dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o naprawę pasa startowego na lotnisku Warszawa- Chrcynno k. Nasielska

do
Sz. P.
Bogdan Ruszkowski 
Burmistrz Gminy Nasielsk

W Chrcynnie k. Warszawy znajduje się poniemieckie lotnisko należące do Aeroklubu Warszawskiego (...). W czasie II wojny światowej wybudowano na lotnisku betonowy pas startowy, który istnieje do dziś aczkolwiek ze względu na stan nie jest używany. Pas został w znacznym stopniu zniszczony po zajęciu lotniska przez Rosjan. Media informują "Choć lotnisko posiada pas betonowy, jego stan techniczny nie pozwala na wykorzystanie".

Warto do UM Nasielsk zaapelować, co niniejszym czynię, aby zwrócił się do podmiotów użytkujących lotnisko, aby zorganizował je i aby to UM Nasielsk podjął rolę podmiotu organizującego odbudowę pasa startowego utwardzonego. Ostatnio ruch lotniczy w woj. mazowieckim stale rośnie.

Powód niniejszego listu: w tym momencie obecna przepustowość dróg startowych na Lotnisku Chopina jest wg doniesień mediów- już całkowicie wykorzystana. Jak podaje prasa biznesowa, przepustowość środowiskowa, dopuszczająca maksymalnie 600 operacji startów i lądowań w sezonie letnim, jest wykorzystana w niemal 100 proc. Przsepustowość terminali także jest w dużej mierze wykorzystana. Także pobliski port lotniczy Modlin jest mocno obciążony ruchem i nie jest bezpiecznie tam lądować samolotami general avition, biznesowymi, sanitarnymi etc. 

Jak informują wydawcę osoby analizujące rynek lotnisk: "Ważniejszym problemem dla Warszawy jest brak lotniska GA (..) Szkolenia lotnicze odbywają nad głowami mieszkańców Bemowa a Lotnicze pogotowie ma zakaz ćwiczeń lotów nocnych."

Korespondencja z UM Nasielsk jest zebrana i przedstawiona poniżej:

do:
Urząd Miejski w Nasielsku

ul. Elektronowa 3, 05-190 Nasielsk



Szanowni Państwo,
Proponujemy przebudowę portu lotniczego Nasielsk- Chrcynno do roli pasażerskiego portu lotniczego dla samolotów sportowych i general aviation. Port lotniczy Modlin jest już przeciążony ruchem, osiągnął niebywały sukces. Port lotniczy Chrcynno byłby przebudowany aby przejść ruch GA i sportowy z portu lotniczego Modlin. 

W przyszłości, po przedłużeniu pasa startowego, port mógłby przejść nawet część ruchu pasażerskiego z portu lotniczego Modlin, który, jak podkreślam, powoli doznaje przepełnienia. 
Jakie są Państwa plany wobec tego małego portu lotniczego?


Szanowny Panie!
W odpowiedzi na pismo z dnia 13.04.2016 r., 
informuję, że Gmina Nasielsk nie widzi żadnych przeciwwskazań w kwestii rozbudowy portu lotniczego w Chrcynnie. Z pewnością rozbudowa portu przyczyniłaby się do rozwoju gospodarczego gminy. W związku z tym, w pełni popieramy plany rozbudowy, jednakże z uwagi na ograniczone środki finansowe oraz zapisy ustawowe gmina Nasielsk nie jest w stanie partycypować w kosztach inwestycji. 

Z poważaniem, 

Bogdan Ruszkowski 
Burmistrz Gminy Nasielsk





                                                                                  Nasielsk,
dn. 9 marca 2016 roku

ZPN. 0530.9.1.2015.2016






         W związku z Pana zapytaniem odnośnie portu lotniczego Nasielsk Chrcynno
informuję, że w powyższej sprawie odpowiedzi udzielono pismem ZPN.0530.9.2015
 drogą elektroniczną.

Bożena Strzelecka
Kierownik Wydziału

--
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Nieruchomości
Urząd Miejski w Nasielsku
05-190 Nasielsk
ul. Elektronowa 3
tel. (023) 69-33-000
wew. 127, 215

ZPN. 0530.9.2015

W odpowiedzi na Pana zapytanie odnośnie lotniska w Chrcynnie informuję, że
Gmina Nasielsk nie jest właścicielem lotniska i nie może planować na tym
terenie określonych inwestycji. W związku z powyższym Pana zapytanie powinno
być skierowane do           zarządzających lotniskiem.

Bożena Strzelecka
Kierownik Wydziału     

Informuję iż gmina Nasielsk może planować na tym terenie określone inwestycje nie będąc właścicielem lotniska. Jest to uznana praktyka polskich samorządów by w planach regionalnych uwzględniać rozwój lokalnych portów lotniczych. 

Z innych samorządów otrzymujemy gotowe koncepcje zagospodarowania poszczególnych lotnisk. Także Państwa gmina powinna zaplanować właściwe wykorzystanie tego lotniska.

Przypomnę też że port lotniczy w Modlinie jest przeciążony ruchem i pilnie potrzebne jest lotnisko w okolicy które przejmie ruch sportowy, biznesowy i general aviation.

Proszę też o informację na temat organu zarządzającego tym lotniskiem,
Pozdrawiam,
-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski

W nawiązaniu do prowadzonej korespondencji informuję, że na obecną chwilę Gmina
Nasielsk nie ma planów inwestycyjnych związanych z lotniskiem w Chrcynnie.
Pozdrawiam Bożena Strzelecka kierownik Wydziału.


---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 19 grudnia 2017 21:09
Temat: Re: Fwd: Pytanie lotnisko
Do: um@nasielsk.pl


Szanowni Państwo, Dziękuję bardzo za odpowiedź,
Proszę też o informację czy gmina Nasielsk popiera ideę odtworzenia utwardzonego pasa startowego na tym lotnisku, opisujemy to,
Pozdrawiam,

zebrane informacje do tej pory:

Choć lotnisko posiada pas betonowy, jego stan techniczny nie pozwala na wykorzystanie, 

W odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczące planów modernizacji lotniska w Chrcynnie, Wydział Inwestycji,Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych wyjaśnia, że na dzień dzisiejszy nie posiadamy wiedzy na ten temat.

(prośba o uzupełnienie)

Chciałem Pana powiadomić, że pozyskałem wiedzę i Panu też radzę. Właścicielem lotniska w Chrcynnie jest Skarb Państwa, Aeroklub Warszawski jest użytkownikiem wieczystym i tam proszę kierować swoje dociekliwe pytania.


                                                      Zbigniew Gregorczyk inspektor IZP


Pytanie: Czy gmina Nasielsk ma obecnie jakieś plany dot. modernizacji
lotniska? Co gmina Nasielsk sądzi o pomyśle utworzenia tutaj
niewielkiego pasażerskiego i biznesowego portu lotniczego Warszawa-
Nasielsk? W Modlinie lotnisko jest głównym pracodawcą.... W
Nasielsku zniszceniu uległ utwardzony pas startowy.

DANE LĄDOWISKA

Lądowisko powstało w 2012 roku i figuruje w ewidencji lądowisk
Urzędu Lotnictwa Cywilnego  pod poz. 102 (nr ewidencyjny 123)

        * Lądowisko: LĄDOWISKO NASIELSK CHRCYNNO - EPNC

        * Lokalizacja (WGS–84 [5]):

        * 52° [6]34' [7]26,4" [8] _N [9]_
        * 20°52'19,9" _E [10]_

        * Częstotliwość [11] lotniska: 122.200 MHz [12] - Chrcynno-Radio

        * Pasy startowe [13]:

        * (DS 1) 843 × 45 m [14] (100° [6]48' [8]/280°48') (10/28), trawa
[15]
        * (DS 2) 965 × 45 m (133°15'/313°15') (13/31), trawa

        * Elewacja pasa startowego: 107 m / 350 ft [16] (n.p.m. [17])

Pas trawiasty na kierunku 10/28 oznakowany, pas 13/31 jest pasem
zapasowym, bez oznakowania. Dawny pas betonowy [18] oraz dawny pas
motolotniowy (na północ od betonowego) nie nadają się do użytku.



HISTORIA LOTNISKA

        * Przed II wojną światową [21] ówczesny właściciel majątku pan
Zdzisław Rościszewski, przy współpracy Ligi Obrony Powietrznej
Polski [22] (LOPP), podjął starania, których celem było
przygotowanie lądowiska dla samolotów. Przeznaczył do tego celu pas
łąki, o dobrych parametrach lotniczych i awiacyjnych oraz
częściowo zdrenował teren.
        * 1935 rok – pierwsze prace przygotowawcze do uruchomienia pola
startowego dla samolotów LOPP.
        * Marzec 1939 roku – wyznaczenie w Chrcynnie przez dowództwo 1.
Pułku Lotniczego [23] z Okęcia [24] terenu na zapasowe lotnisko [25]
na wypadek wojny dlasamolotów myśliwskich [26].
        * 7 września 1939 roku – zajęcie Chrcynna przez Niemców [27] w
wyniku działań wojennych.
        * Od jesieni 1939 roku do wiosny 1941 roku – przygotowania
organizacyjne podjęte przez OKL do budowy lotniska wojskowego na
potrzeby Luftwaffe [28].
        * Od marca 1941 roku do początku czerwca 1941 roku – budowa
niemieckiego lotniska wojskowego wraz z całą infrastrukturą.
        * Od czerwca 1941 roku do czerwca 1944 roku – wybudowany obiekt
pełni funkcję lotniska przelotowego i nie był intensywnie
eksploatowany dla potrzeb liniowo-operacyjnych.
        * Od czerwca 1944 do końca października 1944 roku – lotnisko
czynnie brało udział w działaniach wojennych Luftwaffe.
        * Od listopada 1944 roku do 15 stycznia 1945 roku – ruch lotniczy
na lotnisku zamarł w związku z opuszczeniem przez załogę.
        * 15 stycznia 1945 roku – wkroczenie wojsk radzieckich [29],
zajęcie Chrcynna i Nasielska przez Rosjan.
        * Od 17 stycznia do ok. połowy 1945 roku – dewastacja terenu oraz
obiektów po lotnisku za przyzwoleniem ówczesnych władz.
        * Od około połowy 1945 roku do około 1950 roku – samowolna
rozbiórka pasów kołowania i pozostałych baraków przez okoliczną
ludność.
        * Od początku lat 50. – pierwsze próby ponownego zagospodarowania
lotniska zgodnie z jego przeznaczeniem – głównie przez grupy
spadochronowe.
        * lata 60. do chwili obecnej – ożywiona działalność najpierw
spadochronowa, później motolotniowa [30], szybowcowa [31]
isamolotów ultralekkich [32].
        * od 1974 roku do 1990 roku – wyznaczenie bazowania na lotnisku
śmigłowców [33] dźwigowych: najpierw Mi-2 [34] i Mi-8 [35],
późniejMi-6 [36] oraz działalności transportowo-usługowa firm
INSTAL-Nasielsk i ELBUD-Warszawa, częściowa naprawa pasa startowego
przez załogę lotniczą INSTAL-u pod potrzeby stacjonowania
śmigłowców.
        * lata 2000. do dziś – lotnisko jest wykorzystywane przez
kilkanaście różnych podmiotów (sekcja spadochronowa Aeroklubu
Warszawskiego), hangary [37] dla prywatnych małych samolotów,
motolotnie, kursy lotnicze, ćwiczenia pogotowia lotniczego
[38],Policji [39] i służb specjalnych, zawody modeli latających
[40], sporadycznie sekcja szybowcowa z Aeroklubu Warszawskiego.



W dniu 19 grudnia 2017 14:17 użytkownik <um@nasielsk.pl> napisał:


Chciałem Pana powiadomić, że pozyskałem wiedzę i Panu też radzę. Właścicielem lotniska w Chrcynnie jest Skarb Państwa, Aeroklub Warszawski jest użytkownikiem wieczystym i tam proszę kierować swoje dociekliwe pytania.





W dniu 2017-12-18 11:30, Adam Fularz napisał(a):

Szanowny Panie,
Wnoszę aby Państwo pozyskali tą wiedzę i odpowiedzieli ponownie,
bowiem w sąsiedniej okolicy lotnisko jest głównym generatorem
miejsc pracy.
Podrawiam,

W dniu 18 grudnia 2017 11:28 użytkownik <um@nasielsk.pl> napisał:

W odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczące planów modernizacji
lotniska w Chrcynnie, Wydział Inwestycji,Zamówień Publicznych i
Programów Strukturalnych wyjaśnia, że na dzień dzisiejszy nie
posiadamy wiedzy na ten temat.

Zbigniew
Gregorczyk inspektor IZP

dniu 2017-12-14 08:57, Adam Fularz napisał(a):

Pytanie: Czy gmina Nasielsk ma obecnie jakieś plany dot.
modernizacji
lotniska? Co gmina Nasielsk sądzi o pomyśle utworzenia tutaj
niewielkiego pasażerskiego i biznesowego portu lotniczego
Warszawa-
Nasielsk? W Modlinie lotnisko jest głównym pracodawcą.... W
Nasielsku zniszceniu uległ utwardzony pas startowy.

 
Links:
------
[1]

https://pl.wikipedia.org/wiki/L%C4%85dowisko_Chrcynno?veaction=edit
[5]
[2]


https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=L%C4%85dowisko_Chrcynno&amp;action=edit&amp;section=1
[6]
[3] https://pl.wikipedia.org/wiki/Urz%C4%85d_Lotnictwa_Cywilnego
[7]
[4]


https://pl.wikipedia.org/wiki/L%C4%85dowisko_Chrcynno#cite_note-Rejestr_lądowisk-1
[8]
[5] https://pl.wikipedia.org/wiki/System_odniesienia_WGS_84 [9]
[6] https://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5%84_(k%C4%85t) [10]
[7] https://pl.wikipedia.org/wiki/Minuta_(geografia) [11]
[8] https://pl.wikipedia.org/wiki/Sekunda_(geografia) [12]
[9] https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C3%B3%C5%82noc [13]
[10] https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsch%C3%B3d [14]
[11] https://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C4%99stotliwo%C5%9B%C4%87
[15]
[12] https://pl.wikipedia.org/wiki/Herc [16]
[13] https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_startowa [17]
[14] https://pl.wikipedia.org/wiki/M [18]
[15] https://pl.wikipedia.org/wiki/Trawnik [19]
[16] https://pl.wikipedia.org/wiki/Stopa_angielska [20]
[17] https://pl.wikipedia.org/wiki/N.p.m [21].
[18] https://pl.wikipedia.org/wiki/Beton [22]
[19]


https://pl.wikipedia.org/wiki/L%C4%85dowisko_Chrcynno#cite_note-CITEREFLotnisko_Chrycynno-2
[23]
[20]


https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=L%C4%85dowisko_Chrcynno&amp;action=edit&amp;section=2
[24]
[21] https://pl.wikipedia.org/wiki/II_wojna_%C5%9Bwiatowa [25]
[22]


https://pl.wikipedia.org/wiki/Liga_Obrony_Powietrznej_i_Przeciwgazowej
[26]
[23] https://pl.wikipedia.org/wiki/1_Pu%C5%82k_Lotniczy [27]
[24] https://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko_Chopina_w_Warszawie
[28]
[25] https://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko [29]
[26] https://pl.wikipedia.org/wiki/Samolot_my%C5%9Bliwski [30]
[27] https://pl.wikipedia.org/wiki/III_Rzesza [31]
[28] https://pl.wikipedia.org/wiki/Luftwaffe [32]
[29] https://pl.wikipedia.org/wiki/Armia_Czerwona [33]
[30] https://pl.wikipedia.org/wiki/Motolotnia [34]
[31] https://pl.wikipedia.org/wiki/Szybownictwo [35]
[32] https://pl.wikipedia.org/wiki/Samolot_ultralekki [36]
[33] https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Amig%C5%82owiec [37]
[34] https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-2 [38]
[35] https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-8 [39]
[36] https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-6 [40]
[37] https://pl.wikipedia.org/wiki/Hangar [41]
[38] https://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnicze_Pogotowie_Ratunkowe
[42]
[39] https://pl.wikipedia.org/wiki/Policja_(Polska) [43]
[40] https://pl.wikipedia.org/wiki/Modelarstwo_lotnicze [44]
[41] http://www.opera.rtvp.pl/

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:56. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o naprawę pasa startowego na lotnisku Warszawa- Chrcynno k. Nasielska

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery