dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie do PKP PLK o dojazd z Europy na 2018 FIFA World Cup przez Polskę

Pytanie do PKP PLK

Czy PKP PLK oferuje możliwość dojazdu pociągów linią normalnoorową do Kaliningradu na mecze FiFA World Cup np. z Berlina czy z Polski? Kiedyś kursował trasą z Berlina do Kaliningradu p. Kostrzyn,. Gorzów, Piłę, Chojnice, Tczew, Elbląg, Braniewo, pociąg Nord Express. Rzekomo pociągi kursujące po tej trasie- o nazwie Nord Express- pędziły 150-140 km./h.


Dodaję poprzednie pytania z roku 2015 z dnia 8.2.2015.
Proszę uprzejmie o odpowiedź na te pytania- nie nadeszła od 3 lat.


Do 

PKP PLK


Szanowni Państwo,

Opisujemy także temat infrastruktury i relacji międzynarodowych. Do tego materiału zbieram dane i materiały. Do akapitu o kolei kdp w okresie przedwojennym opisuję infrastrukturę kolei Nord Express. Interesuje mnie dość krótki odcinek przedwojennej kolei KDP. Będziemy opisywali, czy- skoro Polska nie ma połączeń KDP z żadnymi krajami ościennymi, to jakie połączenie KDP byłoby najtańsze i wymagałoby najmniejszych inwestycji.  Ta linia jest- wg moich wyliczeń- najtańsza do realizacji. Odcinek torów KDP jest najkrótszy.

Polska w swojej historii prowokowała konflikty polityczne także poprzez swoją nieprzejezdność, i w oczach krajów sąsiednich wydawała się przeszkodą, niekiedy technologicznie pełniąc rolę zapory dla podróży, jak w przededniu wybuchu II wojny światowej. Skutki tego były zwykle tragiczne- i gospodarczo, i militarno- politycznie. Opisujemy ten temat, i zbieram różne źródła. 

Wyjaśniając szczegóły dotyczące pytania, przekazuję tekst o możliwości:

- wprowadzenia połączeń KDP w relacji Kaliningrad-  Warszawa dzięki budowie jedynie kilku- kilkunastu km. łącznic w I etapie- wokół Malborka i modernizacji pozostałej części szlaku. Kolej KDP mogłaby także objąć Elbląg. Propozycję uzupełnię, w razie zainteresowania, opisem możliwości rozdzielenia ruchu aglomeracyjnego w relacji Elbląg- Gdańsk (zaproponowałbym też- szybką kolej miejską- do Elbląga- na trasie kursowałaby szybka kolej miejska- oczywiście w dość dużej przyszłości) od kolei dalekobieżnej w węźle malborskim. 

Proszę o informację, czy: 

- propozycja zostanie zbadana i szerzej oceniona pod względem możliwości realizacji (niezależnie od pozyskania źródeł finansowania, czy oceniana pod względem bieżącej polityki- bo ta może się zmienić) lub - czy ta propozycja zostanie odrzucona. 

- Proszę o dokładne opisanie sprawy, celem publikacji takiej odpowiedzi w wydaniu gdańskim, tczewskim, elbląskim. Chcemy tą sprawę opisać- niezależnie od polityki, podkreślając jednakże skonfliktowanie obu państw oraz dyskutując, czy połączenia transportowe są groźne także politycznie. 
.
- Interesuje mnie, co mogą zrobić lokalne środowiska i lokalne władze odpowiedzialne za infrastrukturę, aby połączenie KDP w relacji Kaliningrad- Warszawa mogło powstać, i czy jest to możliwe, bez odwoływania się do spraw politycznych- te opiszemy osobno. 

- Na razie interesuje nas głównie techniczna możliwość odtworzenia połączeń KDP w tej relacji, i czy np. prędkość 230- 240 km/h jest na takiej trasie możliwa po jej przebudowie na odcinku Malbork- Elbląg, a później Elbląg- Braniewo- Świętomiejsce, początkowo niekoniczne z elektryfikacją, jeśli jej brakuje. 

- Proszę o informację n/t przystanku na stacji Malbork. Chciałbym sprawdzić, czy połączenia Warszawy z Kalinigradem p. Malbork są możliwe już dziś, ze zmianą kierunku w Malborku. Opiszę wykorzystanie tego dworca jako miejsca zmiany kierunku jazdy. Interesuje mnie, czy na trasie można wykorzystać pociągi spalinowe z wychylnym pudłem (istnieją spalinowe wersje pociągów typu pendolino), jeśli ruch byłby początkowo niewielki. 

- Interesuje nas też, czy odprawa graniczna może się odbywać poza Braniewo- Świętomiejsce, np. w Kaliningradzie, i czy jest to prawnie możliwe. 


Pozdrawiam,
Adam 





Odległość dzieląca rosyjską granicę od Warszawy to ok. 200 km. Bezpośrednia odległość pomiędzy Warszawą a Kaliningradem wynosi 278 km. Kaliningrad jest mimo wszystko bardziej odległy samochodem. Długość trasy samochodowej pomiędzy Warszawą a Kaliningradem wynosi 378 km. Odbudowano fragment dawnej autostrady która została otwarta w 1938 roku jako tymczasowo jednojezdniowa autostrada. Na przełomie XX i XXI w. na śladzie nieistniejącej jezdni zbudowano nowe mosty nad Omazą, Pasłęką, Młynówką.

Berlinka w Maciejewie (2006)
Berlinka w Maciejewie (2006), cc wikipedia

 


 

Kolej na dworzec czołowy Kaliningrad Passażyrskij (ros. Калининград-Пассажирский), znany także jako Dworzec Południowy (Южный вокзал) , główny dworzec kolejowy w Kaliningradzie, nie kursuje, mimo że wykonano modernizację linii kolejowej na trasie Warszawa- Malbork. Od granicy polskiej (przejście kolejowe Braniewo- Świętomiejsce) odbudowano w 1993 roku jeden tor standardu "normalnotorowego" [1] co pozwala dojeżdżać na dworzec główny (po naprawie toru) w ok. 2 godz. 30 minut polskim składom Pendolino bez zmiany podwozia.

Kaliningrad

Niestety, wielkiej tutejszej atrakcji turystycznej, uruchomionej w roku 1896 przez firmę Compagnie Internationale des Wagons-Lits kolei szybkiej Nord Expreess, kursującej tu przed II wojną światową, nigdy nie odbudowano, choć szybka kolej mogłaby kursować także z Kaliningradu do Katowic, Krakowa, Wrocławia, Warszawy, Łodzi, Gdańska po torowiskach dla poc. Pendolino. Z uwagi na konflikty militarne i polityczne niestety plany te zarzucono.

Pendolino ED250 PKP Intercity

Poc. Pendolino użytkowany w Polsce, fot. PKP Intercity

 

Fot. Logo ongiś kursującej do Królewca (Kaliningradu) szybkiej kolei

Wcześniejsza wersja logotypu tej kolei

Fot. Reklamówka linii

opr. Adam Fularz

LITERATURA

[1] Vgl. Geißler, Andreas / Koschinski, Konrad (1997): 130 Jahre Ostbahn. Berlin – Königsberg – Baltikum, Berlin: GVE, S. 112


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 14:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie do PKP PLK o dojazd z Europy na 2018 FIFA World Cup przez Polskę

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery