dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z połączeniem kolejowym z Cottbus przez Gubin do Ziel. Góry?


Mój list: 
Szanowna Pani Marszałek,

Ostatnio byłem z wizytą w Świnoujściu. Kolej UBB odbudowała fragment linii kolejowej do Świnoujścia, pociągi z Niemiec kursują w sezonie letnim co 30 minut i są pełne pasażerów. Podobna linia- od lat nieczynna, to linia Zielona Góra- Gubin- Guben - (Cottbus).

Także tutaj, po remoncie infrastruktury możnaby przywrócic przedwojenną prędkośc 160 km/h. Pociąg z Zielonej Góry potrzebowałby zaledwie 30 minut aby dotrzeć do Guben. Mieszkańcy Zielonej Góry mogliby znależć zatrudnienie po stronie niemieckiej i codziennie dojeżdżać do pracy koleją. Pensje po stronie niemieckiej są ok. 4-rokrotnie wyższe. Proszę sobie wyobrazić, jak bardzo wzbogaciłoby się miasto Zielona Góra.

Zamknięcie tego połączenia kolejowego i fatalny stan infrastruktury to cios dla gospodarki Zielonej Góry. Miasto ongiś odległe o 30 minut od Guben koleją, jest dziś niedostępne, a podróż samochodowa jest jednak dłuższa.

Przed wojną na trasie do Guben jeździły ekspresy dalekobieżne, w takich relacjach jak Frankfurt nad Menem- Poznań czy Drezno- Poznań. I dziś te relacje byłyby możliwe, jednakże władze regionu wydają się być tym zupełnie nie zainteresowane. Nie podjęto żadnych negocjacji z kolejami niemieckimi Deutsche Bahn czy z polskim przewoźnikiem dalekobieżnym PKP Intercity nad przywróceniem takich połączeń. Nikt tez nie zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa o przywróćenie takich - ongiś tu kursujących- połączeń dalekobieżnych międzynarodowych. Stan torowiska jest zły, prędkości możliwe na tych torach są 2 do 3 razy mniejsze niż przed II wojną światową, kiedy to na całym odcinku Zbąszynek- Czerwieńsk- Gubin- Gubenprędkość techniczna pociągów wynosiła 160 kilometrów na godzinę.

Oglądając dawne rozkłady jazdy na tej trasie kolejowej, można odnieść wrażenie że cofamy się w czasie. Pociągi już nie kursują w ogóle, stan toru uniemożliwa pracującym dojazd z Zielonej Góry do miejsc pracy po stronie niemieckiej w ciągu 30 minut, co przecież było w przeszłości możliwe.

Czy potrafi sobie Pani wyobrazić, jak bardzo rozwinęłaby się gospodarka Zielonej Góry, gdyby mieszkańcy miasta mieli możliwość codziennych dojazdów do pracy po stronie niemieckiej? Świetny przykład to Świnoujście, gdzie mieszkańcy miasta przywożą euro zarobione za granicą.

Apeluję o podjęcie starań o przywrócenie połączenia kolejowego Zielona Góra- Cottbus przez Gubin, Guben a następnie o zapewnienie środków na przywrócenie na linii Guben- Czerwieńsk pierwotnej prędkości technicznej 160 km na godzinę.

Z wyrazami szacunku,
-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Odpowiedź:

Odpowiedzi nie udzielono mimo obowiązku zgodnie z ustawa o petycjach


Posted by Adam Phoo on 12:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z połączeniem kolejowym z Cottbus przez Gubin do Ziel. Góry?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery