dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania redakcji dot. połączenia kolejowego WARSZAWA- ŻAGAŃ

Do MI

Społecznicy pisali do MI w sprawie połączenia kolejowego do Żagania. Obecny układ przesiadek rozwala kolej regionalną- ta musi czekać na osoby przesiadające się na Żagań, Żary z pociągu Warszawa- Wrocław- Ziel. Góra. Ostatnio gdy wracałem w zeszłą środę bodajże, czekano ok. godziny. W dodatku za powrotny bilet z Ziel. Góry do Opola- w sumie ok. 480 km w dwie strony, zapłaciłem 110 PLN. O ile się nie mylę, w Wielkiej Brytanii, czy w Czechach zapłaciłbym możliwe że taniej. Myślę że ceny biletów na kolei to efekt zmowy przewoźników z Ministerstwem Infrastruktury.

Czy MI planuje aby tenże pociąg- choćby jeden wagon- przedłużyć do Forst (Barść) albo Cottbus (Chociebuż) w Niemczech? To niewiele dalej, a przez to umożliwionoby jakąkolwiek turystykę w polskim kierunku. Obecnie pociągi w kierunku Polski z Niemiec są bardzo nieliczne i zwykle wielokrotnie droższe niż pociągi do Czech czy w inne rejony Niemiec. W naszym regionie brak turystów z Niemiec, mimo że np. moje miasto jest największym miastem, najbliżej po polskiej stronie na wschód od Berlina. Obecnie z Forst (Barść) są tylko połączenia do Żagania przez Żary . Jest ich tylko chyba 10 w całym tygodniu. Jedno rano, jedno po południu. W weekendy - wydłuża się je do Wrocławia, ale także tych połączeń jest chyba 3 lub 4 w tygodniu.

Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Zielonogórska


Posted by Telewizja Opera on 01:19. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania redakcji dot. połączenia kolejowego WARSZAWA- ŻAGAŃ

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery