dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pociągi krakowskiej kolei aglomeracyjnej co 20 minut?

Czy Koleje Małopolskie planują w przyszłości ruch z częśtotliwością co 20 minut w szczycie na trasie Kraków Port Lotniczy- Wieliczka?

Oto zebrane informacje:

Czy możliwe jest zwiększenie częstotliwości kursowania składów KM do cyklu co 20 minut w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym na linii do Wieliczki? Przepustowość tej linii po przebudowie pozwala na taką częstotliwość ruchu. Linia miała wysokie przewozy- do 450 tys. pasażerów miesięcznie- w przeszłości.
Na zadane pytania udzielono informacji iż infrastruktura umożliwia obiegi w cyklu 20- minutowym, i w związku z tym zwróciłem się z pytaniem do KM, czy planowany jest taki cykl w szczycie.
"Jednotorowa linia na odcinku Kraków Bieżanów – Wieliczka Kopalnia z możliwością mijania na st. Wieliczka pozwala bez trudności zrealizować cykl 30 minutowy, natomiast cykl 20 minutowy jest możliwy, ale przy usztywnionym czasie zmiany czoła i mijania (krzyżowania) pociągów na st. Wieliczka." Koleje Małopolskie odpowiedziały: "Przepustowość  linii to raczej pytanie do Zarządcy Infrastruktury PKP PLK S.A." Zarządca infrastruktury odpowiedział: "teoretycznie możliwy jest cykl 20-minutowy. Ale z uwagi na  jednotorowość linii Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek Kopalnia i konieczność krzyżowania się pociągów w Stacji Wieliczka Park, co drugi pociąg miałby wydłużony czas przejazdu o ok. 5 minut. Ponadto, aktualna przepustowość odcinka Kraków Główny – Kraków Płaszów uniemożliwiłaby wówczas przeprowadzenie niektórych pociągów. "
Spróbujemy teraz dowiedzieć się od przewoźnika, czy planuje zagęszczenie częśtotliwości na tej linii do cyklu co 20 minut w szczycie.

Docelowo na wybranych odcinkach SKA pociągi mogą mieć przyjętą częstotliwość kursowania co 20 minut.

pozdrawiam

Barbara Węgrzynek
Główny specjalista Departament Handlowy 

Posted by Adam Phoo on 02:37. Filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pociągi krakowskiej kolei aglomeracyjnej co 20 minut?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery