dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do UMWL o szybką kolej na trasie Berlin- Zielona Góra Zachodnia- Wrocław

Szanowna Pani Alicja Makarska, UMWL
oraz Zarząd UMWL

Dziękuję za odpowiedź, w treści listu zawarłem opis bezpośredniego połączenia Berlin- Wrocław p. proponowaną nową stację Zielona Góra Zachodnia. Proponuję łącznicę w Bieniowie i nową łącznicę w Zielonej Góze jako ciąg transportowy łączący Berlin z południową Polską przez Zieloną Górę (ale bez zmiany kierunku podróży i z budową łącznicy w Ziel. Górze) z prędkością 160- 200 km / h. 
  
proszę też o uważne przeczytanie moich odpowiedzi:

ustosunkuję się:
"Wielokrotnie informowano Pana, że Województwo Lubuskie nie buduje linii kolejowych. Jest to zadanie zarządcy infrastruktury kolejowej czyli PKP PLK SA."
- to Państwa polityka. To właśnie krytykuję i to jest godne krytyki. W woj. dolnośląskim jest wojewódzki zarząd dróg i torów- budowa torowisk a raczej głównie odbudowa jest prowadzona i jest to jak najbardziej możliwe i korzystne cenowo.

"Z tego co mi wiadomo, został Pan poinformowany, iż budowa łącznicy kolejowej omijającej stację w Bieniowie nie jest uwzględniona w żadnych planach inwestycyjnych czy dokumentach strategicznych, zarówno wojewódzkich jak i krajowych."

- przecież wnosiłem o to aby taką budowę łącznicy w tych dokumentach umieścić i tego dotyczył mój wniosek. A Pani mi odpisuje że w tych dokumentach nie jest to umieszczone. Wnoszę aby budowę łącznicy w Bieniowie w tych dokumentach umieścić- nawet jeśli nie będzie to zrealizowane od razu. 

"Poinformowano także Pana, że zasadniczy potok pasażerski na tym kierunku generują Żary, więc omijanie tego miasta nie jest wskazane, a wręcz szkodliwe dla pasażerów korzystających z tej trasy. "

- Proszę Pani, podróżni podróżują transportem kolejowym wówczas gdy czas przejazdu jest konkurencyjny. Prosze sobie wyobrazić że tą trasą mogłyby jeżdzić pociągi Berlin- Wrocław- jak przed wojną- i nagle ktoś wydłuża ich trasę o 20 minut. POłączenie od razu będzie mniej rentowne, mniej konkurencyjne z samolotem czy z samochodem. 

Na trasie z Legnicy czy Żagania- pociągi do Zielonej Góry mają wg tej koncepcji jechać kilkanaście czy nawet 20 minut dłużej by zahaczyć o miasto Żary, które to miasto po prostu- jest usytuowane poza tym korytarzem transportowym, z boku trasy i mocno nie po drodze co znacznie wydłuża to czas podróży czyniąc w skuteczny sposób ten środek transportu zupełnie niekonkurencyjnym w obsłudze połączeń z Zielonej Góry do całego regionu południa wojewódzwa. Trasa z Wrocłąwia p. Legnicę do Bieniowa umożliwia prędkość 160 km/h i taką prędkość możnaby na tej trasie przywrócić, a nawet przebudować tą trasę do 220 km/h bo przecież ta linia jest prosta jak strzała i taka prędkość jest możliwa z powodu braku zakrętów czy braku małych profili łuków. 

Przez Państwa obecną politykę "tras objazdowych": i "zahaczania o pobliskie miasta celem oszczędności" oraz "tras pociągów w kształcie litery es" tracony jest cały potok pasażerski do miast: Legnica, Żagań, Szprotawa, Małomice i miejscowości Niegosławice. Nie są to żadne oszczędności, ale tracenie złotówek.

Proponuję by osoby przekonane do tego że podróż do Legnicy, Żagania, Szprotawy, Małomic, Niegosławic, powinna być o kilkanaście do 20 minut dłuższa, by z własnych prywatnych środków spróbowały pokryć deficyty wynikające z odpływu pasażerów z transportu koleją do tr. autobusowego i samochodów osobowych. Przecież to są ogromne straty finansowe. Na prędkości handlowej nie powinno się oszczędzać. Potoki z Żar do Żagania, są niewielkie i kursuje tam także szczątkowa komunikacja miejska poza pociągami KD. 

Nowa łącznica spowoduje że z Żagania do Zielonej Góry będzie możliwa podróż koleją trasą znacznie szybszą, której ok. 35 % miało przed drugą WŚ prędkość handlową 160 km/h. 

Dopiero po budowie łącznicy będzie możliwe i sensowne dostosowane całego odcinka Wrocław- Legnica- Żagań- Bieniów - czyli dawnej trasy legendarnej szybkiej kolei "Latający Ślązak/ Fliegender Schlesier" do prędkości 160 km/h jak przed wojną, i wprowadzenie połączeń Berlin- Zielona Góra - Wrocław trasą przez Zieloną Górę i łącznicą omijającą Bieniów by móc wykorzystać zalety jedynej trasy dużej prędkości prowadzącej przez województwo lubuskie. 

Wniosek o szybką kolej na trasie Berlin- Ziel. G.- Wrocław
Być może dzięki budowie łącznicy w Bieniowie uda się uzyskać na trasie Berlin- Wrocław przedwojenny czas przejazdu 2 godziny 39 minut ale wymagać to będzie:

  • budowy kolejnej łącznicy w Zielonej Górze od ul. Wojska Polskiego przy os. Leśnym do ul. Foluszowej, umożliwiającej skręt pociągów z Berlina trasą przez Frankfurt i Rzepin, Czerwieńsk, Przylep  na linię Latającego Ślązaka  do Wrocławia przez Żagań i Legnicę,
  • budowy dworca kolejowego Zielona Góra Zachodnia przy ul. Wojska Polskiego na wysokości hotelu przy os. Leśnym, o nazwie :"Grape Town". Pociągi na trasie z Wrocławia do Berlina zatrzymywałyby się tylko w "Zielonej Górze Zachodniej" 

Pisała Pani: 
"Warto więc wspomnieć, że w 2012 roku koszt budowy około 3 kilometrowej łącznicy Czerwieńsk Południe - Czerwieńsk Wschód wyniósł 38 milionów zł. "

Bo na trasie były wiadukty, przejazd, elektryfikacja, rozjazdy na wysoką prędkość przejazdu (bodajże na 90 km/ h przy skręcie z głównego toru na boczny)  i to w dodatku trzy, rozjazdy wbudowywane w linię dwutorową. Tutaj jest jednak znacznie mniejszy zakres prac, które jednakże dają ogromną korzyść w postaci doprowadzenia transportu pasażerów koleją na południe województwa. Łącznicę tą można zbudować najpierw jako torowisko tymczasowe.

Południe województwa było do tej pory de facto odcięte od sieci kolei: połączenia do Niegosławic i Szprotawy wstrzymano już dawno temu po ich kolejnej reaktywacji, a z połączenia z Zielonej Góry do Żagania niemalże nikt nie korzysta z powodu ogromnie długiego czasu przejazdu spowodowanego niekonkurencyjną, objazdową trasą kolei. 

Wnoszę o zmianę trasy przejazdu pociągów do Żagania, Legnicy, Szptoway, Niegosławic, Legnicy poprzez budowę wspomnianej łącznicy. 

Zielona Góra może mieć dwie różne trasy połączeń z Legnicą- obecnie te miasta łączy tylko jeden autobus na dobę w porze dziennej (o godz. 14:30) co wg mnie jest skandalem.

Wnoszę o podjęcie działań mierzających do wpisania łącznicy w Bieniowei do dokumentów planistycznych. Proszę też o odtworzenie trasy kolei "Latający Ślązak" na odcinku od granicy województwa do proponowanej łącznicy k. Bieniowa jako trasy dwutorowej o prędkości handlowej 160 - 220 km/h. 

Proponuję by składy "Latający Ślązak" wróciły na trasę jako pociągi spalinowe/ szybkie składy z wyhylnym pudłem typu ICE-TD, przy czym kursowałyby one z prędkoscią 200 km/h na trasie z Worcławia do łącznicy koło Bieniowa, od łącznicy koło Bieniowa do Zielonej Góry Zachodniej (proponowago dworca) i dalej do Berlina z prędkością 160- 200 km/ h, co wymaga poprawy infrastruktury. 

Opis tego typu taboru spalinowego dla prędkości 200 km/godzinę: https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_605

Pozdrawiam,


W dniu 3 lipca 2018 04:33 użytkownik Alicja Makarska  napisał:


Alicja Makarska


Szanowny Panie Redaktorze,

odpowiadając na Pański e-mail wysłany na adres (...) w piątek 29 czerwca br., zawierający oprócz krytycznej opinii na temat zarządzania transportem publicznym regionu, także kategoryczny wniosek o wybudowanie łącznicy kolejowej omijającej Bieniów, uprzejmie podaję, co następuje. Wielokrotnie informowano Pana, że Województwo Lubuskie nie buduje linii kolejowych. Jest to zadanie zarządcy infrastruktury kolejowej czyli PKP PLK SA. Z tego co mi wiadomo, został Pan poinformowany, iż budowa łącznicy kolejowej omijającej stację w Bieniowie nie jest uwzględniona w żadnych planach inwestycyjnych czy dokumentach strategicznych, zarówno wojewódzkich jak i krajowych. Poinformowano także Pana, że zasadniczy potok pasażerski na tym kierunku generują Żary, więc omijanie tego miasta nie jest wskazane, a wręcz szkodliwe dla pasażerów korzystających z tej trasy.
Zakładam również, że posiada Pan wiedzę, iż trwające już prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów, po ich zakończeniu spowodują, że podróże koleją z Zielonej Góry do Legnicy będą odbywały się przez Głogów. Z potoku kategorycznych w tonie wniosków o budowę nowych linii kolejowych wysyłanych przez Pana na adres Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL można wnioskować, że nie ma Pan świadomości kosztów budowy nowej linii kolejowej. Warto więc wspomnieć, że w 2012 roku koszt budowy około 3 kilometrowej łącznicy Czerwieńsk Południe - Czerwieńsk Wschód wyniósł 38 milionów zł. 
Reasumując, Województwo Lubuskie nie ma w zakresie swoich kompetencji zadań, które dają możliwość realizacji wszystkich Pana pomysłów, choć niektóre z nich wydają się być godne uwagi. Tym samym nie można na tak sformułowany wniosek odpisać "jak zawsze na nie". Można jedynie udzielić informacji i wskazać właściwego adresata wniosku, co niniejszym czynię.
Jednocześnie pragnę poinformować, że podobnie jak Pan, również Zarząd Województwa Lubuskiego ma na względzie konsekwentny i zrównoważony rozwój transportu publicznego w całym naszym regionie. Zapewniam, że Zarząd Województwa Lubuskiego dokłada wszelkich starań, aby czynić to racjonalnie i konsekwentnie, w oparciu o istniejące uwarunkowania oraz możliwości budżetowe.

Z poważaniem,

Alicja Makarska
Członek Zarządu Województwa Lubuskiego



Od: "Alicja Makarska" 
Do: "p tykwinski" 
Wysłane: niedziela, 1 lipiec 2018 11:22:53
Temat: Fwd: Skarga do Elżbiety Polak

Piotr proszę przygotuj mi odpowiedź i prześlijelektronicznie.

Alicja Makarska

Początek przekazywanej wiadomości:

Od: Elżbieta Anna Polak 
Data: 30 czerwca 2018 12:00:10 CEST
Do: a.makarska
Temat: Pd:⁨ Skarga do Elżbiety Polak⁩






--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do UMWL o szybką kolej na trasie Berlin- Zielona Góra Zachodnia- Wrocław

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery