dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z żeglugą na Wiśle? Wciąż brak decyzji w sprawie zbyt ostrego zakrętu koło Wawelu

Pytanie: Czy MGMiŻŚ zamierza wyeliminować ostry zakręt przy Wawelu aby móc wykorzystać przebieg rz. Wisły p. Kraków dla celów drogi wodnej? Zakręt przy Wawelu uniemożliwiający żeglugę cargo możnaby ominąć nowym kanałem przebiegającym w miejscu ujścia reczki Wilga, nieopodal.
Co MGMiŻŚ o tym sądzi? Czy ktoś ropocznie prace planistyczne majace na celu umożliwienie dostepności Krakowa drogami wodnymi śródl. dla barek z cargo?
--
Odpowiedź:

Szanowny Panie Redaktorze,

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozpoczeło prace nad analizami gospodarczymi, które zostaną wykorzystane w studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej. Posłużą one również do przygotowania niezbędnej dokumentacji dla budowy brakujących śródlądowych dróg wodnych, do których należą polski odcinek połączenia Dunaj-Odra-Łaba oraz Kanał Śląski.

Studium wykonalności będzie podstawą do podjęcia decyzji dotyczących między innymi wyboru optymalnych wariantów przebiegu trasy inwestycji oraz harmonogramu realizacji prac. Studium pozwoli także na optymalny dobór form finansowania poszczególnych inwestycji.

W związku z tym, na obecnym etapie nie można jednoznacznie przesądzać o formie realizacji inwestycji oraz jej potencjalnym finansowaniu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej aktywnie poszukuje źródeł wsparcia przedsięwzięcia. Jako jedno z nich rozważane są środki w ramach tzw. Planu Junckera, a Budowa Kanału Śląskiego została zgłoszona na Listę potencjalnych projektów rządowych do wsparcia w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych. O zasadności takiej koncepcji przesądzą wyniki badań ekonomiczno-gospodarczych, które będą stanowić podstawę do rozmów z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym.

Rozważana jest również realizacja zadania w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak taki sposób finansowania projektu wymaga odpowiedzialnego określenia kosztów i dochodów przyszłego partnera oraz podziału ryzyk pomiędzy obie strony. Również w tym przypadku kluczowe będą analizy gospodarcze, określające m.in. zainteresowanie szeroko pojętego biznesu Kanałem Śląskim. Taka formuła mogłaby również być atrakcyjna dla zagranicznych inwestorów, a spłata zobowiązań zostałaby rozłożona na wiele lat.

Z poważaniem

 

Rene Karkocha

Starszy specjalista

Biuro Prasowe



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 08:10. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z żeglugą na Wiśle? Wciąż brak decyzji w sprawie zbyt ostrego zakrętu koło Wawelu

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery