dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI odpowiada w sprawie linii 346 i na pytania dot. popularności kolei

Redakcja otrzymała--
Od: media
Data: czwartek, 5 lipca 2018
Temat: pytania dot. popularności kolei
Do: Adam Fularz


Szanowny Panie Redaktorze,

linia kolejowa z Hradka nad Nysą do Liberca nie przebiega na jakimkolwiek odcinku przez terytorium Polski. Ewentualne problemy z jakością tego połączenia są wyzwaniem wyłącznie dla czeskiego organizatora przewozów.

Natomiast linia kolejowa nr 346 łącząca na terytorium Polski sieci kolejowe Niemiec i Republiki Czeskiej nigdy nie była połączona z jakimkolwiek odcinkiem polskiej sieci kolejowej.

Przewozy na linii nr 346 miedzy Hradkiem nad Nysą a Zittau mają aktualnie status uprzywilejowanego tranzytu, tzn. że za wyższą opłatą za korzystanie z infrastruktury pojazdy kolejowe z Czech i Niemiec nie muszą spełniać wszystkich wymagań dotyczących taboru w Polsce. W ramach aktualnie negocjowanej umowy trójstronnej między Polską, Niemcami a Czechami ustalone zostaną nowe zasady korzystania z tej linii oraz sposób rozliczania kosztów związanych z jej utrzymaniem i eksploatacją, zgodnie z odpowiednimi regulacjami prawa UE. Linia ta nadal przeznaczona będzie dla obsługi transgranicznego ruchu regionalnego pasażerskiego między Krajem Libereckim a Saksonią.

Z uwagi na parametry infrastruktury w Niemczech i Republice Czeskiej nie jest możliwe prowadzenie regularnego ruchu towarowego na linii nr 346.

Aktualnie negocjowane uzgodnienia trójstronne między Rzeczpospolitą Polską, Republiką Federalną Niemiec i Republiką Czeską zakładają przejęcie przez zarządców infrastruktury z Czech i Niemiec odpowiedzialności za utrzymanie linii i prowadzenie na niej ruchu pociągów. Pozwoli to z jednej strony podnieść standard oferowanych usług (poprzez sfinansowanie ze źródeł czeskich i niemieckich odnowienia linii), zapobiegnie ponoszeniu przez spółkę PKP PLK dodatkowych kosztów z tytułu utrzymywania linii kolejowej, do której dostęp jest utrudniony z polskiego terytorium, a jednocześnie doprowadzi do sytuacji, w której z budżetu polskiego nie będzie pośrednio dotowany (poprzez obniżenie stawek opłaty za korzystanie z infrastruktury) regionalny transport między Republiką Federalną Niemiec i Republiką Czeską.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Tel. 22 630 11 22


 

 

From: Adam Fularz
Sent: Saturday, June 23, 2018 1:24 AM
To: media
Subject: pytania dot. popularności kolei

 

Jechałem koleją z Hradek nad Nisou do Liberca. Linia przebiega przez teren Polski ale mimo żądania ludności stacji kolei nie zbudowano. Od Hradka do Liberca kolej kursuje co 30  minut a mimo to jak jechałem to było zbyt wielu chętnych i nie miescili się w pociągu- była godzina 13.

 Większość podróżnych musiała stać w strasznym scisku (zaś po polskiej stronie granicy kolej do Bogatyni zdemontowano).

Co MI o tym sądzi? Czy nie jest tak że po polskiej stronie kolej zdemontowano bo kursowala zbyt rzadko i nikt nie korzystał z jej usług?

Czy to prawda że są plany budowy obwodnicy kolejowej terenu Polski z Hradka do Żytawy z tego powodu że w Polsce kursuje bardzo mało pociągów i w związku z tym stawki za torowiska są zaporowo wysokie bo koszy infrastruktury dzielą się na kilkakrotnie mniej pociągów niż w Czechach czy w RFN? Czy to dlatego między Hradkiem a Żytawą pociągi kursują zaledwie co 60 minut?  

Co z obwodnicą Głuchołaz po stronie czeskiej? Także tam Czesi chcieli utrzymać kursowanie pociągów ale linia przechodzi przez teren Polski i koszty infrastruktury były zaporowo wysokie. Chciano ominąć terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Czy obwodnicę zbudowano?

Gdy jechałem niedawno przez miejscowość Turnov, na peronie obok było około 100 osób mimo że miejscowości te nie są wielkie. Skład do którego wsiadali miał kilka wagonów i lokomotywę -starą,  spalinową- wpiętą pośrodku składu a nie na końcu czy też na początku.  Dlaczego?

Wagony miały logo "Esko" co jest czeską nazwą szybkiej kolei miejskiej.  Czy w Polsce jakieś miasta mające sto lub mniej tysięcy mieszkańców mają swoje systemy kolei miejskiej?  Czy MI uważa że powinny mieć takie systemy jak czeski system Esko?
Pozdrawiam



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

 

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

 

</mail/u/1/s/?view=att&th=1646a0cab3dc348d&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>

Zanim wydrukujesz tę wiadomość upewnij się, czy jest to konieczne. Proszę pomyśl o środowisku.

</mail/u/1/s/?view=att&th=1646a0cab3dc348d&attid=0.2&disp=emb&zw&atsh=1>

Wiadomość ta jest przeznaczona do wyłącznego użytku adresata.
Jeśli nie jesteś adresatem tej wiadomości, to wszelkie jej rozpowszechnianie, dystrybucja, reprodukcja, kopiowanie, publikacja lub wykorzystanie jest zabronione.
Jeśli otrzymałeś tę wiadomość przez pomyłkę, bezzwłocznie skontaktuj się z nadawcą wiadomości oraz usuń wiadomość z komputera.

Please consider the environment before printing this e-mail.
This e-mail may contain privileged information.
If you are not the intended recipient (or have received this e-mail by mistake) please notify the sender immediately and destroy this e-mail.
Any unauthorized copying, disclosure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI odpowiada w sprawie linii 346 i na pytania dot. popularności kolei

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery