dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Ruszył portal internetowy opisujący rozbiórkę linii kolejowej do portu lotniczego Zielona Góra

__________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Informacja prasowa

Ruszył portal internetowy opisujący demontaż linii kolejowej do portu lotniczego Zielona Góra

Czy uruchomienie linii kolejowej dowożącej pasażerów może doprowadzić do trwałego ożywienia portu lotniczego? W Polsce już są przykłady portów lotniczych ożywionych dzięki doprowadzeniu linii kolejowych dowożących pasażerów.

W pobliżu Olsztyna od 1996 roku działał port lotniczy w Szymanach, aż 55 km od miasta. Obsługiwał on przez lata niewielki ruch podróżnych:

Statystyki ruchu dla portu lotniczego Olsztyn- Mazury
RokPasażerowieCargoOperacje lotnicze
199826320180
199924530238
200018730788
200120490928
200210910516
20034480418
2004-2015000
2016471460702

Pasażerów do podróży lotniczych przekonało dopiero doprowadzenie linii kolejowej do tego portu lotniczego na początku roku 2016. W pierwszym roku po wprowadzeniu połączenia kolei pasażerskiej z centrum Olsztyna do portu lotniczego liczba pasażerów wzrosła ponad stukrotnie w porównaniu do roku 2003, i sięgnęła 47 tysięcy podróżnych. Jest to około 5-ciokrotnie więcej podróżnych niż port lotniczy Zielona Góra- Babimost obsłużył w 2016 roku. 

Olsztyn i Zielona Góra z jej Trójmaistem Lubuskim są porównywalnymi aglomeracjami pod względem potencjału demograficznego i ludnościowego. Obecnie liczba podróżnych lotniczych z Szyman osiągnęł ok. 100 tys. rocznie.

W porcie lotniczym Zielona Góra - Babimost także istnieje linia kolejowa długości około 3 km, zakończona dwoma stacjami kolejowymi, tylko że jest nieczynna, zarośnięta drzewami i krzakami. Jakiś czas temu ruszył profil w sieci społecznościowej Facebook, na którym publikujemy odpowiedzi różnych urzędów na postulat wycięcia krzaków z tej linii kolejowej i jej przywrócenia do użytku dla ruchu pociągów pasażerskich z Gorzowa czy Frankfurtu nad Odrą do portu lotniczego. Co więcej, część tej linii kolejowej jakiś czas temu rozebrano. Ostatnią z odpowiedzi- z dzisiaj- dołącza się do niniejszej widomości.

Autor strony apeluje napierw o budowę przystanku tymczasowego na końcu jeszcze istniejącej i nierozebranej linii kolejowej. 

Adres internetowy profilu o likwidacji kolei do portu lotniczego Babimost:



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Ruszył portal internetowy opisujący rozbiórkę linii kolejowej do portu lotniczego Zielona Góra

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery