dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja redakcji dot. przebudowy stacji Góra Kalwaria w cztero- lub pięciokierunkowy węzeł kolejowy

Urząd Miasta i Gminy Góra Kalwaria, ul. 3 Maja 10, 05-530 Góra Kalwaria

do UM Góra Kalwaria
do Radnych Miasta
Miasto i Gmina Góra Kalwaria
dot. 
Propozycja redakcji dot. przebudowy stacji Góra Kalwaria cztero- lub pięciokierunkowy węzeł kolejowy

Szanowni Państwo, 
Przypomnę że stacja Góra Kalwaria jest już kilkukierunkowym węzłem poprzez to że leży między węzłami Czachówkiem a Pilawą. Niestety, na większości z blisko tuzina kierunków tras kolei pociągi nie kursują. Ba, miasto mogłoby się rozwinąć do roli węzła przesiadkowego kolei, a dziś jest li tylko przystankiem pośrednim lub stacją końcową.

Wnoszę do UM w Górze Kalwarii o wyznaczenie stałego koordynatora projektu wznowienia ruchu kolejowego z Góry Kalwarii w kierunku Skierniewic, Radomia, Pilawy, Mińska, Osiecka, Pustelnika, Tarczyna, Warki, Mszczonowa, Stoczka Łukowskiego, Grzebowilku etc. Niestety, na stacji w Mińsku brakuje peronu pasażerskiego a w zasadzie dwóch peronów pasażerskich, jeśli ruch na linii Góra Kalwaria- Pilawa- Mińsk miałby ruszyć. 

Pociągi do Pilawy,  Mińska, Tłuszcza, Warki
UMWM zamawia pociągi regionalne na tylko na 1 linii. UMWM powinien zamawiać usługi w perspektywie kilku lat na 2 głównych liniach wychodzących z Góry Kalwarii po linii nr 12. 

Nieczynna jest linia pasażerska w relacji do Pilawy i do Dęblina. Brak połączenia do Warki i Radomia co najmniej dwa lub trzy razy dziennie. Obecnie jest kilka (ok. 8) w dobie połączeń do Warszawy. Inne linie pasażerskie wyłączono z ruchu. Z czasem usunięto ich infrastrukturę techniczną. Tak jest na linii do Tarczyna. W Czachówku był dwupoziomowy dworzec kolejowy. 

Z Tłuszcza, Mińska Maz. i Pilawy linia kolei ma niekorzystny przebieg- nie zawsze idzie w linii prostej, ale sporym zygzakiem, ale to nie stanowi problemu. Z tej racji jako wydawca sugeruję kursy poc. regionalnych, albo nawet SKM, jako głównego środka transportu dla mieszkańców gminy na odcinku Góra Kalwaria- Pilawa- Grzebowilk- Mińsk Maz.

Mogłyby kursować ekspresy regionalne z Góry Kalwarii do Pilawy i Mińska a dalej przez Tłuszcz do Łochowa, Ostrołęki czy Małkini, pomijałyby mniejsze przystanki na trasie i oferowałyby z kierunku Łochowa czy Tłuszcza, Mińska i Pilawy dużo szybszy czas przejazdu jak pociągi osobowe na trasie przez Wołomin i Ząbki z przesiadką w Warszawie. 

Połączenie na północny wschód
W przyszłości możliwe są połączenia w kierunku Warszawy przez Otwock, przez Osieck, Jaźwiny. Jedno połączenie kolei regionalnej dziennie mogłoby kursować przez linię kolejową nr 13 ze stacji Góra Kalwaria do st. Pilawa i do Mińsk Mazowiecki przez Grzebowilk, a dalej do Siedlec. Wymaga to  budowy dodatkowego peronu w Mińsku Mazowieckim i w Grzebowilku. Możliwych jest kilka kursów dziennie w takiej relacji.

Połączenie na północ
UM mógłby zabiegać aby KM przedłużyły kończące bieg w Tłuszczu pociągi z kierunku Ostrołęki- przez Mińsk Maz. do Pilawy i dalej do Góry Kalwarii, i na tej trasie mogłyby one pomijać przystanki pośrednie. W ten sposób Pilawa uzyskałby połączenia nie tylko z Warszawą, ale i z Wyszkowem, Ostrołęką. Co najmniej rano i po południu mogłyby kursować bezpośrednie połączenia z Góry Kalwarii, Pilawy i Mińska Maz. w kierunku Ostrołęki.

Pociągi dalekobieżne i kierunek Warszawa oraz wschód
Proponuję także aby UM wspólnie z PKP PLK przygotowali plan przystosowania linii nr 12 przez G. Kalwarię, Osieck i Pilawę do kursowania pociągów pospiesznych PKP TLK. Te mogłyby zaoferować dojazd do Pilawy z Góry Kalwarii w czasie nawet 10- 15 minut. Konieczne jednakże są prace na linii oraz budowa drugiego toru na moście nad Wisłą. 

Pociągi dalekobieżne z Warszawy do Lublina p. G. Kalwarię byłyby najszybszym sposobem dotarcia z Góry Kalwarii do centrum stolicy. Pociągi do Tłuszcza musiałyby zmienić w Mińsku kierunek ruchu, aby obsłużyć dworzec w centrum miasta zamiast go ominąć już istniejącą łącznicą. Niestety, brak jest infrastruktury w postaci peronu. Sprawa od wielu lat nie posuwa się naprzód. Możliwe jest też pominięcie dworca kolejowego w Mińsku Mazowieckim i budowa peronu w Mińsku Mazowieckim przy ul. Warszawskiej. 

Proponuję aby: UM w Górze Kalwarii wyznaczył stałego pracownika którego zadaniem będzie koordynacja projektu pt. "doprowadzenie do włączenia nowych linii kolei z G. Kalwarii siatkę połączeń regio/ dalekobieżnych". Przez Górę Kalwarię i Pilawę mogą kursować składy TLK na trasie z Warszawy do:

  • Lublina, 
  • Terespola, Białej Podlaskiej przez Stoczek- tutaj UM musiałby się zaangażować
  • Zamościa p. Stoczek, Łuków, Parczew i Lubartów.
  • Rzeszowa
  • Radomia, Kielc Krakowa trasą przez Kielce
  • Łodzi trasą przez Czachówek, Tarczyn, Mszczonów, Skierniewice. 
Do Warszawy pociągi regio i TLK mogłyby kursować trasami:
  • przez Górę Kalwarię, Piaseczno, oraz przez "warszawski mordor" i stację W-wa Służewiec.
  • przez Osieck, Jaźwiny,  Grzebowilk, Halinów jako przyspieszone
  • przez Osieck, Jaźwiny, Pilawę i Otwock jako przyspieszone. Konieczna jednakże jest odbudowa łącznicy z linii kolejowej nr 12 w kierunku Otwock i Warszawa. Inaczej jest konieczny dodatkowy postój techniczny w Pilawie. 

W przyszłości trasą przez Pilawę i dworzec Góra Kalwaria mogłyby kursować pociągi dalekobieżne z Rzeszowa czy Lublina do Warszawy, pociągi regio z Radomia do Ostrołęki i dalej na Mazury- wymaga to jednak konsekwentnego programu przebudowy linii nr 12 i 13- jednotorowej na dwutorową na najbardziej oblężonych jej odcinkach oraz dodania nowego peronu w Mińsku przy ul. Warszawskiej dla połączeń dalekobieżnych po linii nr 13. 

Reasumując:
Liczę na zaangażowanie gminy w rozwój oferty połączeń z Góry Kalwarii. Obecnie jest ta oferta jedynie ułamkiem możliwości. Jeśli wydaje się Państwu że miasto Góra Kalwaria wykorzystało torowiska kolei, to w mojej ocenie ten rodzaj infrastruktury wykorzystano w Górze Kalwarii jedynie w małym kilkunastoprocentowym ułamku jej możliwości. 


Pozdrawiam.
Adam Fularz
Redakcja: Dolina Ziel. 24a, 65-154 Ziel. Góra



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 13:51. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja redakcji dot. przebudowy stacji Góra Kalwaria w cztero- lub pięciokierunkowy węzeł kolejowy

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery