dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UMWL odpowiada na postulat "wprowadzenie rozskrzydlania składów pociągów"

Redaktor naczelny otrzymał list z odpowiedzią-
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowskina serw. lubuskie.pl>
Data: piątek, 28 grudnia 2018
Temat: Fwd: Adam Fularz: "wprowadzenie roskrzydlania składów pociągów"
(..)

przysyłam odpowiedź na Pana "petycję dot. rozskrzydlania składów pociągów" a także na pytanie dot. połączenia kolejowego do Czerwieńska, przesłane na adres Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL. Odpowiedzi udziela wicedyrektor tego departamentu Piotr Tykwiński.

Pozdrawiam,

 

Michał Iwanowski

Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego

(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl

 

(..)

________________________________
Od: "Mirosław Gancarz" <m.gancarz(..)lubuskie.pl>
Do: "Michał Iwanowski" (..)
Wysłane: piątek, 28 grudnia, 2018 9:44:12
Temat: Adam Fularz: "wprowadzenie roskrzydlania składów pociągów"

Szanowny Panie Rzeczniku,

odpowiadając na dwa maile pana Adam Fularza, oba dotyczące propozycji „rozskrzydlania" składów pociągów, uprzejmie podaję, co następuje. Łączenie pojazdów kolejowych m.in. w celu uruchamiania pociągów wielorelacyjnych dotyczy nie tylko fizycznego połączenia taboru kolejowego, ale przede wszystkim zapewnienia współpracy urządzeń pokładowych w połączonych pojazdach, np. jednostek napędowych, systemów bezpieczeństwa, monitoringu czy informacji pasażerskiej. Sprawne połączenia elektryczne i elektroniczne zapewniają protokoły komunikacyjne, które nie są udostępniane przez producentów taboru. Z tego względu, oraz mając przede wszystkim na uwadze bezpieczeństwo pasażerów, łączenie składów może odbywać się jedynie w ramach tego samego typu i serii pojazdów szynowych.

Województwo Lubuskie posiada 19 pasażerskich pojazdów kolejowych, w tym 16 z napędem spalinowym (4 szt. SA105, 1 szt. SA108, 4 szt. SA133, 2 szt. SA134, 1 szt. SA137, 4 szt. SA139) oraz 3 z napędem elektrycznym serii ED78. Zatem najdłuższa seria obejmuje jedynie 4 pojazdy. Taka sytuacja uniemożliwia aktualnie planowanie pociągów wielorelacyjnych.

 

Z poważaniem,

 

Piotr Tykwiński

Zastępca Dyrektora

Departamentu Infrastruktury i Komunikacji

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze

 

e-mail nr 1

________________________________

Od: "Adam Fularz" <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Do: "Sekretariat DG" <sekretariat.dg na lubuskie.pl>
Wysłane: niedziela, 23 grudnia, 2018 13:58:30
Temat: Petycja o wprowadzenie roskrzydlania składów pociągów

 

do UMWL

Petycja o wprowadzenie roskrzydlania składów pociągów

 

Wnoszę petycję aby UMWL, jako współwłaściciel spółki, wymógł na przewoźniku PR by ten stosował koncepcję rozskrzydlania lub dzielenia/ łączenia składów w celu lepszej obsługi regionu woj. Lubuskie. Wnoszę aby składy dzielono w kilku miejscach z uwagi na układ sieci kolei w regionie.

 

Przykład:

Obsługa dwóch linii jednym składem pozwala zaoszczędzić sporo energii jak i lepiej wykorzystać skąpą przepustowość sieci kolei:

 

Pociągi z Sulęcina i z Gorzowa Wlkp. moga się łączyć w jeden skład na stacji Międzyrzecz i razem jechać do Zielonej Góry

Pociągi z Rzepina i Swiebodzina i z Poznania mogą się ze sobą łączyć na stacji Zbąszynek.

Pociągi z Forst i Węglińca mogą się łączyć na odcinku od st. Zary do Zielonej Góry 

Pociągi z kierunku Zagania i z kierunku Goerlitz do Zielona Góra moga się ze sobą łączyć na stacji Zary

 

Rozskrzydlanie składów (w jęz. niemieckim: Fluegelung) jest silnie praktykowane w Europie Zachodniej.

Pozdrawiam,

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

 

 

 

 

e-mail nr 2:

________________________________

Od: "Adam Fularz" <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Do: "Sekretariat DG" <sekretariat.dg na serw. lubuskie.pl>
Wysłane: niedziela, 23 grudnia, 2018 13:47:14
Temat: Pytanie o połączenia kolejowe Czerwieńska

 

do UMWL

Czy UMWL, jako współwłaściciel spółki, wymógłby na przewoźniku Przewozy Regionalne by ten stosował koncepcję rozskrzydlania lub dzielenia/ łączenia składów w celu lepszej obsługi regionu województwa lubuskiego. Jest możliwość aby składy dzielono w kilku miejscach z uwagi na układ sieci kolei w regionie.

W Zbąszynku: dla kierunku Zielona Góra/ Rzepin

W Sulechowie. 

 

Propoycje kolejowe dla Czerwieńska

Czy Czerwieńsk będzie miał jakies inne poł. poranne w kierunku Poznania?

Czy pojawi się nowy przystanek "Czerwieńsk Rynek" w centrum miejscowości przy torze do Sulechowa?

Co UMWL sądzi o pomyśle na połączenie poc. regionalnego ze stacji Kostrzyn- obwodnicą Rzepina- Czerwieńsk- Sulechów (- Zbąszynek- Poznań), jadącgo z Czerwieńska do Sulechowa z pominięciem Zielonej Góry, kursującego dwa- trzy razy dziennie? Pociąg taki mógłby stanowić łącznik Czerwieńska z kierunkiem zachodnim z pominięciem Ziel. Góry, czyli skracałby czas przejazdu podróżnym z Czerwieńska, a jednocześnie umożliwiałby wybranie kolei przez podróżujących do głębi Polski z całej linii Kostrzyn- Rzepin. Obecnie ci podróżni muszą się przesiadać na stacji Przylep. 

Taki efekt można tez osiągnąć poprzez manwer na stacji Sulechów: wzajemne spinanie i rozsprzęganie ze sobą składów do:

Zielonej Góry, Nowej Soli, ew. Głogowa

oraz

Czerwieńska, Nietkowa, Budachowa, Kowalowa

Rozskrzydlanie składów (w jęz. niemieckim: Fluegelung) jest silnie praktykowane w Europie Zachodniej. Obsługa dwóch linii jednym składem pozwala zaoszczędzić sporo energii jak i lepiej wykorzystać skąpą przepustowość sieci kolei.

 

Odjazdy dla Czerwieńska wg Koleo.pl

 

 

 

Dzisiaj, 15 października 2018, ze stacji Czerwieńsk odjeżdża 19 pociągów: pierwszy o 05:48, ostatni o 22:56. Najwięcej pociągów odjeżdża do stacji: Zielona Góra (9), Rzepin (8), Przylep (8), Radnica (7),Pliszka (7), Nietkowice (7), Jerzmanice Lubuskie (7), Gądków Wielki (7), Bytnica (7) i Budachów (7).

 Odjazdy ze stacji Czerwieńsk w dniu 15 października 2018

Babimost

(rozkład PKP Czerwieńsk - Babimost)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Będów

(rozkład PKP Czerwieńsk - Będów)

07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723

Bielin

(rozkład PKP Czerwieńsk - Bielin)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503

Bochnia

(rozkład PKP Czerwieńsk - Bochnia)

10:12 IC
8304

Boleszkowice

(rozkład PKP Czerwieńsk - Boleszkowice)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503

Brzeg

(rozkład PKP Czerwieńsk - Brzeg)

10:12 IC
8304

Brzeg Dolny

(rozkład PKP Czerwieńsk - Brzeg Dolny)

10:12 IC
8304

Brzesko Okocim

(rozkład PKP Czerwieńsk - Brzesko Okocim)

10:12 IC
8304

Brzozowiec Gorzowski

(rozkład PKP Czerwieńsk - Brzozowiec Gorzowski)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Budachów

(rozkład PKP Czerwieńsk - Budachów)

07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723

Bukowiec Międzyrzecki

(rozkład PKP Czerwieńsk - Bukowiec Międzyrzecki)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Bytnica

(rozkład PKP Czerwieńsk - Bytnica)

07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723

Bytom Odrzański

(rozkład PKP Czerwieńsk - Bytom Odrzański)

10:12 IC
8304

Chociszewo Rogoziniec

(rozkład PKP Czerwieńsk - Chociszewo Rogoziniec)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Chojna

(rozkład PKP Czerwieńsk - Chojna)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 18:43 IC
3804

Czepino

(rozkład PKP Czerwieńsk - Czepino)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503

Częstochowa Stradom

(rozkład PKP Czerwieńsk - Częstochowa Stradom)

10:12 IC
8304

Daleszewo Gryfińskie

(rozkład PKP Czerwieńsk - Daleszewo Gryfińskie)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503

Dąbrówka Wielkopolska

(rozkład PKP Czerwieńsk - Dąbrówka Wielkopolska)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Deszczno

(rozkład PKP Czerwieńsk - Deszczno)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Dębica

(rozkład PKP Czerwieńsk - Dębica)

10:12 IC
8304

Dolna Odra

(rozkład PKP Czerwieńsk - Dolna Odra)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503

Drzeńsko

(rozkład PKP Czerwieńsk - Drzeńsko)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505

Gądków Wielki

(rozkład PKP Czerwieńsk - Gądków Wielki)

07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723

Głębokie Międzyrzeckie

(rozkład PKP Czerwieńsk - Głębokie Międzyrzeckie)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Głogów

(rozkład PKP Czerwieńsk - Głogów)

10:12 IC
8304

Godków

(rozkład PKP Czerwieńsk - Godków)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503

Gorzów Wielkopolski

(rozkład PKP Czerwieńsk - Gorzów Wielkopolski)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Gorzów Wielkopolski Karnin

(rozkład PKP Czerwieńsk - Gorzów Wielkopolski Karnin)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Gorzów Wielkopolski Zamoście

(rozkład PKP Czerwieńsk - Gorzów Wielkopolski Zamoście)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Gorzów Wielkopolski Zieleniec

(rozkład PKP Czerwieńsk - Gorzów Wielkopolski Zieleniec)

16:07 REG
78566 18:33 REG
78568

Górzyca

(rozkład PKP Czerwieńsk - Górzyca)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505

Gryfino

(rozkład PKP Czerwieńsk - Gryfino)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 18:43 IC
3804

Jarosław

(rozkład PKP Czerwieńsk - Jarosław)

10:12 IC
8304

Jerzmanice Lubuskie

(rozkład PKP Czerwieńsk - Jerzmanice Lubuskie)

07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723

Kostrzyn

(rozkład PKP Czerwieńsk - Kostrzyn)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 18:43 IC
3804

Kowalów

(rozkład PKP Czerwieńsk - Kowalów)

08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505

Kraków Główny

(


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:03. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UMWL odpowiada na postulat "wprowadzenie rozskrzydlania składów pociągów"

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery