dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycje ekonomisty dla Komisji Infrastruktury Sejmu RP

Propozycje przeciwdziałania nadmiernym kosztom powstającym w wyniku motoryzacji masowej 

dla Komisji Infrastruktury Sejmu RP



Proponuję przeciwdziałanie negatywnym skutkom ekonomicznym w wyniku rozwoju motoryzacji masowej poprzez:

  • wprowadzenie myta kordonowego czyli opłat za wjazd do centrów miast, w wysokości 80-100 PLN za jednorazowy wjazd do centrów miast. Pokryje to tylko częściowo wysokie koszty dostarczania infrastruktury w centrach miast i wysokie koszty dostarczania gruntu / powierzchni jakie zajmują samochody.
  • Proponuję urealnienie opłat za parkujące samochody. Parkowanie samochodu w centrum miasta powinno kosztować tyle ile w Eur. Zachodniej czyli w dużych miastach jest to kwota ok., 100- 150 PLN dziennie. Dziwi mnie różnica w cenach parkowania- po stronie polskiej rząd określa opłaty za parkowanie. Proponuję zniesienie rządowej kontroli cen co umożliwi wzrost opłat do 100 i więcej PLN dziennie. Parkujący muszą pokryć koszt zajęcia powierzchni. Rząd i samorządy nie powinien dostarczać miejsc parkingowych, wg ekonomistów wolnorynkowych jest to zadanie podmiotów prywatnych.
  • Proponuję ograniczenie prędkości w centrach miast do 30 km/h z uwagi na koszty wypadków.
  • Proponuję że koszty budowy i utrzymania, także zimowego, dróg lokalnych w całości poniosą kierowcy samochodów.
  • Proponuję wprowadzenie winiet czyli opłat za korzystanie z sieci dróg ekspresowych wzorem wielu krajów UE. W ocenie ekonomistów wolnorynkowych drogi powinny być płatne tak samo jak sieć kolejowa. 
  • Proponuję wprowadzenie opłat za emisję spalin w centrach miast. Opłata ta wynosiłaby 30-50 PLN dziennie. Wzorem Niemiec wjazd do centrów miast byłby możliwy tylko z winietą potwierdzającą że pojazd spełnia normy emisji. 
  • Proponuję zlikwidowanie podatku motoryzacyjnego wliczonego w cenę nowych mieszkań (obowiązek opłaty za obowiązkowe miejsca parkingowe w kwocie ok. 120- 150 tys. PLN). Obowiązkowy podatek motoryzacyjny byłby zlikwidowany całkowicie i zamieniony na opłaty za parkowanie, emisję spalin, myto za sieć dróg lokalnych czy na opłaty za wjazd do centrów miast. 
  • Proponuję likwidację parkowania na chodnikach. Przypominam że koszt parkowania na chodnikach to nie tylko te koszty leczenia ofiar potrąceń na chodnikach czy utrata PKB w zabójstwach - ofiarach śmiertelnych. Jeśli policzyć roczne koszty wypadków zabójstw pieszych na chodnikach ( 22 osoby zabite, 628 osób rannych rocznie), to korzystając z metodologii unijnej koszty wypadków wynoszą 1,3 miliarda złotych rocznie.

Szkoła ekonomii neoklasycznej zakłada że koszty zewnętrzne powinny być pokryte przez zanieczyszczającego. Zakłada że rządowe dotacje do danej branży gospodarki wypaczają rynek. Wzywam do zaniechania obecnej polityki w tym zakresie oraz proponuję wyszczególnione powyżej zmiany.
Pozdrawiam
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:46. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycje ekonomisty dla Komisji Infrastruktury Sejmu RP

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery