Jak PR ocenia efekty działalnoiści lobby likwidatorów linii kolejowych?
- jak MIB ocenia efekty działalnoiści lobby likwidatorów linii kolejowych? Do tej pory zlikwidowano w Polsce około połowy sieci kolei pasażerskiej, w ciągu zaledwie 60 lat - czy MIB nie ma wrażenia że PKP dąży do likwidacji większości sieci kolejowej, a działalność centrali PKP S.A. skupia się na działalności w zakresie likwidacji sieci kolejowej - w poniższym artykule opisaliśmy działalność likwidatorów kolei pasażerskiej w Polsce. Czy MIB ma jakieś uwagi lub spostrzeżenia do tego tekstu? Czy autor myli się zarzucając że działalnością PKP S.A. jest likwidacja linii kolejowych w Polsce, co kosztowało podatników 300- 500 miliardów PLN?
w naszej ocenie długości linii kolejowych w kraju nie jest jedynym kryterium jej oceny. Zarządzanie infrastrukturą kolejową to sfera działalności PKP Polskich Linii Kolejowych. Nasza oferta przewozowa jest uzależniona od decyzji organizatorów regionalnej komunikacji kolejowej, czyli samorządów wojewódzkich. Wspólnie z urzędami marszałkowskimi staramy się tworzyć taką ofertę, która w maksymalnym stopniu zaspokaja potrzeby transportowe jak największej grupy ludzi. Istotną kwestią są również zasoby finansowe danego regionu. Organizatorzy w pierwszej kolejności finansują te połączenia, z których korzysta największa liczba pasażerów. Wraz z naszymi właścicielami unowocześniamy flotę: coraz więcej użytkowanych przez nas składów stanowią pojazdy nowe i zmodernizowane. Komfort podróży to jednak nie wszystko: tworzymy i modyfikujemy nasze taryfy, wprowadzamy nowe promocje, dzięki czemu ceny naszych biletów są konkurencyjne w porównaniu z opłatami stosowanymi przez przewoźników drogowych. O tym, czy nasza oferta jest atrakcyjna, decyduje również trzeci czynnik: czas podróży. Z naszego punktu widzenia bardzo istotna jest poprawa jakości szlaków kolejowych. Dzięki prowadzonym w ostatnich latach inwestycjom wzrosło nie tylko bezpieczeństwo, ale też skrócił się czas przejazdu na wielu trasach. Jako przewoźnikowi zależy nam na tym, aby w pełni wykorzystywać możliwości techniczne użytkowanego przez nas taboru. Mamy nadzieję, że Grupa PKP będzie przeprowadzała modernizacje i rewitalizacje kolejnych linii i dworców kolejowych.
Pozdrawiam,
Michał Stilger
Przewozy Regionalne
Przewozy Regionalne
Biuro Zarządu
Wydział ds. Komunikacji i Public Relations
Posted by Adam Phoo
on 07:58.
Filed under
szybka kolej regionalna,
tanie linie kolejowe,
transport publiczny
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0