dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Sugestia dla Radnych Miasta Zielona Góra w sprawie kursów autobusu na os. Szwajcarskie



Do Radnych Miejskich w Zielonej Górze

Szanowni Państwo, 
W związku ze spowolnieniem gospodarczym wnoszę o rozważenie zmiany strategii  organizacji komunikacji miejskiej. Z dotyczasowej korespondencji z MZK wynika że spółka ta nie ma środków na jakiekolwiek wydłużenia kursów  obecnych linii autobusowych, zasłania się ona brakiem środków finansowych. Otrzymałem informację że spółka MZK zbadała te propozycje, ale nie ma środków na ich realizację.

Proponuję "przybliżyć się do pasażerów" i oferować rozkład jazdy uzupełniony o "wjazdy na osiedla". MZK równoważyłoby utracone wpływy biletowe w wyniku spowolnienia gospodaki gęstszą siatką przystanków i uzupełniłoby odpływ pasażerów i spadek wpływów biletowych- ofertą gęstszej sieci przystanków na przykład na odciętych dotychczas osiedlach. 

Obecnie MZK w moim odczuciu jest zbyt daleko od pasażerów. Podam przykład mojego osiedla. Z os. Szwajcarskie trzeba iść bardzo długo na autobus. Mimo tego już dekad jak słyszę narzekania. Jako mieszkaniec tego osiedla, chciałem zaproponować kursy moją ulicą, MZK nic do tej pory w sprawie skomunikowania os. Szwajcarskie nie zdecydowało, przynajmniej ja o tym nie słyszałem.  Proponuję rodzaj rozwiązania połowicznego, tymczasowego. W tej sprawie nie pomógł nawet były prezydent miasta który sam mieszka na tym osiedlu (i naraził się wielu mieszkańcom swoimi decyzjami w sprawie prywatyzacji pobliskiego parku przy ul. Amelii)

Proszę o uprzejme rozważenie następujących propozycji:

od wiaduktu i ulicy Sulechowskiej kursy ulicą Towarową, z przystankiem na rogu ul. Towarowej i Sulechowskiej, ulicą Dolina Zielona z przystankami na wysokości Warsztatów Samochowowych Szkolnych i na wysokości dębu przy garażach.

Proponowana pętla to rozjazd ulicy Dolina Zielona i Zagłoby, niestety na końcu jest bardziej ostry łuk. Być może pętla ta wymaga przebudowy, lekkiego dostosowana, a na pewno usunięcia zapory. 

Obecna "pętla" na samym końcu ulicy Dolina Zielona jest to trójkąt z ostrym wierzchołkiem. Jest on utwardzony ażurowymi płytami . Być może już bez przebudowy nadaje się na tymczasową pętlę. Początkowo proponuję kursy tylko w szczycie, 5-6 kursów dziennie, w dni robocze. 

Wymagane prace:
Tymczasowe dostosowanie "pętli", zastawionej w tej chwili tablicą, barierą blokady przejazdu. Obiekt ten tymczasowo dostosowanoby jako pętlę autobusową, bo docelowo autobusy wg mnie powinny dojeżdżać na os. Kmicica. 

Fot. Miejsce pod dębem na przystanek
Pętla zastawiona barierą
Bariera zastawia pętlę
Wyjazd z pętli
Pętla na rogu Zagłoby/ Dolina Zielona
Fot. Adam Fularz

Z wyrazami szacunku,
Adam Fularz

Posted by Telewizja Opera on 00:45. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Sugestia dla Radnych Miasta Zielona Góra w sprawie kursów autobusu na os. Szwajcarskie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery