dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja kolei miejskiej Kraków Główny- Kraków Pleszów (pętla tramwajowo- autobusowa)

List do władz miasta

W odróżnieniu od Krakowa, w Szczecinie prace nad  systemem szybkiej kolei miejskiej są znacznie bardziej zaawansowane. System złożony z 4 linii kolei miejskiej ma ruszyć za kilka lat. 

W Krakowie w prosty i tani sposób można uruchomić kolej miejską wykorzystując tzw. dużą kolej obwodową (linię nr 95) i torowiska Cementowni Nowa Huta. Wystarczy wykorzystać już istniejące torowisko z pętlą przy stacji Nowa Huta Północ i Jeziorki. Dla zwiększenia liczby torów do dwóch na większości trasy można zbudować niewielki łącznik ok. kilkuset metrów toru pomiędzy torami przy cementowni Nowa Huta by pociągi elektryczne lub spalinowe- wagony motorowe- mogły kursować w relacji Kraków Pleszów- Kraków Główny. 

Przy węźle i pętli tramwajowo- autobusowej Pleszów zbudowanoby przystanek kolejowy Kraków Pleszów- w bezpośredniej bliskości pętli tramwajowej. Pociągi kolei miejskiej zatrzymywałyby się na przystankach Kraków Lubocza, Nowa Huta, Kraków Batowice i Kraków Główny.

Cel kolei miejskiej kursującej w tej relacji to skrócenie czasu przejazdu do wschodnich dzielnic Krakowa do centrum miasta i rozwój budownictwa mieszkaniowego na tych terenach.

Obsługiwane przystanki
Kraków Lubocza – do niedawna nieczynny przystanek kolejowy w Krakowie – Luboczy, w województwie małopolskim, w Polsce. Przebiegająca przez stację linia kolejowa służy jedynie obsłudze połączeń towarowych, ale byłaby wykorzystana dla kolei miejskiej.

Kraków Batowice, Kraków Główny- czynne stacje na linii numer 8.

--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 13:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja kolei miejskiej Kraków Główny- Kraków Pleszów (pętla tramwajowo- autobusowa)

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery