Kiedy poprawią się czasy przejazdu pomiędzy polskimi aglomeracjami?
Kiedy poprawią się czasy przejazdu pomiędzy polskimi aglomeracjami? Porównanie Hiszpanii i Polski.
Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa uznaje za celowe wspieranie inicjatyw służących rozwojowi i poprawie funkcjonowania transportu kolejowego. Transport, w tym również transport kolejowy, stanowi jeden z najistotniejszych czynników wpływających na rozwój gospodarczy kraju, a dobrze rozwinięta infrastruktura transportowa wzmacnia spójność społeczną, ekonomiczną i przestrzenną kraju. Podstawowym celem krajowej polityki transportowej jest zwiększenie dostępności terytorialnej oraz poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu i efektywności sektora transportowego przez utworzenie spójnego, zrównoważonego i przyjaznego użytkownikowi systemu transportowego w wymiarze lokalnym, krajowym i europejskim.
Z uwagi na znaczne potrzeby inwestycyjne krajowej sieci kolejowej, obecnie prowadzony jest szereg prac, który ma na celu poprawę stanu infrastruktury kolejowej. W Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku ujęto prawie 300 projektów, które przyczynią się do dalszego polepszania jakości wykonywanych połączeń kolejowych oraz wzmocnią rolę transportu kolejowego w zintegrowanym systemie transportowym kraju, przez stworzenie spójnej i nowoczesnej sieci linii kolejowych. Cel ten zostanie osiągnięty przez wzmocnienie efektywności transportu kolejowego i zwiększenie bezpieczeństwa jego funkcjonowania, a także poprawę jakości w przewozach pasażerskich i towarowych.
Wszystkie te działania pozwolą na podniesienie parametrów linii kolejowych oraz zwiększenie niezawodności i przepustowości, co przełoży się na zwiększenie atrakcyjności transportu kolejowego, także poprzez skrócenie czasów przejazdu.
Na ciągu Kraków-Szczecin prowadzone są i nadal będą liczne prace mające na celu poprawę parametrów linii oraz bezpieczeństwa. Jako najważniejsze należy wskazaćm.in.: układ sieci kolejowej funkcjonujący na terenie województwa małopolskiego wykorzystywany dla ruchu dalekobieżnego (np. budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki), prace na linii kolejowej E 59 (np. na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie; Czempiń – Poznań).
Z pozdrowieniami,
Elżbieta Kisil
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Posted by Adam Phoo
on 07:08.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0