dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy ożyje łącznica kolejowa Mielec- Rzeszów przy stacji Dębica Wschód?

Bocznicę - łącznicę kolejową Mielec- Rzeszów w roku 2000 wykreślono z ewidencji PKP PLK, jest to w tej chwili bocznica prywatna. 

Czy władze UMWP są zainteresowane wznowieniem połączeń na trasie Mielec- Rzeszów? Czy wówczas byłaby szansa na  rewitalizację w/w. łącznicy Mielec- Rzeszów? Pozwala ona skrócić czas podróży o ok. 10-15 minut. Łącznica mogłaby pozostać własnością prywatną. Konieczne jest odtworzenie zjadu z linii Rzeszów- Tarnów na tą łącznicę.

 

Bez użycia łącznicy przypuszczalnie połącznienie nie będzie miało sensu ekonomicznego- zbyt długi czas podróży przy braku użycia łącznicy.

Ilustracje:



Odpowiedź:

 

W imieniu z-cy dyr. Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego Zbigniewa Kozaka, przesyłam odpowiedź na pana pytanie:

 

 

Województwo Podkarpackie planuje wznowienie   połączeń kolejowych w relacji Mielec – Dębica po wykonaniu rewitalizacji  linii nr 25. Łącznica kolejowa, która jest przedmiotem zapytania, jest usytuowana już w obrębie stacji Dębica- Dębica Towarowa, jest na stanie prywatnego użytkownika i stanowi jego wewnętrzny tor przedsiębiorstwa. Ponadto geometra toru nie pozwala prowadzić pociągów z prędkością nie większą niż 10 km/godz. Co w konsekwencji spowodowałoby dłuższy czas przejazdu , w porównaniu do przejazdu przez Dębicę. Niezależnie od powyższego nie zakłada się kursowanie pociągów w bezpośredniej relacji (przynajmniej nie wszystkich) Dębica - Rzeszów  z dwóch powodów, tj.  pociągi na linii nr 25 będą obsługiwane taborem spalinowym którego prędkość konstrukcyjna jest ograniczona do 120 km/godz. a na linii nr 91 od Dębicy do Rzeszowa prędkość dopuszczalna linii wynosi 160 km/godz. co mogłoby ograniczać przepustowość tej linii, a po wtóre zgodnie z założeniami polityki transportowej województwa, zakłada się skomunikowania prostopadłe do głównych ciągów komunikacyjnych.  Mając powyższe na uwadze, nie jest zasadne rozważanie prowadzenia pociągów pasażerskich po łącznicy między stacjami Dębica- Dębica Towarowa .

 

(..)

 

Monika Konopka

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego

tel. 17 860 67 62,


 

 

 

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy ożyje łącznica kolejowa Mielec- Rzeszów przy stacji Dębica Wschód?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery