dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania prasowe redakcji w związku z otrzymana odpowiedzią Zarządu Woj. Lubelskiego

Do UMWL

Szanowni Państwo,
W odpowiedzi stwierdzam że:
1. Jestem zdziwiony doniesieniem jakoby w Planie Transportowym zapisywano relacje w jakich mają kursować składy kolei. Zwykle określa się linie które mają być obsługiwane, nie zaś konkretne relacje pociągów, co wiązałoby ręce przewoźnikom. Mam wrażenie że ów plan zawiera istotne błędy. 

2. Z jakiej przyczyny powołują się Państwo na dokument archiwalny, sprzed 6 lat? Jego ważność wygasła, nie ma on w mojej ocenie mocy prawnej, nie jest wiążący z racji jego dezaktualizacji. Myślę że każdy sąd to potwierdzi, a jeśli mają Państwo wątpliwości, redakcja może skierować do WSA pozew o stwierdzenie dezaktualizacji dokumentu na który się Państwo powołali w odpowiedzi, z uwagi na upływ czasu. W ocenie redakcji Woj. Lubelskie posiada jedynie zdezaktualizowany plan transportowy.

3. Piszą Państwo: Plan stwierdza, że: „W transporcie kolejowym obsługiwane będą wszystkie przystanki i stacje zlokalizowane wzdłuż linii kolejowych, na których będą wykonywane przewozy o charakterze użyteczności publicznej." Zapis ten wyklucza organizację pociągu będącego przedmiotem Pana wniosku.

Na tej podstawie żaden samorząd w kraju nie mógłby organizować połączeń typu RegioSprinter, Regioekspress, Ekspress regionalny. W tym akapicie nie ma zapisu o zakazie organizacji połączeń przyspieszonych, jedynie znalazł się zapis o konieczności obsługi wszystkich postojów, bez sprecyzowania że ma te postoje obsługiwać każdy pociąg przejeżdżający daną trasą. Proponuję że redakcja zwróci się do WSA z pozwem o wyjaśnienie tej kwestii. 

z szacunkiem 
Adam Fularz
ekonomista, wydawca

Odpowiedź na e-mail P. A. Fularza z dnia 11 lutego 2020 r. dot. organizacji ekspresu regionalnego Lublin – Siedlce (z pominięciem Łukowa).

Odpowiadając na Pana propozycję (e-mail z dnia 11 lutego 2020 r.), dotyczącą
organizacji przez Województwo Lubelskie pociągu ekspresowego w relacji Lublin – Siedlce, w tym budowy łącznicy kolejowej umożliwiającej pominięcie zmiany kierunku jazdy pociągów na stacji Łuków uprzejmie informuję, że:

1. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie lubelskim, stanowiący załącznik do uchwały Nr XLVII/744/2014 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 14 lipca 2014 r. jest dla organizatora przewozów podstawą w zakresie planowania linii o charakterze użyteczności publicznej. Plan ten nie przewiduje organizacji pociągów na wspomnianej trasie. 

W trakcie konsultacji Planu nie odnotowano wniosków dotyczących utworzenia połączeń w relacji Lublin - Puławy - Dęblin - Siedlce.

Ponadto Plan stwierdza, że: „W transporcie kolejowym obsługiwane będą wszystkie przystanki i stacje zlokalizowane wzdłuż linii kolejowych, na których będą wykonywane przewozy o charakterze użyteczności publicznej." Zapis ten wyklucza organizację pociągu będącego przedmiotem Pana wniosku.

Założenia tego planu w obecnym kształcie determinują zachowania organizatora przewozów do 2028 r. Aktualnie nie określono terminu, w którym przewiduje się podjęcie prac nad aktualizacją obowiązującego planu transportowego.

2. Województwo Lubelskie nie planuje na obecnym etapie samodzielnego podejmowania zadań inwestycyjnych zmierzających do tworzenia infrastruktury kolejowej. Inwestorem i beneficjentem projektów tego rodzaju na obszarze woj. lubelskiego jest zarządca infrastruktury kolejowej - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Organizatorowi przewozów na obszarze woj. lubelskiego nie są znane żadne plany zarządcy infrastruktury związane z budową łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi nr 2 i 26.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:46. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania prasowe redakcji w związku z otrzymana odpowiedzią Zarządu Woj. Lubelskiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery