży mogą jednak utknąć w wąskim gardle, jakim jest stacja Psary wraz z odgałęziającą się tu jednotorową łącznicą do Starzyn, którą z Centralnej Magistrali Kolejowej zjeżdżają pociągi kierujące się w stronę Krakowa. O potrzebie rozbudowy tej łącznicy mówiono już w w chwili ukończenia budowy magistrali w 1977 r.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl "Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn "Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
Szanowni Państwo,
22 września obchodzimy Dzień bez samochodu. Koleje Mazowieckie przyłączają się do inicjatywy i oferują nieodpłatne podróże pociągami.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
Dziś na Stadionie PGE Narodowym odbędzie się mecz Polska – Anglia. Osoby posiadające bilet na mecz, bilet-zaproszenie lub akredytację PZPN mogą bezpłatnie podróżować pociągami KM oraz stołeczną komunikacją miejską (autobusy, tramwaje, metro, pociągi SKM) na obszarze 1. strefy biletowej. Uprawnienie obowiązuje od 8 września (środa) od godziny 6.00 do 9 września 2021 r. (czwartek) do godziny 1.00.
Po zakończeniu meczu przez 2 godz. tj. od 8.09.2021 r. od godz. 22:30 do dnia 9.09.2021 r. do godz. 00:30 na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia obowiązywać będzie wzajemne honorowanie biletów ZTM i Kolei Mazowieckich.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
Koleje Mazowieckie biorą udział w ogólnopolskiej akcji promocyjnej Dni Otwarte Funduszy Europejskich (DOFE), organizowanej w dniach 17-19 września, przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. W ramach tego wydarzenia otwieramy drzwi naszej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, będzie także konkurs z nagrodami na naszym profilu na Facebooku.
Pozdrawiam,
Katarzyna Łukasik
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
tel. 603 605 084
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
W nadchodzącym sezonie jesień-zima zapowiada się duży ruch na wrocławskim lotnisku. Linie lotnicze Ryanair ogłosiły 30 tras z Wrocławia, w tym 5 nowych. Nowe kierunki zapowiada także Wizz Air. W jesienno-zimowej siatce połączeń z Wrocławia znajduje się również bogata oferta czarterów, w tym egzotyczne kierunki, jak Zanzibar.
- Nowe kierunki Ryanair z Wrocławia to: Bournemouth, Billund, Pafos na Cyprze, Lizbona oraz Piza. Ruszą na przełomie października i listopada.
- Od połowy września Lufthansa uruchamia drugie połączenie dziennie do Monachium. Wkrótce rusza też połączenie linii Eurowings do Düsseldorfu.
- Niemal do końca października w Porcie Lotniczym Wrocław obowiązuje letnia siatka połączeń. Znajduje się w niej 50 kierunków niskokosztowych, w tym 21 na południe Europy.
Więcej informacji w załączeniu.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/8dtoZ1dw
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 3 września 2021 r.
Informacja prasowa
Ryanair zapowiada 30 kierunków i 80 lotów tygodniowo z Wrocławia
W sezonie jesienno-zimowym irlandzkie linie uruchamiają 30 tras z Wrocławia, w tym pięć nowych. Zamierzają przewieźć o 20% pasażerów więcej niż w sezonie zimowym 2019.
Podczas wczorajszej konferencji w Porcie Lotniczym Wrocław przewoźnik ogłosił swoje plany na sezon jesienno-zimowy w stolicy Dolnego Śląska. W bazie linii Ryanair stacjonować będą cztery samoloty. Pasażerowie będą mieli do wyboru w sumie 30 połączeń i 80 rejsów tygodniowo. – Zakładamy wzrost liczby pasażerów we Wrocławiu o 20% w porównaniu do sezonu zimowego 2019. To odważny plan, ale jesteśmy przekonani, że ten poziom jest do osiągnięcia. W ciągu roku chcemy przewieźć 1,5 miliona pasażerów wrocławskiego lotniska – powiedział Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, linii lotniczej wchodzącej w skład grupy Ryanair. – Wracamy do ponad 2 tys. tras, jakie obsługiwaliśmy przed pandemią w Polsce. Niezmienny pozostaje też nasz cel, by w latach 2025 i 2026 obsługiwać w Polsce 200 mln pasażerów rocznie. Wśród nowości Ryanaira z Wrocławia na nowy sezon znajduje się pięć kierunków: Bournemouth, Billund, Pafos na Cyprze, Lizbona oraz Piza (ruszą na przełomie października i listopada). Poza nimi są też inne sprawdzone i popularne kierunki – w sumie 30 połączeń. – Cieszy nas różnorodność siatki. Są w niej trasy na Wyspy Brytyjskie, do Skandynawii, Europy Zachodniej i Wschodniej, a także kierunki typowo turystyczne. Do dyspozycji będzie gęsta sieć połączeń hiszpańskich czy włoskich, wzbogacona wymienionymi nowościami. Trzy z pięciu nowych kierunków to miejsca, w których pogoda jest bardzo dobra do późnej jesieni. Taka oferta dobrze wpisuje się w oczekiwania podróżnych. Myślę, że będą z niej chętnie korzystali – mówił Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Podkreślił też, że krystalizuje się już cały rozkład lotów na nowy sezon: – Widać, że Ryanair bardzo mocno stawia na Wrocław. Lufthansa zdecydowała już o uruchomieniu, od połowy września, drugiego dziennie rejsu do Monachium. Za kilka dni rusza połączenie linii Eurowings do Düsseldorfu. Wizz Air również zapowiada szereg nowych kierunków z Wrocławia. Cieszą też decyzje tour operatorów, którzy przygotowali naprawdę ciekawą i bogatą ofertę na jesień i zimę. To m.in. Madera, która rusza lada moment, a np. Fuerteventura dostępna będzie przez cały rok – wyliczał Dariusz Kuś. Można już również planować wypoczynek m.in. w Turcji, w Egipcie (Hurghada, Marsa Alam, Taba), na Wyspach Kanaryjskich (tu dostępne są dwa kierunki – oprócz Fuerteventury również Gran Canaria), a także na Zanzibarze. – Patrząc na to, jak działają przewoźnicy oraz biura podróży, jesteśmy optymistami. Już sezon letni przekonuje, że potencjał do szybszej odbudowy ruchu jest naprawdę duży. Cała branża lotnicza liczy na to, że wchodzimy właśnie w stabilniejszy okres, co pozwoli zrealizować plany dotyczące przywracania i rozbudowy oferty – zauważa Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Lato jeszcze w toku
Jeszcze niemal do końca października w Porcie Lotniczym Wrocław obowiązuje letnia siatka połączeń. Znajduje się w niej 50 kierunków niskokosztowych, w tym 21 na południe Europy. Najpopularniejsze połączenia tanich linii tego lata to Kreta, Malaga, Malta, Majorka i Gdańsk. Biura podróży oferują 22 kierunki, cieszące się bardzo dużym zainteresowaniem. Trójka najpopularniejszych krajów to Turcja, Grecja i Bułgaria. Do dyspozycji jest również 30 lotów w tygodniu do hubów europejskich. Linie Lufthansa oraz SWISS realizują obecnie nawet pięć rejsów dziennie z Wrocławia do Frankfurtu, Monachium czy Zurychu. Połączenia do Amsterdamu oferują linie KLM, a do Warszawy PLL LOT. W segmencie połączeń sieciowych częstotliwość rejsów jest mniejsza niż w 2019 roku, ale w samolotach zajętych jest prawie tyle samo miejsc ile średnio przed pandemią – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży wrocławskiego lotniska. Sytuacja pandemiczna sprawia, że ruch na wrocławskim lotnisku, podobnie jak w innych portach regionalnych, nadal osiąga 50-60% poziomu z 2019 roku. Jednak wyniki w lipcu i sierpniu były we Wrocławiu lepsze od prognozowanych. – Lato miało co prawda różne fazy, dłużej czekaliśmy na start, ale szczyt sezonu był bardzo intensywny. W lipcu obsłużyliśmy ponad 217 tys. pasażerów, a w sierpniu ok. 240 tys. To bardzo dobre dane, lepsze niż oczekiwaliśmy. Znacznie więcej niż w roku 2020. To pokazuje, że odbudowa rynku postępuje szybciej niż przewidywano. Obserwujemy duże zainteresowanie lataniem, a większość pasażerów to osoby zaszczepione, co jest dodatkowym powodem do optymizmu – podsumowuje prezes Dariusz Kuś.
Szanowni Państwo,
jutro staruje 10. edycja prezydenckiej akcji Narodowe Czytanie. Tegoroczną lekturą jest „Moralność pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej. Koleje Mazowieckie włączyły się w akcję. Załączam informację na ten temat z linkiem do nagrania oraz zdjęcie wykonawców.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do MI
Przekazanie dokumentacji- historyczne plany sieci kanałów żeglugi w Polsce
--
Szanowni Państwo,
w czwartek, 2 września br., na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się mecz piłki nożnej Polska – Albania. Osoby posiadające bilet na mecz, bilet-zaproszenie lub akredytację PZPN będą mogły bezpłatnie podróżować pociągami KM oraz stołeczną komunikacją miejską (autobusy, tramwaje, metro, pociągi SKM) na obszarze 1. strefy biletowej. Uprawnienie będzie obowiązywać 2 września od godziny 6.00 do 3 września 2021 r. (piątek) do godziny 1.00
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM" sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu publikuje list:
---------- Forwarded message ----------
From:
ALLRAIL Alliance of Rail New Entrants <info na s.
allrail.eu>
Date: Wednesday, September 1, 2021
Subject: PRESS RELEASE: EU State-owned rail incumbents show that competition against each other brings new passengers to rail
To: ALLRAIL Alliance of Rail New Entrants <info na s.
allrail.eu>
Good morning,
Ouigo España – a subsidiary of the French state-owned rail incumbent SNCF – has already achieved over 400,000 passengers in the first three months of competing against the Spanish incumbent Renfe within Spain.
Meanwhile, the Italian state rail incumbent FS Trenitalia will soon start competing against SNCF TGVs on the high speed route between France and Italy.
This new dynamism will boost modal shift to rail and benefit the EU Green Deal.
For more details, you can find our latest press release attached to this email:
"EU State-owned rail incumbents show that competition against each other brings new passengers to rail".
If you have any questions, then please get in touch.
Kindest regards,
Nick Brooks
Secretary General
ALLRAIL asbl
Alliance of Passenger Rail New Entrants in Europe
info na s. allrail.eu
+32 485 832 991
www.allrail.eu · twitter · LinkedIn · Instagram · YouTube
--
null
Dzień dobry.
Wnoszę uprzejmie do Sejmu RP o zmiany. Moi sąsiedzi nie mają w około połowie przypadków hamulców w ich rowerach na skatepark czy na miasto. Prawo je wymaga. W Głogowie tłumaczyłem skejterowi co zrobić bo miał kolizję rowerem na skatepark a policja stwierdziła brak hamulców.
Pozdrawiam
Adam
---------- Forwarded message ----------
From:
Rzecznik <rzecznik na s.
mswia.gov.pl>
Date: Tuesday, May 18, 2021
Subject: RE: Wniosek o zmianę przepisów- rowerki dziecięte na skatepark
To: Adam Fularz <Adam na s..
wieczorna.pl>
Panie Redaktorze,
w tej sprawie prosimy o kontakt z Ministerstwem Infrastruktury.
Z poważaniem
Wydział Prasowy
ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa
tel. +48 22 601 44 27 | fax +48 22 601 45 24
gov.pl/mswia | rzecznik na s..mswia.gov.pl
From: Adam Fularz [mailto:Adam na s. wieczorna.pl]
Sent: Thursday, May 13, 2021 7:41 AM
To: Rzecznik <rzecznik na s. mswia.gov.pl>
Subject: Wniosek o zmianę przepisów- rowerki dziecięte na skatepark
do MSWiA
Rowerki dziecięce i młodzieżowe na skatepark nie mają hamulców, rowery typu ostre koło nie mają hamulców. Sądząc po moich znajomych, 50 % z nich nie ma hamulców w rowerach.
Ustawodawca wymaga sprawnego hamulca w rowerze. Te hamulce już nie są fabrycznie montowane, do rowerków bmx dzieci czasem sobie dokupują rotory i tarcze co zwykle kosztuje więcej niż cały rowerek.
W związku ze zmianami na rynku (dominacja na skateparkach rowerów bez hamulców) wnoszę o zmiany prawne, usunięcie wymogu hamulca. Rowerami tymi hamuje się ślizgiem bocznym lub istnieją specjalne techniki hamowania poprzez przyłożenie buta ponad tylnym kołem, czego młodsi nie umieją robić,.
W Głogowie jakiś skejter ma sprawę- nie miał jak wyhamować, doszło do kolizji, zaś policja powołała się na brak hamulca.
Prosze o usunięcie wymogu hamulca ze specyfikacji w ustawie.
Dolina Zielona 24a, 65-154 Zielona Góra (Wieczorna.pl sp z o,.o,.)
--
null
Redakcja serwisu otrzymała
---------- Forwarded message ----------
From:
Matyszczak Dariusz <
Dariusz.Matyszczak@plk-sa.pl>
Date: Monday, July 26, 2021
Subject: FW: IBZ-2292/2021 FW: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
To: "adam na s.
wieczorna.pl" <adam ma
s.wieczorna.pl>
Dzień dobry,
Szanowny Panie Adamie, przedmiotowy peron w Łomży nie stanowi środka trwałego będącego na stanie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ze względu na zły stan techniczny obiektu, został on zlikwidowany przez właściciela tj. PKP S.A.
Pozdrawiam
Dariusz Matyszczak
Monter
Dział Dróg Kolejowych i Ochrony Środowiska
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakład Linii Kolejowych w Siedlcach
ul. Zbrojna 39
08-110 (..)
From: Adam Fularz [mailto:adam na s..wieczorna.pl]
Sent: Friday, July 23, 2021 10:47 AM
To: Ibz <Ibz na s..plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Dzień dobry,
Prowadzę w Łomży lokalne wydanie. Byłem dzisiaj obejrzeć torowisko i skarżono że zdemontowano peron w Łomży. Czy PKP PLK to skomentuje?
Dolina Zielona 24A Zielona Góra
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na s..plk-sa.pl>
Data: piątek, 28 grudnia 2018
Temat: PKP PLK odpowiada na pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: "adam.fularz na s..wieczorna.pl" <adam.fularz na s. wieczorna.pl>
Szanowny Panie Adamie, wskazany przez Pana serwis nie funkcjonuje i nie posiadamy informacji, żeby prowadził Pan działalność dziennikarską. Wczoraj udzielona została Panu odpowiedź. W przypadku kolejnych pytań zachęcam do skorzystania z https://www.plk-sa.pl/kontakt/formularze-kontaktowe/
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
karol.jakubowski na s..plk-sa.pl
tel. +48 22 473 33 33
tel. kom. +48 668 679 414
fax +48 22 473 23 34
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Friday, December 28, 2018 8:37 AM
To: Rzecznik <Rzecznik@plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Re: PKP PLK odpowiada na pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Wzywam do odpowiedzi w trybie prawa prasowego-nadal prowadzę np. serwis www.wolnorynkowy.pl czy -w poniższym wątku- wydanie lokalne białostockie i łomżynskie.
Rzekomo poinformowali Państwo samorządy o rezygnacji z inwestycji. Publikowalem list jednego z samorządowców.
Mam wrażenie że odpowiedź jaką udzielił mi p. Jakubowski- jest fałszywa. Lokalni samorządowcy ten problem przedstawiali inaczej. Twierdzili o całkowicie wstrzymanej inwestycji. Zabrakło rzekomo Państwu pieniądzy- czy to prawda?
Pozdrawiam
W dniu czwartek, 27 grudnia 2018 Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl> napisał(a):
> Redakcja otrzymała
> -----
> Od: Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na serw. plk-sa.pl>
> Data: czwartek, 27 grudnia 2018
> Temat: Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
>
>
> Szanowny Panie Redaktorze, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zrezygnowały z realizacji drugiego zadania na linii pomiędzy Śniadowem a Łapami. W przypadku dysponowania środkami finansowymi z RPO, inwestycja ta może być zrealizowana. Następnym razem proszę swoje pytania kierować poprzez formularz kontaktowy umieszczony na stronie: https://www.plk-sa.pl/kontakt/formularze-kontaktowe/
>
>
> Pozdrawiam
>
>
>
> Karol Jakubowski
>
> Zespół prasowy
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
>
> ul. Targowa 74
>
> (..)
>
>
> From: Adam Fularz
> Sent: Wednesday, December 5, 2018 10:52 AM
> To: Rzecznik <Rzecznik na serw. plk-sa.pl>
> Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
>
>
>
> Czy PKP PLK potwierdza że zamiast torowiska na odcinku Sniadowo- Łomża planowana jest droga ekspresowa S61 w relacji Sniadowo- Łomża? Czy PKP PLK - skoro same nie zamierzają remontować torowiska- mogą je przekazać innemu zarządcy?
>
>
>
> por. mapa odcinka:
>
> https://conadrogach.pl/mapy/droga-ekspresowa-s61-mapa-odcinka-sniadowo-lomza.html
>
>
>
> --
>
> __________________________________________________________________________
>
>
>
> Merkuriusz Polski
>
>
>
> Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
>
>
>
>
>
> <https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
>
> Adam Fularz, manager Radiotelewizji
>
> Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
>
> Wydawnictwo Merkuriusz Polski
> "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
> T +48604443623
>
> F +442035142037
> E adam.fularz@wieczorna.pl
>
> Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
> KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
>
> AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
>
> Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
>
>
>
> Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
>
>
>
> Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
>
>
>
> Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
>
>
>
> Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
>
>
>
> Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
>
>
>
> Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
>
>
>
> W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
>
>
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
> z siedzibą w Warszawie
> ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
> Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
> XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
> KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
> Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
>
> Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
> Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
> Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
>
> Ochrona Danych Osobowych:
> 1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
> 2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
> 3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
> 4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
> https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdf
>
> www.plk-sa.pl
> www.plk-inwestycje.pl
>
> Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
>
>
>
> <https://ci3.googleusercontent.com/proxy/IlBw3nZHTQcWhSALVOQJudUWwng4hBQblMrbLqm74xgKJUXCSkYX86lhd4sCKAO767sfdCj9ID6-x4n431AkpJ84CS2ikeZcAlvF=s0-d-e1-ft#https://www.plk-sa.pl/assets/images/niepodlegla-logo.png>
>
> "WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
>
>
> --
>
> __________________________________________________________________________
>
>
>
> Merkuriusz Polski
>
>
>
> Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
>
> <https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
>
> Adam Fularz, manager Radiotelewizji
>
> Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
>
> Wydawnictwo Merkuriusz Polski
> "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
> T +48604443623
> F +442035142037
> E adam.fularz@wieczorna.pl
> Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
> KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
>
> AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
> Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
>
> Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
> Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
> Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
> Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
> Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
> Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
> W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
>
>
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdf
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 27 114 421 000,00 zł w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail_01.pdf
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
2
--
null