dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP PLK obiecuje. Jaki będzie efekt?

PKP PLK znów obiecuje. Tymczasem- dwie z trzech różnych tras kolei  Zielonej Góry do Poznania (tą przez Otyń/ Kolsko, i tą przez Kargową) PKP w kilku ostatnich latach definitywnie rozebrało (na odcinku Sulechów- Kargowa- Powodowo i na odcinku Kolsko- Otyń- Nowa Sól) , posilając się milionami za sprzedany złom.

Czy aby podobny los nie spotka linii przez Sulechów i Babimost? Firma która wygra przetarg na jej modernizację, może wejść na tą linię, rozebrać i sprzedać na złom wszystkie elementy metalowe, a następnie zwinąć się z kilkunastoma milionami zainkasowej kasy za złom z "placu budowy"- jak już w paru podobnych przypadkach. Przecież tak rozebrano fragment linii z Krakowa do Katowic. Niedawno porzucono zdemontowane torowisko z Lublina do Warszawy.

Pytałem o to na dzisiejszej konferencji. Dane statystyczne dotyczące dotychczasowych rozbiórek linii z Zielonej Góry w kierunku Poznania z ostatnich kilku lat wskazują ze prawdopodobieństwo jej rozbiórki wynosi ok. 66 %

Do PKP PLK zapytaliśmy:

1. Czy planują Państwo na linii Czerwieńsk- Zbąszynek likwidację dalszych mijanek? Poprzednio zlikwidowali Państwo mijankę w Łęgowie Sul. celem znacznego ograniczenia przepustowości tej linii

2. Czy planują Państwo likwidację układu torowego w Babimoście w taki sposób by pociągi nie mogły już wjechać na linię kolei (bocznicę) do terminalu przy tamtejszym lotnisku pasażerskim? Sejmik podjął uchwałę w sprawie planów likwidacji odcinka kolei na lotnisko i chyba się z tym nie zgodził.

3. Cy planują Państwo likwidację na stacji w Sulechowie możliwości wjazdu dla pociągów turystycznych do portu Cigacice? Kursowały tam sporadycznie pociągi turystyczne w wakacje.

4. Na stacji w Sulechowie ostatnio likwidowano przejścia podziemne- poprzez zakrycie wejść podkładami. Czy teraz definitywnie te podziemne tunele Państwo zasypią wzorem innych stacji w regionie? 

5. Czy nie lepiej fragment tej linii dostosować do pierwotnej przedwojennej prędkości 150- 160 km/h a resztę pozostawić jak jest? Wówczas efekt całkowity będzie taki sam jak podniesienie prędkości o ledwie 20 km/h na całej jej długości. Nie będzie też kolejnego efektu "prac straconych" jaki np. znamy z przebudowy dworca w Zielonej Górze i rozkuwania nowozbudowanych peronów.

opr. A. Fularz

Posted by Telewizja Opera on 04:01. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP PLK obiecuje. Jaki będzie efekt?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery