dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UM Dzierżoniów odpowiada na temat komunikacji podmiejskiej

Szanowny Pan Adam Fularz

Co UM sądzi o zleceniu przez UMWD i DSDiK odbudowy fragmentu miejskiego odcinka torowiska w Dzierżoniowie z przystankiem w okolicy dawnej lokalizacji PKS? Obecnie, bez dworca komunikacji zbiorowej w centrum miasta, Dzierżoniów może przegrać z innymi lokalizacjami miast satelickich Wrocławia. 


W Dzierżoniowie, przy ul. Sienkiewicza i Kolejowej, funkcjonuje Sowiogórskie Centrum Komunikacyjne. Pełni ono również funkcję dworca dla pasażerów. Teren wokół, jak i sam budynek dworca kolejowego przeszły niedawno gruntowną modernizację i w tym miejscu skupione są usługi komunikacji miejskiej i regionalnej. Nie znamy planów odbudowy fragmentu miejskiego odcinka torowiska w Dzierżoniowie, o którym Pan pisze, z przystankiem w okolicy dawnej lokalizacji PKS, co ważne w najbliższym sąsiedztwie danego dworca PKS, nigdy nie było torów kolejowych. Być może chodził Panu o tory prowadzące niegdyś do Młynu Hilberta, znajdującego się przy ul. Batalionów Chłopskich, ale było to torowisko w uproszczeniu „przemysłowe". 

Odbudowano by przystanki/stacje: Dzierżoniów – bocznica do centrum miasta z przystankiem w okolicach ul. Bielawskiej, Bielawa Nowa i Bielawa Kamieniczki. W ostatnim przypadku można by zmienić nazwę przystanku, na nazwę pobliskiego jeziora. Myślę, ze rozwinie to turystykę.

Przy ul. Bielawskiej nigdy nie było torów kolejowych, to zupełnie inna część miasta. W dalekiej przeszłości w Dzierżoniowie oprócz przystanku "Dzierżoniów Śląski" funkcjonował też przystanek „Dzierżoniów Dolny", ale tu również chodzi o zupełnie inne miejsce. O odpowiedź na pytanie dotyczące nazw przystanków w Bielawie uprzejmie proszę się zwrócić do naszych sąsiadów. 

Co UM myśli o odbudowie bocznicy od ul. Bielawskiej i umieszczeniu tutaj przystanku końcowego, jeśli, kursy te miałyby tutaj kończyć bieg? Według mojej oceny, dopiero ten przystanek końcowy pozwoli na odbudowanie połączenia kolejowego z centrum Dzierżoniowa do Bielawy i stworzenia oferty częstych połączeń kolei podmiejskiej na trasie Bielawa-Dzierżoniów.

Jak już wspomniałem przy ul. Bielawskiej nie było torów kolejowych, natomiast decyzje dotyczące częstotliwości kursowania pociągów znajdują się w kwestii organów samorządu naszego województwa

Co UM myśli o budowie przystanku w centrum Dzierżoniowa? Czy UM mógłby chociaż zlecić prace przygotowawcze i zabezpieczyć teren dawnej bocznicy do zakładów przy ul. Bielawskiej, pod ewentualną odbudowę torowiska?

Sowiogórskie Centrum Komunikacyjne położone jest w południowej stronie miasta i można szybko do niego dojechać z każdej cześć Dzierżoniowa, korzystając z autobusowej komunikacji miejskiej. Ze względu na bardzo zwarty charakter zabudowy Dzierżoniowa czas dojścia pieszo z Rynku (przyjmując to za centrum) do Sowiogórskiego Centrum Komunikacyjnego wynosi około 10-15 minut.

-- 
Z poważaniem

Rafał Pilśniak / Rzecznik Prasowy
tel. +48(74)645-03-88, kom.502 318 563 

Posted by Telewizja Opera on 01:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UM Dzierżoniów odpowiada na temat komunikacji podmiejskiej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery