dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o regionalne ekspresy z Krakowa do Staszowa - jako produkt turystyczny

Do UM Woj. Świętokrzyskiego

Petycja o regionalne ekspresy z Krakowa do Staszowa - jako produkt turystyczny

Drodzy Państwo,
Obecnie cała sieć kolei na południu województwa nie jest obsługiwana w ruchu pasażerskim. Martwi mnie to jako ekonomistę, podejrzewam że ludność może emigrować z takich rejonów Europy w kierunku miejsc w których jeszcze funkcjonuje transport zbiorowy.

Mam propozycję by uruchomić w ten region Europy choćby tylko dwadzieścia kursów kolei rocznie, czyli tylko dwa kursy tygodniowo i tylko w okresie wakacyjnych weekendów. 

Województwo świętokrzyskie w mojej opinii powinno tak kształtować politykę tworzenia produktów turystycznych by zarabiać dochody podatkowe na obsłudze ruchu turystycznego z największych aglomeracji w pobliżu. Dowożenie turystów z Krakowa by spędzili weekend w woj. świętokrzyskim jest w mojej ocenie działaniem które rozwinie przemysł turystyczny na południu województwa świętokrzyskiego.

Jak sądzę, nowe połączenie w wakacyjne weekendy z Krakowa pozwalające zwiedzić tereny leżące kilkadziesiąt km od Krakowa- może być atrakcyjne dla turystów weekendowych. 

Wnoszę petycję o uważne rozważenie mojej propozycji zarobku na wpływach podatkowych z przemysłu turystycznego. Wnoszę o próbne uruchomienie wakacyjnego, sezonowego, weekendowego połączenia turystycznego Kraków- Jędrzejów- Chmielnik- Staszów z pominięciem Kielc linią kolei nr 569. Skróci to czas przejazdu. Przebieg trasy z pominięciem wjazdu na stację Kielce skraca czas podróży. Próba praktyczna uruchomienia takich połączeń- o co wnoszę- da odpowiedź na pytanie, czy połączenie takie utrzyma się także w okresie po wakacjach.

Pytam, czy możliwe jest prowadzenie połączeń regionalnych w relacji Kraków- Sędziszów-Chmielnik- Staszów łącznicą poprzez tor linii nr 569 Radkowice- Brzeziny, z pominięciem wjazdu do stacji Kielce. Ominięcie stacji Kielce i pominięcie mniejszych przystanków ma za zadanie znacząco skrócić czas podroży.

Chcę tą petycją by wznowić lub uruchomić wakacyjne połączenia weekendowe dalekobieżne i regionalne liniami z Krakowa do:
- Chmielnika, Staszowa i ewentualnie Połańca
ewentualnie w relacji Kraków- Sandomierz trasą południową do Chmielnika, Staszowa, Osieku, Chmielowa, Tarnobrzegu i Sandomierza.

Wnoszę o dodatkową wakacyjną weekendową relację - kursującą jako pociąg osobowy przyspieszony- w relacji do Krakowa. Pociąg kursowałby w sumie tylko ok. 20-krotnie w czasie wakacji i tylko w wybrane dni tygodnia:
  • z Krakowa do Chmielnika, Staszowa, Połańca- w piątek wieczorem, oraz w sobotę rano (2 kursy w tygodniu)
  • z Chmielnika, Staszowa, Połańca do Krakowa- w sobotę oraz w niedzielę wieczorem (2 kursy na tydzień)
Wnoszę o równoległe uruchomienie linii autobusowej pozwalającej korzystającym z tego połączenia kolei dostać się do różnych atrakcji turystycznych tego regionu województwa. 

Wnoszę o dodatkowe prace naprawcze peronów na stacji Staszów. 
  • OPIS:
Staszów. Jeśli chodzi o budynek dworca nie jest on zdewastowany. Natomiast płyta peronu wyspowego oraz wiaty przypominają trawnik lub dobrze zarośniętą łąkę. Wiaty przystankowe przedstawiają również obraz nędzy i rozpaczy. Przed dworcem na placu znajduje się czynny sklepik spożywczy.
Wejście na perony od strony płyty dworca PKS uniemożliwia siatka. (info:
Sajan, 2007-11-02) 
Propozycja: wszystkie 3 krawędzie peronowe byłyby doprowadzone do porządku.
 na podst. bazakolejowa.pl- z uwagami redakcji.
-- 

Pytania redakcji:
 Jaki jest stan linii? Czy pociągi regio mogłyby kursować tą trasą? Co PKP PLK oferuje gdyby samorząd przywrócił ruch regionalny?

Czy w Połańcu PKP PLK dobudowałyby kilkaset metrów toru aby stację końcową przenieść w bardziej atrakcyjną lokalizację?


Panie Redaktorze,

Linie kolejowa prowadząca do Połańca jest obecnie wykorzystywana w ruchu towarowym. W Krajowym Programie Kolejowym nie przewidziano dedykowanego projektu na liniach kolejowych 73, 70, 75 na odcinku Sitkówka Nowiny – Włoszczowice - Staszów – Rytwiany – Rytwiany – Połaniec. Trwają prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową 2021 – 2027, w ramach które będą analizowane także projekty w woj. świętokrzyskim.

 

Z poważaniem,

 

zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.



autor petycji:

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Posted by Telewizja Opera on 01:29. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o regionalne ekspresy z Krakowa do Staszowa - jako produkt turystyczny

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery