dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Do MI: Petycja dot. natychmiastowego obalenia monopolu w zarządzaniu siecią kolei



Petycja do Ministra Infrastruktury 
Do wiadomości członków Kom. Infrastruktury
Drogi Panie,

Prowadzi Pan działalność kontrowersyjną i skrajnie szkodliwą społecznie utrzymując monopol w zarządzaniu infrastrukturą kolei. Jest to skrajne szkodnictwo gospodarcze na niekorzyść mieszkańców tej jurysdykcji. Wyrządza Pan szkody gospodarce tego kraju w sposób skrajny. 

Jest to skrajnie korupcjogenne aby w kraju o tej powierzchni utrzymać tak skrajny przykład monopolu. Na przykład osoby ktore są biegłymi sądowymi nie mogą wyjawić przewałów przy rzekomych modernizacjach linii kolei bo nie znajdą potem pracy w zawodzie. Nie ma wielu dużych zarządów linii kolei-jak w innych krajach. Nie ma mechanizmu poprzeczki- tzw. yardstick competition- jaki istnieje w innych krajach UE w zarządzaniu infrastrukturą kolei. To Pana wina. To Pan hoduje i podlewa ten monopol. 

Wzywam do rozbicia szkodliwego monopolu. Mam wrażenie że dochodzi do monopolistycznej degeneracji na rynku usług zarządzania liniami kolei. Przykładem jest największy na kontynencie spadek długości czynnej sieci kolei, mimo i tak fałszywych danych statystycznych. Linie nieczynne z prędkością zero fałszerze wskazują w raportach do GUS jako czynne. W ostatnich miesiącach tylko w mojej okolicy monopol unieczynnił w ten sposób 200-300 km torowisk- do Ośna, Sulęcina, Lubska, Lwówka etc.

Do tego zmiana zarządcy rozbije niedasizm tego monopolu. Przykład:
Pytałem, czy monopol PKP PLK nie może z matriałów staroużytecznych wykonać przystanku w centrum miasta Koniecpol? Przecież to mała inwestycja, a umożliwiłaby dojazd do tej cześci miasta. 

Odpowiedź PKP PLK w tej sprawie jest negatywna, a wystarczy tylko przełożyć krawędzie peronowe z innych porzuconych przystanków na tej linii - nie ma potrzeby na wielką inwestycję w zupełnie nowy peron. Ta odmowa natychmiastowego działania przez ten- w mojej opinii nadający się do likwidacji monopol - nie jest to odosobnionym przypadkiem. PKP PLK likwiduje linie kolejowe takie jak linia 371  Żagań- Nowa Sól- Wolsztyn, jedyna linia łącząca Wielkopolskę, Lubuskie i land Saksonię przez zlikwidowany już most na Nysie Łużyckiej. Celowo nie informuje się opinii publicznej aż do momentu fozycznej rozbìórki torowiska.

W okolicy Koniecpola zdemontowano perony kolejowe w kilkudziesięciu przypadkach- np. w mieście Szczekociny i na stacjach i przystankach dookoła, czy na linii z Częstochowy do Chorzew-Siemkowice. Proponuję karnie odebrać te i inne linie regionalne z zarządu PKP PLK.

Wnoszę o przerwanie zarządzania tymi liniami przez PKP PLK w trybie natychmiastowym.

Wnoszę o natychmiastowe odebranie wszystkich linii regionalnych lokalnych z zarządu PKP PLK oraz PKP S.A. i przekazanie wszystkich kolejowyh linii lokalnych i regionalnych, także tych które monopol ten rozebrał- w całej Polsce - do wojewódzkich zarządów dróg które mocą ustawy stałyby się woj. zarządami dróg i kolei. Wnioskując z sytuacji w woj. dolnośląskim gdzie na ten krok się zdecydowano, pozwoli to na renesans kolei w regionach i obali monopol w dziedzinie usług zarządzania siecią kolejową. 

W Polsce rynek zarządzania sieciami kolei jest zmonopolizowany, a porównanie wskaźnika HHI dla tego rynku między np. Polską a RFN dobitnie pokazuje w czym rzecz.

Odpowiedź PKP PLK w sprawie przystanku w centrum miasta Koniecpol załączam. W innym kraju-np. w Szwajcarii- w takim przypadku zmienionoby zarządcę tej linii kolei:



Odpowiedź PKP PLK na temat przystanku kolejowego Koniecpol Centrum






Szczegóły pytania

Czy PLK zbuduje platformy peronowe w centrum miasta Koniecpol?  Obecnie jedyny dworzec kolejowy jest bardzo daleko od centrum miasta.


Odpowiedzi:


Panie Redaktorze,

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują w najbliższym czasie prac w Koniecpolu.

 

 

Z poważaniem,

 

zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.



Dzień dobry,

 

W odpowiedzi na Pańskiego e-maila, niniejszym informuję, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy peronów bliżej centrum miasta Koniecpol.

 

 

Z pozdrowieniami,

 

Katarzyna Głowacka

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

-

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 23:10. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Do MI: Petycja dot. natychmiastowego obalenia monopolu w zarządzaniu siecią kolei

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery