porty lotnicze
szybka kolej miejska

reformy PKP

polityka transportowa
ekologia
lotniska powojskowe
transport autobusowy
urban sprawl
porty morskie
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) kolejnictwo (9) skm warszawa (9) PKP (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja dla woj. lubuskiego- o połączenia do Cottbus przez Żary

Pragnę zwrócić uwagę że położone wzdłuż granicy woj. lubuskie w wyjątkowo niefunkcjonalny sposób zorganizowało przewozy pasażerów koleją w relacjach międzynarodowych. W dniu 26 lipca 2014 r. spotkałem się z szefem European Passengers' Federation, który zasugerował szereg zmian, w sposobie organizacji takich usług.

Co proponuję? Proponuję wstrzymanie obecnych połączeń przygranicznych na południu woj. lubuskiego (relacja Żagań- Forst) i zastąpienie ich zupełnie nową ofertą przewozową. 

Proponuję bezprzesiadkowe połączenie Cottbus- Forst- Żary- Zielona Góra. Trasa jest nico dookólna, ale jest to lepsze niż obecna oferta w tym korytarzu. Koleją nie da się pokonać tego dystansu z powodu złych połączeń. Trasa jest nieco dłuższa niż połączenie Zielona Góra- Guben- Cottbus, ale ma tą przewagę, że obsługuje jednocześnie Żary, Nowogród, Lipinki Łuż. i Tuplice. 

Ideą jest by trasę obsługiwały nowoczesne i szybkie autobusy szynowe, podobne do tych stosowanych w relacjach Poznań- Frankfurt/ Oder czy Frankfurt/Oder - Zielona Góra. Zmiana kierunku podróży (przejście maszynisty z jednego końca składu na drugi) powinno być możliwe w czasie 5 minut postoju. Manewr ten konieczny jest na stacji Żary. 

Dzięki temu połączeniu woj. lubuskie skomunikowałoby południową część województwa z systemem kolejowym Eur. Zachodniej. Obecnie takich połączeń brak, poza 2-3 połączeniami do i z Frankfurtu nad Odrą. 

Przykładowy rozkład dla takiego połączenia:

Zielona Góra 13:09
 autobus szynowy, 1 i 2 klasa.

Żary 14:06  przyjazd, 
 
Żary 14:16 odjazd,
 
Cottbus 15:13 
 

Operatorem połączenia na trasie Cottbus- Forts na Łuzycach jest Ostdeutsche Eisenbahn GmbH.

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:34. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja dla woj. lubuskiego- o połączenia do Cottbus przez Żary

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers