dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedzi UM w sprawie propozycji kolei miejskiej dla Tczewa

Fot. Dworzec Tczew Centrum - dzisiaj zlikwidowany.


Odpowiedzi:
Sent: Wednesday, May 15, 2019 7:30 AM
Subject: Re: Tczewska kolej miejska
 

Odp.

- To dość oryginalna propozycja, ale dopóki PLK nie wybuduje infrastruktury torowej i przystanków pozwalających na utworzenie nowych lokalnych węzłów przesiadkowych (na co nie zanosi się do 2027 roku,  i co nie będzie możliwe z racji proponowanego przebiegu przez teren Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej), to dyskusja o uruchomieniu przewozów kolejowych jest przedwczesna - tym bardziej że musi to być zsynchronizowane z rozwojem kolejowego transportu regionalnego, będącego w kompetencji marszałka województwa

Można by zapewne taką linię potraktować jako swego rodzaju atrakcję turystyczną. Sądzę jednak , że w mieście wielkości Tczewa, przy tym dość zwartym,  bardziej sprawdza się komunikacja miejska autobusowa. Zgodnie z załączoną przez Pana mapką, przystanki kolei znajdowałyby się na obrzeżach Tczewa, a większość  użytkowników komunikacji miejskiej przemieszcza się jednak wewnątrz miasta, chcąc dotrzeć do domów, miejsc pracy, usług i in. Tutaj w roli komunikacji zbiorowej zdecydowanie bardziej sprawdzają się autobusy – docierają wszędzie, a ich trasy można zmieniać w miarę zmieniających się potrzeb mieszkańców. Obawiam się,  że uruchomienie kolei miejskiej nie odciążyłoby znacząco sieci drogowej, a lokalizacja wskazanych przystanków wymagałaby skomunikowania ich z miejską siecią autobusową, a więc jeszcze jej rozbudowania.

Obecnie miasto, w ramach swoich kompetencji i zobowiązań, musi skoncentrować się na autobusowym transporcie nisko- i zeroemisyjnym, by sprostać ustawowym wyzwaniom.


Pytanie redakcji:




Tczewska.eu

Szanowni Państwo,

Prowadzę w Tczewie czasopismo, Gazetę Tczewską- Goniec Pomorski (www.tczewska.eu). Do nowego numeru opisuję temat szybkiej kolei miejskiej w Tczewie. Są to wysokorentowne usługi i ich wprowadzenie wymaga relatywnie niewielkich dotacji. Przebieg sieci kolejowej nie jest idealny, ale jest korzystny. 

Aby projekt się powiódł, konieczna jest budowa 6-7 nowych krawędzi peronowych, na proponowanych przystankach, oraz wyłonienie przewoźnika. Na załączonych mapach zaznaczono przykładowe i orientacyjne lokalizacje przystanków. 
 
Celem kolei miejskiej byłoby:
-skrócenie do minimum czasu spędzanego w środkach komunikacji na terenie miasta
-odciążenie sieci drogowej, likwidacja korków/ kongestii ruchu
-zmniejszenie zanieczyszczeń komunikacyjnych w powietrzu
-zwiększenie rentowności sieci transportowej miasta poprzez redukcję czasów podróży mieszkańców.
 
Niniejszym proponuję wdrożenie w Tczewie idei kolei miejskiej jako podstawowego środka transportu miejskiego. Kolej miejska kursowałaby w relacji dookólnej co 20 minut, tylko w jednym kierunku, celem oszczędności. Ewentualnie, relacja mogłaby być skrócona, ale wówczas powstałaby konieczność kursowania w obu kierunkach, co mogłoby spowodować zwiększenie kosztów inwestycji- z powodu konieczności budowy większej liczby krawędzi peronowych (po obu stronach toru, a nie po jednej, na liniach dwutorowych).

Chciałbym opisać opinię władz miasta na ten temat. Układ torów względem zabudowy jest dość korzystny, kolej SKM sprawdziłaby się w dowozach do dworca PKP na przesiadki w kierunku Trójmiasta jak i w codziennych podróżach. Ciekawi mnie, czy władze miasta są zainteresowane wykorzystaniem tej- dość sporej szansy na unowocześnienie systemu komunikacyjnego. 

Załączam schematy propozycji oraz fotografię przykładowego taboru dla przewozów miejskich/ podmiejskich. Na jednej ze stacji kolej SKM zmieniałaby kierunek ruchu (tzw. zmiana czoła składu) co nieznacznie wydłużałoby czas podróży, przy dobrej organizacji. 
 
Pozdrawiam,

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:20. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedzi UM w sprawie propozycji kolei miejskiej dla Tczewa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery