dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP PLK odpowiada na pytania w sprawie linii Zagórz- Jasło- Rzeszów

do PKP PLK

Pytanie: dlaczego na linii Zagórz- Rzeszów pociąg regio z przesiadką jest o 10 minut szybszy od pociągu pospiesznego? Jak to możliwe? Przecież tą trasę modernizowano do Jasła...

O ile krócej kursowałyby pociągi pospieszne gdyby omijały Jasło istniejącą obwodnicą? Czas przejazdu na tej trasie od Sanoka do Rzeszowa powinien wynosić poniżej 2 godzin 4 minut by być konkurencyjnym z autobusami. Torami jest to dystans z Sanoka Miasto do Rzeszowa ok 130 km trasą p. obwodnicę Jasła, co wymaga więc prędkości handlowej ok. 73- 75 km/h.

Gdzie leży problem z tak słabą ofertą i jej fatalną prędkością handlową na tej trasie? Czy czas przejazdu na trasie Jasło- Rzeszów nie można skrócić do 55 minut dla poc. pospiesznego? Przecież zmodernizowano tą linię na odcinku Rzeszów- Jasło, więc mniemam że prędkość handlowa 80 km/h powinna być możliwa. Gdy jechałem tą linią, w autobusie szynowym rzucało na zakrętach. Czy modernizację wykonano poprawnie?

Odpowiedzi:

                Panie Redaktorze, pociągi pospieszne kursują w bezpośredniej relacji między Zagorzem a Jasłem i Rzeszowem. Dla zmiany czoła mają postoje ok. 16 min. w Jaśle. Dla przykładu - pociąg pospieszny, odjeżdżający z Zagórza do Rzeszowa o godz. 13.31 ma postój 16 min. w Jaśle ( dla zmiany czoła ), a także 7 min. w Strzyżowie, w związku z krzyżowaniem się z pociągiem, jadącym z przeciwnego kierunku.

Trasa Rzeszów - Jasło była rewitalizowana ostatnio na odc. Boguchwała – Czudec. Dzięki inwestycji zwiększono prędkość pociągów z 60 km/h do 80 i 100 km/h.

Poprawę komunikacji zapewniła min. wymiana 12 km toru oraz przebudowa 29 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mostów i 3 wiaduktów (w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów)Poziom bezpieczeństwa zwiększyły nowe urządzenia sterowania oraz przebudowa 23 przejazdów kolejowo-drogowych

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A szykują także lepsze podróże koleją z Rzeszowa w Bieszczady.

PLK ogłosiły w grudniu 2018 r. przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na linię Stróże – Krościenko nr 108, na podkarpackim odcinku między Jasłem a Nowym Zagórzem. Prace zwiększą możliwości korzystania z kolei w regionie i relacji dalekobieżnych. Podróżni szybciej i wygodniej dojadą pociągiem w Bieszczady.

 

Pozdrawiam,

 

Dorota Szalacha

 

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 12:06. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP PLK odpowiada na pytania w sprawie linii Zagórz- Jasło- Rzeszów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery