dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedzi na pytanie w spr. kanalu mazurskiego

Redakcja otrzymała
Od: mediaMGM <media na serwerze mgm.gov.pl>
Data: wtorek, 3 lipca 2018
Temat: pytanie w spr. kanalu mazurskiego
Do: Adam

Szanowny Panie Redaktorze,

 

W udzielimy Panu odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące połączenia kanałów do Kaliningradu.

Pomysł częściowego dokończenia kanału mazurskiego celem turystycznego ożywienia obszaru nadgranicznego jest jak najbardziej godny uwagi z racji wyjątkowości obiektu oraz ilości występujących na nim śluz (po stronie polskiej 5). Najwyższa konstrukcja śluzy wynosi 17,2 m (spad). Zamierzeniem budowy Kanału było połączenie Wielkich Jezior Mazurskich poprzez rzekę Pregołę z Bałtykiem. W związku z tym, że połowa kanału znajduje się w Obwodzie Kaliningradzkim koszty jego rekonstrukcji, tylko w celu turystycznym bez wykorzystania ekonomicznego, są na chwilę obecną zbyt wysokie. Konieczne byłoby porozumienie między państwami, które jeszcze nie zostało zawarte.




From: Adam Fularz
Sent: Saturday, June 16, 2018 7:55 PM
To: mediaMGM <media na mgm.gov.pl>
Subject: pytanie w spr. kanalu mazurskiego

 

Co MGM iŻŚ sądzi o idei, aby w ujściu Wisły stworzyć sieć kanałów zeglownych do Kaliningradu i Klajpedy oraz rzeką Pregołą do Znamieńska, skąd- moznaby dokończyć kanał mazurski uzyskując połączenie śródlądowych drog wodnych na Mazurach. W relatywnie tani sposób skomunikuje to fragment Polski drogami wodnymi. Jak sądzę, znacznie obniża to koszt dotarcia jachtem na Mazury i byloby drogą eksportu produkowanych tutaj jachtów z Mazur do Europy Zachodniej i reszty Polski. Poprawia to konkurencyjność produkcji jachtów na Mazurach. Kanal moglby umożliwiać nawet ruch duzych barek. Ale poczatkowo wykonanoby jego sluzy w wersji ekonomicznej, dla turystyki i eksportu jachtów z Mazur do Eur. Zach. 

Pozdrawiam

W dniu środa, 16 maja 2018 mediaMGM <media na mgm.gov.pl> napisał(a):
> Szanowny Panie Redaktorze,
>
> W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe przesyłamy poniżej odpowiedź.
>
>  
>
> Kanały lateralne to kanały wodne mogące stanowić fragment dróg wodnych. Budowane są najczęściej na odcinkach, gdzie w naturalnym cieku wodnym (rzece) zapewnienie wymaganych parametrów nawigacyjnych byłoby trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Problem z uzyskaniem odpowiednich warunków nawigacyjnych wynikać może nie tylko ze względu na parametry techniczne, ale także i  ze względów przyrodniczych (obszary Natura 2000). Kanały są wówczas korzystnym rozwiązaniem, jako alternatywa dla kanalizacji naturalnych rzek. W polskich warunkach ze względu na niskie stany wód w rzekach każdorazowo koncepcja kanału lateralnego wymaga pogłębionych i rzetelnych studiów hydraulicznych. 
>
>  
>
> MGMiŻŚ rozpoczyna prace nad przygotowaniem studiów wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) i drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). W zakresie E-30 współpracujemy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a w przypadku E-40 będziemy współpracować z Portem Gdańsk S.A.
>
> W lutym br. przedstawiono Koncepcję studium wykonalności Grupie roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych, a w marcu br. zakończono inwentaryzację śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, obejmującą informacje o: śluzach żeglugowych, infrastrukturze krzyżującej się (m.in. mosty) i miejscach limitujących głębokości tranzytowe oraz inwentaryzację infrastruktury funkcjonalnie powiązanej z drogą wodną (...)


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedzi na pytanie w spr. kanalu mazurskiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery