Do MI
Pytanie w sprawie zmniejszenia przepustowości linii kolejowej w m. Lubin
Dzień dobry.
Czy Państwo skomentują fakt przebudowy linii kolejowej dwutorowej na jednotorową na odcinku od Rudna Gwiazdanów przez Lubin do Legnicy. Czy jest możliwość zmiany tego zarządcy drogi żelaznej na innego zarządcę? Odtworzenie drugiego toru po nieuprawnionej przebudowie mostów i przepustów do jednego toru- będzie kosztować. Poustawiano tam krawędzie peronowe czy sygnalizację.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Dolina Zielona 24a Zielona Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
From:
Telewizja Opera <telewizjaopera na s..
gmail.com>
Date: Saturday, December 25, 2021
Subject: Z archiwum planów na kolej miejską
Urząd Miasta Rzeszowa ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
Kancelaria Ogólna ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
Przesłano pocztą elektroniczną na adres: umrz n s. erzeszow.pl
Z archiwum planów na kolej miejską- plany wykorzystania kolei w mieście
Szanowni Państwo, Mam wrażenie że projekt kolei aglomeracyjnej wokół Rzeszowa nieco umarł, zamarł. Nie powstaja nowe linie, kursuje tylko tabor elektryczny a linie spalinowe miasta są w zasadzie nieczynne. Dodaję grafiki - mozliwości rozwoju sieci po istniejących lub nieczynnych torowiskach- z archiwum redakcji.Pozdrawiam
Adam
Załącznik
Z archiwum redakcji.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
null
--
null
Donata Nowakowska, rzecznik prasowy KM
Jolanta Maliszewska, Daria Uchman i Paulina Gruczek
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
Nowy wariant koronawirusa i nowe obostrzenia nałożyły się na wzmożony ruch lotniczy w okresie świątecznym. Jak bezpiecznie podróżować? Sprawdźcie zasady obowiązujące pasażerów Portu Lotniczego Wrocław.
-
Nowe regulacje dotyczące pasażerów ze strefy Non-Schengen.
-
Test, kwarantanna, paszport covidowy czy status ozdrowieńca? Które zasady obowiązują pasażerów strefy Schengen?
-
Testy antygenowe w Porcie Lotniczym Wrocław w okresie świątecznym – gdzie i kiedy można je wykonać?
-
Podróżuj szybko i w komfortowych warunkach. Jakie rozwiązania proponuje wrocławskie lotnisko?
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/axhLlyal
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 21 grudnia 2021 r.
Informacja prasowa
Wrocław: bezpieczna podróż samolotem na święta. Sprawdź zasady!
Sezon świąteczny w pełni, a to oznacza również i więcej podróży, także tych samolotem. Jak przygotować się na rejs z Wrocławia? Które dokumenty warto mieć przy sobie i kiedy wykonać test na COVID-19? Podpowiadamy!
Maseczki, dystans, dezynfekcja, obowiązkowe testy i paszporty covidowe – tak wyglądają standardy podróży wdrożone w Porcie Lotniczym Wrocław. Co powinni wiedzieć pasażerowie, którzy przylatują do Wrocławia, ale też i wylatują z Portu Lotniczego Wrocław w okresie świątecznym i noworocznym?
Zasady podróżowania w strefie Non-Schengen
15 grudnia weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów nakładające na pasażerów przylatujących ze strefy Non-Schengen (z wyjątkiem państw tj. Irlandia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr i Turcja) obowiązek wykonania testu antygenowego lub PCR najpóźniej 24 godziny przed przekroczeniem granicy Polski. Obowiązek ten dotyczy wszystkich podróżnych, również zaszczepionych i ozdrowieńców. Wyjątkiem są tu dzieci do lat 5 podróżujących z opiekunami, którzy spełniają powyższe wymogi. – Pierwsze osoby przylatujące ze strefy Non-Schengen testowały się tuż po północy, 15 grudnia. Połowa pasażerów lotu z Birmingham miała wykonany szybki test antygenowy po lądowaniu we Wrocławiu – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław i podkreśla, że wrocławskie lotnisko już od dawna przygotowane było na taką ewentualność. – W Porcie Lotniczym Wrocław oferujemy szybkie testy antygenowe zarówno dla pasażerów odlatujących, jak i przylatujących. Wiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo, ale także komfort podróżowania, dlatego umożliwiliśmy wszystkim osobom chcącym się przebadać szybkie testowanie w terminalu już w styczniu tego roku – mówi Dariusz Kuś. Dodatkowo na parkingu B lotniska funkcjonuje również punkt testów PCR wykonywanych przez Łukasiewicz-Port.
Zasady podróżowania w strefie Schengen
W grudniu istotnej zmianie nie uległy zasady przylotów ze strefy Schengen oraz Irlandii, Chorwacji, Cypru, Bułgarii i Turcji. Pasażerowie lądujący we Wrocławiu i posiadający ważny paszport covidowy (zaszczepieni, ozdrowieńcy) przechodzą kontrolę sanitarną i nie podlegają kwarantannie. Pasażerowie nieposiadający paszportu covidowego mogą okazać test wykonany zagranicą najpóźniej 48 godzin przed przylotem lub skorzystać z oferty lotniskowego centrum testowego zlokalizowanego tuż przed punktem kontroli sanitarnej. Wynik negatywny takiego testu zapewnia brak wpisu na kwarantannę. W przypadku gdy osoba nie posiada paszportu covidowego i jednocześnie nie okaże na kontroli sanitarnej ważnego testu – jest kierowana na obowiązkową 10-dniową kwarantannę, z której zwolnić może jedynie negatywny wynik testu wykonanego nie później niż 48 godzin po przylocie do Wrocławia. Warto też dodać, że na rejsach krajowych (Warszawa, Gdańsk) nie ma wymogu posiadania paszportu covidowego ani ważnego testu. – Pasażerom, którzy przylatują do Wrocławia ze strefy Schengen, umożliwiamy wykonanie testu antygenowego zaraz po wylądowaniu we Wrocławiu, ale jeszcze przed przekroczeniem kontroli sanitarnej – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodaje również, że bezpieczna podróż to odpowiednio przygotowana podróż. – W okresie świątecznym obserwujemy zwiększone zainteresowanie pasażerów lotami zarówno z i do Wrocławia. Kluczem do bezpiecznej i bezstresowej podróży jest przede wszystkim wcześniejsze zapoznanie się z zasadami sanitarnymi obowiązującymi w kraju, do którego podróżujemy.
Wylatujący z Wrocławia i inni zainteresowani testami
Osoby wylatujące do krajów Schengen i Non-Schengen powinny wcześniej sprawdzić na stronie internetowej lotniska wymogi, jakie stawiają przed pasażerami zarówno linie lotnicze, jak i poszczególne państwa, do których chcemy się udać drogą lotniczą. W strefie ogólnodostępnej terminala działa punkt testowy dla wszystkich pasażerów odlatujących. Jest on czynny codziennie, również w święta i weekendy, na trzy godziny przed każdym odlotem.
Szybkie testy antygenowe w Porcie Lotniczym Wrocław są dostępne nie tylko dla pasażerów przylatujących i odlatujących z Wrocławia, ale także dla wszystkich osób, które nie są podróżnymi, a potrzebują wykonać taki test. Oferta skierowana jest również do podróżnych, którzy będą przekraczać granicę transportem innym niż samolot. – Punkty z szybkimi testami w Porcie Lotniczym Wrocław będą czynne dla wszystkich zainteresowanych również w dni świąteczne. Nasz terminal będzie jednym z niewielu miejsc we Wrocławiu, gdzie będzie można w komfortowych warunkach wykonać taki test w tym czasie – mówi Dariusz Kuś.
Port Lotniczy w dobie pandemii
Obecna zimowa oferta Portu Lotniczego Wrocław to 54 połączenia, w tym 5 połączeń czarterowych, 42 połączenia niskokosztowe i 7 sieciowych. Bezpieczne podróżowanie z Wrocławia jest możliwe nie tylko dzięki szybkim testom, których wykonywanie wrocławskie lotnisko umożliwił jako pierwszy port lotniczy w Polsce, ale również dzięki wdrożonym procedurom bezpieczeństwa, które panują w terminalu. Na terenie lotniska pasażerowie muszą poruszać się w maseczkach i zachowywać odpowiedni dystans. Dezynfekcja rąk jest możliwa dzięki specjalnym podajnikom z płynem umieszczonym na terenie terminala. Podróżni mogą korzystać również z bogatej oferty gastronomicznej – lokale pracują w pełnym reżimie sanitarnym, podobnie jak sklepy i punkty usługowe. – Pasażerowie również w dobie pandemii często podróżują służbowo z Wrocławia, dzięki atrakcyjnej siatce połączeń sieciowych, ale także decydują się na słoneczne wakacje – w Turcji, Egipcie czy na Zanzibarze. Wszystkim chcemy zapewnić sprawną odprawę i komfortowe warunki podróży, dlatego też cały czas umożliwiamy skorzystanie z szybkiego przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa – tzw. fast track oraz z saloniku Executive Lounge, zapewniającego możliwość pracy i relaksu przed podróżą w komfortowym miejscu – wylicza Cezary Pacamaj. Do dyspozycji pasażerów pozostają również parkingi – godzinowy, długoterminowy, VIP, a także specjalnie wydzielone miejsca parkingowe dla podróżnych z niepełnosprawnością. Przy rezerwacji miejsca online można liczyć na zniżki nawet do 40 proc.
Skarga na decyzję organu o likwidacji usługi "Konińska Kolej Aglomeracyjna" w relacji Konin- Kazimierz Biskupi.
Do S.K.O.
Skarga na decyzję BP.152.46.2016 dołączoną.
Drodzy Państwo,
Skarżę że zlikwidowano usługi w liczbie 14 par połączeń aglomeracyjnych dziennie (w roku 1985) w Koninie, zaś podmiot pozwany nie chce tych usług przywrócić. Jest ich formalnym organizatorem z mocy prawa, jako że tak stanowi ustawa oraz początek i koniec tejże linii komunikacyjnej. Skarżę że doszło do likwidacji peronów i torów. Zlikwidowano nawet utworzone naprędce połączenie do Lichenia Starego które w sezonie letnim mogłoby służyć turystom i pątnikom katolickim.
Z wyrazami szacunku,
Adam Fularz
Dol. Ziel. 24a, Ziel. Góra
Opis z Wikipedii
W latach 50. i 60. XX wieku w północnej części Konina powstały cztery duże zakłady przemysłowe: Elektrownie Konin i Pątnów I[13], Huta Aluminium Konin[14] oraz Konińskie Zakłady Naprawcze Przemysłu Węgla Brunatnego[15]. W związku ze znacznym oddaleniem przemysłu od osiedli mieszkaniowych, Konin stanął przed problemem przewozu pracowników do miejscowości Gosławice i Pątnów, które w 1976 roku zostały włączone w granice miasta[16].
W 1971 roku rozpoczęto przygotowania do budowy linii kolejowej z głównej stacji, w kierunku północnym, przez miejscowości Gosławice i Pątnów do Kazimierza Biskupiego. Przedłużono wtedy tunel pod linią nr 3 do nowo powstałego peronu trzeciego, z którego miały odjeżdżać pociągi na północ regionu. W tym samym czasie wzniesiono także lokomotywownię działającą na potrzeby nowej linii. Pierwsze planowe pociągi do Kazimierza Biskupiego odjechały 26 maja 1974 roku[5].
W latach 1996–2000 planowano zelektryfikować linię, jednak z uwagi na zamknięcie jej dla ruchu pasażerskiego w 1995 roku, plany te porzucono[5]. Inną niezrealizowaną inwestycją miało być przedłużenie linii na północ w kierunku Kleczewa i dalej do Orchowa[16].
Ostatnim planowym pociągiem pasażerskim był skład relacji Kazimierz Biskupi – Konin, odjeżdżający z Kazimierza dnia 27 maja 1995 roku o godzinie 14:10[17]. W rozkładzie jazdy 1995/1996, znajdują się dwa połączenia, jednak często były one odwoływane[18].
W czerwcu 1999 roku, z okazji VII Pielgrzymki Jana Pawła II do Polski uruchomiono po torach linii kolejowej 388 i Magistrali Lubstowskiej pociągi osobowe relacji Konin – Licheń Stary, które dowoziły pielgrzymów do Bazyliki Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski. Utworzenie połączenia było możliwe dzięki porozumieniu PKP PLK i KWB Konin[19].
SM42-1238 spółki PKP Cargo mijająca przystanek w Malińcu
Według opublikowanego 29 kwietnia 2013 roku wykazu linii kolejowych PKP PLK, linia 388 została wykreślona z listy D29[20]. Torowisko po linii zostało przekształcone w ciąg bocznicowy Konin – Pątnów, tor 1P[21][22].
22 lipca 2013 roku PKP S.A. ogłosiło przetarg na rozbiórkę ponad 1000 obiektów kolejowych. Wśród nich znalazły się także przystanki leżące na linii[23]. Miesiąc później ogłoszono wyniki licytacji elektronicznej, którą w województwie wielkopolskim wygrał Zakład Budowlany Marian Michalak[24]. W 2014 zlikwidowano perony stacji Kazimierz Biskupi oraz przystanku Pątnów Elektrownia, a w styczniu 2015 rozebrano torowisko na odcinku Pątnów – Kazimierz Biskupi oraz zlikwidowano perony przystanku Pątnów[25].
Rozkład jazdy
W początkowym okresie funkcjonowania, czyli w 1974 roku linia obsługiwała 12 par pociągów pasażerskich w pełnej relacji oraz 5 par pociągów w skróconej relacji Konin – Maliniec[26]. W roku 1985 linia obsługiwała 14 par pociągów[27]. 10 lat później (1995) były to tylko 4 pary[17], natomiast w 1996 roku, ostatnim roku funkcjonowania linii w ruchu pasażerskim, 2 pary[18]. Jest to jednoznaczny wskaźnik spadku ilościowego i jakościowego przewozów pasażerskich w ciągu ostatnich 10 lat istnienia ruchu planowego, który rozpoczął się wraz ze zmianą ustroju[16].
---------- Forwarded message ---------
Od:
Aneta Lewandowska <aneta.lewandowska na s. konin.um.gov.pl>Date: czw., 19 sty 2017 o 10:53
Subject: Odpowiedź na petycję
To: <adam.fularz na s.
wieczorna.pl>
--
Otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
Od: Media CBA
Date: śr., 15 gru 2021 o 06:58
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA
Kontrola zawierania i realizacji wybranych umów z przewoźnikami lotniczymi przez Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. zakończona
Funkcjonariusze Wydziału Postępowań Kontrolnych Delegatury CBA w Lublinie przeprowadzili kontrolę zawierania i realizacji wybranych umów z przewoźnikami lotniczymi przez Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. w latach 2012-2020. Czynności prowadzono w okresie od 20 stycznia 2021 r. do 18 października 2021 r.
W wyniku kontroli ustalono, że władze lotniska w Modlinie mogły dopuścić się licznych nieprawidłowości, sprowadzając bezpośrednie niebezpieczeństwo wyrządzenia w majątku spółki szkody w wysokości nie większej niż 9 650 000,00 zł.
W związku z ujawnionymi nieprawidłowości Centralne Biuro Antykorupcyjne skierowało do Rady Nadzorczej i Zarządu Spółki wystąpienie pokontrolne zawierające szereg wniosków pokontrolnych.
Wydział Komunikacji Społecznej CBA
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne Biuro Antykorupcyjne
Otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
From:
Agnieszka Jasik Date: Tue, Dec 14, 2021 at 12:40 PM
Subject: Re: trolejbusy -M. Słupsk
To: Telewizja Opera
Cc:
j.pluta@um.slupsk.pl planowany zakup 6 sztuk autobusów elektrycznych stanowi niemal 10% floty taboru wg stanu na dzień 31.08.2021 r. Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r., jednostka samorządu terytorialnego jest zobowiązana do zapewnienia udziału autobusów zeroemisyjnych w użytkowanej flocie pojazdów co najmniej:
1) 5% - od 1 stycznia 2021 r.;
2) 10% - od 1 stycznia 2023 r.;
3) 20% - od 1 stycznia 2025 r.
4) 30% - od 1 stycznia 2028 r.
Ponadto zgodnie z zapisami przytoczonej ustawy jednostka samorządu terytorialnego, sporządza, co 36 miesięcy, analizę kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem, przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej, autobusów zeroemisyjnych oraz innych środków transportu, w których do napędu wykorzystywane są wyłącznie silniki, których cykl pracy nie powoduje emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji. Jeżeli wyniki analizy wskazują na brak korzyści z wykorzystywania autobusów zeroemisyjnych, jednostka samorządu terytorialnego może nie realizować obowiązku osiągnięcia poziomu udziału autobusów zeroemisyjnych.
"Analiza kosztów i korzyści związana z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych" wykonana w 2021 r. przez firmę PTC Public Transport Consulting Marcin Gromadzki wykazała brak korzyści zastosowania taboru zeroemisyjnego. W związku z powyższym Miasto Słupsk, na dzień dzisiejszy, nie ma prawnego obowiązku wymiany floty na autobusy zeroemisyjne. Głównym powodem negatywnych wyników analizy są wysokie ceny autobusów zeroemisyjnych oraz konieczność ponoszenia znaczących dodatkowych nakładów na instalację zasilające autobusów elektrycznych.
Niemniej mając na względzie nowoczesny i proekologiczny transport zbiorowy zdecydowano na zakup 6 pojazdów zeroemisyjnych, które pozwolą na uruchomienie dwóch linii (16 oraz 18) z wykorzystaniem autobusów zeroemisyjnych wspomaganych autobusami napędzanymi olejem napędowym.
Gdyby miał Pan jeszcze pytania, proszę kontaktować się z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska- Referat Polityki Transportowej tel. 59 84 88 306, mail: wgkios@um.slupsk.pl
Z poważaniem
Agnieszka Jasik
Główny Specjalista
Wydział Zarządzania Funduszami
Referat Pozyskiwania Funduszy - Biuro MOF
(..)
tel. +48 (59) 848 83 04
Urząd Miejski w Słupsku
Pl. Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk(..)
W dniu 14.12.2021 o 08:38, Telewizja Opera pisze:
Szanowna Pani, Wskazane ilości taboru są znikome i w zasadzie śmiesznie niskie.
Proszę o udzielenie odpowiedzi przez wskazanie rozwiązań, a nie - sugerowanie że drobne zmiany kosmetyczne (6 autobusów to skrajnie znikoma ilość o marginalnym znaczeniu) coś zmieni ponad może przekształcenie jednej tylko linii w kursującą bez emisji spalin w mieście.
Wskazane działania nie stanowią żadnej realnej alternatywy z uwagi na ich mikroskopijny zasięg.
Pozdrawiam,
Adam
On Tue, Dec 14, 2021 at 8:29 AM Agnieszka Jasik wrote:
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pana zapytanie mailowe z dnia 5 grudnia br., informuję, iż Miasto nie planuje wprowadzenia trolejbusów na teren miasta. Stawiając na nowoczesny i ekologiczny transport zbiorowy w roku 2018 r. zakupione zostały przez spółkę MZK z dofinansowaniem unijnym w ramach projektu pn. : „Węzeł transportowy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska z elementami priorytetów dla komunikacji zbiorowej" niskoemisyjne autobusy niskopodłogowe zasilane olejem napędowym w ilości 5 szt. Ponadto w grudniu br. MZK sp. z o.o podpisała umowę w ramach programu "Zielony Transport Publiczny" na dofinansowanie zakupu zeroemisyjnych elektrycznych autobusów w ilości 6 szt. oraz dwóch stacji ładownia. Działania tego typu będą kontynuowane w przyszłości i liczymy, iż w kolejnym okresie programowania 2021-2027 Miasto pozyska dodatkowe środki na działania zmierzające do zakupu zeroemisyjnego transportu zbiorowego. Taką ideę poparła również Rada Miejska w Słupsku, która podjęła w listopadzie br. uchwałę w sprawie przyjęcia Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego na lata 2021-2027 dla Miasta Słupska i gmin, które zawarły z Miastem Słupsk porozumienie w sprawie wspólnej organizacji transportu publicznego - zakładającego funkcjonowanie oraz rozwój nowoczesnego i proekologicznego transportu zbiorowego stanowiącego realną alternatywę dla podróży realizowanych własnym samochodem osobowym, dostępnego także dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej.
--
Z poważaniem
Agnieszka Jasik
Główny Specjalista
Wydział Zarządzania Funduszami
Referat Pozyskiwania Funduszy - Biuro MOF(..)
Urząd Miejski w Słupsku
Pl. Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk
www.slupsk.pl
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
W trakcie podróży do Etiopii na lotnisku przesiadkowym utknął ponieważ Kanada zakazuje niezaszczepionym podróżować samolotem, nie jest w stanie się wydostać z Kanady, nowa rzeczywistość(..).--
null
otrzymano:
Warszawa, 9 grudnia 2021
r.
Nowe połączenie do Olsztyna i wakacyjny pociąg do Krakowa – to najważniejsze nowości
dla województwa zachodniopomorskiego w nowym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie
w życie w niedzielę 12 grudnia 2021 roku.
W nowym rozkładzie szczecinianie zyskają dodatkowe połączenie do Olsztyna dzięki
wydłużeniu relacji pociągu IC Bryza, kursującego do tej pory pomiędzy stolicą Warmii
a Kołobrzegiem.
W wakacyjne weekendy dojazd do Krakowa ułatwi nowy pociąg IC Krakowianka, który
połączy Kraków z Kołobrzegiem, a kursujący na co dzień pomiędzy Szczecinem a Warszawą
skład IC Gałczyński pojedzie w wydłużonej relacji z i do Świnoujścia. Dzięki temu mieszkańcy
miasta zyskają dodatkową możliwość dojazdu do Szczecina, Poznania i Warszawy. W
wakacyjne weekendy będzie kursować także nowy, nocny pociąg IC Słupia, który połączy
Kołobrzeg z Łodzią przez Warszawę. W pierwszych miesiącach obowiązywania nowego rozkładu będzie
dostępny na trasie pomiędzy Kołobrzegiem a stolicą w kategorii TLK.
Dostosowanie do prac modernizacyjnych
Obowiązujący od 12 grudnia 2021 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią
optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. W najbliższych
miesiącach kontynuowane będą prace modernizacyjne na linii kolejowej numer 351.
Wpłynie to na przepustowość trasy Szczecin – Krzyż – Poznań i liczbę połączeń na niej. W
związku z pracami część pociągów na ciągu Poznań – Szczecin zostanie skierowanych na trasę
alternatywną przez Rzepin i Zbąszynek.
Kontynuowane będą prace inwestycyjne na Warszawskim Węźle Kolejowym, które wpływają
na kursowanie części pociągów jeżdżących do i z Warszawy. W związku z wprowadzeniem
ruchu jednotorowego na linii średnicowej część pociągów będzie kursować przez stację
Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście bądź w skróconej relacji do lub z Warszawy
Wschodniej.
Kompleksowa informacja dla podróżnych
Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta
na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie
intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator. Dokładne informacje na
temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie
intercity.pl lub
dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy
PKP Intercity S.A.).
Na pokładach pociągów należy zakrywać usta i nos podczas trwania całej podróży.
Kierownicy pociągów i konduktorzy korzystają ze środków ochrony indywidualnej i
utrzymania higieny osobistej – maseczek i rękawiczek ochronnych oraz żeli do mycia i
dezynfekcji rąk. Kontakt
z podróżnymi podczas kontroli biletów odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu
dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali zbliżeniowych. Wszystkie pociągi PKP Intercity
są dezynfekowane i czyszczone po zakończeniu każdego przejazdu. Od marca 2020 do końca
listopada 2021 roku przewoźnik wykonał już blisko 595 tysięcy dezynfekcji i niemal 33 tysiące
dezynfekcji metodą zamgławiania.
Obecnie nie obowiązują limity zajętości miejsc w transporcie publicznym. Również w
składach wagonowych PKP Intercity można podróżować bez rezerwacji miejsca do siedzenia.
Obowiązkowa rezerwacja miejsc nadal obowiązuje w elektrycznych zespołach trakcyjnych
(EZT), czyli pojazdach typu Pendolino, Flirt lub Dart, a także w spalinowych zespołach
trakcyjnych (SZT). Ze względu na swoją konstrukcję składy zespolone nie mogą być
wydłużane, tak jak w przypadku tych zestawionych z wagonów, dlatego ścisła kontrola
poziomu zajętości miejsc w EZT i SZT służy bezpieczeństwu i komfortowi podróżowania tymi
pociągami.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz
popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne
podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną.
W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld
zł w nowoczesny tabor, który zapewni komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Przewoźnik intensywnie rozwija
ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej
ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Szanowni Państwo,
podczas wczorajszej konferencji UTK zostały wręczone nagrody w konkursie Kultura Bezpieczeństwa. W gronie nagrodzonych znaleźli się pracownicy Kolei Mazowieckich. Szczegóły załączam w komunikacie.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
---------- Forwarded message ---------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <biuro.prasowe na s. lot.pl>Date: pt., 10 gru 2021 o 06:30
Subject: LOT startuje do Miami
To: adam.fularz
| | |
Warszawa, 10 grudnia 2021 r. – Po wielomiesięcznej przerwie spowodowanej pandemią, Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT znów zabierze pasażerów do Miami na Florydzie. Pierwszy rejs zaplanowano na piątek 10 grudnia.
|
|
Dzięki poluzowaniu restrykcji wjazdowych do USA loty pasażerskie do Stanów znów są możliwe. Podróżujących do Miami z pewnością ucieszy fakt, że na słoneczną Florydę dotrą bezpośrednio lotem narodowego przewoźnika. LOT oferuje rejsy trzy razy w tygodniu, a pierwszy Boeing 787 do Miami wystartuje już 10 grudnia o godz. 12:05 z Lotniska Chopina w Warszawie.
– Otwarcie się rynku amerykańskiego jest kluczowe dla odbudowy ruchu pasażerskiego, a sektor lotniczy to jeden z najważniejszych stymulatorów procesów gospodarczych na świecie. Dlatego cieszymy się, że nasze Dreamlinery znów mogą latać do Stanów, wspierając tym samym międzykontynentalną mobilność pasażerów i odpowiadając na ich potrzeby. – mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy LOT-u.
Połączenia z Warszawy do Miami będą realizowane w poniedziałki, środy i piątki. Lot potrwa ponad 11 godzin, a podróż odbędzie się na pokładzie nowoczesnego samolotu szerokokadłubowego – Boeinga 787-8 lub 787-9 Dreamliner.
– Od momentu oficjalnego ogłoszenia otwarcia granic przez administrację prezydenta Bidena zanotowaliśmy kilkukrotny wzrost zainteresowania podróżami do Stanów Zjednoczonych. Obserwujemy również wzmożony ruch z USA do Polski zwłaszcza w okresie świąt Bożego Narodzenia, kiedy to na naszych pokładach łączymy Polonię z krajem. – dodaje Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy LOT-u.
Wpisane w pejzaż Miami długie plaże South Beach, możliwość spaceru uliczkami Art Deco Historic District z charakterystyczną pastelową architekturą i całoroczne wysokie temperatury czynią metropolię ciekawym kierunkiem urlopowym. Polskie Linie Lotnicze LOT zapraszają na pokład.
Bilety na lot z Warszawy do Miami są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, między innymi na stronie lot.com, w LOT Contact Center i w biurach LOT Travel.
|
|
|
KONTAKT DLA MEDIÓW | | Krzysztof Moczulski Rzecznik Prasowy | | tel.: +(..) | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów: w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej i na Sri Lance. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku polski przewoźnik jest 12 najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jednocześnie jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. (..) | | |
--
Do MI
Dzień dobry,
Stoję w korku autobusem w Zielonej Górze gdzie nie ma buspasow. Wnoszę o likwidację zatok przystanków komunikacji miejskiej bo autobusy tracą miejsca w korkach samochodów osobowych gdy wyjeżdżają z ulic do zatok i auta je mijają przez co tracą kolejkę w korku. Spowalnia to czas podróży w korku o dalsze minuty.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
Od: Sekretariat DPO
Date: czw., 9 gru 2021 o 08:56
Subject: RE: pytanie- prosze o potwierdzenie czy reklama jest prawdziwa, i zapowiedź terminu jest poprawna..
To: Adam Fularz
Szanowny Panie,
potwierdzam poprawność informacji zawartych w tym komunikacie. Od 1 grudnia 2021 roku system e-TOLL zastąpił Manualny System Poboru Opłat. W związku z tym użytkownicy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony mają obowiązek wnoszenia opłat za przejazd odcinkami autostrad A2 (Konin-Stryków) i A4 (Wrocław-Sośnica) kupując e-bilet autostradowy za pośrednictwem aplikacji e-TOLL PL BILET lub w sieci dystrybucji systemu e-TOLL (w formie elektronicznej w aplikacjach partnerów bądź w formie papierowej stacjach paliw Orlen) albo opłacając przejazd w aplikacji e-TOLL PL lub urządzeń GPS montowanych w pojeździe (OBU/ZSL).
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami o nowej metodzie opłacania przejazdów ww. odcinkami autostrad na naszej stronie etoll.gov.pl, w zakładce dla użytkowników pojazdów lekkich (proponuję wstawić bezpośrednie linki do: zakładki o e-bilecie autostradowym, aplikacji e-TOLL PL BILET oraz do listy partnerów).
Z poważaniem
Katarzyna Tomasiuk
Sekretariat
Departament Poboru Opłat Drogowych
Al. Jerozolimskie 136
02-305 Warszawa
(..)
www.gov.pl/finanse
Klauzula informacyjna
From: Adam Fularz [
Sent: Tuesday, November 30, 2021 9:49 AM
To: kancelaria
Subject: pytanie- prosze o potwierdzenie czy reklama jest prawdziwa, i zapowiedź terminu jest poprawna..
Elektroniczny system poboru opłat drogowych e-TOLL jest obecnie jedynym obowiązującym sposobem płatności dla pojazdów powyżej 3,5t za przejazdy po drogach w Polsce, które podlegają zarządowi GDDKiA. | | | | |
| Od 1 grudnia 2021 r. system e-TOLL będzie obowiązkowy również dla aut osobowych i dostawczych do 3,5t. | | | | |
| Po tym terminie, na wybranych odcinkach płatnych autostrad, zostaną zlikwidowane bramki i zmieni się forma sposobu płatności za przejazd. | | | |
--
Temat: | e-TOLL dla aut osobowych - obowiązkowy od 1 grudnia 2021 r. ❗ |
Data: | Tue, 30 Nov 2021 08:16:19 +0000 |
Nadawca: | SATIS GPS
|
Komunikat prasowy Warszawa, 8 grudnia 2021 r.
Lepiej skomunikowany Gorzów Wielkopolski. PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2021/2022 dla województwa lubuskiego
Nowe możliwości przejazdów z Gorzowa Wielkopolskiego oraz wyższy standard podróżowania – to najważniejsze nowości dla województwa lubuskiego w nowym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 12 grudnia 2021 roku.
Dzięki uruchomieniu grupy wagonów bezpośrednich w pociągu IC Matejko relacji Szczecin – Przemyśl - Szczecin mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego będą mogli bezpośrednio dojechać do Wrocławia, Katowic, Krakowa, Rzeszowa i Przemyśla. Ze względu na prace modernizacyjne wagony będą początkowo zastąpione przez autobus komunikacji zastępczej. Wydłużenie do Gorzowa Wielkopolskiego relacji składu TLK Zamoyski sprawi, że mieszkańcy miasta zyskają bezpośrednie połączenie z Toruniem i dodatkowe połączenie z Lublinem.
W nowym rozkładzie mieszkańcy Zielonej Góry odczują różnicę w komforcie podróżowania. Dzięki realizacji największego w historii spółki programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" zwiększy się udział pociągów kategorii IC jeżdżących z i do stolicy województwa lubuskiego. Teraz już niemal wszystkie z 32 składów obsługujących Zieloną Górę będą w tym standardzie.
W nowym rozkładzie jazdy podróżni z Zielonej Góry i Rzepina będą mogli skorzystać z nowego połączenia na Podkarpacie dzięki wydłużeniu do Przemyśla relacji pociągu IC Wawel, kursującego pomiędzy Berlinem a Krakowem. Dodatkowo łatwiej będzie dotrzeć do Lwowa, ponieważ skład ten będzie skomunikowany z jednym z dwóch nowych pociągów łączących Przemyśl z miastem na zachodzie Ukrainy.
Z myślą o lepszym dostosowania godzin kursowania do potrzeb pasażerów podróżujących pomiędzy Żarami a Wrocławiem, zamiast dotychczasowej grupy wagonów dołączanych do pociągu TLK Konopnicka, na tej trasie będzie jeździć grupa wagonów włączana do składu IC Hetman.
Dostosowanie do prac modernizacyjnych
Obowiązujący od 12 grudnia 2021 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. W nadchodzących miesiącach zaplanowano kontynuację prac inwestycyjnych na linii kolejowej numer 358, która łączy Zbąszynek z przejściem granicznym Gubin-Guben. W związku z trwającą modernizacją planowane jest zastąpienie pociągów na odcinku Zbąszynek – Zielona Góra Główna przez autobusy komunikacji zastępczej. Trwają prace na linii Poznań - Szczecin, w związku z czym część pociągów będzie jeździć trasą alternatywną przez Zbąszynek, Świebodzin i Rzepin. Kontynuowane będą prace na linii kolejowej nr 3 na odcinku Poznań – Rzepin, przez co część pociągów może mieć nieznacznie wydłużone czasy przejazdu.
Kontynuowane będą prace inwestycyjne na Warszawskim Węźle Kolejowym, które wpływają na kursowanie części pociągów jeżdżących do i z Warszawy. W związku z wprowadzeniem ruchu jednotorowego na linii średnicowej część pociągów będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście bądź w skróconej relacji do lub z Warszawy Wschodniej.
Kompleksowa informacja dla podróżnych
Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator. Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
Bezpieczne podróże koleją z PKP Intercity
Na pokładach pociągów należy zakrywać usta i nos podczas trwania całej podróży. Kierownicy pociągów i konduktorzy korzystają ze środków ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej – maseczek i rękawiczek ochronnych oraz żeli do mycia i dezynfekcji rąk. Kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali zbliżeniowych. Wszystkie pociągi PKP Intercity są dezynfekowane i czyszczone po zakończeniu każdego przejazdu. Od marca 2020 do końca listopada 2021 roku przewoźnik wykonał już blisko 595 tysięcy dezynfekcji i niemal 33 tysiące dezynfekcji metodą zamgławiania.
Obecnie nie obowiązują limity zajętości miejsc w transporcie publicznym. Również w składach wagonowych PKP Intercity można podróżować bez rezerwacji miejsca do siedzenia. Obowiązkowa rezerwacja miejsc nadal obowiązuje w elektrycznych zespołach trakcyjnych (EZT), czyli pojazdach typu Pendolino, Flirt lub Dart, a także w spalinowych zespołach trakcyjnych (SZT). Ze względu na swoją konstrukcję składy zespolone nie mogą być wydłużane, tak jak w przypadku tych zestawionych z wagonów, dlatego ścisła kontrola poziomu zajętości miejsc w EZT i SZT służy bezpieczeństwu i komfortowi podróżowania tymi pociągami.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor, który zapewni komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Przewoźnik intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu.
--
otrzymano jako email.