dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Włade Krakowa odmówiły odbudowy linii kolejowej Kraków Nowa Huta Centrum- Kraków Grzegórzki- Kraków Główny


Od: Biuro Prasowe BI
Data: 11 kwietnia 2018 15:26
Temat: Propozycja odbudowy linii kolejowej Kraków Nowa Huta Centrum- Kraków Grzegórzki- Kraków Główny



Dzień dobry,

 

Przesyłam stanowisko Urzędu Miasta Krakowa w temacie Pana zapytań.

 

Miasto nie przewiduje odtworzenia linii kolejowej Kraków Główny – Kraków Czyżyny na odcinku od linii magistralnej E30 do istniejącej linii nr 947. Takie rozwiązania nie są brane pod uwagę w planach rozwojowych. Ponadto powrót do dawnych rozwiązań jest już praktycznie niemożliwy z uwagi na zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym, jakie nastąpiły na przestrzeni ostatnich lat na terenach położonych w jej sąsiedztwie.

Obecnie trwają prace przy dobudowie drugiej pary torów na magistrali E30. Poszerzenie tej linii do 4 torów praktycznie uniemożliwia budowę odgałęzienia w kierunku wschodnim, tj. dawnej stacji Kraków Grzegórzki. Tereny po tej stacji  zostały zagospodarowane. Powstała Galeria Krakowska, zmienił się przebieg i przekrój ul. Podgórskiej w jej sąsiedztwie. Wybudowana została nowa trasa drogowa z Mostem Kotlarskim, którego konstrukcja i układ przęseł nie pozwalają na przeprowadzenie pod nim linii kolejowej. Również na dalszym odcinku powstały i nadal powstają zespoły zabudowy mieszkaniowej (m.in. osiedle Złote Tarasy). Na terenach po jednostce wojskowej w najbliższych latach powstanie Centrum Muzyki oraz park. 

W analizach przeprowadzonych ostatnio w ramach Studium wykonalności SKA na terenie Krakowa brane było pod uwagę wykorzystanie do przewozów pasażerskich w ramach SKA linii 947 w jej dotychczasowym przebiegu, z przedłużeniem w kierunku Placu Centralnego w Nowej Hucie. Autorzy opracowania uznali jednak takie rozwiązanie za nieuzasadnione z uwagi na wysokie koszty przebudowy linii i niekorzystne wskaźniki efektywności ekonomicznej.

 

 

 

Maciej Grzyb

Dyrektor

 

Biuro Prasowe UMK

 

(..)

Urząd Miasta Krakowa

31-004 Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4

(..)

 

 




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Włade Krakowa odmówiły odbudowy linii kolejowej Kraków Nowa Huta Centrum- Kraków Grzegórzki- Kraków Główny

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery