dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja w sprawie połączenia kolei pasażerskiej Końskie- Skarżysko Kam.


Urząd Miasta i Gminy w Końskich
ul. Partyzantów 1, 26 – 200 Końskie

Szanowni Państwo,
Ukazała się mapa pokazująca ilości podróży koleją na mieszkańca rocznie w polskich województwach. Liderem jest województwo mazowieckie, najsłabszym regionem na zachód od rzeki Wisły jest woj. świętokrzyskie z zaledwie 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie, czyli na mieszkańca regionu przypada średnio kilkanaście razy mniej podróży koleją rocznie niż np. w woj. pomorskim czy w sąsiednim woj. mazowieckim. Mapę opracowała fundacja Prokolej.




Wnoszę petycję do władz miasta i gminy o to aby przekonały władze województwa do leasingu lub nawet zakupu spalinowego autobusu szynowego w ilości sztuk 1 lub 2. Autobusy 
szynowe kursowałyby na trasie Końskie- Skarżysko- Kamienna - i dalej do Ożarowa- innego miasta w woj. świętokrzyskim gdzie również dociera kolej, ale w wersji spalinowej, niezelektryfikowanej. 

Autobus szynowy w wersji spalinowej mógłby kursować na spalinowej linii do Końskiego, gdzie zbudowanoby nowy przystanek pasażerski Stąporków Górnicza lub Stąporków Miasto. Pociągi spalinowe w woj. świętokrzyskim mogłyby kursować w relacji Końskie- Skarżysko Kamienna co najmniej 6 razy dziennie. Warunkiem jest jednak zakup taboru lub jego wynajęcie przez władze samorządowe woj. świętokrzyskiego.

Wnosiłem do Sejmiku już przed laty o uruchomienie połączeń kolejowych -6 par dziennie,  w relacji: 
Kielce- Skarżysko-Kamienna zmiana kierunku- Stąporków- Końskie- Opoczno- (Łódź). 

Obecnie zmieniłem propozycje i proponuje połączenia na trasie:
  1. Końskie
  2. Stąporków
  3. Skarżysko- Kamienna
  4. Starachowice
  5. Ostrowiec Świętokrzyski
  6. Chmielów
  7. Ożarów
Połączenie to kursowałoby jako ekspres regionalny, pomijając wszystkie mniejsze przystanki na trasie od Skarżyska do Kielc i niektóre mniejsze przystanki na trasie do Stąporkowa. Do obsługi połączeń użytoby taboru spalinowego na całej długości trasy.  

Do PKP PLK pytałem, jaki jest stan linii Skarżysko Kam.- Końskie- Opoczno? Czy nadaje się do wznowienia połączeń?  Łukasz  Kwasiborski pytany o kolej do Końskich napisał: 
Linia kolejowa  nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko Kamienna – Opoczno jest linią pierwszorzędną, niezelektryfikowaną, w dobrym stanie technicznym i nie ma przeciwskazań do uruchomienia kolejowych przewozów pasażerskich. Prędkość rozkładowa na ww. odcinku wynosi 80 km/h. a w nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 12.06.2016 r. nie widnieją ograniczenia prędkości z tytułu złego stanu technicznego infrastruktury kolejowej. Na przestrzeni pięciu ostatnich lat Zakład Linii Kolejowych w  Skarżysku Kamiennej wykonał szereg prac utrzymaniowych dotyczących naprawy bieżącej torów oraz zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, poprawiając tym sposobem bezpieczeństwo użytkowników przejazdów kolejowo drogowych. W roku 2016 w okresie letnim będą w dalszym ciągu kontynuowane prace utrzymaniowe naprawcze mające na celu poprawienie stanu technicznego torów.




Świętokrzyska Kolej Aglomeracyjna
Petycja do radnych Woj. Świętokrzyskiego

Trasa proponowanego połączenia:
  1. Końskie
  2. Stąporków
  3. Skarżysko- Kamienna
  4. Starachowice
  5. Ostrowiec Świętokrzyski
  6. Chmielów
  7. Ożarów

Drodzy Państwo,

Jako ekonomista transportu proponuję wprowadzenie w aglomeracji centralnego okręgu przemysłowego- kolei aglomeracyjnej. Są to często kursujące połączenia kolejowe łączące miejscowości jednej aglomeracji. Uznaje się że dopiero transport zbiorowy pozwala stworzyć aglomerację a transport drogowy- zwykle już obecnie istnieje.

Jako że część trasy nie jest zelektryfikowana, proponuję użycie taboru spalinowego- szynobusu. Kursowałby on wahadłowo między miejscowościami na trasie. Proponuję relację z Końskiego lub ze Starachowic p. Ostrowiec do Ożarowa, gdzie przebiega bocznica cementowni. 

Proponowana trasa:
  • Końskie
  • Stąporków
  • Skarżysko- Kamienna
  • Ostrowiec Św.
  • Starachowice
  • Starachowice Wschodnie
  • Starachowice Michałów
  • Styków Iłżecki
  • Staw Kunowski
  • Kunów
  • Boksycka
  • Ostrowiec Świętokrzyski
  • Bodzechów
  • Brzustowa Opatowska
  • Chmielów
  • Ożarów

Chcę jako wydawca przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej w regionie. Pociągi osobowe mogą już nigdy nie dotrzeć do takich miejscowości jak Ożarów, Końskie, Stąporków. Chcę aby spróbowano tutaj przywrócić ruch pasażerski. Ostatnio zapowiedziano remont trakcji kolejowej na odcinku torowiska koło Ożarowa, na linii Skarżysko Kamienna- Sandomierz. Jednakże sam Ożarów jest pozbawiony kolei pasażerskiej. Chcemy to zmienić. Obecnie kolej pasażerska nie obsługuje Ożarowa, Stąporkowa, Końskich.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 04:00. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja w sprawie połączenia kolei pasażerskiej Końskie- Skarżysko Kam.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery