dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

W sprawie lotniska Białystok- Krywlany

Białystok, 4 grudnia 2015 r.

Panie Redaktorze,

Inwestycja dotycząca lotniska Białystok - Krywlany nie będzie obejmowała lotów pasażerskich rozkładowych, polega ona na utwardzeniu pasa startowego o długości 1350 metrów. Pas startowy zostanie zmodernizowany tak, aby odpowiadał wymaganiom techniczno-eksploatacyjnym odpowiednim dla lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji. Wiąże się to z budową utwardzonego pola wzlotów o długości 1350 metrów wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Celem naszych działań jest przygotowanie lotniska Białystok-Krywlany do pełnienia funkcji lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji.

Działania które podejmujemy, aby przygotować budowę takiego pasa to m. in.: budowa ogrodzenia, odwodnienie terenu, utwardzenia pasa oraz drogi kołowania, budowa miejsc postojowych oraz innych niezbędnych pomieszczeń, np. dla służb lotniskowych. Szacuje się wstępnie, że koszt przedsięwzięcia wyniesie (w zależności od przyjętych rozwiązań) od ok. 25 mln zł do 28 mln zł netto. Inwestycja powinna być gotowa do końca 2018 roku.

Podstawowym celem budowy pasa jest możliwość pełnienia funkcji komunikacyjnych poprzez wykonywanie lotów typu General Aviation na utwardzonym pasie startowym. Po zrealizowaniu przedsięwzięcia i certyfikacji lotnisko Krywlany będzie ogólnodostępnym lotniskiem lokalnym o kodzie referencyjnym lotniska 3C, dopasowanym do potrzeb regionu, z możliwością wykorzystywania zarówno do ruchu pasażerskiego jak i lotów cargo. Nie jest to i nie będzie lotnisko rejsowe, a jedynie użytku nieregulowanego.

Powstanie pasa startowego jest wynikiem wspólnych starań Miasta Białystok i Aeroklubu Polskiego. W lutym 2015 roku zainteresowane strony podpisały list intencyjny w sprawie przekształcenia lotniska Krywlany. W liście zawarto intencje i obowiązki zarówno Miasta jak i Aeroklubu Polskiego. Aeroklub odpowiada za przeprowadzenie wymaganych procedur, w tym uzyskanie stosownych zgód Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego związanych ze zmianą użytkowania lotniska, a Miasto za realizację części inwestycyjnej.

Ukończenie inwestycji poprawi komunikację z miastem, co przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Białegostoku i regionu. Wpłynie to również na rozwój społeczno - gospodarczy tworząc warunki do wymiany gospodarczej i turystycznej z innymi regionami zarówno w kraju jak i zagranicą.

Posted by Adam Phoo on 09:54. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for W sprawie lotniska Białystok- Krywlany

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery