dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedź UMWŁ na pytanie o łódzkie tramwaje podmiejskie- czy nadal nie kursują?

Redakcja otrzymała-
Od: Prasowy <prasowy na serwerze lodzkie.pl>
Data: wtorek, 4 grudnia 2018
Temat: Odpowiedź UMWŁ Pytanie o łódzkie tramwaje podmiejskie- czy nadal nie kursują?
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>


Mając na względzie fakt, że infrastruktura techniczna na linii tramwaju podmiejskiego do Ozorkowa stanowi własność miast i gmin przez obszar których przebiega, w związku z tym szczegółowe informacje na temat jej stanu technicznego posiadają jej właściciele.

 

 

 

From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, December 4, 2018 9:18 AM
To: w.s.sekretariat Kasia1981
Subject: Pytanie o łódzkie tramwaje podmiejskie- czy nadal nie kursują?

 

 

 

Do UMWŁ 

Przesyłam komunikat w sprawie likwidacji części systemu tramwaju międzymiastowego aglomeracyjnego. Czy tramwaje tych dwóch linii aglomeracyjnych nadal nie kursują? Czy prawdą jest że trwale uszkodzono słupy trakcyjne przy demontażu sieci trakcyjnej na odcinku linii tramwaju aglomeracyjnego do Ozorkowa, w związku z czym przywrócenie kursowania nie wydaje się realne bez ogromnych nakładów?

Od 4 lutego 2018 r. zawieszone zostanie kursowanie linii 45 i 46.

2018-01-29 15:37

 

Zlecona przez MPK-Łódź sp. z o. o. ekspertyza dotycząca sieci trakcyjnej na linii tramwajowej do Zgierza i Ozorkowa wykazała bardzo zły stan przewodu jezdnego, który zagraża bezpiecznemu prowadzeniu przewozów. Zarówno przewoźnik, włodarze gmin, a także Zarząd Dróg i Transportu, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów, stanęli przed koniecznością tymczasowego zawieszenia kursowania tramwajów na linii do Zgierza i Ozorkowa. Od 4 lutego połączenie tramwajowe zastąpią autobusy. 

W tej chwili Miasto Zgierz jest w trakcie procedury pozyskiwania środków z Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego na przebudowę odcinka trasy z Helenówka do Kuraka, a także rozpoczyna prace związane z naprawą trakcji na odcinku od Kuraka do Placu Kilińskiego. Także władze gminy Zgierz i Ozorków, oraz miasta Ozorków podejmują działania mające na celu pozyskanie środków, oraz wykonanie remontu swoich odcinków trasy.

Ponadto w dalszym ciągu odbywać się będą spotkania z przedstawicielami uczestników porozumienia międzygminnego, na których określone zostaną dalsze działania mające na celu:

· Pozyskanie funduszy unijnych na modernizację pozostałej części linii tramwajowej

· Określenia dalszych działań dot. remontu infrastruktury torowo-sieciowej na wypadek nie otrzymania dofinansowania.

Warto podkreślić, że każda ze stron deklaruje chęć współpracy i prowadzenia dalszych działań mających na celu modernizację i utrzymanie połączenia komunikacyjnego w aglomeracji. Władze miast i gmin Zgierz i Ozorków podejmują szeroko zakrojone działania mające na celu znalezienie najlepszego rozwiązanie oraz funduszy na modernizację.

Razem przyświeca nam wspólny cel i chęć pozyskania środków, aby w perspektywie najbliższych lat połączenie do Zgierza i Ozorkowa było bezpieczne, sprawne i funkcjonalne dla pasażerów całej aglomeracji.

Od 4 lutego zawieszone zostanie kursowanie linii 45 i 46. Autobusy zastępcze kursować będą na poniższych trasach:

• Linia Z45: RADOGOSZCZ WSCHÓD – ZGIERZ Plac Kilińskiego

• Linia Z46: RADOGOSZCZ WSCHÓD – OZORKÓW Konstytucji 3 Maja.

Przygotowano specjalny rozkład jazdy, a czas przejazdu ulegnie znacznie skróceniu.

Z Łodzi do Zgierza dojedziemy w średnio 10/15 minut, a do Ozorkowa podróż zajmie ok. 40 minut.

Dodatkowo wzmocnimy częstotliwość linii 4, aby zapewnić większa częstotliwość przejazdów na ul. Zgierskiej i stworzyć dojazd do ul. Pomorskiej i Nowego Centrum Łodzi. Utrzymujemy również nocne połączenie do Zgierza i Ozorkowa, które obsługiwane będzie autobusami na trasie Łódź Radogoszcz Wschód – Ozorków. Połączenie skomunikowane będzie na krańcówce Świtezianki z nocnym autobusem linii N2. Natomiast dla mieszkańców Stoków wydłużamy linię 15 do krańcówki przy ul. Giewont, aby zapewnić obsługę w zastępstwie tramwajów. 

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 06:11. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedź UMWŁ na pytanie o łódzkie tramwaje podmiejskie- czy nadal nie kursują?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery