Plany kolei do portu lotniczego Radom
Proponuję w kolejnym wydaniu opisać moją propozycje przebiegu połączenia kolejowego do portu lotniczego Radom. Skany w załączeniu.
Szanowna Pani
Dorota Sidorko
Prezes Zarządu
W wielu krajach z sukcesem ożywiono lokalne porty lotnicze. W Polsce nasze wydawnictwo przekonuje różne samorządy do planów budowy nowych lotnisk, ale zwykle proponujemy już tylko budowę lotniska od razu z połączeniem do sieci kolejowej regionu, ponieważ lotniska bez takiego połączenia kończą w taki sposób, jak ma to miejsce w Radomiu.
Brak połączenia kolejowego powoduje że dojazd do portu lotniczego z innych miast, w tym z tych posiadających już porty lotnicze, często z połączeniem kolejowym (Warszawa Modlin, Warszawa Okręcie, Lublin- Świdnik) jest relatywnie dużo dłuższy i mniej wygodny. Lotnisko pasażerskie bez połączenia kolejowego traci swoja konkurencyjność. W związku z tym, już nie proponujemy polskim samorządom budowy lotnisk bez odpowiedniego połączenia komunikacyjnego.
W załączeniu przesyłam propozycje budowy połączenia kolejowego do portu lotniczego Radom. W wielu mniejszych portach lotniczych połączenia kolejowe pozwoliły ozywić takie porty lotnicze, szczególnie te mniejsze lotniska, położone z dala od większych generatorów ruchu pasażerskiego. Pozwoliły na szybkie skomunikowanie portów lotniczych z regionem.
Przed laty przygotowywałem opracowanie dla władz miasta Radomia, opisujące model biznesowy portu lotniczego tanich linii. Założyłem w nim wykorzystanie bocznicy kolejowej portu do dowozu pasażerów. Plany te zrealizowano, ale pomijając najważniejszy etap układanki- połączenie kolejowe do portu lotniczego, które miało zredukować czas dotarcia do portu lotniczego pasażerom.
Władzom Radomia przypominałem temat połączenia kolei do portu lotniczego. Niemniej, w tym temacie niemalże nic nie uczyniono. Ostatnio otwarto połączenia kolejowe do lotnisk w Goleniowie, Szymanach, Świdniku, natomiast brak jest postępów w sprawie otwarcia takiego połączenia do portu lotniczego Radom. Jeśli przedstawiona na załącznikach inwestycja miałaby być zrealizowana około roku 2020, prace planistyczne powinny sie rozpocząć już dzisiaj. Planowane przedłużenie linii powinno się znaleźć w planach zagospodarowania przestrzennego, powinna być zarezerwowana rezerwa pasa terenu,
Powinny także powstać plany szczegółowe budowy takiego połączenia. Apeluję do Prezes Zarządu portu lotniczego, by w porozumieniu z miastem Radom opracowano takie plany i dokonano stosownej rezerwacji terenów pod taką inwestycję- już w chwili obecnej,
W załączeniu- przykładowe schematy połaczenia
Posted by Adam Phoo
on 00:06.
Filed under
airport links,
airports in Poland
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0