dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o planowanie infr. kolejowej

Pytanie do MI
p. Andrzej Bittel, Ministerstwo Infrastruktury

Czy wg MI- PKP odpowiednio planuje infrastrukturę kolei? W wielu miastach infrastruktura peronowa jest bardzo skąpa. W krajach o intensywnym ruchu kolejowym- w miastach ok. 100 tys. mieszkańców normą jest po kilkanaście czy dwadzieściakilka krawędzi peronowych. W Polsce wydaje się że PKP PLK raczej likwiduje perony niż buduje nowe w miastach tej wielkości. 

Przy mojej ulicy w Ziel. Górze znajdował się peron numer 4 lub 5, który zlikwidowano w ramach przebudowy dworca, mimo że zbudowano tunel pod torami prowadzący m.in. do tego peronu.

Po drugiej stronie tunelu pod torami - przy przychodni Aldemed, znajduje się tor odstawczy dla szynobusów, na którym można było dobudować krawędź peronową ale nie uczyniono tego. Zamiast tego- wybudowano tutaj wejście do tunelu podziemnego, ale bez peronu.

Pociągi zatrzymują się więc w miejscach do których dostęp jest dużo bardziej utrudniony niż tuz przy wejściu do tunelu pod torami kolei. 

Mam wrażenie że przebudowa tutejszego dworca była chaotyczna- najpierw rozebrano zadaszenia peronów, później je odbudowano, w tymże celu niszcząc ok. 30- 40 procent zupełnie nowej powierzchni peronów które dopiero co zbudowano. Na peronie 1a zastosowano nawierzchnię, która już po roku popękała. Płytki przedwojenne które wytrzymały ok. 80 lat, i nie popękały- wyrzucono, mimo że były znacznie trwalsze. 

W wielu miastach na Ziemiach Odzyskanych wymienia się trwałe materiały przedwojenne, np. drobny bruk czy przedwojenne, całe i dobrze zwibrowane płytki betonowe- na materiały znacznie gorszej jakości. Niszczy się wyszukaną architekturę wstawiając rozwiązania koszmarnie tanie. Czy celem MI jest likwidacja wyszukanej architektury z czasów gdy rządzących było stać na okazałe dworce z mnóstwem ozdób i "pozłacanych klamek"?
Pozdrawiam

Posted by Telewizja Opera on 03:58. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o planowanie infr. kolejowej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery