dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kasper Fiszer o planach likwidacji tramwajów podmiejskich w Łodzi

Prosiliśmy p. Kaspra Fiszera o komentarz do następującej wypowiedzi polityka:

– Zwracam się z propozycją wprowadzenia nowego rozwiązania komunikacji międzygminnej pomiędzy Łodzią a Pabianicami, Ksawerowem, Zgierzem, Ozorkowem, Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem w postaci autobusów elektrycznych poruszających się po wydzielonych pasach wraz z towarzyszącą infrastrukturą rowerową – pisze prezydent miasta Łodzi, Hanna Zdanowska, do prezydenta Pabianic.


Źródło:

Kasper odpowiada:


Podstawową zaletą obecnego modelu funkcjonowania komunikacji podmiejskiej jest integracja techniczna ze szkieletem komunikacji miejskiej. Pozwala to albo unikać przesiadek w drodze do centrum Łodzi, albo przynajmniej czynić je mniej uciążliwymi. Ważne jest też to, że koszty utrzymania zapleczy technicznych, obsługi remontowej, rezerwy taboru itd. rozkładają się na zadania miejskie i podmiejskie łącznie, co sprzyja ich ograniczeniu. Sieć tramwajowa jest też spójna, co pozwala zachować pewną elastyczność jej obsługi. 

Tymczasem autobusy elektryczne nie są na obecnym etapie rozwoju tego środka transportu przystosowane do obsługi długich odcinków, więc prawdopodobnie obsługiwałyby odseparowane od siebie odcinki dowozowe do tramwaju. Do tego konieczne byłoby wybudowanie osobnej infrastruktury obsługowej, w tym do ładownia pojazdów na pętlach, co przy braku równoczesnego wdrażania podobnego rozwiązania w skali całej aglomeracji ma średni sens ekonomiczny. Warto też zaznaczyć, że ze względów przestrzennych nie byłoby możliwe pełne odseparowanie pasów autobusowych od przeznaczonych do samochodowego ruchu ogólnego we wszystkich miejscach, gdzie tramwaj biegnie dziś obok drogi lub niezależnie od niej. Modernizacja infrastruktury tramwajowej pozwoli więc najprawdopodobniej na osiągnięcie wyższych prędkości handlowych. Tym niemniej zastąpienie niektórych odcinków tramwajowych autobusami, niekoniecznie elektrycznymi, może być brane pod uwagę poważnie. Dotyczy to zwłaszcza najbardziej peryferyjnej trasy do Lutomierska, bo droga nie jest tam tak mocno zatłoczona jak np. ta biegnąca do Ozorkowa, a dla lutomierskiego samorządu jakikolwiek wydatek inwestycyjny może okazać się obciążeniem ponad możliwości. 

Nie zmienia to jednak faktu, że propozycja Hanny Zdanowskiej, która zakładała likwidację wszystkich linii podmiejskich bez wyjątku, musi być oceniona jako nieprzemyślana. Potwierdza to zresztą fakt, że w ostatnich dniach przedstawiciele łódzkiego magistratu zdają się wycofywać z radykalnych planów, a prezydent Łodzi zapowiedziała, że stolica aglomeracji będzie pomagać partnerom z gmin ościennych w poszukiwaniu funduszy na niezbędny remont. 

Kasper Fiszer. 


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 14:27. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kasper Fiszer o planach likwidacji tramwajów podmiejskich w Łodzi

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery