dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI odpowiada na pytanie o brak połączeń kolejowych między regionami Polski

Do MI

Czy prawdą jest że wiele regionów nie ma ze sobą połączeń kolejowych, mimo że torowiska istnieją? Z Łodzi nie dojedziemy koleją do Kielc czy Radomia, mimo istniejących linii kolei. Wielu internautów podaje dalsze przykłady:

"przemieszczenie sie z miasta A do B zaczyna wygladac jak przekraczanie granicy pomiedzy Koreami = impossible. 
(vide Dzialdowo - Brodnica. W srodku sporawe miasto Lidzbark)."

Pozdrawiam,
Adam
Transport Wolnorynkowy

Odpowiedzi MI

Szanowny Panie Redaktorze,

 

organizowanie przewozów pasażerskich transportem kolejowym na obszarze województwa lub dwóch sąsiadujących ze sobą województw należy, zgodnie z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, wyłącznie do właściwych miejscowo samorządów województw (organizatorów publicznego transportu zbiorowego). Organizator transportu publicznego posiada niezbędne kompetencje do optymalnego organizowania usług przewozowych, w tym ustalania wielkości oferty przewozowej, która powinna wynikać zarówno z zapotrzebowania na usługi przewozowe, jak i możliwości finansowych organizatora. Z kolei obsługa przewozów o charakterze regionalnym leży w gestii przewoźników kolejowych obsługujących dane województwo, którzy otrzymują na powyższy cel środki z budżetu województwa.

 

Ww. ustawa nie zawiera przepisów, które mogłyby stanowić dla ministra właściwego do spraw transportu podstawę do ingerencji lub dokonywania zmian decyzji regionalnego organizatora kolejowego transportu publicznego dotyczących organizacji rynku przewozów, jak i oferty przewozowej określonej w rocznym rozkładzie jazdy pociągów.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Posted by Telewizja Opera on 05:40. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI odpowiada na pytanie o brak połączeń kolejowych między regionami Polski

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery