dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o pociągi pasażerskie z Polski na Ukrainę- do władz woj. podkarpackiego


Temat: Petycja do władz woj. podkarpackiego o przyspieszone pociągi Przemyśl- Medyka- Mościska na Ukrainie.

Do władz woj. podkarpackiego

- prosimy o dostarczenie odpowiedzi na petycje celem jej publikacji- w formie pliku edytowalnego lub w treści listu email

TREŚĆ PETYCJI


Zwracam się z petycją do władz województwa podkaprackiego o uruchomienie połączenia kolejowego przyspieszonego łączącego sieć kolejową woj. podkarpackiego z siecią kolejową Ukrainy.  Przywrócenie połączeń kolejowych na Ukrainę do Mościsk jest możliwe- mimo istniejącej linii normalnotorowej z Przemyśla do Mościsk, takie połączenia nie kursują. Władze samorządowe mogłyby zamówić i zakupić szynobus spalinowy do obsługi tego połączenia, albo wynająć do tego celu przewoźnika prywatnego (Arriva, SKPL etc.). 

Istnieje wszakże nieużywana linia normalnotorowa, podobno jest ona przejezdna, na tyle że juz obecnie składy z Polski- z Przemyśla do Medyki- mogłyby przekroczyć granicę i dotrzeć do pierwszej stacji po stronie ukraińskiej- do Mościsk. Niemniej, musiałyby to być składy spalinowe, ponieważ linia jest chyba niezelektryfikowanoa na odc. Medyka- Mościska.

Przedłużenie tych pociągów z Medyki (połączenia do Medyki startują we wrześniu b.,r.) do st.Mościska celem przesiadki na połącenia podmiejskie do Lwowa zależy tylko i wyłącznie od chęci władz woj. podkarpackiego. Obecnie tej woli politycznej brakuje. Władze woj, podkarpackiego utrzymują jakoby oferta dwóch  pociągów na dobę pomiędzy Polską a Ukrainą była wystarczająca. Mimo możliwości technicznych- cała infrastuktura istnieje już obecnie- takich połączeń brak. 

Geneza
Obecnie brakuje jakiegokolwiek połączenia obu systemów transportu zbiorowego poza jednym/ dwoma pociągami na dobę. Brak jest częstych połączeń w porze dziennej.


W odpowiedzi na złożone pytania prasowe władze województwa odpisały:

- obecne właściwą  obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia  odpowiedniej ilości pociągów,


Władze woj, podkarpackiego mylnie utrzymują iz jeden/dwa pociągi na dobę zapewnia "własciwą" (cytat z odpowiedzi) ofertę przewozową na tej trasie. Nie istnieją połączenia transportu zbiorowego pozwalające przekroczyć granicę polsko- ukraińską w porze dziennej, poza jednym / dwoma pociągami na dobę. Powoduje to że jedynym środkiem transportu z woj. podkarpackiego na terytorium Ukrainy pozostaje samochód osobowy lub autobus.

Propozycja
Połączenie kursowałoby codziennie na przykład co godzinę lub co dwie godziny, łącząc Przemyśl ze stacją Mościska na terenie Ukrainy. Pociągi osobowe byłyby na całej trasie pociągami osobowymi przyspieszonymi, celem skrócenia czasu podróży. Pomijałyby mniejsze stacje i przystanki osobowe na trasie. 

Proponowane stacje i postoje pośrednie:
  1. Przemyśl
  2. Medyka
  3. Mościska (Mostiska)
  4. do każdego pociągu na tej stacji skomunikowanie na poc. podmiejski do st. Lwów (Lviv)

Pytania:
Czy władze województwa podkarpackiego są zainteresowane uruchomieniem połączeń trangranicznych linią normalnotorową łączącą woj. podkarpackie z Ukrainą? Czy mogłyby zostać wprowadzone bezpośrednie pociągi pasażerskie Przemyśl- Mościska?

Uzasadnienie:

Taka linia kolejowa istnieje. Możliwe jest jej wykorzystanie. Dzięki temu woj. podparpackie zyskałoby bezpośrednie połączenie kolejowe z sąsiednim krajem. Pasażerowie przechodziliby kontrolę graniczną i paszportową na dworcu kolejowym w Przemyślu lub w Medyce, lub w Mościskach po stronie ukraińskiej. Dzięki temu nie demolowanoby składów pokonujących odcinek graniczny. Przemytnicy nie mieliby potrzeby ukrywac w pociągu przemycanych towarów- odprawy podróżnych dokonywanoby poza pociągami. Składy byłyby konwojowane do granicy przez straż graniczną.

Informacje PKP PLK:
Odprawy podróżnych po stronie polskiej,  dokonuje się w terminalu usytuowanym w stacji Przemyśl Główny.  Po odprawie pociągu, który jest konwojowany przez straż graniczną, na odcinku Przemyśl – Medyka, nie możliwości wejścia lub opuszczenia składu pociągu.

Linia normalnotorowa do Lwowa
Istnieje możliwość przedłużenia kursujących składów normalnotorowych do Medyki (oferta pociągów regionalnych do Medyki działa co najmniej od września ub.r) do Mościsk po stronie ukraińskiej za pomocą nieużywanej, porzuconej i zaniedbanej linii normalnotorowej, jako uzupełnienie oferty. 

". - Od granicy z Polską w kierunku Lwowa biegnie 40 km zwykłego toru, zbudowanego jeszcze przed II wojną światową - mówi informator "PB".

Pierwotnie zakładano, że wystarczy wymienić tory wraz z podsypką i podkładami. Teraz wiadomo, że trzeba rozebrać cały nasyp, po którym biegną. To tylko część pracy. Pomysł jest taki, żeby linię pociągnąć w kierunku Lwowa, gdzie na potrzeby połączenia z Polską zostałby zbudowany drugi, nowy dworzec kolejowy - napisał "PB".

WG PULS BIZNESU. ON-LINE:

Odpowiedzi władz województwa:

Jeżeli linia kolejowa leży poza granicami naszego państwa to decyzja o jej przeznaczeniu, dalszym użytkowaniu, dalszej modernizacji itp. leży  w kompetencji zarządcy infrastruktury państwa na terenie którego leży.

Województwo nie jest uprawnione do wypowiadania się  na temat zamierzeń prywatnych inwestorów bądź  lokalnych władz z terenu Ukrainy, co do przyszłości danej linii . Ponadto sprawy transportu transgranicznego leżą w kompetencji ministra właściwego ds. transportu.

 

 

Monika Konopka

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego



Przygotowanie:
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 22:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o pociągi pasażerskie z Polski na Ukrainę- do władz woj. podkarpackiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery