dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek o uruchomienie drugiej relacji kolejowej- o innym przebiegu, między Kielcami a Krakowem



Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>

Do UMWM

dotyczy:
Wniosek o uruchomienie drugiej relacji kolejowej- o innym przebiegu, między Kielcami a Krakowem

Drodzy Państwo,

Opisuję jako wydawca- dla magazynowego wydania papierowego/wydania w pliku PDF- stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. świętokrzyskim. Przez krytyków jest on opisywany jako agonalny. Dane nie pozostawiają złudzeń- z ilością 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie są Państwo najsłabiej rozwiniętym w tej branży regionem kraju na wschód od linii Wisły. Prawdopodobnie w skali całego kontynentu jest niewiele lub nawet brak jest podobnych przypadków. Ze statystyk wynika że kolej pasażerska w Państwa regionie ma znaczenie marginalne i szybko zanika.

Ukazała się mapa pokazująca ilości podróży koleją na mieszkańca rocznie w polskich województwach. Liderem jest województwo pomorskie, najsłabszym regionem na zachód od rzeki Wisły jest woj. świętokrzyskie z zaledwie 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie, czyli na mieszkańca regionu przypada średnio kilkanaście razy mniej podróży koleją rocznie niż np. w woj. pomorskim czy w sąsiednim woj. mazowieckim. Mapę opracowała fundacja Prokolej.

Zauważyłem że zachodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Kielc, a transport autobusowy zamarł, zanikł. Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna odtworzenia połączeń kolei regionalnej w regionach Polski gdzie kiedyś istniały: stacje, przystanki kolei, ale je zlikwidowano tłumacząc to faktem że nikt od wielu lat nie zamawiał przewozów pasażerskich więc przystanki/ stacje te były zbędne.

Istnieje wszak sieć kolei. Technicznie można wykonywać połączenia w kierunku Kielc i Krakowa- chyba popularnych celów podróży regionalnych. Trasa Kielce- Kraków p. Czarncę, Włoszczowę, Psary jest przecież technicznie możliwa i oferuje podobny czas przejazdu jak bardzo popularne połączenie kolejowe z Kielc do Krakowa p. Jędrzejów.

Wnoszę o odtworzenie lub stworzenie zupełnie nowego połączenia Kielce- Kraków p. Czarncę, Włoszczowę, Psary z czasem przejazdu nie dłuższym niż połączenie kolejowe z Kielc do Krakowa trasą p. Jędrzejów. 

Problemem jest demontaż wszystkich stacji i przystanków między Psarami a Kozłowem.  

Czy UMWM jest zainteresowane odtworzeniem istniejących ongiś tutaj przystanków kolei:
  1. Psary (nowy przystanek na torach stacyjnych istniejącej stacji kolejowej))
  2. Mstyczów
  3. Węgrzynów Stary
  4. Sprowa 
  5. Wola Kuczkowska

Czy gdyby istniała techniczna możliwość wykorzystania linii CMK dla przewozów regio tak samo jak dla linii Polregio w relacji Kielce- Włoszczowa- Katowice, to UMWM i UWWŚ zamówiłby:

1) Pociągi regio w relacji Kielce- Włoszczowa- Czarnca- (linią CMK)- Czarnca Słoneczna- budowa przystanku na torze odchodzącym do Włoszczowej od linii CMK- Psary/ Kluczyce: budowa przystanku na istniejącej stacji CMK torze przy linii CMK, na wzór peronu na stacji Włoszczowa Płn.- Szczekociny- Sprowa -Węgrzynów Stary- Mstyczów - i dalej do Kraków Główny? Połączenie takie skomunikowałoby zachodnią część województwa z Kielcami i byłoby dość rentowne z racji obsługi relacji Kielce- Kraków.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


Posted by Telewizja Opera on 12:07. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek o uruchomienie drugiej relacji kolejowej- o innym przebiegu, między Kielcami a Krakowem

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery