dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI odpowiada na pytanie, czy powstanie Krajowy Program Lotniskowy- na wzór programu kolejowego?


Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Data: czwartek, 27 grudnia 2018
Temat: Pytanie, czy powstanie Krajowy Program Lotniskowy- na wzór programu kolejowego?
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

 

w odpowiedzi na dwa  pytania z 11 grudnia br. informuję, że dokumenty strategiczne związane z rozwojem transportu w Polsce wskazują kierunki rozwoju sektora transportu lotniczego, a nie konkretne inwestycje do realizacji w portach lotniczych. Decyzja odnośnie do rozwoju danego lotniska, bądź wznowienia lotniska użytkowanego w przeszłości, należy do zarządzającego danym lotniskiem i musi uwzględniać szereg czynników, zarówno ekonomicznych, jak i społecznych.  Jednocześnie należy mieć na uwadze, iż dofinansowanie budowy bądź rozbudowy lotnisk z budżetu państwa mogłoby zostać uznane przez Komisję Europejską za niedozwoloną pomoc publiczną.

Na potrzeby realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku opracowany zostanie dokument programowy stanowiący wytyczne dla rozwoju rynku transportu lotniczego w Polsce. Dokument ten, uwzględniając nowe prognozy ruchu lotniczego w Polsce, będzie wskazywał kierunki rozwoju infrastruktury lotnisk i ATM w Polsce, oraz będzie stanowił instrument polityki transportowej państwa w zakresie lotnictwa cywilnego.
 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury
(...)

 

From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na wieczorna.pl]
Sent: Monday, December 10, 2018 10:33 PM
To: media
Subject: Pytanie, czy powstanie Krajowy Program Lotniskowy- na wzór programu kolejowego?

Pytanie, czy powstanie Krajowy Program Lotniskowy- na wzór programu kolejowego?

Pytanie o politykę partii rządzącej w zakresie zlikwidowanych portów lotniczych

do Ministra Infrastruktury i Budownictwa

Szanowni Państwo,

 

Po latach ponawiam pytanie.
 

Czy  rząd w Polsce nie uważa za stosowane wysłuchać mojego głosu (2 lata temu zamieszczonego w czasopiśmie Rzeczypospolita) i zmienić- niesamowicie okrutnej polityki nie- finansowania rozwoju lotnisk lokalnych - polityki wadliwej z punktu widzenia nowoczesnego ekonomisty wolnorynkowego wierzącego w celowość wspierania finansowego gałęzi przemysłu typu infant industries, którą w szczególności są lokalne lotniska?


Czy w tym kontekście nie powinien powstać Krajowy Program Lotniskowy, na wzór Krajowego Programu Kolejowego? Lotniskom w Bieszczadach, na Podlasiu czy w innych regionach kraju- pozbawionych lotnisk- bardzo niewiele brakuje by móc obsługiwać loty pasażerskie. Straszą nieużywane, zrujnowane terminale na Podlasiu, w Białej Podlaskiej, zaś w Bieszczadach port w Krajnej/ Arłamowie koło Przemyśla już nie obsługuje lotów pasażerskich, choć kiedyś lokalne lotnisko było źródłem niemal całości ruchu turystycznego w pobliskim Hotelu Arłamów. Dziś kurort ten niemalże upadł, i nigdy już nie osiągnął dawnej światowej renomy. Pasażerów na samoloty odprawiano wprost z hotelu. Warto wrócić być może do tych sprawdzonych rozwiązań? Co myśli o takich pomysłach MIB?

Jaką politykę ma obecny rząd w sprawie zlikwidowanych portów lotniczych? Dla lokalnych wydań prasowych często opisujemy problemy lokalnych polityków nie mogących doprowadzić do odbudowy portów lotniczych w Polsce. 

Czy rząd planuje jakąś specjalną strategię odbudowy portów lotniczych w mniejszych miastach kraju? Czy nie powinien powstać Krajowy Program Lotniskowy uwzględniający odbudowę portów lotniczych w kilkudziesięciu lokalizacjach gdzie kiedyś one istniały i utrzymywały się gospodarczo? Jako ekonomiści widzimy szanse na powrót do trendu rozwoju lotnictwa na prowincji, oczywiście w mniejszej skali. W wielu krajach do takich lotów dopłaca się subsydia. W Polsce subsydiowana jest jedynie trasa lotnicza do 4-rotysięcznego Babimostu, odległego o ponad godzinę jazdy autobusem podmiejskim od Zielonej Góry.

Lista zlikwidowanych pasażerskich portów lotniczych jest zadziwiająco długa. Ogromna liczba miast miała ongiś pasażerskie porty lotnicze. Te często istnieją, ale są niedostosowane do obsługi ruchu lotniczego, choćby na tak skromną skalę jak w Radomiu.

Od czasów II wojny światowej zlikwidowano więcej portów, niż ich obecnie istnieje. Zlikwidowano następujące porty lotnicze:

Port lotniczy Jelenia Góra 

Połączenia przed II wojną światową do: Gliwic, Berlina, Wrocławia, Cottbus.

Port lotniczy Gliwice

Połączednia przed II wojną światową do Wrocławia, Berlina, Paryża, Istambułu, Szczecina, Brna, Budapesztu.

Port lotniczy Katowice Muchowiec (Katowice- Centrum)

Połączenia do Brna, Wiednia, Warszawy (od 2 stycznia 1929)- przed II wojną swiatową.

Port Lotniczy Elbląg

Połączenia lotnicze przed II wojną światową do Gdańska, Berlina, Królewca, Olsztyna

Port lotniczy Olsztyn Dajtki (Olsztyn- Centrum)

Połączenia lotnicze przed II wojną światową do Gdańska, Berlina. Po II wojnie światowej do Bydgoszczy i Warszawy.

Port Lotniczy Słupsk

Połączenia lotnicze do Berlina, Gdańska, Królewca, Szczecina przed II wojną światową, po drugiej wojnie światowej, od 1975 roku- loty do Warszawy, Katowic, Wrocławia. Loty do Warszawy działały z przerwami do lat 90-tych.

Port lotniczy Szymany- Mazury

Obsługiwał od 1998 roku loty do Warszawy i miast w Niemczech. Jako jedyny port lotniczy z powyższej listy  został reaktywowany- już wznowiono część dawniej obsługiwanych kierunków, ale -powróciły loty sezonowe do miast niemieckich które port obsługiwał w latach 90-tych.

Port lotniczy Gubin

Połączenia przed II wojną światową do Szczecina.

Port lotniczy Gdynia

Od kwietnia 1936 połączenia lotnicze do Warszawy. Obecnie w rozbiórce i likwidacji.

Port lotniczy Nysa

Połączenia do Gliwic i Jeleniej Góry przed II wojną światową

Port lotniczy Malbork

Połączenia do Gdańska, Berlina przed II wojną światową

Port Lotniczy Opole

Port obecnie nieczynny, planowano jego reaktywację jako portu pasażerskiego.

Port lotniczy Piła

Port lotniczy powstal w 1913 roku. Brak danych n/t kierunków lotów. Planowano jego reaktywację.

Port lotniczy Koszalin

Działał jako pasażerski port lotniczy od 1965 r. W 1979 obsłużyło 85 853 pasażerów, a w latach 1986-1991 średnio 50-55 tys. pasażerów. Port lotniczy zamknięto w 1991 roku.

Port lotniczy Świnoujście

Przed II wojną światową połączenia do Szczecina, pradopodobnie także Berlina. Obecnie port lotniczy znajduje się po niemieckiej stronie granicy i działa sezonowo. Nie obsługuje lotów do Polski. W przeszłości obsługiwał loty do Warszawy i miast południa Polski.

Port lotniczy Białystok

30 kwietnia 2015 roku obchodzono w Białymstoku rocznicę 70 lat działalności pasażerskiego portu lotniczego. Port lotniczy już nie działa, pas startowy o wymiarach 1420 na 50 metrów jest już zniszczony. 

Lotniczy Port Pasażerski Białystok zaczął działalośc krótko po II wojnie światowej, bo już 30 kwietnia 1945 roku. Linie lotnicze LOT utworzyły oddział białostocki i zaczęły obsługę połączenia do Warszawy kursującego w poniedziałki, środy i poiątki używając samolotów Douglas DC-3. Lot z Warszawy do Białegostoku trwał 50 minut. Bilety były drogie. Połączenia szybko wstrzymano. 

"Tuż po wojnie utworzono w Białymstoku Oddział Polskich Linii Lotniczych LOT. 30 kwietnia 1945 r. uruchomiono loty rejsowe. Co tydzień w poniedziałki, środy i piątki lądowały u nas Douglasy DC-3. Lot z Białegostoku do Warszawy trwał 50 minut, a bilet kosztował 400 złotych. Ten interes - jako relikt kapitalizmu - szybko zwinięto."
wg http://epbk.pl/forum/index.php?acti...

opr. A. Fularz

 

Port lotniczy Jelenia Góra Served flights to: Gliwice, Berlin, Wrocław, Cottbus. Port lotniczy Gliwice Served flights to Wrocław, Berlin, Paris, Istambul, Szczecin, Brno, Budapest. Port lotniczy Katowice Muchowiec (Katowice- Centrum) Flights to Brno, Vienna, Warszawa (since 1929)- closed after 1958. Port Lotniczy Elbląg Flights to Gdańsk, Berlin, Kaliningrad, Olsztyn in the past.Port lotniczy Olsztyn Dajtki (Olsztyn- Centrum) Connections to Gdańsk, Berlin. After WWII flights to Bydgoszcz and Warszawa. Currenlty out of use. Port Lotniczy Słupsk In the past flights to Berlin, Gdańsk, Kaliningrad, Szczecin, since 1975- flights to Warszawa, Katowice, Wrocław. Opened till earlt 90-ties. Port lotniczy Szymany- Mazury Since 1998 offered flights to Warszawa and destinations in Germany. Closed for refurbisment. Port lotniczy Gubin Flights to Szczecin in the past, currently closed. Port lotniczy Gdynia Since April 1936 offered flights to Warszawa. Currently in liquidation. Port lotniczy Nysa Flights to Gliwice and Jelenia Góra prior to WWII Port lotniczy Malbork Flights to Gdańsk, Berlin, currently out of use for passenger traffic Port Lotniczy Opole Currently nt used in passenger traffic. Port lotniczy Piła Created in 1913. Port lotniczy Koszalin Passenger airport since 1965. Closed for passenger service in 1991. Port lotniczy Świnoujście Currently no passenger traffic, airport relocated to Heringsdorf, 10 km from Swinoujscie. Port lotniczy Białystok Flights to Warsaw, defunct since 1945

Airports that served commercial passenger traffic in the past.

 

--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

</mail/u/0/s/?view=att&th=167efe21bf426bff&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin.
 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 10:13. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI odpowiada na pytanie, czy powstanie Krajowy Program Lotniskowy- na wzór programu kolejowego?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery