Czy w Krakowie ruszy Krakowska Szybka Kolej Miejska z 20-minutową częstotliwością?
Prosze o odpowiedź: Czy Koleje Małopolskie planują w przyszłości ruch z częśtotliwością co 20 minut w szczycie na trasie Kraków Port Lotniczy- Wieliczka?
Oto zebrane informacje:
Czy możliwe jest zwiększenie częstotliwości kursowania składów KM do cyklu co 20 minut w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym na linii do Wieliczki? Przepustowość tej linii po przebudowie pozwala na taką częstotliwość ruchu. Linia miała wysokie przewozy- do 450 tys. pasażerów miesięcznie- w przeszłości.
Na zadane pytania udzielono informacji iż infrastruktura umożliwia obiegi w cyklu 20- minutowym, i w związku z tym zwróciłem się z pytaniem do KM, czy planowany jest taki cykl w szczycie.
"Jednotorowa linia na odcinku Kraków Bieżanów – Wieliczka Kopalnia z możliwością mijania na st. Wieliczka pozwala bez trudności zrealizować cykl 30 minutowy, natomiast cykl 20 minutowy jest możliwy, ale przy usztywnionym czasie zmiany czoła i mijania (krzyżowania) pociągów na st. Wieliczka." Koleje Małopolskie odpowiedziały: "Przepustowość linii to raczej pytanie do Zarządcy Infrastruktury PKP PLK S.A." Zarządca infrastruktury odpowiedział: "teoretycznie możliwy jest cykl 20-minutowy. Ale z uwagi na jednotorowość linii Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek Kopalnia i konieczność krzyżowania się pociągów w Stacji Wieliczka Park, co drugi pociąg miałby wydłużony czas przejazdu o ok. 5 minut. Ponadto, aktualna przepustowość odcinka Kraków Główny – Kraków Płaszów uniemożliwiłaby wówczas przeprowadzenie niektórych pociągów. "
Spróbujemy teraz dowiedzieć się od przewoźnika, czy planuje zagęszczenie częśtotliwości na tej linii do cyklu co 20 minut w szczycie.
Na zadane pytania udzielono informacji iż infrastruktura umożliwia obiegi w cyklu 20- minutowym, i w związku z tym zwróciłem się z pytaniem do KM, czy planowany jest taki cykl w szczycie.
"Jednotorowa linia na odcinku Kraków Bieżanów – Wieliczka Kopalnia z możliwością mijania na st. Wieliczka pozwala bez trudności zrealizować cykl 30 minutowy, natomiast cykl 20 minutowy jest możliwy, ale przy usztywnionym czasie zmiany czoła i mijania (krzyżowania) pociągów na st. Wieliczka." Koleje Małopolskie odpowiedziały: "Przepustowość linii to raczej pytanie do Zarządcy Infrastruktury PKP PLK S.A." Zarządca infrastruktury odpowiedział: "teoretycznie możliwy jest cykl 20-minutowy. Ale z uwagi na jednotorowość linii Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek Kopalnia i konieczność krzyżowania się pociągów w Stacji Wieliczka Park, co drugi pociąg miałby wydłużony czas przejazdu o ok. 5 minut. Ponadto, aktualna przepustowość odcinka Kraków Główny – Kraków Płaszów uniemożliwiłaby wówczas przeprowadzenie niektórych pociągów. "
Spróbujemy teraz dowiedzieć się od przewoźnika, czy planuje zagęszczenie częśtotliwości na tej linii do cyklu co 20 minut w szczycie.
Docelowo na wybranych odcinkach SKA pociągi mogą mieć przyjętą częstotliwość kursowania co 20 minut.
pozdrawiam
Barbara Węgrzynek
Posted by Adam Phoo
on 04:00.
Filed under
koleje miejskie,
metro kraków,
skm kraków,
szybka kolej miejska,
szybka kolej regionalna,
transport publiczny,
związki komunikacyjne
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0