dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Tekst public relations: Więcej pociągów regio w woj. opolskim

Tekst public relations

Wg opolskie.pl

Pociągi wracają na trasy, które m.in. z powodu braku rentowności były wcześniej likwidowane. To między innymi wydłużenia trasy z Wrocławia przez Opole do Częstochowy. Dodatkowe pociągi pojadą do Wrocławia i Zawadzkiego. Wydłużona zostanie relacja Zawadzkie – Wrocław przez Opole Zachodnie. Dwie pary pociągów dodatkowo pojadą do Wrocławia przez Jelcz Laskowice. Będzie też rano kursował pociąg z Brzegu (5:35) do Gliwic (7:20) przez Strzelce Opolskie. Połączenie testowane w te wakacje, czyli pociąg do Kłodzka, będzie kursować w każdy weekend.
Remonty na opolskich torach
Trwa remont linii 136 na odcinku Gogolin – Górażdże. Ruch pociągów odbywa się tam jednym torem. Prace prowadzone są na linii Opole – Nysa, w przyszłym roku będzie to odcinek między Nysą a Łambinowicami. Tutaj odbywa się komunikacja zastępcza. Przewidywana data zakończenia prac to sierpień 2019 roku. Między 19 lutego a 8 marca będą okresowe utrudnienia w ruchu na linii Kędzierzyn-Koźle – Gliwice. Jak podkreśla Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego, tworząc nowy rozkład jazdy obok oczekiwań pasażerów, bierze się również pod uwagę ograniczenia narzucane przez Polskie Linie Kolejowe. Te są spowodowane m.in. remontami oraz koniecznością przepuszczania przez pociągi regionalne pociągów dalekobieżnych.– Staramy się realizować oczekiwania naszych mieszkańców. Na tej podstawie tworzone są połączenia. Jednak jest to rozkład jazdy bardzo trudny, bo mamy do czynienia z uciążliwymi remontami na naszych torach. To generuje nie tylko konieczność uruchamiania komunikacji zastępczej, ale i opóźnienia. A oczekiwanie np. na pociągi Intercity powodują częste opóźnienia naszych pociągów – wyjaśnia Szymon Ogłaza. Największej liczby opóźnień pasażerowie mogą spodziewać między Opolem a Kędzierzynem-Koźlem.
Coraz więcej pasażerów
W tym roku do pociągów wsiadło o 200 tysięcy pasażerów więcej w porównaniu z zeszłym rokiem. Dodajmy, że w przyszłym roku planuje się  na regionalnych torach 3,36 miliona pociągokilometrów, czyli więcej niż w poprzednich latach.
Sylwester Brząkała, dyrektor opolskiego oddziału PolRegio wyjaśnia, że najbardziej "obłożonymi" pociągami są te jadące w kierunku Wrocławia, Kędzierzyna-Koźla, Raciborza, Gliwic. Dużą popularnością cieszą się połączenia do Nysy oraz Kluczborka.  Najmniej pasażerów wsiada do pociągów z Kluczborka do Kępna oraz z Kluczborka do Lublińca. Podobnie jest miedzy Nysą a Kędzierzynem-Koźlem.
Samorząd Województwa Opolskiego w tym roku dopłaci 47 milionów złotych. Jest to największy wydatek samorządu. Czy wzrost cen energii wpłynie na ceny biletów, na razie nie wiadomo.
.PW
Źródło informacji: opolskie.pl

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 06:55. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Tekst public relations: Więcej pociągów regio w woj. opolskim

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery