dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

O kolei aglomeracyjnej na trasie Kraków- Chrzanów

Gmina oczywiście jest zainteresowana przyłączeniem do SKA. W związku z tym współfinansowano studium wykonalności przedłużenia SKA do Oświęcimia włącznie pt. Studium wykonalności dla zadania: „Modernizacja linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Trzebinia – Oświęcim z infrastrukturą towarzyszącą"
 Zdanie "W planach sieci SKA uznano takie połączenie za niemożliwe z powodu barier technicznych na stacji Chrzanów" jest tylko częściowo prawdziwe, co najmniej ze względu na zmieniające się uwarunkowania.
Należy mieć też na uwadze, że infrastruktura kolejowa znajduje się w zarządzie PKP i to ta instytucja władna jest do udzielenia merytorycznej odpowiedzi. Z naszego rozumienia wynika, że rozwój SKA do Trzebini brany jest pod uwagę w pierwszej kolejności przede wszystkim ze względu na trwające już pracę modernizacyjne na LK130. Wiemy również, że PKP planuje modernizację LK93 wraz z całą infrastrukturą techniczną i architektoniczną. Gmina Chrzanów ze swojej strony przygotowana jest do współpracy, jest również w kontakcie z PKP odnośnie inwestycji. Na dzień dzisiejszy nie można powiedzieć, że "SKA na pewno nie będzie obejmować Chrzanowa", a jedynie, że na różnych etapach planowania zwracano uwagę na potencjalne przeszkody itp.
Szczegóły inwestycyjne na LK93 posiada PKP. Gmina Chrzanów przewiduje natomiast inwestycje w parkingi typu Park-and-Ride w okolicy stacji Chrzanów Śródmieście, poprawę infrastruktury drogowej na ul. Zielonej, a następnie inwestycje powiązane z modernizacją LK93 takie jak - budowa skrzyżowań i dróg oraz przejazdów umożliwiających swobodne przemieszczanie się mieszkańców przez obecnie dzielącą miasto na dwie części Linię Kolejową 93.

(...)

Odnośnie zapytania o możliwość wykorzystania linii Trzebinia-Chrzanów - os. Stella do rozbudowy sieci podmiejskich połączeń kolejowych  
miasta Krakowa- Z mojej wiedzy wynika, że nie ma czegoś takiego jak podmiejska sieć połączeń miasta Krakowa. Przewozy na odcinku Kraków - Chrzanów obsługują spółki PKP i to w ich gestii jest ocena opłacalności takiego przedsięwzięcia. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że celem budowy parkingów typu Park-and-Ride jest gromadzenie mieszkańców mieszkających z dala od istniejącej, kosztownej
infrastruktury kolejowej w miejscach tzw. hubów i to w tym kierunku planuje się inwestycje w rejonie ul. Zielonej w Chrzanowie.

O ile mi wiadomo gmina również nie posiada zdolności oceny stanu torowiska na wskazanym odcinku. W chwili obecnej nie przewiduje się inwestycji w infrastrukturę kolejową na terenie gminy - gdyż - jak już wspominałem - infrastrukturą kolejową zarządzają spółki kolejowe. Gdyby jakiś przewoźnik rozważał opisane przez Pana działania, za pewne zwróciłby się do Gminy z zapytaniem o możliwość współpracy.

(...)


NADESŁAŁ 

Jakub Gawroński , UM Chrzanów


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:47. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for O kolei aglomeracyjnej na trasie Kraków- Chrzanów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery