dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Resort infrastruktury odpowiada na oskarżenia o strategię psa ogrodnika

do resortu MI.

Proszę o potwierdzenie informacji :
resort infrastruktury działając wbrew interesowi publicznemu a w interesie monopolisty, w celu obrony jego dominującej pozycji rynkowej, nie zgodził się na przekazanie linii kolei Jelenia Góra - Bolesławiec p. Lwówek Śl. ze zm. kierunku w miejscowości Zebrzydowa na której prędkość ograniczono do 10 km/h (na 3 odcinkach o łącznej dł. 13,5 km) i nie tenże resort nie zamierza jej naprawić co najmniej do końca następnej kadencji i nie wyraził zgody na uzwględnienie jej naprawy w programie KPK.

Resort MI odmówił przekazania majątku samorządowi województwa dolnośląskiego „ze względu na jej niezbędność do prowadzenia statutowej działalności przez PKP PLK". Wg mojej wizji lokalnej - której wynik przesłałem MI, linia była zardzewiała, od dawna nie odbywał się na niej jakikolwiek ruch pociągów o czym świadczyła ilość rdzy na szynach nie mających żadnych śladów ich jednokrotnego choćby używania od dość dawna. Z wizji lokalnej wynika że resort MI podał fałszywą informację celem wprowadzenia opinii publicznej w błąd, a intencje MI mogą być inne niż deklarowane, na co wskazuje korespondencja MI dowodząca że resort ten dąży do likwidacji linii kolei w tym regionie kraju, np. linii 371.

Zachodzi prawdopodobieństwo że linia podmiejska kolei z Jel. Góry do Bolesławca na odcinku do Zebrzydowej jest przygotowywana do kradzieży złomu przez żyjącą z tego procederu spółkę PKP S.A., która pozyskała ok. 1 mld PLN z rozbiórki ok. 10 tys. km torowisk kolei na terenie jurysdykcji RP, a resort MI ułatwia procedcer kradzieży złomu przez tą spółkę państwową na niekorzyść mieszkańców tejże jurysdycji którym ukradziono infrastrukturę o wartości szacunkowej (mój intelligent guess na podstawie kosztów jej odtworzenia) ok. 40 000 000 000 000 PLN

Przekazany innemu zarządcy torowisk miałby zostać odcinek z Jeleniej Góry do Zebrzydowej, ale MI to zablokowało. Budowa kolejowej łącznicy pozwalającej ominięcie Zebrzydowej umożliwiłaby podróz z Jel. Góry do Bolesławca bez zm. kierunku jazdy. PKP PLK odmówiła realizacji budowy łącznicy czy tez remontu linii i prezentuje strategię psa ogrodnika. Ma w tym pełne poparcie resortu MI. 

(na podst. ZBS nr 95)

Odpowiedź MI zawiera elementy nieprawdy- np. obecnie trwa procedura likwidacji linii nr 371:


-- Szanowny Panie Redaktorze,

 

obecnie nie są likwidowane linie kolejowe. Nie oznacza to, że linie lub grunty po zlikwidowanych liniach nie mogą być przekazywane samorządom terytorialnym (art. 18a i art. 39 ust. 3 ustawy z 8 września 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe"). W 2017 r. pomiędzy PKP SA a jednostkami samorządu terytorialnego prowadzone były rozmowy, w ramach których marszałek województwa dolnośląskiego został poinformowany o następstwach proceduralnych w przypadku przejęcia linii kolejowej nr 283 na odcinku Jelenia Góra – Lwówek Śląski. Aktualnie podjęcie decyzji w tej sprawie należy do marszałka województwa.


Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 22:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Resort infrastruktury odpowiada na oskarżenia o strategię psa ogrodnika

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery