dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

ULC odpowiada na temat tańszych alternatyw dla małych lotnisk dla kosztownego systemu ILS

Redakcja otrzymała:


Szanowny Panie,

 

Po zapoznaniu się z pytaniem wydaje się, że chodzi o procedury GNSS zwane LPV 200, które zapewniają podejście precyzyjne z minimami jakie zapewnia ILS kat. I. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) wdrożyła ostatnio te procedury na 12 z 15 lotnisk kontrolowanych w Polsce.

 

W dniu 21 czerwca 2018 roku zakończony został przez PAŻP projekt wdrożenia operacyjnego instrumentalnych procedur podejścia do lądowania wykorzystujących sygnały satelitarne ze wspomaganiem SBAS (EGNOS) do minimów porównywalnych z minimami podejścia precyzyjnego ILS kat. I.

 

Na drogach startowych instrumentalnych nieprecyzyjnych, wymogiem obniżenia wysokości decyzji poniżej 250ft (analogicznie jak do podejść precyzyjnych ILS w kat. I) jest dostępność m.in. wymaganej infrastruktury takiej jak światła drogi startowej. Dostosowanie drogi startowej do wymogów drogi startowej instrumentalnej precyzyjnej likwiduje to ograniczenie, pozwalając na operacje lotnicze z wysokością decyzji nie niższą niż 200ft.

 

Tym samym podejścia RNAV (GNSS) w Polsce obejmują swoim zakresem:

 

- LNAV - z prowadzeniem poziomym, opartych o GPS ze wspomaganiem ABAS (NPA 2D) (podejście nieprecyzyjne);

- LNAV/VNAV - z prowadzeniem poziomym i pionowym, opartych o GPS ze wspomaganiem ABAS oraz sprzężonym wysokościomierzem barometrycznym (APV 3D) (podejście nieprecyzyjne);

- LPV - z prowadzeniem poziomym i pionowym, opartych o GPS ze wspomaganiem SBAS EGNOS (APV 3D) (podejście precyzyjne).

 

Polska dołączy do wąskiego grona państw, gdzie tego typu procedury podejścia do lądowania zostały systemowo wdrożone operacyjnie na znaczącej większości lotnisk kontrolowanych występujących w FIR danego kraju.

 

Procedury podejścia z minimami LPV200 zostały opublikowane w AIP Polska na mapach IAC (Instrument Approach Chart) typu RNAV (GNSS) na 12 z 15 lotnisk kontrolowanych w Polsce.

 

Na pozostałych 3 lotniskach kontrolowanych (Poznań/Ławica, Radom/Sadków i Zielona Góra/Babimost), ze względu na trwające modyfikacje istniejących procedur wdrożenie zostaną w ciągu najbliższych 18 miesięcy".

 

Słownik skrótów użytych w odpowiedzi:

LPV - localizer performacne with vertical guidance

LNAV - Lateral Navigation

VNAV - Vertical Navigation

NPA - Non Precision Approach

APV - Approach with Vertical Guidance

RNAV - Area Navigation SBAS - satellite based augmentation system

ABAS - airborne based augmentation system

GNSS - global navigation satellite system

ILS - instrumental landing system

 

Z poważaniem,

 

Marta Chylińska

Biuro prasowe, Biuro Prezesa ULC

Press office, President's Bureau

(..)

 


From: Adam Fularz
Sent: Thursday, June 28, 2018 8:29 AM
To: media 
Subject: Pytanie systemy precyyjnego podejścia na mniejszych lotniskach

 

Czy ULC może poinformować jakie technologie opracowano dla polskich lotnisk lokalnych jako tańszy zamiennik dla ILS? Pamiętam że istnieje jakieś APV-I, ale nie wiem czy nie przekręciłem nazwy.

Podrawiam

 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for ULC odpowiada na temat tańszych alternatyw dla małych lotnisk dla kosztownego systemu ILS

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery